In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

28 aug 2024, 21:08

Goede avond iedereen,
Hier 32°, omaC, wel in de zon, he, MH .........
We zijn niet gaan wandelen, we riskeren geen zonneslag, en de buren waren van dezelfde mening .....
Nog wat tv kijken, morgen is weer een andere dag.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

28 aug 2024, 22:10

Veel gedaan vandaag.
Voormiddag lekkere soep gemaakt.
Namiddag eventjes gerust.
Daarna in de tuin gewerkt op mijn honderdduizendste gemakjes.
Ook nog wat geluierd in de tuinstoel en gelezen.
Het viel allemaal nog best mee.
Hier binnen is het nog heerlijk fris.
Zal vannacht wel in mijn buitenverblijf slapen namelijk in het bed van de oudste.
Wat ik trouwens nog moet opdekken bednek ik nu.
De dag vliegt voorbij.
Slaap wel allemaal.

clive

29 aug 2024, 08:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb even een dagje moeten rusten na dat ik alle vensters binnen- en buitenkant + de kaders had gewassen. Resultaat, heel propere vensters, maar heb dat wel een beetje moeten bekopen de dag erna.
Gisteren naar de kapper geweest, haartjes zijn weer mooi lichtblond en keurig geknipt.
En vandaag moet ik bij de manicure / pedicure zijn. Kan met de fiets gaan.

Dadelijk mijn oefeningen doen, douchen en boven alles al opruimen, bedje opmaken en daar stofzuigen. En dan is het tijd om door te gaan.
Als ik dan terug thuis ben, ga ik de 2 benedenverdiepingen volledig afvegen, ze dweilklaar maken voor morgen. Moet morgen ook nog een broekje en een golfje terug gaan halen bij de naaister. Dat golfje is gebreid, maar die knoopsgaten waren te klein. Naaister heeft er nu andere , mooi bijpassende kleinere knopen opgezet. Ik ben echt totaal niet bekwaam iets te naaien, helaas nooit gekund. En doe dat ook niet graag. Nu mijn naaister vraagt 8,50€ per stuk, dat is dus best betaalbaar. En zij heeft gouden handen.

Matice heeft zich weer neergelegd en is nog een powernapke aan het doen.

Zo, een dikke sterkteknuffel aan de zieken, zij die last hebben en aan de herstellenden.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal. Maak er een mooie dag van.

Oma-C

29 aug 2024, 08:34

Afbeelding

Goede zonnige morgen allemaal :wink:
weer een mooie warme dag... maak er het beste van :)
smeren en drinken hoort erbij......, niet vergeten :roll:
Sterkte aan wie het nodig heeft en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

29 aug 2024, 09:25

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren was het idd een warme mooie dag. we hebben buiten gegeten: die frituurrotzooi volgens ons Gimly. ik ben er via de tablet bezig geweest,
met binnenhalen van bonussen van: my stories:choose chapters. foodstylist, hay day en criminal case. nadat we gegeten hadden, iets waar ons Lilly heel blij mee was. Ze heeft niet liever dan dat wij 2 ook buiten zijn als zij er is. Ze hing gisteren weer enorm aan ventje. Het was pappie voor, pappie tijdens en pappie na. ventje vroeg zich af hoe het met Suus was. ( geen idee? wil je het perse weten bel ze via mesenger op) hij belde naar haar via messenger uit haar bed! ( typisch!) ventje wilde dus weten hoe het met haar en de 7 poesies ging. zijn gsm echter verlangde gogojuice ( electriciteit) anders ging gsm op zwart. ik hield me bezig met iets anders. Op een gegeven moment moest ventje zijn gsm aan mij geven en heb ik de gogojuice langs mijn kant ingeplugd. En ik heb Suus 't een en 't ander verteld.
Ventje wil 1 keer per maand iets geven aan een goed doel of iemand helpen die het financieel moeilijk heeft. Hij wil Suus helpen. Suus is dus SWF7 en zijn goede doel. SWF staat voor Suus welfare Fund for her and 7 poesies. Echter Suus moet een exelfile maken met alle uitgaven, inkomsten, bedragen en weet ik veel meer. Na die maand evalueerd hij dit en op basis van deze gegevens zal Suus een bedrag (donatie) krijgen. afhankelijk van onze financiële toestand natuurlijk als alles naar wens verloopt.

