In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Michieldvd

Ik ben wat laat in gang geschoten, gisteren avond wat bij de tv blijven plakken en ja, na mijn gewone uur (10 uur) ben ik in de sofa in slaap gevallen. Het was bijna 12 uur toen ik wakker werd.
Dan maar mijn bed opgezocht en deze morgen had ik het lastig om wakker te worden.
Zonnebloemetje, dat is wel een grote hoeveelheid rode kool dan. En met spek njamm njamm.dadelijk een grote pot met twee verse rode kolen klaarmaken met veel spekjes er in voor ons en voor Celine
Ik zou daar graag een portie van verorberen hoor
En is Celine uw dochter of kleindochter?
Remie, hopelijk geen slecht nieuws vandaag en mag je terug naar huis. Dit is een verblijf waar niemand naar snakt denk ik.
An-w, verzorg u goed.
Voor alle mensen in het koffie en theehuisje, nog een fijne dag verder.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
nog efkes tussendoor terwijl de pot rode kool verder pruttelt
Michiel, jammer dat ik er geen portie kan doorsturen via mijn pc want ik heb er toch genoeg , en mijn rode kool is inderdaad heel lekker met veel stukjes spek en appeltjes , kortom met veel liefde bereid
en ik maakte er altijd twee grote klaar in een hele grote pot , en de helft kreeg mijn enige en 10 jaar jongere zus dan want zij vonden mijn rode kool ook super lekker en mijn zus is echt een ramp in de keuken en alles wat zij klaar maakt trekt op niks
maar sinds zij en mijn schoonbroer 2 jaar geleden een mes in mijn rug hebben gestoken op een schijnheilige achterbakse manier om met het grootste deel van de erfenis van onze enige broer te gaan lopen wil ik hen nooit meer zien of horen , kortom niks meer met hen te maken hebben want in zulke mensen steek ik geen energie meer
en Celine is de dochter van mijn zus die tot haar 10 jaar meer bij ons heeft gewoond dan bij haar ouders en waar wij altijd voor hebben gezorgd , want met hun eigen zaak hadden ze geen tijd voor haar en Celine in ondertussen ook al 26 jaar en woont samen in haar eigen huis met haar vriend
en wij hebben geen kinderen
dus weet je nu ook een beetje hoe het in elkaar zit hier bij ons
allé ik ga proberen de appeltjes te schillen zodat die bij de rode kool verder kunnen garen
en als mijn handen teveel verkrampen zal mijn ventje wel verder doen
voor iedereen strakjes smakelijk
en hier zal het zeker smaken want bij de rode kool eten we blinde vinken en puree
tot later

Michiel, jammer dat ik er geen portie kan doorsturen via mijn pc want ik heb er toch genoeg , en mijn rode kool is inderdaad heel lekker met veel stukjes spek en appeltjes , kortom met veel liefde bereid
en ik maakte er altijd twee grote klaar in een hele grote pot , en de helft kreeg mijn enige en 10 jaar jongere zus dan want zij vonden mijn rode kool ook super lekker en mijn zus is echt een ramp in de keuken en alles wat zij klaar maakt trekt op niks
maar sinds zij en mijn schoonbroer 2 jaar geleden een mes in mijn rug hebben gestoken op een schijnheilige achterbakse manier om met het grootste deel van de erfenis van onze enige broer te gaan lopen wil ik hen nooit meer zien of horen , kortom niks meer met hen te maken hebben want in zulke mensen steek ik geen energie meer
en Celine is de dochter van mijn zus die tot haar 10 jaar meer bij ons heeft gewoond dan bij haar ouders en waar wij altijd voor hebben gezorgd , want met hun eigen zaak hadden ze geen tijd voor haar en Celine in ondertussen ook al 26 jaar en woont samen in haar eigen huis met haar vriend
en wij hebben geen kinderen
dus weet je nu ook een beetje hoe het in elkaar zit hier bij ons
allé ik ga proberen de appeltjes te schillen zodat die bij de rode kool verder kunnen garen
en als mijn handen teveel verkrampen zal mijn ventje wel verder doen
voor iedereen strakjes smakelijk
en hier zal het zeker smaken want bij de rode kool eten we blinde vinken en puree
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Michieldvd
Dus als ik het goed begrijp is het uw nichtje en tevens uw oogappel. Proficiat aan u en uw man om iemand zijn kind op te voeden.Celine is de dochter van mijn zus die tot haar 10 jaar meer bij ons heeft gewoond dan bij haar ouders en waar wij altijd voor hebben gezorgd
Maar dan door deze mensen, als je hen zo kan noemen, een mes in de rug te krijgen vind ik nogal een smerige streek van hen na alles wat je deed.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
ja Michiel inderdaad een smerige streek
en dan te denken dat wij altijd voor hen hebben klaar gestaan om hen te helpen
ik kan echt niet beschrijven wat wij allemaal voor hen hebben gedaan
maar ja mijn schoonbroer is een echte geldwolf en zijn hobby is erfenissen binnen halen gelijk op welke manier dan ook en mijn zus heeft door de jaren heen ook al zijn streken gekregen
en dus willen wij met hen niks meer te maken hebben , want ze zijn waarschijnlijk ook al uit op onze erfenis doordat wij 10 jaar ouder zijn dan hen en geen kinderen hebben , maar die vlieger gaat niet op wees maar gerust
allé nu het vlees bakken sè , want het ruikt hier al goed

en dan te denken dat wij altijd voor hen hebben klaar gestaan om hen te helpen
ik kan echt niet beschrijven wat wij allemaal voor hen hebben gedaan
maar ja mijn schoonbroer is een echte geldwolf en zijn hobby is erfenissen binnen halen gelijk op welke manier dan ook en mijn zus heeft door de jaren heen ook al zijn streken gekregen
en dus willen wij met hen niks meer te maken hebben , want ze zijn waarschijnlijk ook al uit op onze erfenis doordat wij 10 jaar ouder zijn dan hen en geen kinderen hebben , maar die vlieger gaat niet op wees maar gerust
allé nu het vlees bakken sè , want het ruikt hier al goed

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Ik heb een boeketje bloemen mee van de markt om het "cafeetje" hier wat op te fleuren .
Voor een goede morgen is het wat te laat .
Dus een goede dag iedereen
Brr, het was frisjes op de markt .. Er stonden bijna geen kramen.
En het kraam waarvoor ik ging stond er dan nog niet ook
Van "armoe" dan maar het kippenkraam geplunderd .. Vlerken voor ikke deze middag, en nog van alles. .Eierkoeken deze zijn voor vanavond . .
Je kon dansen op de markt . Zoveel plaats , niet te doen echt het was heel flauw. .
Op de terug weg nog gestopt voor de krant, in Action binnen voor een wc eend, en Bel & Bo paalt er aan .. Ook eens binnen geweest .. En yip buiten gekomen met bloes, topjes (voor onder de bloes) en pull met V
hals . . Dan geven ze mij bij mijn aankoop een reclame folder bij waarop staat dat je 10€korting krijgt bij het binnen brengen van oude kleren , en voor 60€ koopt
Soit , er zijn ergere dingen ..
Zo dat was mijn voormiddag . .
Deze namiddag , denk van de inhoud kast na te zien, en de krant lezen Ik ga eerst de krant lezen we zien wel waar ik geraak . Morgen komt hier ook langs
Zonnebloemetje oef niet ziek geweest van de spuit . . Ik moet nog altijd binnenspringen bij de secretaresse van de dokters .. Ik stel het weeral uit tot morgen . . Dus geen erwt onder de matras van de prinses .. Een goede en betere matras gekozen dus .. Goed zo eindelijk weer rust in de bedstee . .
Celine zoals men wat verder schreef , jullie oogappel zal smakelijk eten aan die rode kool , die jij met veel liefde klaarmaakt.. Het zit diep hé , en ik kan het begrijpen , want we zijn al vele keren samen gekomen . En gans het verhaal vreet aan je . Meer dan dat het je lief is .. Het is niet mooi, en wees gerust dat blijft niet duren karma moet nog langs komen bij hen. Maak je er niet ziek in .. ♥
Michiel, tja dat cafeetje . .. Het is geen klein cafeetje aan de haven zoals Vader Abraham over zingt
Remie en vele anderen genoten van de sport op zondag .. Jullie dag kan niet meer stuk als ik dit lees .. goed zo
Tja begrijpelijk dat je moeilijk de slaap kan vatten , die schaapjes verstoren soms het tellen denk ik dan .
Hopelijk ben je vanavond terug thuis van uw logeeradres ..
Inge en de was droog gekregen buiten ? ?
Marietteke njam njam een crêmeke .. Voor mij een Breselliène aub.
Ann vandaag winkel juf , dat moet plezant zijn . Eens een "klapke" (= praten) kunnen doen met de mensen . Of is er daar geen tijd voor ?
Ik wens iedereen een fijne dag verder
toedeloe
menu: e wel zoals ik zei kippenvlerken lekker peuzelen ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
U maakt het hier met die bos bloemen donders gezellig Jadi.
En de marktlui zullen lekker bij moeders thuis zijn gebleven vanwege het slechte weer denk ik Jadi, we moeten er allemaal weer wat aan wennen..!
Laatst gewijzigd door Remie op 30 sep 2024, 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
toch raar dat ons Louiseke zo graag in een doos zit ,
alhoewel ze mooie zachte kussens heeft om op te liggen
vanmorgen mijn fiets binnen gedaan voor groot nazicht ,
want er was iets mis met mijn ketting , die trapte soms door ,
woensdag klaar ,
dan te voet naar huis , ik ga niet graag te voet ,
ik pak voor alles liefst mijne fiets ,
AN W verzorg je goed hoor ,
zodat je snel weer beter bent ,
bloemeke je zus zal het hare nog wel krijgen ,
en ze zal zeker je lekkere rode kool wel missen ,
zou ze niet jaloers zijn , dat je zo goed overeen komt met Celine ?
jadi gisteren heb ik een appel strudel genomen ,
ook met ijs en slagroom erbij ,
Remie , ik duim voor jou hoor
Michiel ik heb ook zo mijn vast uur ,
om te gaan slapen , is ook rond de tienen
verder wens ik iedereen nog 'n fijne avond toe
geluk vind je onverwacht
-

