In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Anjelierken en Oma C : dank voor het medeleven . Iedereen krijgt wel zijn deel van de (gezondheids) problemen .. helaas . Ben ook erg begaan met Clive : hopelijk is ze gauw beter want het is altijd fijn de verhalen te lezen . Ook van de andere seizoentjes trouwens . Ik zou het jammer vinden moest dit hoekje sluiten .. De meesten van ons leven al lang mee met elkaars wel en vooral .. wee ..

Hierbij mijn favoriete herfstplaatje : het lijkt heel erg op die plaats in Duitsland / de Eifel waar ik zo graag naar toe ga / ging / om te wandelen ..
Veel sterkte voor wie het kan gebruiken . nog een fijne avond ..

Hierbij mijn favoriete herfstplaatje : het lijkt heel erg op die plaats in Duitsland / de Eifel waar ik zo graag naar toe ga / ging / om te wandelen ..
Veel sterkte voor wie het kan gebruiken . nog een fijne avond ..
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Amai: de film over Sabaton zindert nog even na. Een echte een stormloop van volk was het niet. Als er 50 man in de zaal zaten was het al veel. Niet alle 'Old Skool Rockers' waren aanwezig maar degene die mee waren dat was een tof bendeke. Vooral den Patrick. ( zeg maar Patje!) Kreeg me daar een berenknuffel! oef!
We zaten in zaal 1 en die was nog redelijk ver lopen. En die veiligheidslichtjes aan de trappen om naar je stoelen te gaan zouden ze beter eens nakijken. sommige brandden nog nauwelijks.
De toiletten kon ik bereiken via een liftje. Ik moest dan door een onwelriekende gang. Vroeger moest je 50 cent geven maar nu zat er geen persoon. ik denk dat dit alleen voor de weekends is en als er veel kinderfilms spelen. ( en 3 vertoningen per dag)
Er staan/hangen heel weining posters en van die kartonnen dingen die we in elkaar konden steken. En aan de zaal een TV schermpje met een foto en de beschrijving. Veel meer kon ik niet naar Suus zenden. Hans was een grote fan van die groep.
De spekken waren oud. En tot mijn verbazing kon je ook een mini flesje rode of witte wijn kopen. Er was bevroren limonade en iets dat shlushy noemde. Heb daar niet veel aandacht aan besteed. De popcorn zit al in potten. Geen confectiestandje met zo'n popcorn maker. En de frisdrank was een flesje. De echte ervaring van een avondje cinema is weg. Maar we hebben ons toch geamuseerd.
Ik was naar het toilet en toen ik terug kwam, was de film al gedaan, een paar zijn in de lobby blijven staan. vroeger stonden daar leren blokken als zitplaats. nu praktisch niets om te zitten, ja buiten op de betonnen bankjes.
Daar in de lobby hebben we wat staan praten en later buiten ook. ik ben op een gegeven moment in de auto gaan zitten. ik versteef weer. In het terug rijden is ventje gemist van rijvak en we zijn dan maar langs zandvoorde gegaan, maar dat stond daar niet goed aangegeven en dus zijn we naar Jabbeke moet rijden om de juiste richting te vinden. Ventje is nachtblind. Zelfs ik zag het niet goed. We waren dan thuis en Lilly zat beneden en keek zo van: 't is laat zenne! ( We waren nog voor 23 u terug dus kan ze niet klagen.)
Eerder op de dag waren we dus gaan eten en ventje had zin in tong. 500 gr tong kwam op je bord en zonder zijgraten! ik heb de mijne niet opgekregen. Binnenin was de vis sneeuw-wit. En ze was geprepareerd met een beetje beurre noire. De citroen was precies een kroontje. Er lag ook van dat groen op, maar niet de miniversie.
Naast ons zaten walloons met een hondje. madame wilde een ijzeren bakje met eten voor die hond in de microgolf oven! Zij hadden een halve kreeft als voorgerecht. Madame had daar ook een opmerking over. Ze spraken wel nederlands om te bestellen enzo en tegen mij te zeggen dat het een braaf vlinderhondje was. Ja, dat zijn mijn katten ook als ze slapen. Ik heb ze ( want ze haden het degustatiemenu) nog smakelijk eten en een prettige dag gewenst en dat laatste dat waren ze niet gewoon, dat zag je. Ventje heeft dan gevraagd of hij die deur mocht fotograferen. Dat mocht. Ook aan het personeel een prettige verderzetting van hun dag gewenst. De bediening was een ietsjes beter nu die andere kelner daar niet rondloopt. Je zag zo dat die tegen zijn goesting werkte. En ik heb weer een glas Belgische witte wijn genomen. Wij zaten aan een tafeltje van 2 en er was plaats te kort dus heb ik dan maar mijn potje sla terug meegegeven. Die zijn toch allemaal vooraf gemaakt. De reden is altijd de tomaat.