Ik heb gisteren mijn tong en verhemelte verbrand door het eten van een bitterbal die ik zonder nadenken had opgegeten. ( de frituurrotzooi volgens Gimly) Ik was afgeleid door iets op mijn tablet. Ik was ook aan het wachten op DPD die een pakje van e5 mode zou leveren dit tussen uur X en uur Y. Het venster van de eetkamer stond open om de bel te horen buiten als de koerier van DPD aanbelde. Ventje was in de keuken bezig toen die deurbel ging. Hij rap naar de voordeur. De koerier van DPD wachtte echter geduldig af en leverde het pakje voor mij. Inhoud: twee truitjes. ( eentje in cashmier maat L en in de kleur bordeaux) en een eveneens in bordeaux ( maat L en van katoen) het merk is d'auvry. Bij inspectie bleek het cashmier truitje echter niet zuiver bordeaux te zijn maar had eerder een roestbruine kleur. ( Volgens de gegevens op het kaartje is het kleur Maroonred.)ik heb ze nog niet gepast. ze liggen op tafel en ik ga ze passen op een tijdstip dat me uitkomt.( het moet toch allemaal in de was eer het klaar is voor gebruik) Dan kan ik het aantrekken als de gelegenheid zich voordoet.

Ventje en ik gaan op 11 oktober naar de kinepolis oostende naar een film/concert van Sabaton. Stefaan had ventje op de hoogte gebracht en vroeg of die ging gaan en op basis daarvan ging hij 1 of 2 tickets bestellen. Onder tussen hebben nog andere personen zich ingeschreven/gaan naar eerder genoemde Film. Die personen zijn lid van The Old Skool Rockers. er gaat een zekere Patric Hamers mee ( niet dè patrick hamers die in de gevangenis zit wegens bepaalde feiten) en nog wat leden van The Old Skool Rockers. we zijn nu met 6 man.Dat kan nog veranderen.

Ondertussen ben ik bezig te rotzooien met een zekere Jeroen Myway Marain. ( ik speel dus met diens voeten na hem gevonden te hebben via FB) Die Jeroen is een persoon uit mijn verleden. Ik had een enorme crush op hem toen hij lid was van groep 11. Echter hij niet. Hij had andere plannen die in geen geval met mij in zijn leven gingen gebeuren. Na mijn verdwijning als lid van groep 11, iets dat ik niet uit vrije wil deed maar gedwongen werd door EX, de narcist waar ik een giftige relatie mee had, ging Jeroen verder met zijn leven. Hij werd Roadie/technicus voor bands en verdween naar Amerika. Daar ontmoette hij Anne-Marie met wie hij later trouwde. ( ik heb de foto's gezien van zijn huwelijk met haar) Zij is een amerikaanse en is dus naar hier gekomen om hier te wonen en te leven met hem in Izegem Ze hebben 2 Golden Retrievers genoemd Duvel en Leffe en een kat waarvan ik de naam niet ken. Geen kinderen.Zij werkt hier of is huisvrouw en heeft een hobby: Bakken. ( Die Jeroen is een echte zoetebek, een feit dat ik niet wist dat hij dit had) Van taarten, Yorkshire puddings, Sourdough bread en noem maar op. Na zijn huwelijk met haar veranderde hij van knappe jongen naar de persoon die hij nu is. ( een dikkere versie van hemzelf nu ongeveer mijn leeftijd en hij draagt nu een bril) Een totaal andere beeld van die knappe jongen die ik jaren geleden kende. Hij drinkt graag Jupiler, Leffe, Duvel en tijdens de uitbraak van de pleuris/Covid 19/corona bevond hij zich in de US. Hij was er zoals velen in Quaranteine door de overheid. Zij zat hier vast. ook in quaranteine door onze overheid opgelegde regels voor onze eigen veiligheid. ( binnen blijven, mondmasker( mulleslunse) aan als je op boodschappen gaat en de geldende regels van 1.5 meter afstand nadat je je winkelkar grondig hebt ontsmet en ook je handen met de alcoholgel, die mogelijk de pandemie inperkt in het zich verspreiden van Covid 19.) Later moesten we met zijn allen ons laten vaccineren met een middel tegen Covid 19 die ging helpen

