In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Anne_marie

10 okt 2024, 14:25

Bezoek.... - 🐸 - 😉

Afbeelding

Afbeelding

Remie

10 okt 2024, 16:38

Afbeelding

Wat een uitkomst is dit Afbeelding geitending toch feitelijk.
Nergens hoef je bijna de deur meer voor uit, bedenk het maar…. en ‘n dag of iets later wordt het thuisbezorgd… een mens zou er verdorie stram en lui van worden.
Afbeeldingis er nog zo één van de oude stempel, moet eerst iets zien of voelen voordat zij tot een aankoop overgaat. Nou ik kan u verklappen… dat botst nog weleens bij ons..! :oops:
Voor de rest gaat het verder wel redelijk met ons hoor..! :wink:

Maar goed, mijn spullen heb ik weer besteld, morgen of maandag zijn mijn bestellingen in ieder geval weer hier thuis binnen.

Menu:

Afbeelding
Weet U dat ook weer..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

10 okt 2024, 17:42

een goeie namiddag allemaal

hier al gans de dag droog en na de middag bewolkt
ons keukenvenster staat al gans de dag open en tis hier 21° binnen zonder de verwarming
ja wij hebben een zuinig en warm appartement en weinig verwarming nodig

Remie hier worden er ook bestellingen gedaan online voor bepaalde producten , maar af en toe eens hoor , ja das de moderne wereld hé en we moeten mee

Anne-marie wat leuk die kikker in jou vijver , die hadden wij ook altijd in onze vijver voordat we ons huis verkochten

inge al goed doorgewerkt zo te zien

voor iedereen nog een fijne dag verder

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Michieldvd

10 okt 2024, 19:29

Mijn avondeten reeds een uurtje binnen, is bijna terug verteerd :lol: :lol:
Het weer wil niet mee vandaag, afwisselend regen en opklaringen.
Seffens onder de douche en dan tv kijken. Misschien nog iets te drinken er bij. :lol:

Afbeelding

An-W

10 okt 2024, 20:28

Oppasdag vandaag .

Fijne avond allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

10 okt 2024, 22:51

Afbeelding

mama-inge

11 okt 2024, 02:41

Goedemorgen en een fijne dag
Ga zo weer werken
Daarna slapen en verder maar even kijken hoe de dag verloopt
Er ligt in ieder geval nog was, wat weg gewerkt moet worden, dus straks de machine maar weer aan.

Over bestellen, ik ga ook het liefst naar de winkel om te kijken/voelen/passen (kleding en schoenen)
Maar voor sommige dingen is bestellen handiger

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Remie

11 okt 2024, 06:50

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

11 okt 2024, 07:25

Afbeelding

Na vele dagen dat ik door omstandigheden ’t niet kon, ga ik straks weer mijn Afbeelding uit de berging halen om te proberen toch weer ’n stukje te gaan fietsen.

Het weer kan daar in onze omgeving geen spelbreker van zijn:

Afbeelding

Afbeelding
(Uit archief)

AfbeeldingVanmiddag afspraakje in het ziekenhuis.

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

An-W

11 okt 2024, 09:53

Goedemorgen ,

Mooie foto van je bezoek Annemarie.
Remie , goed zo , lekker fietsen, hoofd leeg maken.
Inge vroeg aan het werk.

Zo naar de yoga.

Fijne vrijdag , toedeloe allemaal.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

11 okt 2024, 09:58

een goeie vrijdagmorgen allemaal

tis droog in Brugge en het zonnetje komt al voorzichtig piepen
dus we zullen wel zien hé
deze voormiddag naar de Colruyt en kort na de middag hebben wij een afspraak voor onze voetjes bij de pedicure , en zo zal onze dag weer rap gevuld zijn

Remie tis frisjes hoor voor je fietstochtje , kleed je maar goed aan
en veel succes en goed nieuws in het ziekenhuis deze namiddag

Afbeelding

inge geniet maar van de nodige slaap na dat je bent gaan werken

An de spiertjes los maken in de joga , bij mij is dat hopeloos hoor

jadi , marietteke , Yuna , Michiel , Anne-marie , Adam en miesje

nog een gezellige vrijdag verder

en tot later

Afbeelding
Michieldvd

11 okt 2024, 10:42

Weeral laat opgestaan. Het mag geen gewoonte worden! Vroeger was ik altijd rond 6.30 wakker en uit mijn bed en tegenwoordig is het steeds 8 uur en dit is volgens mijn normen veel te laat.
De helft van de voormiddag is dan reeds gepasseerd. Al moet ik toegeven dat het wel deugd doet om uit te slapen.
Gisteren avond wat lang blijven plakken ook wegens het voetbal. Het begon slecht voor de Belgskes maar ze hebben het toch wat recht getrokken. Al bij al een redelijke uitslag tegen Italia.
Naar het schijnt was er noorderlicht te zien, maar wie gaat daar nu voor opstaan midden in de nacht? En ik wist er ook niets van. Vraag is dan ook, waar was het te zien?
Ik zal me daar niet druk over maken.
Hopelijk zal het een mooie dag blijven, voorlopig is het zonnetje er wel.

