In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

20 aug 2024, 07:55

Goede morgen seizoentjes,

Ventje kloeg over keelpijn en heeft nu een flinke verkoudheid te pakken. en die moet straks nog naar de kapper. aangeraden een mondkapje mee te nemen en op te zetten. ik moet om 15 u naar de dokter maar zal eerst verrifiëren of het wel 15 u is. Ventje zou dan meegaan voor een fles hoestsiroop omdat ik geen voorschrift voor hem mag vragen.

ventje is rond 6 uur opgestaan. ik heb hem gisteren bruistabletten laten nemen. hij gaat er straks nog een nemen. voorlopig heeft hij last van een lopende neus en zit met tissues in zijn neusgaten. het is lang geleden dat hij nog een verkoudheid had. Ik vermoed dat hij die opgelopen heeft als hij naar dat concertje is geweest.

Lilly was meegegaan naar beneden en is later terug gekeerd want toen ik opnieuw wakker werd lag ze op mijn voeten. Ze is nu nog altijd boven. ons Gimly is zodanig gepavlovd ( die reactie van honden op een bel) dat als ventje rechtstaat die naar zijn etenspot loopt in de hoop eten te krijgen. ( heeft al 3/4 zakje gekregen)

Ventje heeft het koud en ik heb aangeraden Rika aan te steken. Hij wil nu geen bruistablet maar gaat er straks een nemen voordat hij naar de kapster gaat zodat die werkt. Gimly draalt hier rond ventje in de ijdele hoop toch eten te krijgen. hij kan dan lang wachten.
ventje heeft sinds hij opgestaan is tv gekeken en kijkt nu naar een film. Ik ga straks een poging wagen om mijn verhaal op die USB te zetten.

We zijn gisteren alle 2 vroeg naar bed gegaan. waarschijnlijk zijn die Paulusfeesten nog bezig want ik hoorde muziek. en later gepraat van iemand die thuiskwam. Al bij al heb ik redelijk goed geslapen. ik kan al beter uit mijn bed rollen maar alles trekt nog tegen.
Als ik dan geen pijn voel denk ik dat ik weer wat kan doen om dan een pijnscheut te krijgen.

De plinten wachten nog op schilderwerken en ik zou de vloer even moeten moppen. ( vlekken van Gimly's spugprobleem) maar dat gaat niet zomaar. Dan trekt weer alles tegen en moet ik stoppen met wat ik doe. en het ouderlijk huis moet maar wachten. En dan hopen dat ventje en ik rap beter worden. dat alle plannen weer doorgaan.

Zo, ik ga stoppen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

20 aug 2024, 09:08

Afbeelding

Goede morgen iedereen, 't ziet er weer goed uit
Het weer bedoel ik dan, de zon is er al volop :)
Voor allen een fijne dinsdag en hou het veilig
Sterkte aan wie het nodig heeft :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

20 aug 2024, 11:13

Goede bijna middag,

Omdat het volgens meteovista ging gieten vandaag verzetten wij onze uitstap naar donderdag.
Tot hiertoe nog geen druppel gezien en aangename temperatuur.
Al een deeltje gestreken want het werd moeilijk om nog iets deftigs uit de kast te toveren om straks naar het stad te gaan. En ik zie de gerants van GW al vies kijken als ik niet naar haar goesting gekleed ben.
Ik hoop dat het de lieve mevrouw is in de winkel.
Zal eerst eens iets dichterbij gaan kijken bij Bel en Bo.
Lola Liza is niets voor mij.
Allemaal synthetisch en made in Bangladesh en China...
Daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Ìk snap dat ze ergens hun collectie moeten laten maken.
Gezien hier in het land het personeel zo duur is.
Gezien er ook niemand meer kan naaien...

Wekkertje loopt af.
Fietsje op en brood halen.

Nog een prettige dag iedereen.