Ventje moet vandaag naar de apotheker om capsules met als inhoud Diazepam. Hij moet ook een formulier terug krijgen ondertekend door de apotheker die eerder genoemde bereiding en op instructies van de dokter heeft gemaakt. Ventje is nog steeds in het bezit van mijn ID en betaalkaart die hij nodig heeft. Ik heb dus een overeenkomst met mijn dokter en de overheid om mijn verslaving aan benzodiapides af te bouwen. ( weer iets dat voor mijn eigen goed is) Ik mis dus de handtekening van de apotheker en zijn verklaring om die capsules te bereiden. Een afbouwende dosis goed voor 2 maand. Het doel is echter om in 30 dagen die benzodiapines te laten vallen. Ik denk niet dat het mij in 30 dagen zal lukken want ik begin er pas vandaag aan.( en niet gestart op 20 augustus zoals op het contract staat) Ik moet van 20 mg naar 0 mg gaan.

Ventje moet vandaag zoals gewoonte boodschappen doen in de carref. en de usual suspects meebrengen. Hij gaat niet naar de drankencentrale om 1 bak leffe ( vroeger 2 bakken) Hij zal van de carref. clips leffe meebrengen omdat die goedkoper zijn in de carref. en niet in een bak staan in de gang en die bak mij hindert in mijn voornemen om deftig de gang te kuisen. op voorwaarde dat ook al die dozen in de gang weg zijn. Er moet nog een doos opengedaan worden met als inhoud een vuilnisbak voor kattenbak afval, die boven komt te staan in plaats van een grijze plastieken zak en een schepper. ( veel properder)

Ik heb geen idee wat we vandaag gaan eten als middagmaal. er zal alleszins brood in huis zijn. Ach ja: nu weet ik het weer, Het plan was vandaag indien het weer het toelaat: mergeuzes met krieltjes te eten; Mergeuze op de BBQ en die krieltjes in chili/knoflookolie in de oven. en dit buiten ( al fresco) op te eten onder de parasol.

Ik ga dit proberen te posten als het forumspook ten minste geen roet in het eten gooit.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

29 aug 2024, 15:38

Afbeelding

Een mooie dag met warme zon en een windje,
heerlijk buiten voor een wandelingetje :)

Een opkikkertje voor hen die het kunnen gebruiken :?
Een gezellige dag nog en tot morgen :?

anjelierken

29 aug 2024, 16:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben enkele dagen niet komen schrijven, wegens geen tijd .Ukkemeisje 1 is hier 3 dagen geweest , manlief voert haar nu naar huis. En dan ben je veel bezig met haar. Ze is blij dat het maandag school is, ze kijkt er echt naar uit.

De bbq zondag was geslaagd. We hebben buiten gezeten , wel met een vestje aan, maar het was goed te doen. Het eten was lekker en meer dan voldoende. Manlief zegt altijd dat ik steeds teveel klaar maak, maar ja, liever te veel dan te weinig, dat zou ik erg vinden. Maar wat me opvalt is ( en al meerdere keren is opgevallen) dat men heel weinig sla neemt. Ik had een volle kom sla , en na afloop was daar heel weinig van genomen. De volgende keer geen sla meer. En schijfjes komkommer is ook zoiets, dat wordt ook niet veel gegeten.

