In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo iedereen , een goede zaterdagmorgen .
Het zonnetje is er , dat maakt ons goed gezind hé ..
Geniet er van , want morgen kan het gedaan zijn . .
Wat de dag mij brengt weet ik niet. . . we zien wel
Straks naar C. om 't één en 't ander dat ik vergeten ben
En ook naar de fruit/groenten winkel daar ga ik mijn slaatje
voor deze middag samen stellen
Dit weekend ben ik alleen zoonlief is met vrienden gaan hiken in " 'd Ardennen"
(schijnt dat dit wandelen is )
Intussen draait de wasmachine op volle toeren met kleine wasjes en grote wasjes
Zo blijven we bezig ...
Yip Zonnebloemetje het is de sacoche wat raamwasser betreft. Eindelijk mijn dag was gisteren goed .. Nu zie ik weer km ver , manier van spreken natuurlijk.
Dus gisteren namiddag zag ik plots een borstel met water op de balustrade, K..n. was uit de hemel gezonden zo blij dat ik was . .. En in zijn agenda sta ik voor de volgende keer genoteerd . oef ! ja oef want ik was al van mei op zoek.. En telkens stuurde met hun kat .. de cowboys
Inge geen sorry hoor, het was vlug opgelost hoor kon het bericht er boven direct lezen.
An welkom terug van weg geweest. De Duracell baterijtjes opgeladen . Je kan er weer tegen voor een tijdje .. Blij dat de vakantie is meegevallen.
Marietteke vandaag op de begrafenis.. .pff . . dit blijft toch altijd aan de ribben plakken . Je wordt direct naar uw eigen verleden gekatapulteerd . .
Wat Remie betreft, ik heb er ook geen goed oog in .. Wat mis ik die hier bij ons , hij heeft zo'n speciale manier van schrijven .. En ja zijn puzzels mis ik ook. . Mondjesmaat is het wat achteruit gaan . . . Hopelijk heeft hij niet veel pijn . . .
Fijne dag allen
toedeloe
menu: slaatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie avond allemaal
amai wat een dag vandaag
het begon eigenlijk al gisteren in de vooravond
ventje was na een tankbeurt zijn bankkaart kwijt en dus direct naar cardstop gebeld voor alle zekerheid om deze te laten blokkeren
en toen we deze voormiddag de nodige boodschappen wilden gaan doen , trok ventje de deur van ons appartement dicht toen ik al in de gang stond aan de lift , en hij had zijn sleutels aan de binnenkant van de deur laten zitten met gevolg dat we ons appartement niet meer binnen konden , want met mijn sleutels konden we de deur niet open maken door de sleutels die er op zaten aan de achterkant
en dus bij de buurvrouw aan de bel getrokken of zij een slotenmaker wist , en gelukkig was er toch ene die bereid was om een halfuur later op zaterdag te komen om onze beveiligde deur open te maken zonder al teveel schade
en na de middag hadden we dan nog een afspraak en de boodschappen van deze voormiddag moesten dan nog achteraf gedaan worden met gevolg dat we maar om 17.30u thuis waren , dus een beetje stressy dagje vandaag
jadi wat goed dat die ramenwasser toch is gekomen , wat kan een mens toch sukkelen hé als je iemand nodig hebt
en in 't weekend alleen , dat zal waarschijnlijk wel raar doen voor jou
An alweer gewoon om thuis te zijn , maar dat reisje heb je toch ook weer gehad hé
inge alles goed verlopen op de hondenschool ??
Remie we missen je hoor , hopelijk vlug een beetje beterschap voor jou
marietteke , Yuna , Annemarie , Adam en miesje
nog een gezellige avond verder

