In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

06 okt 2024, 11:26

Goede bijna middag.
Met goede hoop opgestaan dat het voorbij was.
Spijtig genoeg ondervond ik nogal vlug dat het ijdele hoop was.
Dan maar weer rustig aan vandaag.
We zullen ons bezig houden met vijf minuten werkjes.
Morgen komt de hulp.
Boodschappen doen samen hoop ik.
Dan mag zij de strijk verder afwerken van waar ik gebleven ben.
Een dweiltje door de keuken slagen, ik heb nogal morsig gekookt.
Dat zijn zo van die "bijwerkingen": veel laten vallen.
Het is hier 21°C en ik heb kou, ondanks mijn warme onderhemdje en extra jasje.
Voor het eerst dit jaar de collants terug boven gehaald.
Ja, hier gebeurt ook niet meer zo heel veel.
Geen wervelwindjes meer over de vloer.
Die zijn ondertussen iets bezadigder.
24, 23 en 20 zijn ze al de oudste kleinkinderen.
Die van 23 werkt al twee jaar.
De oudste is een nieuwe opleiding begonnen in volwassenen onderwijs.
Hopelijk met succes nu.
De jongste zit in zijn tweede jaar hoger onderwijs.
iets met netwerken beheren en zo voort.
De IT toer op dus.
De twee klein, 13 en 9, doen het goed en zijn heel rustige kinderen.
Ook geen poes met zotte fratsen meer in huis.
Wat mis ik dat beestje toch.
Ik kan moeilijk die van de jongste gaan halen voor gezelschap...

Ook hier speelt de zon verstoppertje achter de wolken.
Voorlopig zou het droog blijven.
Dat is dan mooi meegenomen.
Als de rust in de ingewanden is weergekeerd ga ik misschien een toertje doen.
Michieldvd

06 okt 2024, 17:03

De koers is afgelopen. Het was een mooie gravel koers, met naar mijn bescheiden mening, een terechte winnaar. Wel veel Belgen in de top 10.
Deze keer zonder Duvel :lol: :lol: maar met een ijsje en daarna een lekker kopje koffie.
Ga me stilaan opmaken voor de avond. Het gewone ritueel.
Fijne avond nog voor jullie.

Oma-C

06 okt 2024, 19:51

Goede avond aan iedereen, :wink:
Het is toch nog een beetje zonnig geworden vandaag
maar ik vond het toch niet echt warm..
Met een warm drankje en de verwarming een
klein beetje hoger werd het toch gezelliger :roll:
Heb de kinderen nog op bezoek gehad, die hadden
een grote wandeling gedaan en kwamen nog efkes langs
Het was weer heel gezellig maar ze bleven niet eten
ze hadden thuis alles klaarstaan voor vanavond
Ik had een varkensgebraadje en groene boontjes klaarstaan

En ja, een verwachte en mooie winnaar van de gravelkoers :)

Nog een fijne avond en voor straks, slaapwel en tot morgen
Sterkte een onze zieken en hen die het nodig hebben :?

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

06 okt 2024, 21:15

Toch nog een onverwacht fijne namiddag gehad ondanks de buikpijn.
Oudste stuurde een berichtje dat hij op de fair trade beurs stond met zijn wolwinkel.
Dan maar de moed bijeengenomen en tot daar gereden.
Was best plezant ik kom er nog wat bekend volk tegen.
Het stad liep vol volk meer dan in de week soms.
Het was ook zalig, zijn standje stond volop in de zon.

Slaap wel allemaal.

Muddy Maddy

07 okt 2024, 05:33

Goede morgen seizoentjes,

We zijn weer vroeg. Ik blameer de luchtdruk en er is bijna 91% vochtigheid in de lucht. Niet moeilijk dat ik dan vroeg opsta.
En het piekermolentje. en dan ben ik 's middags moe.
varkenswangentjes lekker mals maar de saus is weer mislukt. ventje kan het niet. niet bij osso bucco en niet met verkenswagentjes. ik gebuik wel maizena, dat doet ie ook maar dan zou hij er een hele pak moeten insmijten en dan kunnen we behangen.
dat is ook wel de bedoeling niet.