Moest deze morgen nog lachen om ukkemeisje 1 : ze ziet Spaanse woef heel graag , en meerdere keren per dag kietelt ze hem onder zijn kin. Nu deze morgen terug , en ik zeg al lachend: heeft hij nog wel haar onder zijn kin van al dat gekietel? Gaat ze prompt onder zijn kin kijken , en roept ze : ja oma, er staat nog haar onder zijn kin :D :D :D Hilarisch.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

30 aug 2024, 08:26

Gisteren moest ik proeven van een Chimay. Ventje had een bon voor 6 flesjes. Chimay is even straf als een Duvel en ook een trappist.
Ik moest daarvan proeven omdat Ventje een dag naar het stadje Chimay wil in de ardennen waar zijn vriend Dominique Renier woont die hij kent van zijn tijd in Kosovo en die hij terug wil ontmoeten. ( dat is het plan) we zouden daar ook de nacht doorbrengen in een klein hotelletje. ondertussen moet er iemand voor Gimly & Lilly zorgen. Lilly is nog nooit een dag & een nacht alleen geweest hier in huis. Er was altijd iemand hier thuis. Meestal ik, als ventje ergens naartoe moest. ( helpen met het leeghalen van het ouderlijk huis, avondje weg naar een optreden van een Tribuutband van Iron Maiden in de B52 in eernegem. of naar mijn moeder gaan om een probleem op te lossen.....)
Zijn plan is nu met mij naar Chimay te reizen.

Hij had zoveel plannen die hij wilde doen na zijn pensioen, die omwille van mijn Arthose niet doorgingen/gaan. Hij moest er zich bij neerleggen/accepteren dat ik niet langer mobiel ben. We zouden oa terug keren naar Rome in Italië. waar we onze tweede huwelijksreis hielden, Rome speelt nog steeds een belangrijke rol in ons leven. ( de geschiedenis van Rome; onze reis ernaartoe, logeren in Hotel Pio waar we konden ontbijten voordat we op verkenning gingen in het oude stadsgedeelte: kant Pyramide niet het Toeristisch Centum: Vaticaan, De spaanse trappen.... de Trivi fontein..... Dè historische Fontein waarin je een muntje gooit en een wens doet....
We kozen de kant Pyramide omdat er het circus maxiumus daar ligt, Het colloseum waar de gladiatoren vochten, De Baden van Caracallas.... de oude stadsmuur afdweilen richting Caracallas.... Een paar (nep) leren jassen kopen van een Italiaanse vent die dringend centen nodig had om naar Milaan te rijden, ondanks de waarschuwing van een reisgids daar niet in te trappen. ( Kostprijs van die (nep) leren jassen: 50 euro na veel af te dingen) Na onze verkenning terug naar Hotel Pio om er een klein siesta te houden met de airco op 3. Na die siesta gingen we naar de bar beneden om er buiten op het terras iets te drinken: een nastro azzuro, lokaal bier, aangeraden door de reisgids, 's avonds dineren op het terras van het restaurant van Hotel Pio. met een fles Frascati noir. hier is deze Frascati alleen te vinden in de gewone vorm. ( als je geluk heb vind je er een in de carref.)

Het was een fijne tijd en bloedheet voor de tijd van het jaar. Het jaar 2004.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

30 aug 2024, 08:48

Afbeelding

Goedemorgen allen, :wink:
vannacht regen gehad, alles ligt nat :roll:
Maak er toch maar een aangename dag van
groetjes en tot...... :)

Helena van Troje

30 aug 2024, 11:52

Al om brood gereden.
Vandaag maar weer kalmpjes aan.
Om welke reden ook zijn we weer in het straf gezet door ons lichaam.
We zullen het maar weer lijdzaam ondergaan.

Beetje rustig verstelwerk en beetje administratie en wat koken.

Het is grijs buiten, maar aangenaam en hier nog droog.
Vannacht heeft het blijkbaar geregend.
Dakje van de keuken ligt nat.

Prettige dag allemaal.

Oma-C

30 aug 2024, 16:03

Afbeelding

Een gezellige dag nog verder, het is nog mooi en
zonnig geworden met aangename temperaturen
en een heerlijk briesje :wink:
Sterkte en beterschap aan wie het nodig heeft :roll:
Groetjes en tot morgen :)

anjelierken

30 aug 2024, 16:22

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: Rome is inderdaad zalig. Wij zijn daar jaren geleden ook geweest en daar alle historische bezienswaardigheden gezien, echt de moeite waard. Ons hotel was heel dicht bij de Trevi fontein .
We hebben zelfs een fiets gehuurd om de Via Apia te rijden,( de oudste heerweg uit de Romeinse tijd).