amai wat een dag vandaag
het begon eigenlijk al gisteren in de vooravond
ventje was na een tankbeurt zijn bankkaart kwijt en dus direct naar cardstop gebeld voor alle zekerheid om deze te laten blokkeren
en toen we deze voormiddag de nodige boodschappen wilden gaan doen , trok ventje de deur van ons appartement dicht toen ik al in de gang stond aan de lift , en hij had zijn sleutels aan de binnenkant van de deur laten zitten met gevolg dat we ons appartement niet meer binnen konden , want met mijn sleutels konden we de deur niet open maken door de sleutels die er op zaten aan de achterkant
en dus bij de buurvrouw aan de bel getrokken of zij een slotenmaker wist , en gelukkig was er toch ene die bereid was om een halfuur later op zaterdag te komen om onze beveiligde deur open te maken zonder al teveel schade
en na de middag hadden we dan nog een afspraak en de boodschappen van deze voormiddag moesten dan nog achteraf gedaan worden met gevolg dat we maar om 17.30u thuis waren , dus een beetje stressy dagje vandaag
jadi wat goed dat die ramenwasser toch is gekomen , wat kan een mens toch sukkelen hé als je iemand nodig hebt
en in 't weekend alleen , dat zal waarschijnlijk wel raar doen voor jou
An alweer gewoon om thuis te zijn , maar dat reisje heb je toch ook weer gehad hé
inge alles goed verlopen op de hondenschool ??
Remie we missen je hoor , hopelijk vlug een beetje beterschap voor jou
marietteke , Yuna , Annemarie , Adam en miesje
nog een gezellige avond verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Zonnebloemetje, dit schreef ik eerder over de hondenschoolmama-inge schreef: ↑18 sep 2024, 21:33Fijne avond
Marieteke, deze cursus duurt zo'n 5 a 6 maanden
Het is geen moeten hoor, kies ikzelf voor.
Ze vind het heerlijk om bezig te zijn.
Al vond ze het vanavond toch wel spannend
Nieuwe hondenschool, andere honden, begeleiding die ze niet kent.
Maar alles gaat wel op een hele relaxede manier
En ze nemen overal de tijd voor, zodat de honden goed kunnen wennen
Die les heeft ze eigenlijk bijna niets gedaan omdat ze het erg spannend vond.
We hebben huiswerk mee gekregen (oefeningen die we die avond moesten doen).
Hier thuis pakt ze alles mooi op en doet ze alles netjes
Geen prikkels natuurlijk en haar eigen, bekende omgeving
-

een goeie zondagmorgen iedereen
hier in Brugge bewolkt maar nu nog droog , want er word later vandaag nog regen verwacht
maar dat bewolkt weer heb ik graag , dus voor mij geen probleem
vandaag rustig aan doen want mijn pijnlijke rug laat zich nog steeds voelen
alleen wat wasjes in de wasmachine en de droogkast en een lekker broodje bakken
wij zitten met open vensters in de keuken en living en een aangenaam fris windje voelt goed aan
ventje is bezig met de senseo te ontkalken , want die is nog niet lang nieuw en we moeten die dus goed onderhouden hé als we er nog een tijdje geniet willen van hebben
Remie we zullen duimen voor jou zodat je je toch weer vlug een beetje beter zal voelen

voor iedereen nog een gezellige zondag verder
tot later

hier in Brugge bewolkt maar nu nog droog , want er word later vandaag nog regen verwacht
maar dat bewolkt weer heb ik graag , dus voor mij geen probleem
vandaag rustig aan doen want mijn pijnlijke rug laat zich nog steeds voelen
alleen wat wasjes in de wasmachine en de droogkast en een lekker broodje bakken
wij zitten met open vensters in de keuken en living en een aangenaam fris windje voelt goed aan
ventje is bezig met de senseo te ontkalken , want die is nog niet lang nieuw en we moeten die dus goed onderhouden hé als we er nog een tijdje geniet willen van hebben
Remie we zullen duimen voor jou zodat je je toch weer vlug een beetje beter zal voelen