jadi

11 okt 2024, 10:48

Afbeelding
Goede morgen allemaal,
Wat een weertje hé, en ja we moeten het nemen zoals het komt.
Het is verdorie heel stil in het doodlopend straat. .
Op de hoek draait de dokterspraktijk op volle toeren .
En verder in de drukke straat ,daar is het zelfs ook zo stil. .
En hier is het ook stil, met uitzondering van de radio. Die staat aan van 's morgens vroeg tot 's avonds .. Kwestie wat gebabbel te horen . Welke zender wel dat is altijd op radio 2 . En bij de buren is het werken met zenuwslopende machines blijkbaar ook afgelopen .. zalig " . . . . .. zennnn . . ."
Ik denk dat mijn muze me in de steek laat. Weet al niet meer wat te zeggen ..
Hallo Zonnebloemetje hier ook geregend deze nacht. En het is nog wat aan het regenen hier .. Ja hé het was woensdag een fijne namiddag, voor herhaling vatbaar hé. . Zon ? ? hier in de Westhoek regen , grauw en grijs ..pfff. .
Inge , kind terug weer oké , een kind recupereert rap hé ..
Och Annemarie dat hadden wij ook zoveel in ons oud huis . Zelfs onze straatnaam had die naam. . Ik hoor het mijn ventje nog zeggen, er wonen hier ganse families kwakers
Remie inderdaad nu kan je vanuit u luie stoel bestellen. Al ben ik niet zo'n voorstander. Maar als het niet anders kan , en al zeker als het kleren en schoenen aangaat. Ik voel graag aan de stof, pas graag. Wat op foto mooi is , is daarom dikwijls niet mooi als je aan hebt. Geniet van je fietstochtje
Michiel kijk jij ook naar Familie of thuis ? . .Zomaar eens vragen hoor ..Je moet niet antwoorden als je niet wilt..
Ann je zult 's avonds niet in slaap gewiegd moeten worden denk ik.
Ik ben verdorie nog altijd aan het wakker worden .. Geraak niet op dreef, mijn geest slaapt nog . .

Fijne dag aan iedereen
toedeloe
menu : hutsepot (ga er dan aan beginnen sè)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Michieldvd

11 okt 2024, 17:15

Ben er weer. Deze namiddag even de ronde gemaakt naar M.M. en VDB op zoek naar een nieuwe tv.
Al is die nog maar 1,5 jaar jong, die moet buiten. Is nog aangekocht net voor madam besloot om te vertrekken en die heeft een te klein scherm. Is een goedkoop ding geweest met een 42" scherm. Een 50" zou perfect zijn, maar ik wil graag een oled scherm. Maar zit dan direc aan 55". Nu ben ik dus aan het overwegen wat ik zal doen. Een qled van 50" of toch die oled van 55". Qua prijs scheelt dat toch wat.
Ook een afspraak gemaakt bij de dokter voor een volledig bloedonderzoek.
Maandagmorgen mag ik reeds gaan. Hij had juist een plaatsje die vrijgekomen was.
Weinig water gezien vandaag. Gelukkig maar.

Jadi, ik kijk naar Familie. Voor het moment heb ik een tik tegen Vanessa met haar kuren tegen Matthias. Het is weliswaar fictie, maar toch, een mens leeft daarin mee.
Ik kijk ook naar films als het geen romantische zijn, en verschillende feuilletons. Voetbal, koers, cross, motorische sporten en nog een en ander.
Verder doe ik nogal veel opsporingswerk op de computer. Moet beroepsmisvorming zijn, maar zal er niet verder over uitweiden.

Nog een uurtje of zo en dan ga ik de boterhammetjes smeren, vandaag met 2 doosjes makreel van aldi.

Verder nog een leuke avond voor iedereen, en veel sterkte voor de zieken onder ons.

Afbeelding

Remie

11 okt 2024, 17:24

Afbeelding

Bezoekje aan het ziekenhuis verliep heel vlot.

De weg daar naar toe was een ramp, overal file doordat er op verschillende plekken werkzaamheden waren en daardoor omleidingen, gelukkig was ik toevallig deze keer eerder van huis gegaan als dat normaal mijn gewoonte is.
Klein lichtpuntje, mag ietsepietsie minder Afbeelding gaan slikken… waardoor ik me misschien dan iets beter kan gaan voelen.

Menu:

Afbeelding
Weet U dat ook weer..!

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding