In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Vanmiddag weer veel sport op TV om naar uit te kijken, waaronder ook ’t wielrennen WK gravel mannen.
Straks op mijn
weer ‘n frisse neus halen en de conditie weer wat op peil zien te krijgen. Want de conditie heeft een flinke deuk opgelopen door die logeerpartijtjes en behandelingen van de afgelopen tijd.Nu heb ik de tijd ook wat bijgesteld om dat te doen, normaal ging bij het krieken van de dag mijn fietsrondje doen, nu met de herfst en de komende wintermaanden zal dat pas rond de klok van halftien gaan zijn.
(Uit archief)
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Laatst gewijzigd door Remie op 06 okt 2024, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Michieldvd
Goede morgen allen,
voorlopig dus droog maar nog geen zon. Ontbijt is naar binnen gewerkt, vaatwas draait met afwas van 3 dagen
Maar een man alleen heeft nu eenmaal niet zo veel afwas. En ik kook niet elke dag, soms ook eens een kant en klare maaltijd uit een of andere supermarkt.
Deze namiddag sluit ik me aan bij de sportliefhebbers wat tv kijken betreft.
Verder zien we dan wel weer wat de dag nog brengt.

voorlopig dus droog maar nog geen zon. Ontbijt is naar binnen gewerkt, vaatwas draait met afwas van 3 dagen
Deze namiddag sluit ik me aan bij de sportliefhebbers wat tv kijken betreft.
Verder zien we dan wel weer wat de dag nog brengt.

-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Jeetje Remie zoveel mooie bomen gekapt . Misschien zat er een ziekte in de bomen ?
Of voor de veiligheid ?
Hier werden langs de gehele dijk alle oude populieren gekapt ( Als populieren ouder worden breken er makkelijk zware takken af. Dat is niet veilig voor de fietsers, ruiters en wandelaars op de dijk . )
Hier gaan de populieren vervangen worden door iepen. Die hebben steviger hout .
Michiel en Marietteke , hier worden ook sleutels tussen buren afgegeven bij afwezigheid . Velen wonen hier al meer dan 20 jaar en dan ken je elkaar wel goed .
Z'bloemeke , haha jouw uitleg over de ijsvogels
De lunch met de yoga dames was gezellig hoor . Zeker voor herhaling vatbaar .
Nu aan de koffie hier .
Wens jullie allemaal nog een aangename zondag .

Jeetje Remie zoveel mooie bomen gekapt . Misschien zat er een ziekte in de bomen ?
Of voor de veiligheid ?
Hier werden langs de gehele dijk alle oude populieren gekapt ( Als populieren ouder worden breken er makkelijk zware takken af. Dat is niet veilig voor de fietsers, ruiters en wandelaars op de dijk . )
Michiel en Marietteke , hier worden ook sleutels tussen buren afgegeven bij afwezigheid . Velen wonen hier al meer dan 20 jaar en dan ken je elkaar wel goed .
Z'bloemeke , haha jouw uitleg over de ijsvogels
De lunch met de yoga dames was gezellig hoor . Zeker voor herhaling vatbaar .
Nu aan de koffie hier .
Wens jullie allemaal nog een aangename zondag .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een late goeie zondagmorgen allemaal
ik ben al een tijdje bezig aan een beetje van alles
mijn broodje is al aan 't bakken en er staat een grote pot verse soep te koken , maar die moet nog gemixt worden en ik moet ook nog de spekjes snijden die er in moeten en als alles er in is dan roert mijn ventje die nog een 15 tal minuutjes zodat alles goed gaar is en er niks aan de bodem plakt zoals tapioca die heel graag aan de bodem van de pot blijft hangen als je die niet goed roert
en terwijl hij dat doet ben ik dan al bezig met mijn bloemkool te kuisen en op te zetten
dus nog werk genoeg hé
maar na de middag gaan we dan wat rusten in de zetel voor de tv en naar een film kijken voor de rest van de namiddag en tussenin een koffietje drinken met wat lekkers er bij , en meer moet da nie zijn hé
An van de lunch genoten , awel das goed hé
en wij hebben ook eens een grote tak in onze voorruit gekregen als het stormweer was
Michiel ook een rustige zondag bij jou in de zetel voor de tv , groot gelijk en geniet er van
inge aan de wasjes bezig , hier geen wasjes vandaag bij ons
ik heb al werk genoeg deze voormiddag
Remie hopelijk genoten van je fietstochtje , en ik geloof het dat je een grote krak hebt gekregen door jou behandeling
maar geniet maar van jou sportnamiddag vandaag en tussenin zal Gina wel een lekkere koffie zetten voor jullie
marietteke oeps nog niet helemaal weer op je plooi zo te zien
doe maar rustig aan vandaag en misschien zal een lekker crémeke of een pannenkoek jou dag wel goed maken
jadi geniet maar van jou zondag vandaag
Yuna , Anne-marie , Adam en miesje

allé ik ga verder doen , en gelukkig eten wij nooit vroeg
onze menu voor deze middag
eerst een vers gekookt soepje
en dan bloemkool in kaassaus met boomstammetjes en puree
tot later

ik ben al een tijdje bezig aan een beetje van alles
mijn broodje is al aan 't bakken en er staat een grote pot verse soep te koken , maar die moet nog gemixt worden en ik moet ook nog de spekjes snijden die er in moeten en als alles er in is dan roert mijn ventje die nog een 15 tal minuutjes zodat alles goed gaar is en er niks aan de bodem plakt zoals tapioca die heel graag aan de bodem van de pot blijft hangen als je die niet goed roert
en terwijl hij dat doet ben ik dan al bezig met mijn bloemkool te kuisen en op te zetten
dus nog werk genoeg hé
maar na de middag gaan we dan wat rusten in de zetel voor de tv en naar een film kijken voor de rest van de namiddag en tussenin een koffietje drinken met wat lekkers er bij , en meer moet da nie zijn hé
An van de lunch genoten , awel das goed hé
en wij hebben ook eens een grote tak in onze voorruit gekregen als het stormweer was
Michiel ook een rustige zondag bij jou in de zetel voor de tv , groot gelijk en geniet er van
inge aan de wasjes bezig , hier geen wasjes vandaag bij ons
ik heb al werk genoeg deze voormiddag
Remie hopelijk genoten van je fietstochtje , en ik geloof het dat je een grote krak hebt gekregen door jou behandeling
maar geniet maar van jou sportnamiddag vandaag en tussenin zal Gina wel een lekkere koffie zetten voor jullie
marietteke oeps nog niet helemaal weer op je plooi zo te zien
doe maar rustig aan vandaag en misschien zal een lekker crémeke of een pannenkoek jou dag wel goed maken
jadi geniet maar van jou zondag vandaag
Yuna , Anne-marie , Adam en miesje

