welkom iedereen in een knus hoekje nr 5

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

03 sep 2024, 09:34

Afbeelding

Goedemorgen Bekske, het weer weet nog niet
wat het wil.... de zon was er al wel om 7u
maar ze is terug gaan slapen denk ik :roll:
Fijne dag allen en sterkte met je glaswerk!! :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

04 sep 2024, 09:14

Afbeelding
gisteren zijn we nog buiten geweest als het al donker was maar hetregendetoen niet meer alsook kon die persoon niet vroeger komen .Dus hebben ze alle drie een goede uitgeruste nacht gehad .Maar ik heb amper geslapen door pijn zweten ademnood enz .Heb juist maar 64 minuten geslapen .Zal enorm blij zijn als het maandag ga zijn ja ik heb gisteren de glazen weggedaan die ik nietgebruik waren er 72glazen die ik in kranten papier en dozen heb gedaan maar ze zijn weg .Heb daar wel enkele uren bezig mee geweest met de nodige rustpauzes er tussen .Nu nog eens een eetservies weg doen die ik niet gebruik zo dat ik dat ook niet meer proper moet maken ieder jaar .Al wat ik niet gebruik gastilletjes aan weg .Dateetservies had ik gespaardmet zegeltjes in een winkele in dejaren 80 en nooit in feite gebruikt vondhet te mooi stom vanmij .Maar ik had ander servies van iemand gekregen en dat gebruik ik nog dagelijks .Dat was steviger ook vond ik .ER is ondertussen wel een en ander gsneuveld maar voor mij alleen heb ik geen hopen nodig ik was toch iedere dag af met de hand waarik enorm kan van genieten .ETEN KLAARMAKEN ENAFWAS DAT GEEFT ME ZO EEN RUST ONDANKS IK WEINIG EET .Maar genietervan nu straks stoofvlees klaarmaken en derest in diepvries ik maak dat met een groot deel omdat het toch veel tijd nodig heeft .Daarna is het gemakkelijk om enkele keren uit de vriezerte halen .En dat is met soep ook zo een grote pot en daarna in vriezer .Dan nog dagelijks de drie viervoeters hun eten klaar maken krijgen iedere dag vers eten en iedere dag ietsanders.Ik genietalsik ze alle drie naast mekaar zie smullen .Als ze gedaan hebben ga er nog eentje de eetbakken afwassen .Die zorg ervoor dat ik niet veel werk heb om ze afte wassen .Die ene zorg ook dat ik de drinkbakken op tijd vul zoals ze dat duidelijk maak is niet tegeloven .Hier is weer het ochtend concertbezig met de gevleugelde .Normaal word een kleine parkiet maar 15 jaaren ik heb hier ene zittendie van 1992 is .EN DIE DOE NIET ONDER TEGENOVER DE ANDERE .De dierenarts sta ook verbaasd dat die zo goed blijft .Nu dit postenen dan weer starten met een beetjehuishoud werk te doenmetnodige rustpauze en watvandaag niet gedaan is ,is voor morgen omdathet anders niet gaat .Dus genietvan jullie dag groetje

krakje

04 sep 2024, 21:25

eindelijk ook eens kunnen opkomen,
gisteren diabetesarts geweest, hoge bloeddruk,
dus weer eens een ander pilletje proberen,
verder alles redelijk, alleen de lever maar dit komt van de galkanalen,
dus volgende maand onder de MRI,
voel dit al zit soms met maagklachten en dat zijn die kanalen,
we moesten vroeg vertrekken anders konden we niet meer van ons huis,
de straat werd om 7 uur s' morgens afgesloten,
ze hebben een nieuwe volledige straat asfalt gedaan,
auto hebben we later in het dorp moeten laten staan,
te voet naar huis en zien waar we konden gaan,
was pompaf als ik thuis kwam, wel goed geslapen deze nacht,
vandaag koffie gaan drinken bij buurvrouw en laatste nieuwtjes verteld,
grtjs van krakje,

bekske goed dat je zo iemand hebt voor je buitenlucht te genieten,
ik maak ook wel iets klaar dat ik invries,
gisteren saus met veel groenten voor rijst, had teveel gemaakt;
zo doe ik dat ook telkens meer maken en diepvries in,
en groot gelijk dat je veel weg doet wat je niet gebruikt, is minder werk,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

05 sep 2024, 09:20

Afbeelding
ik kom hiereven rusten zal enorm blij zijn als het maandag ga zijn .Ga met grote stappen achteruit .HEB NOG MAAR JUIST MIJN ONTBIJT BINNEN.En dat vraagt al veel van mij omdat klaar te maken .De appelsienen zelf persen vraagt al veel kracht van mij .Afijn ja nu kan ik op adem komen dit vraagt zo geen grote inspanning .Ik voel datikgisteren te veel gedaan heb wat anders een peulschil zo lijken .Had de vitrine kast uitgewassen endaar nog ietsingeet dat weg moet daarna eennkleine vitrine kast waar amper iets in staat .Alsook het kastje onder de gootsteen .en ook de vloergedweild met demop die ik met eenpedaal aan emmer kan uitwringen .Dat was werk voor mij van de heledag metde nodige rustpauzes .OM TE ZWIJGEN OVER DE ADEMNOOD EN ZWETEN .Afijn ja nog een beetjegeduld en hopen dat ze me kunnen helpen .De persoon zei gisteren avond ik zie datje weer teveel gedaan heb ondanks hij nog niet wist wat ik gedaan heb .Hij zei gisteren avond nog laat het werk zo behalve etenklaarmaken tot maandag want je zet je enorm achteruit en ik ziedat je enorme pijn heb ondanks je daar over zwijgt .Dus zal ik proberenzijn raad op te volgen en vooral geduld hebben zeker .Ga straks voor de viervoeters hun eten klaar maken en voor mij nog een restje uit de riezer halen dan is dat ook weg .Want ik eet weinig ende overschot gaat meestalde vriezer in .Nu rest me nog jullie het beste te wensen en tracht te genieten om het even hoe en welk weerhet ook is groetje

Bekske

06 sep 2024, 08:39

Afbeelding
hallo iedereen een knussegezellige dag groetje

Bekske

07 sep 2024, 09:16

Afbeelding

Afbeelding
geniet van jullie weekend groetje

krakje

07 sep 2024, 20:26

eindelijk kunnen opkomen, soms neemt de kat mijn pc in gebruik,
zodat ik niets kan schrijven, want ze ligt graag op te slapen,
en omdat een oude kat is laat ik die maar liggen en doe iets anders,
moment ligt ze nu naast mijn arm te slapen,
hoop dat het onweer dat ze voorspellen
niet zo hevig is als donderdag avond geweest is,
grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

08 sep 2024, 11:33

Afbeelding
ik ben aan de late kant maar heb eerstbeziggeweest aan een gordijn voor aan de voorkant te hangen .Dat was eentje van 90 cm hoog met van boven gaten in voor een baar door te steken .Had eerst al plooien ingelegd en met de handgenaaid .Maar die gaten zijn te klein voor de baar dus nagedenk en heb de oplossing gevonden .Een lint van een oude gordijn opgenaaid en nu indie gaten van lint waar je normaaal die plasticjes doorsteek om op de hangen .Nu met een stevig koordje door die gatenen zorgen dat de baar door dat koordje kan .Dus nu uitzoeken hoe groot dat koordje moet zijn dan prullen om datin het gaatje te steken knoopje erin en klaar is kees ..Zeg maar dat het voor vele chinees is ik moet met de hand naaien om ik geen machine heb maar dat gaat ook .Eerst rusten en dan zie hoe groot dat koordje moet zijn enz .Hopelijk kan ik ze anavond nog opghangen moet wel nog zienom de venster proper te maken .Want ik had hier last van vliegen en ja die zitten op de venster en laten het niet proper achter .Afijn ja nu rusten en zien wat ik nog kan doen .DAN morgen naarziekenhuis in de voormiddaggeniet van jullie dag groetje

