In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Michieldvd

10 okt 2024, 09:33

Gisteren een algemeen defect van telenet in onze blok. Iedereen zonder internet . Ze zijn in de namiddag langs gekomen om het op te lossen. Veel gepruts, internet uit, aan, uit, aan en ga zo maar verder. Later op de avond heb ik niet eens meer geprobeerd.
Ik weet er niet genoeg van om te vertellen wat de storing juist was maar nu werkt toch alles. Gelukkig maar.
Ochtendstond heeft goud in de mond zegt men. Wel, hier is het geen goud maar regen.
Niet met bakken maar alles ligt er toch kletsnat bij.
Ik geloof niet meer in weermannen en weervrouwen. Ze hebben zoveel verschillende weerradars dat ze niet meer weten welke de juiste zal zijn. Dus kiezen ze eentje op goed geluk denk ik.
Fijne dag verder. Veel sterkte aan de zieken onder ons.

wilde eend 2

10 okt 2024, 11:54

De reden dat ik weinig kom reageren de laatste tijd is dat ook ik weer sukkel met gezondheidsproblemen : deze week 3X naar het ziekenhuis en volgende week een coloscopie . Hier komen klagen heeft niet veel zin .. dus ..
// groeten aan iedereen .

Helena van Troje

10 okt 2024, 12:49

Wilde Eend je moet je niet verantwoorden hoor!
Wie we zien komen, zien we komen.

Misschien is het tijd om ons seizoenscafeetje te sluiten?

Hier valt ook niet veel te vertellen.
De dagen rijgen zich aaneen van maand tot maand, van jaar tot jaar.

Michiel dat over het weer heb ik ook al gedacht.
Hoewel gisteren was het toch een beetje waar.
Vandaag zitten ze er hier weer een beetje naast.
Heb de was maar binnen opgehangen.

Aan allen een fijne dag nog met of zonder zon of regen.

anjelierken

10 okt 2024, 15:51

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug thuis. Was een leuke vakantie aan zee. We hebben geen regen gehad , en heel veel gewandeld.
Ook eens de kusttram genomen samen met Spaanse woef , dat gaat allemaal heel goed, zolang er geen andere hond in de buurt is.
Je merkt toch dat Spaanse woef een jaartje ouder wordt. In de voormiddag geen probleem, maar in de namiddag is het toch anders, dan stapt hij langzamer en merk je dat hij moe is. Hij heeft ook genoten van de reis, aha ja, op bed mogen slapen ( wat thuis niet mag), lange wandelingen.

Nu terug thuis en terug de routine van elke dag, maar da's oké. Ik ga graag weg, maar kom ook graag naar huis. Buurman heeft goed gezorgd voor de kippen, moest die enkel 1x daags eten geven. Het luikje gaat automatisch open en dicht.

Daarstraks even in de serre gewerkt , heb winterspinazie en veldsla gezaaid. Verse groenten voor in de winter.

Dames en heer , tot de volgende keer.

Oma-C

10 okt 2024, 17:17

Goede namiddag iedereen, :wink:
grijs maar droog gebleven en ongeveer 16°
Het zal vroeg donker zijn vrees ik :roll:

Voor jullie allen een gezellige avond
en voor later een rustige nacht
Veel sterkte aan de zieken... :( en tot ....

Gestoofde prei met een zacht eitje straks
simpel maar lekker voor een keer :)

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:
Michieldvd

10 okt 2024, 19:28

Mijn avondeten reeds een uurtje binnen, is bijna terug verteerd :lol: :lol:
Het weer wil niet mee vandaag, afwisselend regen en opklaringen.
Seffens onder de douche en dan tv kijken. Misschien nog iets te drinken er bij. :lol:

Afbeelding

Muddy Maddy

11 okt 2024, 07:52

Goede morgen seizoentjes,

Uitgerust wakker geworden en goe geslapen. ( van 3 duvels- gespreid over den dag hè) Vanmiddag de voetjes onder tafel steken en vanavond in de cinema zetel" headbangen" op Sabaton. Het zou een film zijn over het concert en dus een beetje documentaire-achtig.
Ik heb dus mijn Iron maiden sjakos gevuld en buiten mijn agenda kan alles erin. zou nu moeten zo'n mini-kalendertje vinden en de grote thuishouden. Staat er wel een kalender op de gsm? als dat zo is, dan kan alles prima in de sjakos blijven!

Ons cafeetje sluiten Helena? tsja dan ga ik mijn ochtendroutine missen. dan ga ik onmiddelijk de FB op en das gevaarlijk.. zou het wel jammer vinden nu Michiel hier is. en tegen jullie kan ik nog eens vertellen wat ventje weer uitgestoken heeft enz. of wat Lilly in d'r grijs gestreept vel had enz.