Oma-C

20 aug 2024, 16:11

Allen een fijne namiddag :wink:
Een ijsje voor wie wil..?
Hier regent het zachtjes op dit ogenblik :roll:

Afbeelding

En nog een aangename dag verder
voor later een goeie nacht
Sterkte voor wie het nodig heeft, tot morgen :)

Muddy Maddy

21 aug 2024, 07:47

Gisteren had ik gebeld met de secretaresse omdat ventje gezegd had dat hij mee wilde. dat kon niet zei mijn vriendin Domminique omdat mijn dokter de 20 minuten die ze heeft per patient(e) volledig wil benutten. Hij kon gaan naar een andere dokter: Dr Florian om 3 u 40 en ik moest om 3 uur daar zijn. Enfin, ik ga naar het kabinet van de dokter en daar zat een HIO ( huisarts in opleiding) om mee te volgen. Daar kreeg ik te horen dat ik bijna perfecte bloedwaarden heb. Nog 3 punten zakken en mijn lever functioneerd als normaal. Mijn suikerwaarde was maar 3 meer ( bij 6,5 spreken ze van suikerziekte) dus ik mag enkele pillen afbouwen. De hydrogroton mag ik weglaten alsook de Uni diamicron. Dan evaluweren we dit bij een volgend bezoek. Dokter vertelde de HIO dat ik afgevallen was en dat mijn buikomtrek van115 naar 100 is gezakt. mijn bloeddruk nu was 14/7.mijn gewicht kon ik niet zeggen want ik had 's morgens geen weegschaal gebruikt. ik vermoedde dat die rond de 73 kg lag gezien het feit dat we die middag frietjes met ei hebben gegeten.
We gaan ook mijn diazepam afbouwen omdat ik die al heel lang neem. de overheid sponsert een project om de afhankelijkheid van benzodiapines af te bouwen. Daarvoor moest ik een contract tekenen bij de dokter en dan zal de apotheek mij capsules geven om steeds meer de hoeveelheid diazepam te minderen.

Dus, mijn consult is gedaan en ik loop ventje die in de wachtkamer zit, straal voorbij :!: 27 jaar getrouwd en ik merkte niet eens op dat die aan de zijkant zat te wachten. de reden: ik verwacht daar nooit iemand te zien zitten die ik ken en het feit dat hij altijd thuis is als ik thuiskom. dat was wel even een rode kaakjes moment :oops: . Dokter en mijn vriendin lachtten er hartelijk om. En ventje was een beetje verontwaardigd. Hij heeft dus een zware verkoudheid en zijn voet waarvan hij last heeft is een pees die overbelast is. Hij zou daarmee moeten rusten maar er is dan nog dat ouderlijk huis, zijn schilderwerken en noem maar op. Hij moet hoestsiroop nemen als zijn hoest erger wordt maar die bruistabletten die hij na lang aandringen van mijn kant neemt, dat was goed. dat was een vlugge reactie van mijn kant om die verkoudheid niet erger te laten worden want ventje en dokters.....

Mijn valpartij van woensdagnacht een week geleden zou dus inderdaad te wijten zijn aan een bloeddrukval ( zei ventje zuster )waardoor ik de plankenvloer van dichtbij zag. Dus ik rol nu uit mijn bed met mijn nachtlampje aan. blijf zitten en als ik voel dat ik niet duizelig ben dan kan ik naar de badkamer waar Gimly voor ligt op het matje aan die ingang. Bij die val heb ik een soort whiplash gekregen doordat mijn spieren zich opspanden om de val tegen te houden. ( was de conclusie van de HIO) het insmeren met flexium is goed evenals het nemen van die duo pijnstillers om de 4 uur of als ik pijn krijg.

