In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

15 okt 2024, 07:51

Goedemorgen en een fijne dag
Ik gooi hier de deur open met een frisse start, wel 1 graad buiten, brrr.
Straks boodschappen doen en daarna het 1 en ander opruimen
Gisteren zijn man en ik aan het behangen geweest (1 muur) en 2 kasten verplaatsen
Al het spul moet nu weer terug de kasten in.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

15 okt 2024, 08:18

Goedemorgen,

Hier ook fris , 5 graden buiten . Was 17,5 binnen dus gauw de verwarming aangezwengeld.
Straks op 2 kleinkinderen passen dus weer een drukke dag .

Fijne dinsdag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

15 okt 2024, 10:29

Afbeelding
Goede morgen iedereen,
De vraag die ik me deze morgen stelde, winterdons of nog een beetje de zomerdons.
Het werd de winterdons. . Ik heb al ondervonden dat het een verschil maakt qua warmte of je met twee of alleen in bed ligt ..
Zo slaapkleedjes met korte mouwen zijn ingeruild naar lange mouwen , en donsdeken is ook veranderd ..
Laat de winter maar komen .
Verder weet ik eigenlijk niet te vertellen ..
Nog even dit , ja ik ben gaan stemmen en ik heb gestemd voor de goeie .. Ik denk dat we nu een jonge mannelijke burgemeester gaan krijgen .
Zo en nu verder doen aan mijn HH , ik geraak zo moeilijk uit mijn warme bedje 's morgens ..
Aan iedereen een fijne dinsdag
toedeloe
menu: filetkotelet met verse worteltjes en een natuur patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

15 okt 2024, 12:02

een goeie middag al bijna weer

ik ben een beetje laat vandaag , maar als ik mijn haar was dan is er veel werk aan en doordat alles niet zo goed meer gaat moet mijn ventje dan helpen , maar soit ik zie er weer toonbaar uit :wink: :P
mijn broodje is bezig in mijn oventje en moet nog bakken , maar tis maar tegen vanavond om van te eten , dus nog tijd genoeg

jadi , ik heb ook voor de goeie gestemd en het heeft geholpen zo te zien , want ze hebben overal een goeie sprong vooruit gemaakt
en hier slapen wij nog met zomer lakens en een heel fijn zomerdekentje , allé je kan het eigenlijk geen dekentje noemen dat het zo fijn is , maar mijn ventje heeft altijd te warm en aan mijn kant leg ik dan 's avonds een klein dekentje bij want anders word ik wakker omdat ik te koud heb , en een slaapkleed met lange mouwen draag ik al meer dan een maand want anders hebben mijn armen koud

An hier was het deze morgen toch 9° , maar wij wonen niet ver van de kust en daar is het meestal warmer dan in 't binnenland

inge amai das een heel karwei wat jullie mee bezig zijn
vroeger deden wij dat ook allemaal zelf , maar nu gaat dat helaas niet meer

allé ik ga verder doen
tis hier frisjes en licht bewolkt maar droog in Brugge , dus echt mijn lievelingsweertje
want bij dat weer voel ik mij het best

voor iedereen strakjes smakelijk
onze menu , eerst een zelf gekookt soepje
en daarna maak ik zuurkool met spek en worstjes , op vraag van mijn ventje
en het past perfect bij dat weer van vandaag

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

15 okt 2024, 16:46

Ik wens iedereen een fijne avond
Boodschappen heb ik even gelaten, want het was toch meer opruimen en schoonmaken dan ik dacht.
Vanmiddag even naar Duitsland geweest te tanken en wat eten geregeld voor vanavond

Zonnebloemetje, het was niet een een hele lange muur.
Man doet het meeste, maar heeft nu wel last van zijn lichaam, want dat lichaam van hem zit ook niet lekker in elkaar en hij gaat dan stug door omdat het in zijn ogen af moet.
Dit stuk zit er in ieder geval in en zo werken we zoetjes aan door.

Afbeelding

An-W

16 okt 2024, 09:04

Goedemorgen allen ,

Hele tijd geen last gehad van reclame hier op de pagina , maar nu is het weer raak.
Heel irritant , moet het eerst wegklikken voordat ik wat kan lezen hier . Alleen hier trouwens :mrgreen:

Straks komt vriendin koffie leuten , man gaat naar de tandarts en vanmiddag gaan we naar de opening van een hele mooie kerstshow in een tuincentrum in ander dorp .