Huishoudelijke taakjes kan ik niet doen. het is veel te vroeg. en valt onder de noemer nachtlawaai. dat heb je als je in een rijhuis woont of op een appartement. in engeland was het een semi-vrijstaande woonst en ik denk niet dat de buren dan last zouden gehad hebben van een stofzuiger. de garage stond er tussen. tegen 9 uur eens contact opnemen met een firma van kurktegels. of die bewering van Frank wel juist is. Frank zou eerder gaan voor een mooie tegel. is rapper schoon gemaakt vind bij. zo zie je maar smaken verschillen. In engeland was het bijna overal tapijt! ook in de badkamer , de en-suite en onze cloakroom. alleen in de keuken was er geen tapijt. daar lag een vinylleke. Omdat dat huis gebouwd was op een heuvel hadden ze geen opvulsel onderaan de fundering gedaan. dat was een leegte. zoals je hier de kruipkelder hebt. en je voelde de koude door het tapijt heen. Hier heb je dat ook. Als ze vloerverwarming zouden verplichten dan zitten we hier met een probleem. En die kruipkelder loopt helemaal door. vanaf nummer 4 tot 14. Toen Serge daar nog woonde had die een rek daar gezet met wijn. Natuurlijk verdwenen er flessen. Tot bij in vertrouwen aan buurman zei dat hij dacht dat zijn vrouw aan de drank zat en die toonde dat alles gewoon doorliep. Je moet maar durven!

De gazet van onze straat: Arlette, beweerde dat hier alles op palen stond. Die zien we niet veel meer als ze er nog woont want ze was al op de sukkel en daar is geen lift. Nog een ander beweert dat die kruipkelder als schuilkelder diende. Het is gebouwd in '50 en toen was de koude oorlog begonnen denk ik.
We hebben gisteren de hele dag Mac bekeken. ( CSI: NY) Helaas heb ik niet alles kunnen uitbekijken. te moe en te veel last van de gewrichten. en omdat die player geen last memo heeft zullen we die aflevering nog eens moeten bekijken. ben ik van de eerste keer weer mee.
Vandaag voor een behandeling dus dat is een rappe hap. dan naar mijn moeder en omdat het school is zullen we ons maar weer op de cirkel parkeren. staat daar rond het uur dat ik er moet zijn vol met SUV's want hun kinderen zouden smelten. Of is het om te tonen dat ze zich zo'n auto kunnen permiteren? We hebben eindelijk onze grondbelasting gekregen. die is natuurlijk in prijs omhoog gegaan. je weet direct waarvoor je spaart, zei ventje.

En omdat we grondlasten betalen zou het maar eerlijk zijn vind ik dat de wandelweg voor de voetganger en de rijweg voor de wagens netjes recht ligt. Helaas. Je moet naar de grond kijken om niet te vallen! Ik ben daar nog eens een schoen kwijtgeraakt. Ik heb dat gemeld bij het stadsbestuur maar nooit geen antwoord gekregen. Sinds we hier wonen hebben we al 3 burgemeesters gehad. De eerste hield bijna kabinet in cafè Opex. Nummer 2 komt nu op in de buurtgemeente en dan hebben we nog onze mediageile burgemeester. Zijn deelname aan the masked singer is hem niet in dank afgenomen. 't was promotie voor de stad. jaja. Maak dat de kat wijs. ze zal je toch niet geloven.

Helena: ik begrijp dat je een pluizige poes mist. 't is bijna je kind hè. Ik geef nu als ze vragen waarom we geen kinderen hebben dat we zelf geen katten kunnen krijgen dus dat we ze geadopteerd hebben voor die reden. beetje bruut maar ja. Wij hebben er voor gekozen omwille van de famaliale situatie. Hoe moet je uitleggen dat oma 2 mannen heeft. en dat de ene wil, neen, eist dat hij ook opa wordt genoemd. Ze hebben hem op de brief haar levenspartner genoemd. Schoonvader zou zich omdraaien in zijn graf als hij er ene had. Maar zelfs een graf was te veel.