allé ik ga verder doen , en gelukkig eten wij nooit vroeg
onze menu voor deze middag
eerst een vers gekookt soepje
en dan bloemkool in kaassaus met boomstammetjes en puree
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo , even kort binnen en buiten
Net terug van de rommelmarkt in ons vorig dorp.
Ons huis dat we zo bijna 5j verlaten hebben: De rijke vrouw kon haar niet aanpassen. En rijke broer zal het nu verhuren als vakantiewoning . .
Achteraf eens binnen en buiten bij onze kleindochter.. En daarna friet gaan eten op de markt . En Zonnebloemetje aan een propere tafel
O ja nog even binnen bij de oude bakkerij . En vandaar natuurlijk een taart mee .. En twee broden , want hun brood is super lekker
En nu . . .e wel thuis
Nog even hier en dan ga ik de Dag Allemaal uitpluizen ..
En nog wat zoekwerk op google
Ik moet wel meegeven dat het koud was buiten . Voor mij ideaal, met een wat dikker vest aan was het te doen hoor
Aan iedereen een fijne zondag verder ..
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
vandaag geen fietske maar mijn autootje gepakt ,
naar tuincenter gereden twee dorpen verderop ,
en ja ..stond er al vol kerstbomen hoor ,
rn ook veel voor halloween , maar daar doe ik niet aan mee ,
ook 'n lekker taartje gegeten daar , en voila ,
onze zondag is weeral om
jadi amaai , is het al 5 jaar geleden ,
dat je verhuist bent naar je appartement ?
bloemeke aan de kook ,
en 'n soepje , smaakt altijd wel ,
Remie ja zal beginnen , dat hey 's morgens wat frisser begint te worden ,
best dat je dan wat later op je fietske springt hoor ,
an w en van je lunch genoten met vrienden ,
wij hebben ergens in december ook een ontbijtje
met de joga vrienden , altijd leuk
Michiel het zonneke is toch nog komen opdagen vanmiddag hé
mama inge , ja dat wassen en plassen ,
staat nooit stil , en zeker als je nog kids in huis hebt
yuna hallo
verder wens ik iedereen nog 'n fijne avond
geluk vind je onverwacht
-
Michieldvd
De koers is afgelopen. Het was een mooie gravel koers, met naar mijn bescheiden mening, een terechte winnaar. Wel veel Belgen in de top 10.
Deze keer zonder Duvel
maar met een ijsje en daarna een lekker kopje koffie.
Ga me stilaan opmaken voor de avond. Het gewone ritueel.
Fijne avond nog voor jullie.
Deze keer zonder Duvel
Ga me stilaan opmaken voor de avond. Het gewone ritueel.
Fijne avond nog voor jullie.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Het waren inderdaad zieke populieren, dus ook gekapt voor de veiligheid zegt men, maar zeker ook alvast voor dit project: https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pr ... iale%20rol is dan mijn inschattingAn-W schreef: ↑06 okt 2024, 10:28Jeetje Remie zoveel mooie bomen gekapt . Misschien zat er een ziekte in de bomen ?
Of voor de veiligheid ?
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen , de zon is er wat een fijn weertje . .
En nee ik had geen goesting om naar de markt te gaan . De voormiddag vliegt weer voorbij niet te doen . .
Ja Marietteke dat is al 5 jaar de tijd vliegt zo voorbij . .
Michiel fijn dat je genoten hebt van de koers .
Zonnebloemetje hoe knus dat "fijne avond plaatje"
Oei Remie, . . . hopelijk vlug beterschap . . man .. we leven met je mee dat weet je wel hé
An helpen in de winkel , fijn eens een babbeltje hier of daar . Moet kunnen veronderstel ik .
Hallo Inge . .
Ik wens iedereen een fijne maandag toe
toedeloe
menu: biefstuk met verse prinsesbonen en een Belgisch patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Michieldvd
Wat zou ik nu moeten zeggen, goede namiddag of goede avond allen
Ben nog nergens langs geweest. Vandaag was tot nu een verlofdag. Geen computer, geen tv, gewoon even naar buiten en genieten van het mooie herfstweer en zelfs nog een terrasje tegen gekomen die open was.
Daar heb ik natuurlijk van geprofiteerd en een Duvelke geconsumeerd. De frisse lucht heeft me deugd gedaan.
Avondeten is voor mij pas rond 18 uur. En als het wat later is daarna bij de tv nog wat chips of zo.
Voor jullie allemaal nog een fijne gezellige avond.

Ben nog nergens langs geweest. Vandaag was tot nu een verlofdag. Geen computer, geen tv, gewoon even naar buiten en genieten van het mooie herfstweer en zelfs nog een terrasje tegen gekomen die open was.
Daar heb ik natuurlijk van geprofiteerd en een Duvelke geconsumeerd. De frisse lucht heeft me deugd gedaan.
Avondeten is voor mij pas rond 18 uur. En als het wat later is daarna bij de tv nog wat chips of zo.
Voor jullie allemaal nog een fijne gezellige avond.