voor iedereen nog een gezellige zondag verder
tot later

Zondagmorgen, het is stil in het straatje. . De bomen staan stokstijf en bewegen geen vin. De lucht is grijs wit, een groot contrast met de overvliegende zwarte vogels .. Zelfs langs de drukke straat wat verder is het muisstil . . Gisteren was het iets anders, ik denk dat iedereen nog eens vlug richting zee wou gaan ..
Moch zelf mijn windmolentje geeft geen kick. .Hier viel er al wat water uit de lucht maar niet noemenswaardig . . En koud is het ook niet . Ik kon nog in mijn blote armen rondlopen . .
Tja en verder weet ik nog niet wat de dag brengt .. We zien wel .
Ik moet nog de dikke krant lezen .. En daar ben ik ook een eind zoet mee.
Zonnebloemetje oei je joei de Wet van Murphy langs gekomen zo te lezen . Gelukkig is het opgelost . Even mijn ondervinding , ik laat nooit mijn sleutel aan de binnenkant op de deur om die reden .. (ook al voorgehad) Ik hang mijn sleutel aan de klink van de deur .. En dan doe ik nog iets maar dat ga ik hier niet zetten ..
Oei best dat ik het lees , ik ga ook eens mijn senseo ontkalken, het is ook al een tijdje geleden .. En al is die oud, hij moet ook onderhouden worden toch hé . .
Inge die honden opleiding daar komt er nog 't één en 't ander bij kijken zo te lezen .. Mijn pa zaliger deed dit in zijn jonge jaren ook ,honden opleiden maar daar kan ik niet veel over zeggen want ik was er toen nog niet ..
Aan iedereen een fijne zondag ..
toedeloe
menu: tja ik het nog een restje soep en wat "croetjes" over. En ik heb nog wat kalfsworst (dat eet ik graag) over .En ik heb nog een halve slaatje over van gisteren misschien er scampi's bij doen. Dus van de honger ga ik niet omkomen . .
*Zoon hier niet dat maakt direct andere gewoontes ..
-
een goeie middag iedereen
ha ha ha jadi das een goeie
en ja een seconde niet opletten en de deur is toe hé
maar de slotenmaker heeft het kunnen oplossen in enkele seconden , dus das goed hé
en nu aan het middageten beginnen sè
en mijn broodje ruikt al lekker
voor iedereen smakelijk

ha ha ha jadi das een goeie
en ja een seconde niet opletten en de deur is toe hé
maar de slotenmaker heeft het kunnen oplossen in enkele seconden , dus das goed hé
en nu aan het middageten beginnen sè
en mijn broodje ruikt al lekker
voor iedereen smakelijk

Michieldvd
Guten abend, meine damen und herren
Alhoewel, veel heren zijn er op het eerste zicht niet te zien op seniorennet.
Ik waag me eraan om hier en daar even iets te plaatsen in de hoop reactie te krijgen op mijn schrijven. Misschien ben ik wel welkom hier of daar, wie weet.
Mijn hobby's zijn knutselen, sport op tv en als het even kan een mooie film bekijken. En vooral veel relaxen
Mogelijks tot nog eens?
Alhoewel, veel heren zijn er op het eerste zicht niet te zien op seniorennet.
Ik waag me eraan om hier en daar even iets te plaatsen in de hoop reactie te krijgen op mijn schrijven. Misschien ben ik wel welkom hier of daar, wie weet.
Mijn hobby's zijn knutselen, sport op tv en als het even kan een mooie film bekijken. En vooral veel relaxen
Mogelijks tot nog eens?
-
een goeie maandagmorgen allemaal
tis bewolkt en frisjes en dat heb ik graag zo'n weertje
maar er komen toch al enkele opklaringen zo te zien tussen de wolken door met een zonnetje die nu komt piepen
vannacht wat nattigheid gevallen maar niet veel hier in Brugge
en tis herfst , dus mag het al wat frisser zijn
dadelijk een grote pot verse soep koken en een broodje bakken
en wat de rest van de dag brengt , dat zien we dan wel weer
Michiel welkom bij het k&t huisje , hier is IEDEREEN welkom
en Remie, de enige man die hier dagelijks komt bij ons is voor het ogenblik ziek , maar we hopen met gans ons hart dat hij zich vlug weer een beetje beter zal voelen en kan terug komen
en hoe meer zielen hoe meer vreugde zegt het spreekwoord
marietteke , jadi , Remie , inge , An , Yuna , Anne-marie , Adam , miesje en Michiel
nog een aangename maandag verder en geniet er van
want dat zullen wij ook doen ( mijn ventje en ik )
tot later