Thuis ben ik gaan rusten. Op een gegeven moment hoorde ventje een boenk maar het was niet ik. ik lag al te slapen. Vandaag de kranten en we weten niet wat we gaan eten over de middag. Plus de choco is op. Ik heb wel zin in hot-dogs maar dan moet ventje op pad naar de carref. Bij de bakker verkopen ze ook choco en het buurtwinkeltje is open. Er naast zijn ze nog altijd bezig aan de geldautomaten. We verwachten ze rond kerst met een grote rode strik en de nieuwe burgemeester mag die komen knippen. Het zal hier heel nipt zijn tussen 2 kandidaten. Ventje gaat als het niet regent toch gaan stemmen. deze keer is het niet verplicht.
Michiel: Hans had ook zo'n Oled tv maar een heel stuk groter. is maar kort meegegaan. Ik denk 2,5 jaar. Mijn moeder heeft ook het kleinste model en boven waar mijn vader zaliger zat ook. Voor haar is dat genoeg. Wij hebben een middenmaat maar vraag me niet hoeveel inch. Die van Hans was bijna cinema formaat en dat in een kleine flat. Een soundbar heb ik niet want ik let op met lawaai. ik zet soms het geluid uit van een film omdat ik er niet tegen kan. We hebben de gekregen soundbars aan Joyce gegeven.
Zus ventje heeft the all clear gekregen. Goed nieuws dus. Nu liggen de plannen bij een immo en ze zullen zien wat er uit de bus komt. Goed mogelijk dat ventje de prijs die hij wil krijgt. Dat agentschap doet alleen speciale huizen. Niemand in de familie wil het hebben want de salon is duister. En de jongste zei tegen Zus ventje dat het co-wonen maar een jaar zou zijn. Ondertussen is het nog steeds triëren en Zus ventje verzuipt in de papieren, jammer dat ze niet zwemmen.
Wilde Eend: mooi plaatje.
Anjelier: zelfs een hond met kort haar kan heel veel plukken hebben. En manlief een beetje te snel gereden? je moet zei iemand constant op je kilometerteller kijken en dat is ook gevaarlijk. Ventje en Buurman V waren op een dag op dezelfde plaats geflitst. Wij hebben hier een mobiele flitspaal. Kunnen ze die zetten waar ze willen. zodra die gespot wordt zet iemand dat op de FB pagina. En aan de begraafplaats hangt er ook een! Vind ik wel schandalig. Zoals die boete die ventje kreeg omdat zijn blauwe schijf met kwartjes werkte. Zelfs de corbillard is opgeschreven! Frank zei: dat is toch maar laden en lossen? Ze hebben het aangevochten. Hebben gelijk gekregen.
Nog even over de muziek van sabaton die deze film draaide voor de 15.000 fans en vrienden in Amsterdam. Het gaat voornamelijk over de oorlog. We ( The Old Skool Rockers) denken dat ze hun tekst van Primo Victoria wel aanpassen als ze in Duitsland spelen. De drummer is getrouwd met een Nederlandse. Hij kan het toch niet heel goed uitspreken. Maar het is de moeite die telt.
Fijne dag seizoentjes!
Amai: de film over Sabaton zindert nog even na. Een echte een stormloop van volk was het niet. Als er 50 man in de zaal zaten was het al veel. Niet alle 'Old Skool Rockers' waren aanwezig maar degene die mee waren dat was een tof bendeke. Vooral den Patrick. ( zeg maar Patje!) Kreeg me daar een berenknuffel! oef!
We zaten in zaal 1 en die was nog redelijk ver lopen. En die veiligheidslichtjes aan de trappen om naar je stoelen te gaan zouden ze beter eens nakijken. sommige brandden nog nauwelijks.