Ventje is dan later naar de apotheek om het hoekje geweest om die hoestsiroop en een tube flexium. Ventje keek naar een film en in zat te simmen toen Suus me belde. ( geen idee hoe laat het dan was) Ze belde me om wat dingen te zeggen in verband met haar zoektocht naar een job, het verklaren van een rare droom ( een van haar en 1 van een vriendin zei ze) en toen vertelde ze waarom Gerard ineens niet meer opdook nadat hij haar had laten uitstappen, zijn auto ging parkeren en haar helpen met iets. Hij moet voor de rechtbank verschijnen wegens seksueel wangedrag! Tast nu mijn zakken af was mijn reactie. Ik ben haar vergeten te vertellen wat mijn moeders reactie was op Lilly die haar kwam besnuffelen ( moeder zorgde toen voor Romeo en Praline van de buren, en ventje had haar en die vriendin uitgenodigd om maar zijn schilderwerken en onze Rika te komen kijken) terwijl Gimly wat verderop zat te eten. Toen ik de zaterdag belde heeft ze niet gezegd: jij hebt toch 2 katten. Neen, het was irrelevant gepraat. Ze sprak over Romeo en Praline en dan over nog enkele dingen onder andere haar buren en dat die stiefvader aan het schilderen was.. Ze vroeg wel hoe het met me ging na mijn valpartij maar verder niets. Niet: het eten was lekker in de blauwe sluis of Jij hebt toch 2 katten enz.

Ventje had toen hij haar afzette en mee naar binnen ging haar afgeleid door dingen te vertellen. In de hoop dat ze Lilly zou vergeten. Dat is dus gelukt denk ik. Lilly was vanmorgen beneden toen ik ook beneden was en wilde naar buiten. Gimly zat te wachten voor zijn bord. dat is hier volkomen normaal. Vannacht heeft ze wat gaan keppen bij ventje maar veel reactie kreeg ze niet, dus is ze van het bed afgesprongen. En een beetje later hoorde ik haar achter het gordijn en de luxaflex kruipen om te zien wat er aan de buitenkant gebeurde. Ik heb haar dan buiten gelaten en gezegd tegen Gimly: Nog geen eten. Ik heb de "Vinnykaars" aangestoken en de leeslamp naast mij. Ik hoop dat ventje beter geslapen heeft dan 2 nachten terug. Hij zei dat hij vandaag naar de carref. gaat om brood en wat andere dingen.

Zo, ik ga een kopje koffie gaan zetten en dan mijn tablet nemen en die openen om te zien wat ik nog van bonussen moet binnenhalen van enkele spelletjes.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

21 aug 2024, 07:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Niet veel te vertellen vandaag. Matice en ik waren gisteren net op tijd binnen voordat het begon te regenen. Noch hij, noch ik hadden een jasje aan.
Manlief is bezig aan de vaatwasser, die kreeg gisteren plots een foutcode op de display. De afvoerpomp moet gereinigd worden , de filter had ik gisteren al gedaan. Maar dat loste het euvel niet op.
Dus gisteren met de hand moeten afwassen, dat was al een tijdje geleden.

Gisteren de strijk niet kunnen doen. Die moet ik dus vandaag nog doen.

Zo, ik wens iedereen, zonder namen, een zalige zomerse dag. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C

21 aug 2024, 08:51

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal,
een zonnige groet van hieruit :wink:
Vannacht toch nog redelijk wat regen gehad
maar nu is het weerom mooi, geniet ervan.
Fijne dag en sterkte aan wie het nodig heeft :)

Muddy Maddy

21 aug 2024, 17:36

Goede middag seizoentjes,

Ik heb geen idee waarom mijn epistel er 2 x staat :roll:
Enfin, ik wil jullie een vraag stellen die volkomen irrelevant is.
Stel: je mag een diner organiseren voor jezelf en 5 andere personen. levend of overleden. waarom heb je hen voor een specifieke reden uitgenodigd? Je mag de locatie kiezen, Je mag je menu kiezen.
Wat is jullie antwoord?
Fijne avond voor straks!
Cats Rule!

anjelierken

21 aug 2024, 22:39

Hallo iedereen,

Een dagje Planckendael achter de rug. Dat was jaren en jaren geleden. Was het al een tijdje van plan maar nu ukkemeisje1 hier is , is het ervan gekomen. Ze vond het geweldig . Morgenavond gaat ze naar huis.
Spaanse woef heeft de ganse dag geslapen, denk ik, want met ukkemeisje1 in de buurt komt daar weinig van in huis.