Heb al komkommers en tomaten in diepvries gestoken. Appelmoes gemaakt van afgevallen appelen, die moet morgen in diepvries. Nu dat Ukkemeisje1 thuis is, kan ik verder doen.

Straks koken: gebakken vis met warme tomaten en aardappelen, is vlug klaar.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

31 aug 2024, 08:52

De vakantie loopt ten einde. terug naar school/werk. Ik ben opgestaan omdat mijn rechterzij opnieuw pijn begon te doen. De pijnstilling is afgelopen. Boven moet de pyramide horloge/wekker/temp. meter/datum opnieuw gereset worden en heeft dringend batterijen nodig. Ik kom beneden en Lilly staat klaar om naar buiten te gaan. Gimly gaat haar achterna. ik kom hier de eetkamer binnen en steek 1 voor 1 de lichten aan die nodig zijn, want buiten is het nog donker: de tijd is rond 06.00 uur. Ik vind het hier fris, maar 2 temperatuurmeters zeggen iets anders. Ach ja? jullie beweren dat het hier warm genoeg is? Wel, ik vind van niet. Rika staat op manueel en is zo in gang wat ook gebeurd. Gimly ligt in zijn zetel en Lilly? is nog buiten of is ondertussen al weer naar boven. Dat beest doet wat ze wil en ik als haar dienaar moet maar gevolg geven aan wat de juffrouw wil. Ventje heeft gisterenavond verteld dat Gimly een haarbal heeft gehad ( ik zat er al op te wachten)

Ik doe wat ik moet doen. ( 30 druppels contramal in een glas cola zero druppelen) die 30 druppels en de warmte van Rika zullen er voor zorgen dat het hier rap warm genoeg is en dat de pijn wegtrekt. Mijn taakbalk onderaan vertelt mij dat het nu zonsopgang is. Ik ga naar het toilet en doe daarna de gordijnen open. Mijn oplaadbare lamp op het dressoir heeft blijkbaar GoGoJuice nodig dus wordt die aan een usb kabel gelegd.
In mijn chaotische brein achteraan gaat er een waarschuwingslampje aan die flikkert en mij wil vertellen dat er iets mis is. Nonsens. Echter, ik heb gisterenavond een buikgevoel gehad dat me duidelijk maakte dat er inderdaad iets mis is. Ik kan/kon de gedachte niet van me afzetten dat er in het huishouden van de persoon die ik zoek uit mijn ver verleden iets niet klopt. Op haar Facebook profiel staat een hond met een sjaaltje aan en de boodschap: ik ben covidsafe. De achtergrondfoto is precies een scene uit Second Life. ( ik heb vermoedens dat deze amerikaanse het slachtoffer is van huiselijk geweld door een Narcist. Ik wil haar helpen maar hoe?) Ik heb haar een messengerbericht gestuurd met de melding dat zij en ik moesten praten. (Er is geen reactie gekomen)
Mijn nuchtere brein ( vooraan )verteld me opnieuw: nonsense!

Ik ga een kopje normale koffie gaan zetten en ik moet ook een alarm zetten anders vergeet ik naar mijn moeder te bellen om 9 uur stipt. Verleden week was ik de tijd uit het oog verloren en was lustig bezig aan mijn verhaal: drakenruiters, zonder besef van tijd en omgeving. Ik bevond me In The Zone. Die Zone is een toestand waarin ik me op dat moment bevind als ik aan het schrijven ga. Ventje dook ineens op en vroeg me of ik iets vergeten was. Het was 9.15 u en ik moest om 9.00 stipt naar mijn moeder bellen. Dat had ik niet gedaan dus was het mensje ongerust geworden en had ventje gebeld. Hij overhandigde me zijn telefoon en ik moest uitleggen waar ik zat en waarom. Ik doe de uitleg. ( ja ma, ik was bezig met iets waar ik niet mee bezig moest zijn en vergat de tijd....) ventje was verdwenen naar boven waar hij zich aan het klaarmaken was om boodschappen te doen: de kranten gaan halen...middageten en beleg.

