Kontactloos betalen bij de Walen

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Prima Vera

20 aug 2024, 12:35

En voor die verhoging heb jij moeten tekenen! Dat is heel wat anders dan een document te moeten tekenen om 600 eur af te halen. En als jij verhoging of verlaging gaat vragen is het normaal dat je moet tekenen. Doe je dat via de app of on line moet je niets tekenen. Zo simpel is het! Blijf jij dan maar op je kop staan. Als je per sé iets wil bewijzen zorg dan dat je van in het begin je feiten goed hebt. Eerst zeg je A en nu kom je met Z af. En wil jij of kan jij niet mee met de tijd, tja daar kan ik ook niet aan doen. Oftewel een andere bank kiezen waar je denkt beter te zijn! Een mens kan nog altijd aan zijn geld zonder toelating te vragen aan de bank. Je hebt niet alle dagen 600 eur of meer nodig. Je kan perfect geld bijvragen bij een supermarkt en dan heb je geen apart geloop naar een bancontactkastje. Ik moet enkel aan zo'n kastje zijn als ik een nieuwe bankkaart moet bevestigen. Rationeel nadenken kan altijd een hoop schelen.

E.T.

20 aug 2024, 14:55

Prima Vera schreef:
20 aug 2024, 12:35
... en voor die verhoging heb jij moeten tekenen! Dat is heel wat anders dan een document te moeten tekenen om 600 eur af te halen ...
In weze heb je gelijk, maar toch niet helemaal! Iemand vroeg om € 600 en hij/zij kreeg een papiertje voor z'n/ haar neus!

Het kan nog beter hoor, heb al meer dan een halve eeuw een spaarrekening bij een bepaalde bank. Om persoonlijke redenen doe ik niks met dat geld, tot voor een paar jaar kreeg ik op geregelde tijdstippen een uittreksel toegestuurd.
Begin dit jaar realiseerde ik mij dat ik al een tijdje niks meer gehoord had van die bank.
Ik op een namiddag daar naartoe ...
Het meisje (stagiaire/jobstudent) aan de balie vertelde doodleuk dat ik zonder digitale bankkaart niet aan dat geld kon, straffer nog, ze wou me niet vertellen hoeveel euro op mijn spaarrekenig stond.

E.T.

20 aug 2024, 15:00

De eenvoudige oplossing, dat ze dan maar zo'n bankkaart moest aanmaken, veroorzaakte een kortsluiting in haar (en mijn) kop ... DAT KON NIET!
Er kunnen geen kaarten (meer) gemaakt worden voor een spaarrekening COMPUTER SAYS NO

Toen ik dan, beleefd, vroeg om mijn geld ... brak er paniek uit ... COMPUTERS SAYS NO AGAIN

E.T.

20 aug 2024, 15:11

Toen ik, iets minder beleefd, toegang tot mijn spaarcentjes eiste was het hek helemaal van de dam ... de loketzaal was ondertussen goed vol gelopen, de ander wachtende waren even verbaasd als ik.

Na veel vijven en zessen en tussenkomst van een wat oudere medewerker is er een oplossing gevonden. Ik ben nu de trotse eigenaar van een gewone bankrekening en kan daarmee digitaal mijn spaarboekje bekijken ...

Hoeveel papieren ik heb moeten tekenen?
HEEL VEEL

Dicksy

20 aug 2024, 16:17

Is dat niet overal zo dat een spaarrekening gekoppeld wordt aan een zichtrekening?

E.T.

20 aug 2024, 16:40

Tegenwoordig waarschijnlijk wel maar zoals ik eerder schreef was het een oud spaarboekje. Het enige wat ik had was een kartonnen kaartje met het nummer erop.
En natuurlijk wist de bankbediende wie ik was.

Dicksy

20 aug 2024, 17:15

Oké, ik had je posting van 14.55 uur over het hoofd gezien. :cry:

boeffer

21 aug 2024, 10:48

Op weg naar de Aéropôle heb je dat tankstation, rijdt je verder dan geraak je niet meer terug. Het is daar meer een kiss & fly. Er was nog 1 plekje open met een groot bord niet parkeren/stilstaan.
Zo'n zelfde betaalterminal hing ook aan dat bandendrukapparaat. Die 2 € betaald om in orde te zijn, onbekende piepjes geeft dat en de display verdwijnt zeer vlug. 2 Minuten heb je de tijd. Wat knopjes geduwd maar met een vreemde auto.....
Daar was de passagier al, wegwezen. Men parkeert gewoon op de inrit daar om mensen af te zetten, zo druk is dat daar. Of daar soms controles weet ik niet, of is de politie daar onbevoegd?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

21 aug 2024, 14:09

En? Hoe is dat afgelopen met de bandenspanning? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

21 aug 2024, 15:28

M'n thee had ik, met extra suiker. Die bandenspanning staat in het tankklepje of in deurstijl+je moet de druk instellen+de compressor moet nog bijpompen. In 2 minuten/beurt moet ge daar niet aan beginnen.
Ge doet als de meeste daar, je schuift mee aan de pomp/carwash/bandendruk of je stuurt de passagier naar de shop. Allemaal trucjes om volk af te zetten, mee te nemen. Die betaalterminal mag daar blijven.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

socrates

30 sep 2024, 16:51

E.T. schreef:
20 aug 2024, 15:11
Toen ik, iets minder beleefd, toegang tot mijn spaarcentjes eiste was het hek helemaal van de dam ... de loketzaal was ondertussen goed vol gelopen, de ander wachtende waren even verbaasd als ik.