De toiletten kon ik bereiken via een liftje. Ik moest dan door een onwelriekende gang. Vroeger moest je 50 cent geven maar nu zat er geen persoon. ik denk dat dit alleen voor de weekends is en als er veel kinderfilms spelen. ( en 3 vertoningen per dag)
Er staan/hangen heel weining posters en van die kartonnen dingen die we in elkaar konden steken. En aan de zaal een TV schermpje met een foto en de beschrijving. Veel meer kon ik niet naar Suus zenden. Hans was een grote fan van die groep.
De spekken waren oud. En tot mijn verbazing kon je ook een mini flesje rode of witte wijn kopen. Er was bevroren limonade en iets dat shlushy noemde. Heb daar niet veel aandacht aan besteed. De popcorn zit al in potten. Geen confectiestandje met zo'n popcorn maker. En de frisdrank was een flesje. De echte ervaring van een avondje cinema is weg. Maar we hebben ons toch geamuseerd.
Ik was naar het toilet en toen ik terug kwam, was de film al gedaan, een paar zijn in de lobby blijven staan. vroeger stonden daar leren blokken als zitplaats. nu praktisch niets om te zitten, ja buiten op de betonnen bankjes.
Eerder op de dag waren we dus gaan eten en ventje had zin in tong. 500 gr tong kwam op je bord en zonder zijgraten! ik heb de mijne niet opgekregen. Binnenin was de vis sneeuw-wit. En ze was geprepareerd met een beetje beurre noire. De citroen was precies een kroontje. Er lag ook van dat groen op, maar niet de miniversie.
Naast ons zaten walloons met een hondje. madame wilde een ijzeren bakje met eten voor die hond in de microgolf oven! Zij hadden een halve kreeft als voorgerecht. Madame had daar ook een opmerking over. Ze spraken wel nederlands om te bestellen enzo en tegen mij te zeggen dat het een braaf vlinderhondje was. Ja, dat zijn mijn katten ook als ze slapen. Ik heb ze ( want ze haden het degustatiemenu) nog smakelijk eten en een prettige dag gewenst en dat laatste dat waren ze niet gewoon, dat zag je. Ventje heeft dan gevraagd of hij die deur mocht fotograferen. Dat mocht. Ook aan het personeel een prettige verderzetting van hun dag gewenst. De bediening was een ietsjes beter nu die andere kelner daar niet rondloopt. Je zag zo dat die tegen zijn goesting werkte. En ik heb weer een glas Belgische witte wijn genomen. Wij zaten aan een tafeltje van 2 en er was plaats te kort dus heb ik dan maar mijn potje sla terug meegegeven. Die zijn toch allemaal vooraf gemaakt. De reden is altijd de tomaat.
Thuis ben ik gaan rusten. Op een gegeven moment hoorde ventje een boenk maar het was niet ik. ik lag al te slapen. Vandaag de kranten en we weten niet wat we gaan eten over de middag. Plus de choco is op. Ik heb wel zin in hot-dogs maar dan moet ventje op pad naar de carref. Bij de bakker verkopen ze ook choco en het buurtwinkeltje is open. Er naast zijn ze nog altijd bezig aan de geldautomaten. We verwachten ze rond kerst met een grote rode strik en de nieuwe burgemeester mag die komen knippen. Het zal hier heel nipt zijn tussen 2 kandidaten. Ventje gaat als het niet regent toch gaan stemmen. deze keer is het niet verplicht.
Michiel: Hans had ook zo'n Oled tv maar een heel stuk groter. is maar kort meegegaan. Ik denk 2,5 jaar. Mijn moeder heeft ook het kleinste model en boven waar mijn vader zaliger zat ook. Voor haar is dat genoeg. Wij hebben een middenmaat maar vraag me niet hoeveel inch. Die van Hans was bijna cinema formaat en dat in een kleine flat. Een soundbar heb ik niet want ik let op met lawaai. ik zet soms het geluid uit van een film omdat ik er niet tegen kan. We hebben de gekregen soundbars aan Joyce gegeven.
Zus ventje heeft the all clear gekregen. Goed nieuws dus. Nu liggen de plannen bij een immo en ze zullen zien wat er uit de bus komt. Goed mogelijk dat ventje de prijs die hij wil krijgt. Dat agentschap doet alleen speciale huizen. Niemand in de familie wil het hebben want de salon is duister. En de jongste zei tegen Zus ventje dat het co-wonen maar een jaar zou zijn. Ondertussen is het nog steeds triëren en Zus ventje verzuipt in de papieren, jammer dat ze niet zwemmen.