Na het verorberen van een kippenbil buiten was ik gisteren naar boven getrokken om even te gaan liggen. Gimly was er als de kippen bij en Lilly lust geen kip. Er is buiten veel wind. Ik dommel in en wordt wakker om 16 u en ga naar beneden waar ventje naar een film zit te kijken die Priest heet en over vampieren gaat en een hybride gekend als Black Hat gespeeld door Karl Urban een rol in heeft.. Tiens, ik was er van overtuigd dat het later was en ik naar beneden moest om een boterham te eten. Ik zet me neer en kijk naar Priest en zoek op via wikipedia waarover het gaat en wie er allemaal meespeelt. Karl Urban is inderdaad Black hat. Wikipedia verteld me wat ik moet weten en verwijst me door naar een pagina die Legion heet. Ik kijk met 1 oog naar Priest en begeef me naar the zone waar ik verder doe aan drakenruiters. Ik werp af en toe weer een blik op Priest. Wikipedia heeft me de nodige informatie verschaft om te volgen. Nadat Priest is afgelopen zegt ventje: op die film ( klasse B) moest er toch een vervolg komen. Hij neemt de DVD uit de speler , steekt die in een mapje en gaat naar boven om die op te bergen. Ik krijg dat afstandsbediening van de Tv en mag kijken naar wat ik wil. Ik wil Air Crash Investigations zien. De tv staat echter op NG en daar zenden ze een aflevering uit van Wild en die we al gezien hebben.

Deze morgen heeft B-post een pak geleverd van au vodka waarin een gouden fles zit met een lichtblauwe dop en dit zou black raspberry vodka zijn van au vodka die ik aangeschaft heb voor de prijs van 40 euro. Die fles zit stevig verpakt en zal tijdens het transport niet stuk gaan zoals de bestelling van Cocktails @nina waar ik een fles Cosmo besteld had ( een kadootje van Gimly & Lilly) Ruud van Cocktails @nina heeft een refund gegeven omdat de fles cosmo door Post Nl naar hen terug is gestuurd als beschadigd. die refund bedraagt 72 euro.
B-post verteld mij dat er ook nog een pakje aankomt van UBI parcel Limeted waar er een lichtblauwe portefeuille in zou zitten die ik eerder deze maand besteld heb op de chinese wenswebsite. Die was volgens de gegevens uitverkocht. Die portefeuille is niet wat ik er van verwacht had, maar ik had eerder een refund gekregen omdat die niet was geleverd met 2 andere artikelen. ( een portenoneetje voor munten) wat ik krijg is in de verte verste niet wat er op de website staat.
Dat portemoneetje is geleverd met een paarse haarspeld. En gisteren is dus die blauwe portefeuille geleverd. In mijn mandje zit er een atikel van 100 ringlets voor schoenveters maar die ik van plan ben te gebruiken om er een T-shirt met vetersluiting van te maken. er zit ook een schoenveter in paarse kleur in. Ik heb onlangs een gaatjestang besteld om dit doel te verwezelijken. ( ik heb er 2 en die bevatten naast die tang ook pressionentjes in plaats van ringlets.) Een van die tangen kan nog van pas komen, alsook de presionnentjes in allerlei kleuren en die ik eventueel op de lavendeljas kan aanbrengen die gekocht is geweest voor de begrafenis van ventjes moeder. Op die lavendeljas in wol? is er ook een pin van Star trek in goudkleur die dierenartse Maya herkend als de fan van Star Trek en eigenaresse van de beeldschone kat Lilly die komt voor haar vaccinatie tegen een kattenziekte en tevens een ontwormingspil krijgt toegediend.

Volgend jaar moet Lilly terug voor nog een extra vaccinatie tegen een dodelijk iets. Gelukkig is ze verzekerd. En ze moet ook gebracht worden voor de vaccinatie die ze eerder gekregen heeft in de maand Juli op de dag dat hier een avondmarkt gehouden werd. De organisatie van die avondmarkt is gebeurd door Buurman. er was veel volk en er stond een gezellige bar waar buurman op een plastieken barkruk zat met een glas waarin cola zat ( met of zonder iets alcoholisch) eerder was buurvrouw, haar dochter en wat mensen bij buurman geweest en hadden er iets gedronken. Buurvrouw moest echter eten klaarmaken en dochter moest ergens naartoe. Cooper en lowie waren er ook bijgekomen ( de twee dergteckels) en blaften ondertussen met zwierende staartjes naar iets/iemand.