Het verliep vandaag redelijk vlotjes in het ziekenhuis.
Wel hebben ze mij een abonnementje meegegeven voor de komende 3 dagen om dan toch ook nog wat uurtjes langs te komen.
“Waar is dat nou allemaal weer goed voor” vraag ik ’n beetje aarzelend.
“Da’s nogal logisch" klonk ’t in koor van al die aardige leuke medewerkers daar "Omdat we u zo’n aardige geweldig leuke vent vinden natuurlijk..!”
Nou.. da’s dan toch weer ‘n keer leuk om te horen, ja toch niet dan…, dus morgenochtend om 8 uur ga ik daar dan weer met plezier op de koffie.
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
marietteke schreef: ↑30 sep 2024, 16:08
toch raar dat ons Louiseke zo graag in een doos zit ,
alhoewel ze mooie zachte kussens heeft om op te liggen![]()

En u ook bedankt om te
Marietteke. 
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Ik kom ook nog even binnen waaien.
Kan al bijna zeggen: fijne avond.
Vanmorgen, na het werk, onder de douche gesprongen en toen de kinderen naar school vertrokken waren, zijn man en ik naar Duitsland geweest
Ik had pyjama's (nou ja huispak) in een folder gezien
Waren hier in Nederland maar 2 kleuren en in Duitsland hadden ze 4 kleuren.
Kan nu weer een poos vooruit en verder nog wat andere boodschappen gedaan en met een volle tank terug naar huis
Vanmiddag de nodige huishoudelijke klusjes gedaan En de was gevouwen en opgeruimd
Jadi, er was het 1 en ander droog en wat niet helemaal droog was, heb ik op een rekje binnen gezet en dat spul was vanmorgen ook droog
Heb de spijkerbroeken gisteren op een gegeven moment wel van de lijn gehaald en in de droger gestopt
An, beterschap
Remie, je bent een graag geziene gast daar in het ziekenhuis
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Kan al bijna zeggen: fijne avond.
Vanmorgen, na het werk, onder de douche gesprongen en toen de kinderen naar school vertrokken waren, zijn man en ik naar Duitsland geweest
Ik had pyjama's (nou ja huispak) in een folder gezien
Waren hier in Nederland maar 2 kleuren en in Duitsland hadden ze 4 kleuren.
Kan nu weer een poos vooruit en verder nog wat andere boodschappen gedaan en met een volle tank terug naar huis
Vanmiddag de nodige huishoudelijke klusjes gedaan En de was gevouwen en opgeruimd
Jadi, er was het 1 en ander droog en wat niet helemaal droog was, heb ik op een rekje binnen gezet en dat spul was vanmorgen ook droog
Heb de spijkerbroeken gisteren op een gegeven moment wel van de lijn gehaald en in de droger gestopt
An, beterschap
Remie, je bent een graag geziene gast daar in het ziekenhuis
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-

Zij, mijn vrienden in de polder, zullen mij wel missen, denkt u ook niet..?

Wisselende beelden (11)
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP toegewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Zij, mijn vrienden in de polder, zullen mij wel missen, denkt u ook niet..?
Weet het wel zeker Remie!
Mooie dag voor allemaal!

Weet het wel zeker Remie!
Mooie dag voor allemaal!