Fijne woensdag allen

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

16 okt 2024, 09:58

Afbeelding
Hallo , een goede morgen allemaal. .
Twee ferme rode gezwollen vlekken die wat gevoelig zijn, sieren mijn bovenarmen van de vaccins
Typische reactie van een ferm duel ts de vi(e)Russen en mijn lichaam.
ROB mijn robot is zijn toer begonnen in de living, terwijl ik hier op mijn gemak zit te typen met een tas koffie bij mij ..
Wij gaan het misschien niet meer beleven, maar ooit komen de ROBotten de huiskamer binnen . .
Afbeelding
Een tweeling kindjes deze morgen bij het naar school gaan ,vielen hier net voor de deur .. Ze liepen zo koddig handje in handje, gelijk gekleed, en dito wit strikje in hun haartjes .Ochère wat een verdriet en wat een pijn. De papa had werk om zijn twee pagadders elk op een arm te nemen . . Tja kleine pijntjes, kleine verdrietjes ..
En wat staat er op mijn programma, . . niet veel dat is duidelijk. Ik moet nog even gaan zien voor een strijkijzer, mijn exemplaar lekt .. Ik heb nog een bon van Bel&Bo , dus misschien steek ik daar ook nog eens mijn neus (en de rest binnen). .Action is er naast . . En ik heb geen patatjes meer , het dichts is de Colruyt dus daar om patatjes en intussen eens zien in de traiteurdienst :wink:
Wat een luxe in pensioen zijn hé ..
Voilà dat ziet er zo een beetje mijn dag uit vandaag
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: ? traiteurdienst

mama-inge

16 okt 2024, 10:20

Mijn slaapje zit er weer op.
Ga een kop thee drinken en dan maar eens wat doen
Wasmachine staat al weer aan, sportkleding van jongste zoon moet weer schoon

Afbeelding

Remie

16 okt 2024, 12:20

Afbeelding

Even te ziek om hier mee te kunnen doen..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

An-W

16 okt 2024, 19:51

Fijne avond allemaal .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloemetje

16 okt 2024, 20:59

een goeie avond allemaal

nog efkes in de rapte , want we zijn nog niet lang thuis van de koffieklets bij ventje zijn legermaat

Remie toch weeral zo ziek , wat erg voor jou
rust maar veel en hou het kalm en we zullen zeker duimen dat je vlug weer wat beter word

Afbeelding

en nu als de bliksem onder de douche zodat we nog wat in de zetel kunnen tv kijken

voor iedereen nog een gezellige avond verder

Afbeelding

zonnebloemetje

17 okt 2024, 09:56

een goeie donderdagmorgen allemaal

hier in Brugge is het droog en bewolkt , maar deze nacht is er wat nattigheid gevallen
ventje is al met zijn fiets verse boterkoeken en croissants gaan halen deze morgen voor ons ontbijt en ze smaakten

Remie we denken aan jou hoor , hopelijk vlug een beetje beter

An naar een kerstshow geweest , mooi hoor

inge aan jou schoonheidsslaapje bezig denk ik na een nacht van te werken

jadi oei gezwollen rode plekken op jou arm , misschien een allergische reactie
wij hadden enkele dagen een pijnlijke plek maar verder niks

marietteke , Yuna , Michiel , Anne-marie , Adam en miesje
geniet nog van jullie donderdag

tot later

Afbeelding

mama-inge

17 okt 2024, 10:54

De boodschappen zijn gedaan
En alles staat al weer op zijn plek
Wasmachine is klaar, spijkerbroeken in de droger en de rest hangt buiten

Zonnebloemetje, op donderdag doet man de kranten en kan ik blijven liggen tot 6 uur en de kinderen uit bed moeten
Ik was eerst op woensdag vrij, maar omdat ik nu met Kruimel naar cursus ga op woensdag avond hebben we dat maar even veranderd

Remie, sterkte en hopelijk ben je snel weer wat opgeknapt

jadi

17 okt 2024, 10:59

Afbeelding
Goede morgen iedereen,
Al ben ik vroeg uit de veren, en heb ik al heel veel gedaan .Toch vliegt de tijd hier weer zo vlug voorbij ..
Intussen ook een lange telefoon gekregen van onze dochter.
Ons kleinkind wordt eind deze maand ontslagen uit K7 in UZ Gent .. En is ze dan een ambulante revalidant dichter bij huis. :D
Stilletjes gaat ons kranig meisje♥ verder vooruit .. Ze komt er wel .
Verder moet ik nog wat boodschappen doen . De slagers uit de schoolwinkel mogen van mij nog een bezoek verwachten
En verder zien we wel .
Sorry even geen tijd om iedereen te beantwoorden. .
Remie hopelijk ben je vlug weer beter, en kan je uw fietstoertjes herbeginnen
Aan iedereen een fijne dag verder
toedeloe
menu: ovenschotel

zonnebloemetje

17 okt 2024, 12:08

een goeie middag alweer

de ruitenwasser is zojuist geweest en de ramen zij weer proper sè , want ik heb graag een proper appartement maar de vensters aan de buitenkant wil ik ook proper hoor en gelukkig komen ze regelmatig om de ramen te wassen , ik denk dat het nu 2 of 3 weken geleden was

jadi gelukkig mag jou kleindochter dichter bij huis om te revalideren , want iedere keer naar Gent rijden is ook niet bij de deur van bij jullie , en hopelijk hersteld ze verder goed

inge wat goed dat jij eens een normale nacht hebt kunnen slapen , en kruimeltje gaat graag zeker naar de hondenschool ?

allé tis alweer tijd om het middageten klaar te maken
na een kom lekkere soep eten wij vandaag , kalkoen cordonbleu met puree en fijn gesneden witloof

voor iedereen straks smakelijk

tot later

Afbeelding