Buurman gekleed in een rood T-shirt is ondertussen op wandel met Cooper en Lowie. Ik hoor geen geblaf dat aankondigd dat Cooper en Lowie zijn gaan wandelen. anders is er een herrie van jewelste buiten omdat Cooper en Lowie op wandel mogen. Boven is het slaapkamerraan dicht vanwege de sterke wind die er gisteren was als ventje naar boven kwam en kwaad was op Gimly & Lilly omdat ze hun eten niet opgegeten hebben die hij aangeboden heeft.

@Anjelier: dus jij bent ook al in Rome geweest maar dan via een andere kant. en jullie hebben fietsen gehuurd om de Via Apia te rijden.
Wij zaten dus aan de kant Pyramide. ( heerlijk rustig) op aanraden van admiraal X in hotel Pio. er is daar in de buurt van die pyramide een school voor Natopersoneel waar Natopersoneel een opleiding/cursus kan volgen. De tram stopt daar. Diezelfde tam kan je met een geldig vervoersbewijs naar het historisch centrum brengen. Dat vervoersbewijs kan je kopen in een winkeltje, dat ook alcohol verkoopt, voedingswaren en souveniers. Wij hebben er een fles vino gekocht om mee te nemen naar Hotel Pio. Dat was na ons bezoek aan het colloseum waar ventje onder de viaduct 3 schilderijtjes kocht ( 2 van het colloseum) en waar ik een schilderijtje van katten kreeg van de verkoper.

Wij eten vandaag Hot-de-doggie. Ventje heeft er de ingrediënten voor gekocht. ( hotdog worsten en broodjes + een pakje smeltkaas)

Ik ga dit al posten in de hoop het forumspook voor te zijn
Cats Rule!

Oma-C

31 aug 2024, 09:02

Afbeelding

Een zonnige goedemorgen aan allen :wink:
De laatste dag van augustus..... :roll:
Voor iedereen een fijn weekend
en sterkte aan wie het nodig heeft :?

Bekske

31 aug 2024, 09:34

Afbeelding
steek hier terug mijn neus binnen nu dat een beetje goed is met mijondanks het slechte nieuws van gisteren .Ga daar niks over zeggen en trachten de moed erin te houden want klagen brengt ook geen oplossing .Hopelijk gaat het met iedereen goed of redelijk .Tracht nog te genieten van iedere dag zo gaatde dag ook sneller voorbij wens jullie iedereen heel veel moed ,geduld ensterkte voor als je een mindere dag heb .Zal proberen nu terug iedere dag op post te zijn .ONdanks de hoofdpijn nog aanwezigis buiten de rest .Nog een dikke week en dan ik eindelijk naar dat andere ziekenhuis gaan omte horenwat zij denken en gaan doen .Dus nog eenfijne dagiedereen met om het even wat je gaat doen .Ik ga vandaag gewoon niks doen behalvestraks wel eten klaar maken .Want ik iedere dag mijn warm eten een koude schotel krijg ik gewoon niet binnen .Datmoet die schotelgewoon weg doen met maar 1 hap van te nemen .De soep staat al af te koelenvoor de vriezer en ook een portie voor straks voor mij en een viervoeter die moeter ook van proeven .Dat is eentje die alles moet proeven van wat ik eet .Ik kijk wel uit wat ik ze geef de andere twee zijn kieskeuriger inhun eten en ook hun snoepjes .Dat krijgen ze af en toe in dedag als ze goedluisteren en braaf zijn .Endat weten ze al te goed nu moet ik voorlopig geen portier zijn ze kunnen binnen en buiten wanneerze willendeuren staan open .De parkieten ende vink zijn aan hun ochtend concertbezig .Die zijn wel verzot op sla als dat zien doe ze nogal kuren om een stukje sla te krijgen ookmet beperkte maten .Nu zorgik wel dat ze tweekeer dag een proper badje hebben en hundrinkbakje ook .ZO DAT WAS HET NIEUWS VAN HIER UIT GROETJE