Mijn gebuur zit erin

Dit is de plaats voor vragen of problemen met de eID (elektronische identiteitskaart) of SIS-kaart; kaartlezer, enz.

Cyper

27 aug 2024, 18:23

Hallo
Mijn gebuur heeft geen cardreader en is eens in zijn e-box "geweest" op mijn pc. Geen probleem, dacht ik.
Maar nu krijg ik hem er niet meer uit, om zélf in de mijne te kijken... :(
Ik vind geen manier om zijn naam en ID te deleten en de mijne er weer in te zetten. Je kunt niet selecteren in dat boxje.
Het staat ook nergens in de FAQ van de CSAM. Ik heb hen al eens een vraagje gestuurd, maar die antwoorden niet.
Weten julie hoe dat moet?

Dicksy

27 aug 2024, 18:52

https://myebox.be/nl/faq/hoe-kan-ik-mij ... eactiveren

Ik zou het zo eens proberen:

- Laat uw buurman zijn e-box deactiveren op uw computer (zie link).
- Kijk dan of u terug kunt inloggen bij e-box want u bent normaal nog altijd ingelogd/aangesloten.
- Lukt dat ook niet....dan opnieuw een account aanmaken en kijken of dat lukt.

Het proberen waard.

* Wat mij wel verbaasd is dat u niet kunt selecteren in dat venster en dat er slechts één naam (uw buurman) verschijnt. Bij mij verschijnen er twee namen, de mijne en een kameraad die ik ook eens (eenmalig wel te verstaan) uit de nood geholpen heb.

Cyper

27 aug 2024, 20:02

Tja, ik zal zien of ik hem daarvoor opnieuw binnen kan krijgen. Maar ik zal wel moeten, want in tegenstelling tot bij jou staat er nu enkel en alleeen mijn buurman in, ook als ik mijn eigen identiteitskaart in de cardreader stop... en deleten kan daar niet.
Als je ook maar iéts probeert, komt er gewoon "aanmelden mislukt", maar veel meer uitleg kun je niet krijgen :(

Toch bedankt

E.T.

27 aug 2024, 20:14

Heb/had ook zoiets voor met de ID van mijn partner ... is eigenlijk een probleem van de browser ...

hovel

27 aug 2024, 20:17

Heb je al eens geprobeerd om de cookies te verwijderen en dan de browser herstarten?

Welke browser gebruik je?

Cyper

27 aug 2024, 20:36

Chrome.
Dat het daaraan zou liggen, vind ik vreemd, eerlijk gezegd. Het gebeurt immers binnenin een beveiligde site.
Maar ik weet er niet genoeg van af om het te begrijpen.
Cookies verwijderen doe ik van tijd tot tijd. Dat kan ik altijd nog eens doen.

E.T.

27 aug 2024, 20:53

Mijn browser indertijd (ik denk het vosje) was zo ingesteld dat er maar één ID kon gebruikt worden ...

Cyper

27 aug 2024, 22:13

Misschien is Chrome wel zo, dat er ook maar één tegelijk in kan, maar dan wel om de beurt?
Ik weet het niet. In elk geval is er iets vreemds aan de hand. Ik denk niet dat het zo hoort.

hviaene

28 aug 2024, 08:50

Probeer eens om je eigen EID-kaart in je kaartlezer te steken vòòr je de berowser opstart

E.T.

28 aug 2024, 10:03

Zie ook eens bij het onderwerp "Firefox en Csam" Flurk had hetzelfde probleem .

KLIK HIER VOOR MEER UITLEG

Sony

28 aug 2024, 11:17

Cyper,

kijk eens op onderstaande link:
certificaten nakijken
scroll naar: Op Windows.
klik op V naast: Hoe verhinder ik dat certficaten van verschillende kaarten verschijnen?
typ in het zoekvak: certmgr.msc.
start certmgr.msc.
Verwijder de naam en certificaat die niet van jou zijn.
Herstart de computer.
Open Csam ==> Diensten.
Klik op Mijn digitale sleutels beheren.
Klik op aanmelden.
Volg daar de aanwijzingen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Charlie Maru

28 aug 2024, 11:25

Probeer dan eens met Edge..... :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Cyper

28 aug 2024, 17:44

Welbedankt allemaal,
Het is intussen opgelost geraakt... vraag me niet hoe, maar na het een tijdje zo te hebben gelaten, probeerde ik het nog eens en nu stonden er opeens alletwee onze identiteiten in de dialoogbox. Nu kon ik opeens kiezen tussen de twee. Geen flauw idee waarom dat zoveel keren eerst niet kon. Ik heb er niks aan veranderd. :?

Ik had intussen nog eens naar de Itsme-lui gemaild, en ze hadden me een "ticket" gegeven. Misschien is het daardoor? Hoedanook, het heeft zichzelf opgelost.

Ik heb eerlijk gezegd een gloeiende hekel aan dat hele Eid-gedoe. Meer dan de helft van de keren gaat het fout en zit ik naar "Aanmelden mislukt" te kijken. :twisted:
En het is ook zeer ergerlijk, dat als het de eerste keer niet lukt, je dan telkens minstens 24 uur moet wachten alvorens het nog een keer te mogen proberen. Ik wou dat ze iets nieuws uitvonden :x

Maar het is dus in orde gekomen zonder van browser te moeten veranderen of zo.
(maar ik denk dat de buurman maar z'n eigen cardreader zal mogen kopen) :lol:

Dicksy

28 aug 2024, 18:01

En als je dan hetgeen doet wat Sony hierboven geschreven heeft dan kun je je buurman helemaal verwijderen en krijg je alleen nog je eigen naam te zien.
Ik heb dat toegepast en de naam van die tweede persoon verwijdert. (bedankt Sony, weer iets geleerd :wink: )
Maar als die buurman je niet soort in dat selectievenster dan is het opgelost.

Succes verder nog. :wink:

Charlie Maru

29 aug 2024, 10:12

Dicksy schreef:
28 aug 2024, 18:01
En als je dan hetgeen doet wat Sony hierboven geschreven heeft dan kun je je buurman helemaal verwijderen en krijg je alleen nog je eigen naam te zien.
Ik heb dat toegepast en de naam van die tweede persoon verwijdert. (bedankt Sony, weer iets geleerd :wink: )
Maar als die buurman je niet soort in dat selectievenster dan is het opgelost.
Ja Dicksy, zo heb ik ook al het een en ander bijgeleerd........ :wink:
Probleem is natuurlijk dat wanneer je het de volgende keer eens nodig hebt, je het waarschijnkijk 9 keer op 10 allang vergeten bent.
.....Tenzij dat je het iedere keer gaat bijhouden in een lijst, maar na zekere tijd wordt deze dan ook onoverzichtelijk....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier