office 2016 terug als standaard instellen
-
eddyv - Lid geworden op: 13 jun 2013, 23:00
hallo iedereen, --win10 met office2007 en zes jaar later office2016 bijgezet.
--tot voor kort opende mijn .docx en .xlsx steeds met office2016.
--nu gaan ze open in office2007 na de melding "microsoft office enterprise 2007 wordt geconfigureerd..."
--na instellingen te doorzoeken zie ik dat office2016 niet als optie mogelijk is voor standaard programma (zie afbeelding)

--ik dacht dat een .docx zo wie zo office2016 formaat is en .doc een office2007 formaat
--ik heb ook al gedacht om in instellingen "programma's en onderdelen" de optie "wijzigen" te gebruiken (zie afbeelding), voor de office2016, maar ik ben bang dat dat een slechte optie is
graag jullie medewerking en expertise, dank en groeten, eddy
--tot voor kort opende mijn .docx en .xlsx steeds met office2016.
--nu gaan ze open in office2007 na de melding "microsoft office enterprise 2007 wordt geconfigureerd..."
--na instellingen te doorzoeken zie ik dat office2016 niet als optie mogelijk is voor standaard programma (zie afbeelding)

--ik dacht dat een .docx zo wie zo office2016 formaat is en .doc een office2007 formaat
--ik heb ook al gedacht om in instellingen "programma's en onderdelen" de optie "wijzigen" te gebruiken (zie afbeelding), voor de office2016, maar ik ben bang dat dat een slechte optie is
graag jullie medewerking en expertise, dank en groeten, eddy
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Hallo eddy,
Het valt mij mee dat beide Office programma's werkte, vaak geeft het conflicten zoals je nu merkt.
Hier meer over: https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 8c513788bf
Het valt mij mee dat beide Office programma's werkte, vaak geeft het conflicten zoals je nu merkt.
Hier meer over: https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... 8c513788bf
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Kun je die 2007 niet verwijderen??? Ik zie het nut niet van twee verschillende versies naast elkaar te hebben. Die 2016 zal je .doc bestanden perfekt behandelen. En als dat niet zo zou zijn, heb je nog altijd LO Writer, die kan dat zeker.
-
Hallo Hviane, iedereen, Mocht het alleen voor mij zijn had ik dat inderdaad al gedaan.
Maar, ik ben zowat het aanspreekpunt in onze blok om allerhande huis en computerprobleempjes op te lossen (voornamelijk bij nog oudere mensen dan mezelf). Dus ik moet/wil alles oplossen van win7 tot win10 alsook Apple mac, ipad, iphone en allerlei andere smartphones. Gezien het onmogelijk is om alles te kennen heb ik ,naast Google, ook jullie hulp nodig. Als ik definitief gekozen heb voor een aanpassing/verandering laat ik dat ook aan u weten.
Alvast bedankt, eddy
Maar, ik ben zowat het aanspreekpunt in onze blok om allerhande huis en computerprobleempjes op te lossen (voornamelijk bij nog oudere mensen dan mezelf). Dus ik moet/wil alles oplossen van win7 tot win10 alsook Apple mac, ipad, iphone en allerlei andere smartphones. Gezien het onmogelijk is om alles te kennen heb ik ,naast Google, ook jullie hulp nodig. Als ik definitief gekozen heb voor een aanpassing/verandering laat ik dat ook aan u weten.
Alvast bedankt, eddy
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Dat kan ik begrijpen, maar dat werkt niet altijd om oude en nieuwe programma's in één werkende Windows
draaiende te krijgen.
Programma's worden geüpdatet of nieuwe versies komen uit die niet tegen te houden zijn waardoor oude en nieuwe versies gaan botsen.
De oplossing is dan om verschillende VM's (virtuele machines) te maken waarin dit wel kan.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Met de laatste versie van een programma (of een versie dat hoger is dan de vorige) ga je normaal gezien alles kunnen doen van wat de vorige versies konden.
2 verschillende versies van éénzelfde programma créeert alléén maar verwarring en ambras.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Hallo Sony, iedereen, Uw voorstel is datgene ik tot nu toe gebruikte. Ik denk dat ik dat verder ga blijven gebruiken. De reden dat vóór een paar weken Office2016 mijn standaard was en nu niet meer, zal waarschijnlijk wel door één of andere update te maken hebben (ik ga niet verder zoeken wat of hoe)
Alvast bedankt voor jullie deskundige medewerking. Groeten, eddy
Alvast bedankt voor jullie deskundige medewerking. Groeten, eddy

SeniorenNet