Gisterenavond heeft het hier enorm veel geregend , zo zien we het hier niet veel.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

22 aug 2024, 07:13

De tijd is nu 0601 en ik ben beneden. Mijn piekermolentje was gaan draaien en het was 2 dagen geleden Volle Maan.
Ik heb mijn 30 druppels contramal in een glas cola gedaan omwille van de slechte smaak, de "Vinnykaars" aangestoken alsook Rika. ( het is hier killig beneden) Daarna heb ik de Pc opgestart en gelezen wie na mij nog iets heeft komen posten nadat ik eerst mijn weerbericht via de Pc heb gecontroleerd. ( Verwachte Temp. 21°, deels bewolkt)
Gisteren liep alles zo een beetje chaotisch. Ik had mijn epistel gepost vol met schrijffouten. had mijn promo-mail bekeken en mijn FB en dan startte ik de tablet op om de bonussen op te halen van een bepaald spelletje. We hebben gisterenavond warm gegeten ( normaal willen we er een goede gewoonte van maken 's middags te eten aan tafel) op het menu stonden slavlinders en mandarijnpartjes. 's middags heb ik een kop instantsoep gedronken en 1 boterham zonder beleg gegeten maar voordien een paar snoepjes die ventje, die om brood moest, mee had gebracht verorberd. Geen wonder dat ik geen honger had.

Ik heb dus het grootste gedeelte van de dag doorgebracht achter de pc en op de tablet. Ik heb een kadootje voor ventje gekocht via zijn PP. ( een deel van een bedrag mag ik besteden naar wens). Ik heb een nieuwe bloeddrukmeter en een pols/oxydator besteld bij Amaz*n via ventjes account en dat zal hij dan later volgende maand vereffenen met mij. Van Gimly & Lilly krijg ik binnenkort een kadootje. een fles cosmopolitan die je in martiniglazen drinkt en die cosmopolitan moet ijskoud bewaard worden. ( ben dus benieuwd hoe dat smaakt want die actrice van sex en the city dronk dat altijd. nooit naar gekeken :roll: ) Ventje heeft dus een account op alle Amazon sites.
Ventje die rond 10 uur beneden kwam na redelijk goed geslapen te hebben door de hoestsiroop heeft nadat hij die 2 medische hulpmiddelen had aangekocht, gevraagd of ik nog een DVD moest hebben. Ja, een nieuw 3 de seizoen van CSI: NY omdat we 4 afleveringen op 1 disk missen.

Burenplicht vervuld: pakje aanvaard voor buurman. Ik zend dan altijd een messenger naar buurman als het voor hem is of naar Wendy als het voor haar is. idem voor Wendy's jongste dochter. Buurman V heeft niet graag dat wij zijn pakjes aanvaarden maar af en toe glipt er een door de mazen van het net, die Post Nl en ook b-post bij mij dumpen omdat ze goed genoeg weten dat ik een soort postpunt ben. Ik krijg ook pakjes aangeboden voor bijvoorbeeld Carolien, die dan via de burenchat vraagt of iemand haar pakje heeft. Vandaag heb ik dus waarschijnlijk huisarrest voor volwassenen omdat die 2 medische hulpmiddelen van Amazon onderweg zijn. Kan ook morgen zijn. Dus ik verwacht van Post Nl dus die medische hulpmiddelen en 1 DVD. Kadootje voor ventje moet ook nog arriveren en het kadootje van Gimly & Lilly. Ik zal wel zien als de bel gaat wie het is en met wat.

