Goede morgen seizoentjes,
Nadat ik in het gezeldschap van Lilly mijn gezicht had gedaan ( de rest volgt nog) zijn we naar beneden gegaan en zij is buiten. Daarstraks zag ik haar drentelen aan de achterdeur maar denk je dat de juffrouw naar binnen wilde? not yet! Ze had iets intressants geroken. Wel ja, blijf dan maar nog een beetje buiten! Ik heb nog andere dingen te doen. Gimly is boven gebleven.
Rika staat lustig te brandden. ze is nog maar pas aan het op dreef komen. ( nog steeds aan 50% capaciteit)
de 'Vinnykaars' staat te branden en een kaars in glas die ventje meehad van zijn ouderlijk huis. daar staat normaal het haltervormig usb lampje maar dat had Gogojuice nodig. En nu is het licht genoeg zodat die niet aan moet.
Wat we vandaag gaan doen? ventje is gisteren om alle boodschappen geweest. Cash gaan halen in de buurtgemeente want deze ( het cashpoint) hier is nog niet afgewerkt! Etenswaren en andere waren halen in de carref. ,en ten slotte pellets voor Rika in reserve uit de Bricolage. Alles binnen gedaan. 5 min. rust. en daarna is ventje naar de beenhouwer gegaan voor eten en beleg voor gisteren en vandaag. Dus het antwoord op de vraag wat we vandaag gaan doen is een vraagteken.
Vandaag eten we wel kippengyros. ( zonder rijst want voor die 50 gr dat er maar gegeten zou worden is het de moeite niet)
Het weer vandaag: als je naar buiten kijkt....bewolkt. amper 12°. er staat wel een felle wind hier. Maximum zou het hier 15° worden. wind 16 km/uur en luchtvochtigheid 73%. Er zullen nog wel enkele regenbuien volgen. ( Is dat nu wel weer voor de tijd van het jaar? Online zeggen ze dat het al bijna 12 maanden is dat we regen, regen regen gehad hebben.) De opwarming van de aarde? mijn kont gerard!
Ach, wie we daar hebben: Gimly. Die is op poezenpootjes naar beneden geslopen en is zich gaan liggen op die platte doos dicht bij de koperen ketel waarin de pellets voor Rika zitten. Hij heeft eerst naar buiten gekeken, of er soms geen stoute vogeltjes waren. Neen, wel blaffende hondjes: Cooper en Lowie die waarschijnlijk mogen gaan wandelen. Of toch niet. neen, die maken rukus omdat ze iets gehoord of gezien hebben. je hebt helemaal geen gesofisticeerd alarmsysteem nodig als je Cooper en Lowie naast je wonen hebt!
Lilly is dan toch binnen gekomen met het nodige commentaar.' ja, schat maar als ik je binnen wil hebben, kom je niet,' geef ik als antwoord. Er volgt weer een gemurmel. Uiteindelijk besluit de juffrouw naar boven te gaan om te gaan keppen, flemen en wat weet ik nog meer bij ventje. ventje wil uitslapen. Want ventje wil een paar dingen vandaag doen omdat hij morgenmiddag er geen tijd voor heeft. maar eerst uitslapen. En hij staat pas op als hij het digitaal nieuws gelezen heeft. Lekker warm onder de donsdeken met eventueel nog bijverwarming in de vorm van Lilly.
Ik heb net een kopje koffie gemaakt. Terwijl ik wachtte dacht ik aan 2 dingen die ik vandaag nog moet doen vooralleer ik in" The Zone " verdwijn. Ik moet nog 2 messengerberichten versturen. ( maar ik moet eerst de tekst klaar hebben) Reageren die 2 personen niet, dan trek ik daar mijn conclusies uit." I will erase them from my memorybanks." (quote: Tron ( MCP tegen dillinger) )
Gimly ligt nog steeds op die doos en is in kattedromenland. hij is lichtjes aan het snurken.

Waar hij over droomt, is mij een raadsel.
De kaars in glas die ventje meehad zou de geur 'Nivea' moeten verspreiden maar ik ruik geen' Nivea'.

zal daar al lang gestaan hebben dat de geur vervlogen is. Brand ook ongelijkmatig. verspreid wel als het donker is een warme gloed. ( Ik hou meer van koud wit licht)
Gisteren kreeg ik via mail een uitnodiging om een personal shopper in te huren ( gratis) om mijn garderobe samen te stellen op basis van mijn huidskleur en voorkeuren. Que? Die personal shopper heeft er geen idee van welke kleuren ik graag zie en wat mijn huidskleur nu ook al weer is. Dat ging de prullenmand in.
Ook gisteren kreeg ik opnieuw een mail van Verit*s om een nieuwe handtas/schoudertas te kiezen uit hun nieuwe collectie MAE ( antwerp). ja, er staan modellen in dat voldoen aan mijn wensen voor een schoudertas maar niet direct wat ik in gedachten had. de prijs? om achterover te vallen. Dan maar eens gaan snuisteren in DIY. ( geen ervaring nodig) Wat ik zie passeren is niet relevant. Weg ermee.
Ventje maakt een opmerking dat hij chili's in olie nodig heeft. Als hij wacht tot 18 sept. is er de Italiaanse week in de Ldl en daar kan je dat daar gaan halen ( hij wil spaghetti speciaal maken) Een zoektocht op de blauwe bol brengt aan het licht dat hij 12 potjes van deze chili's in olie kan krijgen voor de prijs van X euro, aan de deur geleverd. Neen, dat is teveel. met 1 potje kan je al veel spaghetti speciaal maken.
Ik vraag maar niet of hij even baconkruiden wil opzoeken want die heb ik ook nodig. ( ik zal dat zelf wel opzoeken als ik die nodig heb)
Fijne dag seizoentjes!