Ik ga een koffietje nemen en een kookspelletje spelen want het is nog geen tijd om bonussen op te halen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

07 okt 2024, 07:12

Afbeelding
ja ik ben opgestaan omdat ze hier om 8 uur staan voor boodschappen te doen ondanks de winkel pas om 8.30 uur open ga .Wat vind je op een maandagmorgen in de winkel weinig vers en vele lege schappen .Het heeft geen zin dat ik blijf klagen erover op de bureau want je kunt zo goed tegen muren praten .Ze doen toch hun zin ondanks dat de hulp weet dat ik heel slecht slaap enz.DE VORIGE NACHT EEN UURTJE NU 48 MINUTEN DAT IK GESLAPEN HEB.In de dag slaap ik niet wel rusten maar ja ik zal me verder langzaam klaar maken .Want dat ik klaar ben als de deurbel ga geniet van jullie week groetje

Oma-C

07 okt 2024, 08:50

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, zo vergeet ik niemand :wink:
Vanmorgen vroeg een goede bui gehad :roll:
en nu probeert de zon er nog eens door te komen
Hopelijk krijgen we een droge dag.......... :?
Ik ga na de middag mijn covidprik halen bij de apotheek

Voor allen een aangename maandag en beterschap
aan alle zieken...............

Helena van Troje

07 okt 2024, 11:37

Nog altijd niet op mijn plooi.
De hulp zal weten wat doen.
Nog boodschappenlijstje maken en eens zien hoeveel cash ik nog heb.
Als zij de boodschappen alleen moet doen dan heeft ze centen nodig.
Tegenwoordig moet een mens een aparte bankkaart hebben voor de hulp.
Ik snap de regeling, maar voorlopig kan ik meestal nog meegaan naar de winkel.

De zon schijnt hier volop.
Er is nog zoveel werk in de tuin en het lukt nu niet.
Ach ja, er komen nog dagen zeker.

Een fijne dag nog aan iedereen.
Michieldvd

07 okt 2024, 19:34

Goede avond allen :lol:
Ben nog nergens langs geweest. Vandaag was tot nu een verlofdag. Geen computer, geen tv, gewoon even naar buiten en genieten van het mooie herfstweer en zelfs nog een terrasje tegen gekomen die open was.
Daar heb ik natuurlijk van geprofiteerd en een Duvelke geconsumeerd. De frisse lucht heeft me deugd gedaan.
Avondeten is voor mij pas rond 18 uur. En als het wat later is daarna bij de tv nog wat chips of zo.
Voor jullie allemaal nog een fijne gezellige avond.

Afbeelding

Oma-C

07 okt 2024, 19:51

Afbeelding

Goeienavond iedereen :wink:
Een mooie zonnige dag gehad, heerlijk zo'n weertje
met +/- 19°.... ik heb een kleine wandeling gemaakt
met een ommetje naar de apotheek voor de covidprik
Het deed deugd....hopelijk komen er nog zo'n paar dagen.

Michiel je bent nog bij de zomertopic gaan schrijven
We zijn al aan de herfsttopic hoor :lol:

Ik wens jullie allen een gezellige avond en een rustige nacht voor straks :)
Sterkte en beterschap aan al wie het kan gebruiken.... moed houden!

Muddy Maddy

08 okt 2024, 07:31

Goede morgen seizoentjes,

De behandeling heeft me blijkbaar deugd gedaan want ik ben nu pas op in plaats van 4 uur in de morgen. Ik voel nog wel de plaatsen waar hij die drukpunten heeft behandeld. Het was weer erg zei hij. Gisteren voelde ik me een beetje down. de tranen stonden hoog. Frank zei dat als er iemand depri mocht zijn van de familie, ik dat wel mocht zijn. Frank is een volkse jongen. midden in brugge opgevoed. Zijn vader was er dokter. en zei hij: dat vond ik niet echt leuk want de mensen dachten dat wij rijk waren. hij heeft nog 5 broers en 1 zus en dus opgroeien was toen niet makkelijk. Natuurlijk schoonmoeder vond dat hij zich moest gedragen als de zoon van meneer den doktoor! ABN spreken. Zich deftig kleden. Hij heeft geweigerd. doordat hij dat niet wilde doen en ook altijd 'neen' zei als het hem niet uitkwam was schoonmoeder daar kwaad voor. En mij moest ze niet hebben omdat ik geen diploma heb. Geen ronkende titel van meester in de literatuur! ( ik zeg maar wat.)
De hond was weer blij ons te zien. ventje heeft hem goed moe gemaakt. Het was zelfs aangenaam buiten op hun terras zei ventje. Zo beschud uit de wind. Wij hebben onze snelle hap bij moeder thuis moeten opeten. Er was geen plaats beneden vrij. :roll: vind het jammer. Dus hebben we het dan maar meegenomen. manager zag het, maar ja, hij kon maar moeilijk vragen aan klanten die alleen waren en nog niet bedient waren om effe plaats te maken.