Wilde Eend: mooi plaatje.
Anjelier: zelfs een hond met kort haar kan heel veel plukken hebben. En manlief een beetje te snel gereden? je moet zei iemand constant op je kilometerteller kijken en dat is ook gevaarlijk. Ventje en Buurman V waren op een dag op dezelfde plaats geflitst. Wij hebben hier een mobiele flitspaal. Kunnen ze die zetten waar ze willen. zodra die gespot wordt zet iemand dat op de FB pagina. En aan de begraafplaats hangt er ook een! Vind ik wel schandalig. Zoals die boete die ventje kreeg omdat zijn blauwe schijf met kwartjes werkte. Zelfs de corbillard is opgeschreven! Frank zei: dat is toch maar laden en lossen? Ze hebben het aangevochten. Hebben gelijk gekregen.
Nog even over de muziek van sabaton die deze film draaide voor de 15.000 fans en vrienden in Amsterdam. Het gaat voornamelijk over de oorlog. We ( The Old Skool Rockers) denken dat ze hun tekst van Primo Victoria wel aanpassen als ze in Duitsland spelen. De drummer is getrouwd met een Nederlandse. Hij kan het toch niet heel goed uitspreken. Maar het is de moeite die telt.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

straks kom die voor de honden hun pluimen in orde te brengen zal wel even tegen hun zin zijn maar om de drie maanden laat ik deze persoon komen .In begin zal het fris zijn voor hen maar ik heb de mijne gisteren metde tondeuse laten doen .Het zijn maar twee die moeten gedaan worden de kleinste heeft kort haar dus die haar nagels gewoon knippen .En dan sta er we hierallemaal fris op .verder geen nieuws wens iedereen heel veel moed ,geduld en vooral geniet omhet even hoe groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zaterdagmorgen iedereen,
Wat het weer gaat doen weet ik niet
we zien het wel, maar ik heb was in de machine
en dat zou ik nog graag buiten drogen....ik vrees ervoor
Alle maatjes een fijne dag en beterschap aan onze zieken....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag.
Ik ben benieuwd wat de mevrouw gaat voorstellen voor mijn tuin.
Ik heb iemand laten komen voor plantadvies.
Het gaat er toch op neerkomen dat ik alles zelf ga mogen doen.
Ze heeft in elk geval geluisterd.
Voor de rest gaat het hier niet te best me dunkt.
Ik dacht erdoor te zijn, maar deze morgen was het weer mis.
Maagpijn, opstaan in de ingewanden.
Ik weet niet meer wat ik moet klaar maken.
Morgen ander en beter.
Ik heb weer kou.
Met 22°C binnen en een pull en een bodywarmer en een warm onderhemdje en sokken...
Nog een fijne namiddag en avond.
Ik ben benieuwd wat de mevrouw gaat voorstellen voor mijn tuin.
Ik heb iemand laten komen voor plantadvies.
Het gaat er toch op neerkomen dat ik alles zelf ga mogen doen.
Ze heeft in elk geval geluisterd.
Voor de rest gaat het hier niet te best me dunkt.
Ik dacht erdoor te zijn, maar deze morgen was het weer mis.
Maagpijn, opstaan in de ingewanden.
Ik weet niet meer wat ik moet klaar maken.
Morgen ander en beter.
Ik heb weer kou.
Met 22°C binnen en een pull en een bodywarmer en een warm onderhemdje en sokken...
Nog een fijne namiddag en avond.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Vandaag zijn we 40 jaar getrouwd. Manlief zei deze ochtend tijdens het ontbijt, dat het zo vlug gaat, bijna niet te geloven. Beste vriendin had om 6u deze ochtend al berichtje gestuurd , ja , die is altijd vroeg op.
Zelf zijn we maar opgestaan na 8u. Eigenlijk laat voor ons. Maar gisteren hadden we een fietstochtje gedaan van 40km en dat zal wel meegespeeld hebben. Tijdens dat fietstochtje zag ik op een weide varkens lopen. Geen hangbuikzwijnen, maar vleesvarkens. dat is iets wat je zelden ziet. Wel goed voor die beestjes.