Ventje had gisteren het ruitje van Rika niet gedaan en had nog een half uurtje alvorens ze weer aanging. het asbakje geleegd en Lilly was aan het controleren want het was juist buiten aan het gieten. En daar had ze haar laatste miauw nog niet over gedaan. och neen! Onze tatertrien was in vorm. En als vrouwelijke kat moet ze het laatste woord hebben! Wees maar zeker. Mocht ze het laatste woord niet gekregen hebben dan kijkt ze je heel duister aan.
Gimly is weer ziek. die weet dat we uitgaan en protesteeerd al voor we weg zijn. Met Mies was dat een andere zaak. Die begon te kuchen en weigerde te eten. Mijn toenmalige ierse vriendin in paniek aan de telefoon want we waren voor 7 dagen weg. 7 dagen was te lang volgens Mies, die het maar 5 dagen toestond om door iemand anders verzorgd te worden. Eenmaal terug thuis na 7 dagen, was er helemaal geen kuchje te horen en ze at weer met smaak. Je bent een lapjeskat of je bent het niet.

Ventje heeft mijn 'terminator' zonnebril opgezet omdat die niet in mijn nieuwe sjakos past. en die foto als profielfoto op FB gezet. en ik twijfel of ik die AI foto van mij er zou opzetten. Ten eerste weten veel personen niet eens mijn echte identiteit. En ik ben hier ook niet gekend bij mijn officiële voornaam. Ik heb gekozen voor mijn tweede naam omdat ik die beter bij me vond passen. echter mijn vriendin Dominique wil het niet uitspreken want ze vind het niet bij mij passen.

Buurman V heeft er eindelijk aan gedacht om onze dakwerker te contacteren voor die meeuwenpinnen. het kost per dak 150 euro om ze te plaatsen. Wij zeiden ok maar Buurman V had het verkeerd begrepen. :? het dan nog eens in het lang en het breed uitgelegd.
We hadden een pakje voor buurvrouw die niet eens meer wist wat erin zat! ventje begon te blaffen tegen Cooper en Lowie en die sloegen dadelijk aan natuurlijk. Hij kent onze taal! Miauw je tegen een kat dan kijkt die alsof je een belediging heb gezegd. Ze hebben 32 spieren in hun oren om je te negeren. Vooral ons Lilly blinkt daar in uit.

Het is nog donker buiten. Ventje verteld net dat we vannacht het noorderlicht hadden kunnen zien. Noorderlicht is mooi maar daarvoor wakker blijven? En het komt alleen voor in koude streken en net dat moet ik vermijden. Geef mij dan maar een 3 D projectie. ik hou wel van de ruimte. als ik een SF film zie die zich in de ruimte afspeelt dan let ik natuurlijk op de foutjes. er staat er een geprogrammeerd en die zal wel voor zaterdag zijn.

Zo, ik ga een kopje koffie gaan maken en daarna de bonussen ophalen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

11 okt 2024, 08:14

Afbeelding
hallo het is in de rapte want ik moet nu even naar de markt gaan om te kijken voor een leiband voor een viervoeter die langer is dan dat ze nu heeft .IN DE LATE namiddag kapster en huisarts .Nu mijn lekker ontbijthavermout met vers fruitsap en fruit .Dan sta ik stevig op de benen wel .Maar ik gebruik wel een driepoot wandelstok om buiten te gaan .EEn rollater is de moeilijk om met de bus te gaan .En ik heb problemen metlinkerarm daardoor die driepoot wandelstok .Ook val die niet gemakkelijkom zo nu ga ik smullen en dan me verder klaar maken voor de us de halen .Vanavond heel laat met de viervoeters buiten het kan niet anders want zonder hulp gaat het niet en dan is mijn dag al goed gevuld geniet om heteven hoe groetje

Oma-C

11 okt 2024, 08:53

Afbeelding

Goeiemorgen iedereen :wink:
Hier zit een zonnetje, ik weet niet voor hoelang
maar zolang ze er is ben ik blij :) :

Voor allen een aangename dag en sterkte aan
de zieken.... :(

Bekske

11 okt 2024, 10:10

ben niet naar de markt ondanks ik me redelijk voel .Maar dankzij de lijn die zijn aan het staken van deze morgen .Als je nietzeker ben welke bus er wel rijd of nietis beter thuis blijven .Je kunt wachten om te vertrekken maar daarom geraak je ook niet thuis als juistop dat uur er gestaakt word .weer een baaldag voor de verkopers van markt .Want toen depaus er was moesten ze ook vroeger weg en hadden amper verkoop .Nu schijnt de zon zo een aangename dag geweest zijn om tochteven te gaan maar ja geen vervoeren te voet gaat niet meerdus hiermet iets anders bezig zijn groetje
Michieldvd