ik heb gisteren een mail naar de cinema gestuurd in verband met de toiletten. nog geen antwoord. Sterker nog! Ik moet het blijkbaar op maps vragen! Daar geef ik ook revieuws en ik heb 0 volgers! Maar volgens maps worden mijn post zoveel honderden keren gelezen. En als ik dat moet geloven dan is de volgende paus een vrouw.
Frank zei gisteren dat hij bij zo'n medimarkt op de markt zijn ID moest geven en hij weigerde. Dan weten ze alles van je. Ja, maar 't was voor zijn punten! Geen klantenkaart nodig. Frank vertrouwd dat niet.
Het halterlampje is weer aan een oplaadbeurt toe en Rika is net aangegaan. Ondanks Rika had ik het gisteren toch koud. Een paar dagen geleden was ventje bijna vergeten Lilly naar binnen te laten. Wat een protest zeg! En gisteren was het ook niet wel want wij roken naar Hond. Ik niet zo heel erg maar ventje wel. De frietolie moet vervangen worden want toen we naar Bar Rescue keken zag het de frietuurpan er ook niet zo heel vers uit. 't lijkt op 't onze zei ventje.

Moeder had maar 1 reclameblaadje en ventje vond aanbiedingen bij de vleet. Als hij zou ingaan op vloeibaar wasmiddel van het merk peterselie hebben we voor jaren. In steenrijk/straatarm was er ene bij die Halal at. Man, man , man . wat was dat erg. Hij moest bij de buurvrouw gaan lenen. Toen bleek dat de boter over datum was, heeft hij die ook geleend! En bij de voedselbank waren de mango's rijp. Zijn zakenpartner begreep het beter dan meneer halal.
Het is zonsopgang zegt de meteo maar daar is nog niets van te merken. Buurman V zijn geprogrameerde rolluik gaat naar boven. En ventje wil een stalen rolluik! Waar die zit met zijn gedachten weet ik niet.

Ik ga bonussen ophalen op de boerderij.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
Michieldvd

08 okt 2024, 09:16

Guten morgen
voorlopig een stralend zonnetje. Hopelijk blijft het de ganse dag schijnen.
Zo van die mooie herfstagen kan ik wel genieten. Gisteren is het mij zo bevallen dat ik er aan denk om vandaag weer naar buiten te trekken.
Gans de dag binnen zitten daar heeft een mens geen deugd van.
Natuurlijk eerst wat huishoudelijke taken verrichten en tegen de middag mijn potje koken.
Een dutje doe ik niet na de middag want ik denk dat ik dan savonds niet meer in slaap zal raken.
Ik zal er eens aan beginnen want de stofzuiger staat al te wachten op mij. En de vilada staat ook al te springen :lol: :lol:
Heeft iemand ervaring met een robot stofzuiger??

Afbeelding

Bekske

08 okt 2024, 09:16

Afbeelding
hier geen nieuws ben nog enorm moe van gisteren groetje geniet van jullie dag

Muddy Maddy

08 okt 2024, 09:58

@Michiel, Als je geen huisdieren hebt kan je een robotstofzuiger gebruiken maar die gaan wel heel vaak naar hun laadstation. Als je huisdieren hebt kan het gebeuren dat je je tapijt kan weggooien. Dat is al echt gebeurd.
En Vileda is toch een goede uitvinding.
Ik hoop ook dat het een zonnige dag blijft want dan heb ik minder last. Lilly zal echter niet graag binnen willen.
Cats Rule!
Michieldvd

08 okt 2024, 10:02

Muddy Maddy schreef:
08 okt 2024, 09:58
@Michiel, Als je geen huisdieren hebt kan je een robotstofzuiger gebruiken maar die gaan wel heel vaak naar hun laadstation. Als je huisdieren hebt kan het gebeuren dat je je tapijt kan weggooien. Dat is al echt gebeurd.
En Vileda is toch een goede uitvinding.
Ik hoop ook dat het een zonnige dag blijft want dan heb ik minder last. Lilly zal echter niet graag binnen willen.
Dank voor de tip. Ik heb geen huisdieren, behalve misschien hier of daar een spinnetje :lol:
Dat opladen vind ik ergens normaal maar ik zou graag te weten komen of zo een toestel wel degelijk is.
Heb er al veel horen klagen dat die dingen niet goed werken.