tis bewolkt en frisjes en dat heb ik graag zo'n weertje
maar er komen toch al enkele opklaringen zo te zien tussen de wolken door met een zonnetje die nu komt piepen
vannacht wat nattigheid gevallen maar niet veel hier in Brugge
en tis herfst , dus mag het al wat frisser zijn
dadelijk een grote pot verse soep koken en een broodje bakken
en wat de rest van de dag brengt , dat zien we dan wel weer
Michiel welkom bij het k&t huisje , hier is IEDEREEN welkom
en Remie, de enige man die hier dagelijks komt bij ons is voor het ogenblik ziek , maar we hopen met gans ons hart dat hij zich vlug weer een beetje beter zal voelen en kan terug komen
en hoe meer zielen hoe meer vreugde zegt het spreekwoord
marietteke , jadi , Remie , inge , An , Yuna , Anne-marie , Adam , miesje en Michiel
nog een aangename maandag verder en geniet er van
want dat zullen wij ook doen ( mijn ventje en ik )
tot later

Laatst gewijzigd door zonnebloemetje op 23 sep 2024, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Voilà sè de week is weer gestart. De laatste van september. Straks afgesproken met de mooiste Adonis die er bestaat :yip onze zoon♥
Gisteren is thuis gekomen van het hiken in de " dArdennen" vandaag dus samen met moi naar de markt en dat we zullen bij kletsen . Dat zie je van hier. .
Wat de dag verder brengt weet ik niet ..
Raar weertje maar de zon komt me hier ambeteren af en toe .. Laat maar komen ..
Hallo Zonnebloemetje, en ik zie in mijn glazen bol dat uw vensters weer open staan . En ik zie , . . ik zie . . dat jullie aan het genieten zijn van een tas koffie . .. euh ik zie niks , het is een gok ..
Mama-Inge ook zo vroeg paraat . Ik lag al van 5u deze morgen te koekeloeren ..Maar eerlijk ik vond het zo zalig in bed dat ik nog wat bleef rekken, strekken, geeuwen en scrollen .. gsm hé . .
Remie jongen . . . . van hier uit een virtuele knuffel naar je .. Je wordt gemist ..
Michiel .. ja hoor welkom ben je zeker . . ..
<<<<<Een vriendelijk woord is een korf vol honing, zoet voor de ziel en gezond voor het lichaam.
>>>>>>> Dat is mooi gezegd/geschreven/getypt . . een doordenker . . En zo waar
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: misschien een dagschotel gaan eten met de zoon . . Alhoewel dat hij WEER zal voor de frituur kiezen .. wedden ? . .
-
jadi , leuk voor jou dat je zoon weer thuis is en geniet er maar van om samen te gaan markten en daarna te gaan lunchen met z'n tweetjes , en genieten van de kleine dingen in 't leven kan héél aangenaam zijn en je een goed gevoel geven
en ja tis juist van onze vensters , die staan open in de keuken en de living , al van deze morgen vroeg toen het nog donker was en nu nog , want er komt langs die kant een fris windje binnen en dat hebben wij graag en nu dat ik ze op de kip kan zetten is dat héél interessant , en onze koffie hebben we ook al binnen
allé zeg ik wil ook zo'n glazen bol
en nu terwijl de soep staat te koken de spekjes snijden
maar ventje is naar de bank met zijn fiets en hopelijk krijg ik nie te veel kramp in mijn handen , want anders zal ik het aan ventje moeten overlaten als hij terug is
tot later

en ja tis juist van onze vensters , die staan open in de keuken en de living , al van deze morgen vroeg toen het nog donker was en nu nog , want er komt langs die kant een fris windje binnen en dat hebben wij graag en nu dat ik ze op de kip kan zetten is dat héél interessant , en onze koffie hebben we ook al binnen
allé zeg ik wil ook zo'n glazen bol
en nu terwijl de soep staat te koken de spekjes snijden
maar ventje is naar de bank met zijn fiets en hopelijk krijg ik nie te veel kramp in mijn handen , want anders zal ik het aan ventje moeten overlaten als hij terug is
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***