11 okt 2024, 10:41

Weeral laat opgestaan. Het mag geen gewoonte worden! Vroeger was ik altijd rond 6.30 wakker en uit mijn bed en tegenwoordig is het steeds 8 uur en dit is volgens mijn normen veel te laat.
De helft van de voormiddag is dan reeds gepasseerd. Al moet ik toegeven dat het wel deugd doet om uit te slapen.
Gisteren avond wat lang blijven plakken ook wegens het voetbal. Het begon slecht voor de Belgskes maar ze hebben het toch wat recht getrokken. Al bij al een redelijke uitslag tegen Italia.
Naar het schijnt was er noorderlicht te zien, maar wie gaat daar nu voor opstaan midden in de nacht? En ik wist er ook niets van. Vraag is dan ook, waar was het te zien?
Ik zal me daar niet druk over maken.
Hopelijk zal het een mooie dag blijven, voorlopig is het zonnetje er wel.

anjelierken

11 okt 2024, 12:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

MJ: dank je wel voor het kaartje. Op de dag dat we naar zee vertrokken, zat het in de brievenbus. Staat op de schoorsteen.
Wat er ook in de brievenbus zat die dag, was een brief van de politie met een boete. Manlief had blijkbaar ietsje te snel gereden , en ja, 108€ boete. Ik heb eigenlijk nog nooit een boete gekregen voor te snel te rijden, ik hou me constant aan de reglementering. Dus die boete was al een goed begin van onze vakantie.

Wilde eend2: veel beterschap.

MM: geniet maar van je dagje uit.

Al een tijdje geleden dat we Clive gezien hebben. Waarschijnlijk medische problemen. Dit jaar heeft ze al veel medische miserie gehad. We duimen dat alles in orde komt.

Bekske: de plannen zijn veranderd. Best dat je thuis blijft, als je niet zeker bent van het openbaar vervoer. Je weet misschien wanneer je vertrekt, maar nooit wanneer je thuiskomt.

Daarstraks Spaanse woef eens goed geborsteld buiten. Daar kwam ook nog een "pakje" haar vanaf. Manlief had onlangs in een dierenzaak een rubberen borsteltje gekocht , en daarmee komen de plukken er zo vanaf. Veel meer dan bij een gewone borstel.

Heb in de tuin al vogelvoer gehangen , ik maak dat zelf.

Tot morgen, iedereen.

Helena van Troje

11 okt 2024, 14:45

Deze voormiddag de eerste les Latijn uit de herfstreeks.
Het was ferm koud als ik om negen uur vertrok met de fiets.
Het deed wel deugd zo een ritje.
Na de les ng boodschappen gedaan.
Ik kan er weer tegen tot na het weekend.
Nu geen goesting om iets te beginnen.
Straks spaghetti bolognaise.
De saus heb ik al in de diepvries.
Nog pasta en vlees toevoegen.

Geniet nog van het zonnetje nu ze schijnt.

Oma-C

11 okt 2024, 16:04

Afbeelding

Goede namiddag iedereen
, :wink:
Het is droog gebleven met afwisselend
een beetje zon en verder grijs en zware wolken
de wind hout zich koest gelukkig, want meestal
maakt die het kouder.... :roll:

mammyretro, dank voor de vakantiepost :)

wilde eend sterkte en beterschap..... :(

Helena, mijn zegen heb je 8) :) dat wist je al.
ik heb hetzelfde uitgehaald uit de vriezer
en de pasta is rap gekookt straks hé :lol:

Anjelierken, dank voor jouw overzichtje
en fijn dat jullie een leuke vakantie hadden :)

Voor allen nog een gezellige dag verder en tot morgen
Veel sterkte aan al wie het kan gebruiken! :?
Michieldvd

11 okt 2024, 17:13

Ben er weer. Deze namiddag even de ronde gemaakt naar M.M. en VDB op zoek naar een nieuwe tv.
Al is die nog maar 1,5 jaar jong, die moet buiten. Is nog aangekocht net voor madam besloot om te vertrekken en die heeft een te klein scherm. Is een goedkoop ding geweest met een 42" scherm. Een 50" zou perfect zijn, maar ik wil graag een oled scherm. Maar zit dan direc aan 55". Nu ben ik dus aan het overwegen wat ik zal doen. Een qled van 50" of toch die oled van 55". Qua prijs scheelt dat toch wat.
Ook een afspraak gemaakt bij de dokter voor een volledig bloedonderzoek.
Maandagmorgen mag ik reeds gaan. Hij had juist een plaatsje die vrijgekomen was.
Weinig water gezien vandaag. Gelukkig maar.
Nog een uurtje of zo en dan ga ik de boterhammetjes smeren, vandaag met 2 doosjes makreel van aldi.

Verder nog een leuke avond voor iedereen, en veel sterkte voor de zieken onder ons.

Afbeelding