Vanavond gaan we een glaasje bubbels drinken manlief en ik. Volgende vrijdag op restaurant met de kinderen.
Clive: dank je wel voor het kaartje, is gisteren aangekomen.
Wilde eend 2: ik zou het ook missen moest ons hoekje hier verdwijnen. Je bent dat zo gewoon om dagelijks een " babbeltje" te doen. Ikzelf ben hier toch al 9 à 10 jaar , en daarvoor lang een meelezer.
HVT: misschien het FOD-map dieet eens proberen. Dochter is zo te weten gekomen dat ze allergisch is aan fructose. Is maar een idee, wil me zeker niet moeien.
Daarstraks nog een verrassing. Komen we thuis van een wandeling en staat er aan de achterdeur een orchidee. In de envelop briefje van beste vriendin. Die denkt ook aan alles, was echt een aangename verrassing. Heb haar al gebeld .
Tot morgen iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hartelijk proficiat met jullie robijnen huwelijksverjaardag!
Dat hebben wij uitgebreid gevierd toen.
In drie keer: eerst met mijne kant en dan met zijne kant, want we wilden het thuis doen.
En nog eens met de buren.
Honderd man geraakte niet in onzen hof.
We zijn tenslotte nog één jaartje verder geraakt.
Geniet ervan, zorg goed voor mekaar en blijf mekaar graag zien!
Degenen die al langer meegaan weten waarom ik dat hier zo schrijf.
Dat hebben wij uitgebreid gevierd toen.
In drie keer: eerst met mijne kant en dan met zijne kant, want we wilden het thuis doen.
En nog eens met de buren.
Honderd man geraakte niet in onzen hof.
We zijn tenslotte nog één jaartje verder geraakt.
Geniet ervan, zorg goed voor mekaar en blijf mekaar graag zien!
Degenen die al langer meegaan weten waarom ik dat hier zo schrijf.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Fijne avond iedereen, en voor straks slaapwel
Sterkte aan de zieken en tot morgen
anjelierken, van harte gelukgewenst met de huwelijksverjaardag
nog veel jaren samen in zo goed mogelijke gezondheid!!

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Michieldvd
Tis tijd om even de computer aan te zetten. Het zonnetje laat zich sporadisch zien dus dat ziet er goed uit.
Straks mijn stem gaan uitbrengen met de hoop dat er mogelijk iets zal veranderen. Ook al twijfel ik er aan, ik zal het toch geprobeerd hebben. Maar voor de eerste keer is iedereen vrij om te gaan of niet.
En ik durf er bijna om te wedden, als er te weinig opkomst is zal het volgende keer terug verplicht zijn. Zo zijn ze dus hier in vlaanderen.
In wallonie en brussel is het nog steeds verplicht.
Verder nog een leuke zondag voor iedereen, en veel sterkte voor de zieken onder ons.

Straks mijn stem gaan uitbrengen met de hoop dat er mogelijk iets zal veranderen. Ook al twijfel ik er aan, ik zal het toch geprobeerd hebben. Maar voor de eerste keer is iedereen vrij om te gaan of niet.
En ik durf er bijna om te wedden, als er te weinig opkomst is zal het volgende keer terug verplicht zijn. Zo zijn ze dus hier in vlaanderen.
In wallonie en brussel is het nog steeds verplicht.
Verder nog een leuke zondag voor iedereen, en veel sterkte voor de zieken onder ons.

-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ben vroeg hier.
Allereerst hartelijk dank voor de lieve wensen zowel van mij als van manlief.
Ja, zolang we samen zijn en in goede gezondheid, mogen we ons gelukkig prijzen.
Dat zei mijn grootmoeder ook altijd , vele jaren geleden. Ik was toen nog jong , maar naarmate je ouder wordt begrijp je het beter en het is waar.
Straks naar 2de beste vriendin, die afspraak is al meer dan 2 maanden gemaakt en nu pas lukte het voor iedereen. Ben al naar de bloemenwinkel geweest en heb een langwerpig bloempot gekocht met daarin bloeiende heide in verschillende kleuren. Is mooi, die kan ze buiten zetten en als ze na de bloei , het snoeit heeft ze daar de volgend jaar weer geniet van.
Moet ook pompoenen meenemen , ik heb er toch genoeg.
Tot morgen iedereen.