afsluiten ?
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Ik heb het al meer dan één keer meegemaakt dat ik om 22.00u een update begon en om 24.00u de laptop maar liet aanstaan en ging slapen.
Overigens (maar dat was nog met Windows XP in 2008) heb ik eens ongewild een update onderbroken en het rezultaat was een laptop die niet meer wou opstarten. Ik was op reis en heb moeten hulp zoeken in een lokale winkel, dat heeft mij toen wel wat gekost.
Dus mijn mening: als dat nog eens voorvalt, laten doen. Je kunt ten andere zien aan het lampje of er nog schijfaktiviteit is, niet ???
Overigens (maar dat was nog met Windows XP in 2008) heb ik eens ongewild een update onderbroken en het rezultaat was een laptop die niet meer wou opstarten. Ik was op reis en heb moeten hulp zoeken in een lokale winkel, dat heeft mij toen wel wat gekost.
Dus mijn mening: als dat nog eens voorvalt, laten doen. Je kunt ten andere zien aan het lampje of er nog schijfaktiviteit is, niet ???
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
En eens de update gedaan, sluit hij toch automatisch af. Dus ik zou daar niet te veel aan prutsen en hem zijn gang laten gaan.
-
scobidoo - Lid geworden op: 28 dec 2015, 12:54
Het was geen update. Als er een update moet gebeuren staat dat vanonder links onder Afsluiten. "Eerst updaten en dan afsluiten ?" Er stond alleen Afsluiten. Zelfs met een update duurt het maar 5 minuten. Ik heb dat al zoveel keren meegemaakt....
-
C.E. - Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:17
Dezelfde avond had ik hier hetzelfde voor, dus was niks abnormaal denk ik, enkel wat bijpassen om af te sluiten waarschijnlijk!
HP Intel(R) Core(TM) i5-4590T CPU @ 2.00 GHz RAM 8.00 GB / Windows 10 / Avast Free / Edge / Printer Canon Pixma MG4250 / Malwarebytes / CCleaner / Telenet Wigo
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik krijg die melding ook,Windows Updates uitvoeren en opstarten,als ik dat dan doe staat er update downloaden en installeren,en de computer wordt wordt verscheiden keren herstart,dan zie ik het percentage van de downloads, dat duurt zo ruim een half uur en dan is er geen opstart meer ,als ik die dan terug zelf opstart, krijg ik computer herstellen en downloads verwijderen,dus ik ben telkens terug naar af, ik overweeg om eens een fabrieksherstel te doen , maar dat durf ik niet goed,en de computer(laptop) werk goed, het is alleen bij updates voor Windows 10 dat het telkens mislukt.
Ik krijg dan telkens onderdelenupdate naar Windows 10 versie 20H2 (6)
laatste mislukte installatie poging op 8/10/ 2024 0xc1900101.
laatste mislukte installatie poging op 8/10/ 2024 0xc1900101.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... a6180af4c5tokkio schreef: ↑09 okt 2024, 15:15Ik krijg die melding ook,Windows Updates uitvoeren en opstarten,als ik dat dan doe staat er update downloaden en installeren,en de computer wordt wordt verscheiden keren herstart,dan zie ik het percentage van de downloads, dat duurt zo ruim een half uur en dan is er geen opstart meer ,als ik die dan terug zelf opstart, krijg ik computer herstellen en downloads verwijderen,dus ik ben telkens terug naar af, ik overweeg om eens een fabrieksherstel te doen , maar dat durf ik niet goed,en de computer(laptop) werk goed, het is alleen bij updates voor Windows 10 dat het telkens mislukt.
laatste mislukte installatie poging op 8/10/ 2024 0xc1900101.![]()
Hoe oud is uw PC ? Fout 0xc1900101 wijst naar een hardware compatibiliteitsprobleem. Kijk eens na of er nieuwe apparatensoftware voor allerhande hardware (*) van je PC bestaat. De pagina hierboven verwijst naar Windows 11 , maar is evenzeer geldig voor Windows 10.
In de link hierboven werd het probleem opgelost ( via Google translate vertaald ) :
Sorry, ik ben druk bezig geweest met het debuggen van setupdiag (best handig).
Het verwijst naar amd-stuurprogramma's
Dus ik heb een aantal nooit gebruikte Asus-hulpprogramma's verwijderd, de BIOS bijgewerkt, alle chipsets van Asus en AMD-stuurprogramma's enz. En de overwinning!
(*) open "appparaten" manager en kijk eens of daar niets raars op te merken is ...
@scobidoo
Als er gevraagd wordt om op te starten na een update , open steeds het update scherm en kijk of er andere updates nog steeds aan het downloaden en/of aan het installeren zijn. Wacht tot allen geïnstalleerd zijn of om een herstart vragen , en dan pas herstarten. Windows heeft daar een heel zwak punt en zou niet voor een her-opstart mogen vragen als er nog andere updates actief zijn.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Allemaal al bedankt voor jullie inzet, ik ben nu bezig met "hulp bij Windows update problemen" de eerste scan is 100 % klaar , de 2 de scan ook voor 100 %
Tot nu toe is alles goed gegaan, maar voor stap 3 Stap 3 -( Open een nieuw onderwerp op het forum en upload de bestanden)zal ik mij moeten aanmelden denk ik.
Dit is al de printscreen hoe ver ik al ben,maar ik kan maar vanaf dinsdag verder doen(of alles nog een opnieuw doen) toch al bedankt ABBS.
Voor Fred, de laptop was eerst nog met Windows 7, nu is het Windows 10,hoe oud die echt is weet ik niet,maar het is een Acer met 12 GB DDR4 memory en 512 GB SSD opslag,dus die zal Windows 10 wel aankunnen zeker.
Alle tips zijn welkom.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Ja een account aanmaken en dan de logjes plaatsen zodat je geholpen kan worden.