Na veel vijven en zessen en tussenkomst van een wat oudere medewerker is er een oplossing gevonden. Ik ben nu de trotse eigenaar van een gewone bankrekening en kan daarmee digitaal mijn spaarboekje bekijken ...

Hoeveel papieren ik heb moeten tekenen?
HEEL VEEL
Heel die problematiek zal wellicht sterk vereenvoudigd worden als de Centrale Banken en dus de overheid de CBDC (Central Bank(s) Digital Currency) invoert.
Men zal dan zoveel euro kunnen afhalen als er op zijn Digital Wallet staat; de minister en de fiscus zullen echter perfect weten wanneer jij zulk groot bedrag "gebruikt" en Wat je ermee doet. Op termijn zal je die 600 euro trouwens ook niet meer in chartaal geld kunnen opnemen. Cash zal immers geleidelijk uit de omloop worden genomen. Naarmate poliieke partijen met autoritaire trekjes meer populair worden (zie; Frankrijk, Italië, Duitsland, Hongarije..) Zal de algemene invoering van digitale munten door de Overheid sneller gaan en ingrijpender zijn.
Beniuwd hoe sterk de commerciël banken wel zullen zijn om hun huidige monopolie niet aan de Staat te moeten afstaan.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

01 okt 2024, 09:10

In de VS staat Elisabeth Warren (democraat) te springen om een CBDC in te voeren. Controle over de bevolking en wat die mag/moet , is links niet vreemd. Kijk maar naar wat er tijdens de coronaperiode is gebeurd. In zijn verst doorgedreven vorm zie je dat aan de acties van de CCP - de Chinese Communistische Partij.

Om die problemen te vermijden, moet Bitcoin ingang vinden. Dan zijn er geen banken meer nodig om onze onderlinge betalingen te valideren. Dat is volop bezig.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

01 okt 2024, 09:30

Wil. schreef:
In de VS staat Elisabeth Warren (democraat) te springen om een CBCD in te voeren. Controle over de bevolking en wat die mag/moet , is links niet vreemd. Kijk maar naar wat er tijdens de coronaperiode is gebeurd. In zijn verst doorgedreven vorm zie je dat aan de acties van de CCP - de Chinese Communistische Partij.

Om die problemen te vermijden, moet Bitcoin ingang vinden. Dan zijn er geen banken meer nodig om onze onderlinge betalingen te valideren. Dat is volop bezig.
Bitcoin en C° dè oplossing ! Daarmee kan je vandaag schatrijk zijn en morgen dakloos worden ?! Het is niet "links" maar extreem rechts dat zich voorbereid op het instellen van totalitaire regimes, CBDC zou daarbij een crusiale rol kunnen spelen. Ik vrees dat de trage of snelle overstap naar een "total controll" via de adoptie van een digitale overheidsmunt, nog moeilijk zal tegen te houden zijn, het plebs (meerderheid) is zich immers totaal niet bewust van wat er bv. in het WEF (Davos) lf bij de WHO wordt bekokstoofd.
Bij algemene toepassing van de Digital Currency creëert de Overheid ! dan als het ware haar eigen cryptomunt.

Wil.

01 okt 2024, 10:08

socrates schreef:
01 okt 2024, 09:30
Wil. schreef:
In de VS staat Elisabeth Warren (democraat) te springen om een CBCD in te voeren. Controle over de bevolking en wat die mag/moet , is links niet vreemd. Kijk maar naar wat er tijdens de coronaperiode is gebeurd. In zijn verst doorgedreven vorm zie je dat aan de acties van de CCP - de Chinese Communistische Partij.

Bitcoin en C° dè oplossing ! Daarmee kan je vandaag schatrijk zijn en morgen dakloos worden ?!
Je begrijpt Bitcoin echt niet. Bitcoin heeft niets met "en Co" te maken. Het doel is ook niet 'vandaag schatrijk' te worden.

Het is niet "links" maar extreem rechts dat zich voorbereid op het instellen van totalitaire regimes,
De Chinese Communistische Partij: een extreem-rechtse club. Weer wat bijgeleerd.
Liz Warren: extreem rechts?

het plebs (meerderheid) is zich immers totaal niet bewust van wat er bv. in het WEF (Davos) lf bij de WHO wordt bekokstoofd.
Bij algemene toepassing van de Digital Currency creëert de Overheid ! dan als het ware haar eigen cryptomunt.
Inderdaad: de overheid maakt een cryptomunt, maar die is in essentie totaal verschillend van Bitcoin.
Méér greep van de overheid op de economie: is dat links of rechts, socrates? Om je te helpen: de vrije markt wenst zo weinig mogelijk greep van de overheid te voelen.

socrates

01 okt 2024, 10:25

De mens is een complex wezen, men kan perfect behoren tot een groep (partij) maar bewust of niet, delen van de andere (Rechtse) ideologie aankleven. Comunisme wordt als "links" beschouwd, dat is het ook in zijn oorspronkelijke theoretische vorm, maar regimes, zoals dat van Xi, voeren een overwegend rechts beleid uit, ze gedragen zich als betere kapitalisten en zelfs als neo-kolonisten. Zij hebben de Digitale Munt al in praktijk gebracht in grote steden. Zij spelen openlijk Big Brother, het Westen doet dat tersluiks.