Oma-C

09 sep 2024, 09:03

@ bekske, veel sterkte en succes
vandaag in de kliniek :? :roll:
Ik duim dat alles beter wordt!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

09 sep 2024, 09:10

Afbeelding

Afbeelding
in de rapte want ik moet me klaarmaken want de buurman ga me aan ziekenhuis afzetten op weg naar zijn werk groetje
oma c bedankt

zonnebloemetje

09 sep 2024, 15:31

Bekske veel succes in het ziekenhuis vandaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

krakje

09 sep 2024, 20:23

mijn deur toe zodat de poes niet binnen kan,
anders is dit typtoetsen geblokkeerd door de poes,
hier rond 18.00 uur hevige stortregen een half uur lang,
mag wel eens stoppen en weer de zon laten schijnen,
het word ook weer wat kouder, de kids zijn weer aanbeland,
dus is deze week werk aan de winkel, grtjs krakje,

bekske succes voor je onderzoek in die kliniek,
hopen dat ze je daar kunnen helpen,
misschien door die verandering dat een ander onderzoek zal volgen grtjs;

Afbeelding

Bekske

10 sep 2024, 04:17

Afbeelding
over het ziekenhuis ga ikvoorlopig niks zeggen heb zopas een mail naar dat ziekenhuis hoe ze me behandeld hebbengisteren ben enorm kapot ervan sorry voorlopig niks
wens jullie het beste toe groetje

krakje

10 sep 2024, 20:13

gaan eten bij OKRA, dus thuis geen eten gemaakt,
moesten zelf maar uitzoeken wat ze wilden eten,
heb er van genoten onder de vrienden te zijn,
en vandaag aan geen werk gedacht en ze zijn niet verhongert,
grtjs van krakje,

aai bekske dat is ook niet zo goed, dan ga je op onderzoek en valt tegen,
ja tegenwoordig ben je maar een nummer zoveel,
hoe ze je behandelen is bijkomstig maar als ze je centen maar ontvangen,
dat telt bij hun,

Afbeelding

Bekske

11 sep 2024, 05:49

Afbeelding
bedank iedereen ik had van in de helevroegemorgen gisteren een bericht gestuurd naar dat ziekenhuis .ZE hebben wel een mail al teruggestuurd datze het gingen onderzoeken .Bij de huisarts kan ik niet terecht om hij in verlof is heeft wel een plaatsvervangster .Maar ik vertrouw die niet om bepaalde redenen .Ze hebben wel zwijgplicht mogen niks verder zeggen maar toch heb ik men twijfels overomdat ze goed bevriend is met personen die ik ken .Mijn kinisist is op de hoogte die komt morgen middag langs .Ook de persoon die met de honden buiten ga met mij komt dagelijks .Gisteren wel niet door de regen maarals het vandaag droog is zalhij wel komen .Gisteren heb ikmijn nieuwe bril gaan halen had drie weken geleden een nieuwe bestelt .En had bericht gekregen dat hij klaar was .Het zijn nog donkerglazen moet dat dragen om dat ik tegen geen licht kan .Maar ze zijn u iets minder donker zodat ikbeter alles zie .Straks rond de middag levering en ook ga ik trachten de nieuwe gordijn op te hangen .Maar moet eerst de venster schoonmaken .Moet wel op bed staan want bed staatonder de venster .Daarna kanikbed verschonen wantdoor daar op de staan zie het verfrommeld uit.Ik hoop dat ikhet kan doen endatikniet teveel moet rusten .En datzalhetzijn voor vandaag .geniet om het even hoe .Wist jullie dat er ook een dienst is alsje niet tevredenben overjehuisarts omdatdaar te melden .groetje