Gisteren late namiddag dus die slavlinders gegeten nadat ik in de voormiddag samen met ventje naar een film The Waterhorse heb gekeken. Een heel ontroerend verhaal over de legende van Nessie, het gekende monster van Loch Ness. Daarna naar Ghostbusters: afterlife gekeken en diens opvolger. Omdat Harold Ramis tijdens het draaien van Ghostbusters: Afterlife gestorven was heeft Jason Reitman hem via CGI weer tot leven gewekt en de 3 andere overgebleven Ghostbusters doen ook mee, alsook de film opgedragen aan Harold.. Daarna heeft Jason Reitman een tweede film over de Ghostbusters gedraaid in naam van zijn vader: de ook overleden Ivan Reitman die de eerste 2 ghostbusters maakte.

Vandaag gaat ventje met tuutje de grote boodschappen gaan doen die op een lijstje staan. Flesjes water, cola zero, swiffer 3D doekjes voor de swiffer 3D en nog andere zaken zoals een paar blikjes mandarijnpartjes. Ik ben dus gisteren begonnen aan een nieuw pillenregime die die dokter weglaat omwille van de goede bloedtestresulaten. ( dus daarvoor had ik een nieuwe bloeddrukmeter nodig om mijn bloeddruk in de gaten te houden.Aangeraden door mijn dokter) Ik heb een bericht achtergelaten op de libelle vriendinnen site over iets wat ik enkele weken gedaan heb. Ik wacht nog op antwoorden al heb ik er ook een paar al gekregen toen mijn FB open stond.

Ik heb het goede voornemen om vandaag als de pijn van mijn val redelijk is, rond te lopen met de steelstofzuiger want dat is hier hoogstnodig. Ik moet via het kruidende vat vandaag ook nog warmtepleisters bestellen voor 's nachts als ik zoals gisteren last heb van mijn schouder, arm en ribben. Op aanraden van de dokter smeer ik me in met fexium en neem duo pijnstillers. Gisteren was een lastige dag. :oops: Ventje heeft verder bruistabletten genomen en 's avonds hoestsiroop dus die ligt nog op 1 oor met Lilly op bed.

Zo, jullie hebben weeral een hele gazet van mij die jullie kunnen lezen indien je dat wil.
Ik wens iedereen een heel fijne dag toe.
Cats Rule!

Oma-C

22 aug 2024, 09:04

Goedemorgen, :wink:
Een zonnige morgen en veel wind, maar droog
en dat is al veel :)
Het is nu veel aangenamer om te werken
en dat moet elke week weer opnieuw gebeuren
de huishoudelijke taken, graag of niet.... :roll:
Ik wil het netjes houden.. :oops:

Ik wens iedereen een fijne donderdag,
het weekend is weeral onderweg
Maak het beste van wat de planning is :)
Moed en sterkte aan wie het kan gebruiken.....

mariajohanna

22 aug 2024, 09:51

En oeps, heel mijn tekst weg........
Dit keer is het waarschijnlijk telenet, er zijn werken bij hun, we waren wel op de hoogte gesteld, het zou tot 1 u duren......
Even vlug aan Wilde Eend melden dat het kaartje goed is toegekomen en dat het zusterlijk bij de anderen staat.

Nu wat huiselijke taken, de kine is voorzien voor 10 u, dan beneden een koffietje drinken, dan aperitiefje, soep die ik gisteren gemaakt heb, en dochterlief heeft schotel meegebracht, gemakkelijker kan niet !

Direct plaatsen voor ik weer wat kwijt ben.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de.... volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

22 aug 2024, 14:57

Afbeelding

Goede middag allen,
het HH is gedaan voor vandaag
dus even tijd voor een kopje koffie :)

Fijne dag aan allen en tot morgen...:)

Helena van Troje

22 aug 2024, 20:35

Goede avond allemaal,

Ik had een fijne dag in Hasselt met mijn vriendin uit Mol.
De treinreis heen en terug vlot verlopen.
Nu ben ik moe.

Oma-C

23 aug 2024, 09:12

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen allen :)
Hier is het grijs en winderig.....en geen nieuws :?