In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

19 okt 2024, 18:57

hey Marietteke

wat een mooie foto van jou , en je ziet er goed uit hoor met je zilveren haar
en gelukkig was het droog , hopelijk bij jullie ook daar

allé nu onder de douche sè

voor iedereen nog een gezellige zaterdagavond

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

19 okt 2024, 19:17

Fijne avond
Ik heb vanmorgen wat dingen opgeruimd
Logeerhond moet in een bench, want ze maakt deuren open en ik zit niet te springen om elke nacht 1 of 2 honden boven te hebben
Witje blijft beneden, die loopt niet de trap op, maar kruimel wel en wat deze hond doet, weet ik niet.
Er moest dus plaats gemaakt worden voor de bench.
Toen dat ding gebracht was, zijn we gaan lunchen en daarna heb ik logeerhond opgehaald
En de rest van de middag heb ik lui voor de tv gehangen en wat programma's terug gekeken

Afbeelding
Yuna

20 okt 2024, 00:01

Afbeelding

Aan iedereen een goede nachtrust gewenst.

Remie

Afbeelding

mama-inge

20 okt 2024, 09:35

Goedemorgen en een fijne dag
Vandaag een rustige dag in de planning
Alleen een wasje weg werken

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Michieldvd

20 okt 2024, 09:43

Ik ben er nog eens,
veel is er niet gebeurd. Wel veel regen gekregen de laatste dagen, maar ook af en toe wat zon. Maar hey, het is herfst en we kunnen dan geen zomerweer verwachten.
Gisteren naar de cross gekeken, vandaag nogmaals. En zo passeren mijn dagen toch tamelijk snel.
Nu even een pauze nemen want ik ben reeds in de weer in het keukentje, bezig met spruitjes te kuisen. Dan aardappelen schillen en tegen de middag klaarmaken en met een worst en saus lekker naar binnen werken. Geen sterren restaurant maar wel lekker, al zeg ik het zelf.
Gisteren in de supermarkt tot de conclusie gekomen dat de meeste "mensen" die gezond zijn geen enkel respect hebben voor mensen met een beperking. Met rolstoel of krukken.
Ik heb zo een paar gevallen gezien waar ik toch pissig van werd. Ze denken enkel aan zichzelf en staan er niet eens bij stil wat deze mensen met een beperking allemaal moeten doorstaan.
Beste mensen, niet elke persoon met een beperking zit in een rolstoel!
Ach ja, we leven in een ik ik ik wereld. Elk voor zich en de rest kan stikken.
Maar het is helaas niet enkel in de supermarkt.
Voor deze avond heb ik een film uitgekozen om lekker van te genieten.

Afbeelding

Tschüss

zonnebloemetje

20 okt 2024, 10:37

een goeie zondagmorgen allemaal

hier in Brugge is het droog en het zonnetje laat zich ook al zien , dus das goed hé
wij hebben weer een beetje lang geslapen , maar dat heb ik nodig want de laatste week krijg ik constant serieuze draaiingen in mijn hoofd als ik moe ben en das van mijn " vestibulaire migraine " , dus moet ik een beetje voor mezelf zorgen hé en het rustiger aan doen

inge zijn de hondjes braaf geweest vannacht , en hopelijk was jullie logeetje een beetje stil in de bench

Yuna hopelijk alles goed daar bij jou

Michiel bij ons is het deze namiddag een film om te kijken
en ik ga met een kruk en das waar wat je zegt dat de meeste mensen geen respect hebben voor mensen met een beperking en als ze zelf eens iets hebben dan is 't kot te klein denk ik

Remie hopelijk gaat het een beetje om tv te kijken , wat er is veel sport vandaag en we denken aan jou hoor

allé ik ga een broodje bakken tegen vanavond

voor iedereen nog een aangename zondag verder

tot later

Afbeelding

jadi

20 okt 2024, 11:22

AfbeeldingGoede morgen morgen,
Fijne namiddag/korte avond gehad met kleinkind en ouders.
Alhoewel dat Prinses een klein dutje deed in relax.. Ik ben zo fier op haar. .
Wat vandaag op het programma staat eigenlijk niks .. Ik zie wel wat er op mij afkomt..
Samen met zoon gaan we naar de frituur, zo komen we nog eens onder de mensen vandaag. .
De tas koffie met een koekske is voor thuis. (Gisteren taart gegeten, kan niet elke dag kermis zijn) Trouwens ik probeer toch mijn gewicht wat in het oog te houden. Ik ben dik ,maar stel mijn limieten tot daar en niet verder..
Zonnebloemetje een eitje dat is ook altijd lekker . Och ja met puree en gesneden witloof super lekker zo'n menu. Groot gelijk dat jullie wat langer slapen, jullie moeten aan u zelf denken. Trouwens uw lichaam is de beste barometer. Groeten macedoine eet ik wel maar het staat niet aan de top van mijn lijstje ..
Alhoewel ik dat dan wel eten met een ei à la Russe . .Kronkel in mijn hersenen denk ik ..
Marietteke je staat heel mooi met uw haar coupe .. Hopelijk genoten van de jaarmarkt .. Het was al zeker niet echt koud hé.
Inge oeps logeetje maakt deuren open . Stel je voor dat je rustig ligt te slapen en opeens komt ze zomaar op jullie bed te liggen .. Je schrikt je een aap.. En ... goede nacht gehad ?
Hallo Yuna , ook voor u een fijne zondag hoor .
Michiel je zegt daar zoiets, inderdaad de mensen zijn verandert. Er wordt nog weinig rekening gehouden met de medemens . . En het gaat er niet op verbeteren .
Remie ik kom nog even zwaaien naar je . . Hopelijk kan je zonder veel pijn genieten van de sportnamiddag ♥
Wens iedereen een fijne , gezellige zondag toe
toedeloe
menu: frituur
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

marietteke

20 okt 2024, 14:53

Afbeelding
hallo
vanmorgen op bezoek geweest bij mijn twee hartendiefjes ,

vanmiddag 'n "zusterloze" zondag ,
want ze moest naar 'n verjaardagsfeestje van kleinkind

verder hier 'n rustige zondag ,

fijne dag voor iedereen gewenst
geluk vind je onverwacht

An-W

20 okt 2024, 16:32

Ik had vanmorgen een heel verhaal getyped , dacht ik , maar zie het niet staan hier :lol:
Zeker niet op verstuur gedrukt haha .
Nou ja jammer dan :mrgreen:

Fijne namiddag nog allemaal , toedeloeeee

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

20 okt 2024, 22:53

Afbeelding
Michieldvd

21 okt 2024, 08:56

Afbeelding

Hier voorlopig geen regen. Wel blijft het wat donker, mogelijk is er iets op komst? Wie weet.
Hoe kan dat nu, ik ben hier als eerste deze morgen. Inge toch niet ziek?

An-W

21 okt 2024, 09:00

Goedemorgen , ik ben vandaag werken in de winkel.
Fijne maandag allen , toedeloeeee. Tot later , zwaai zwaai

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

21 okt 2024, 10:10

een goeie natte maandagmorgen allemaal

hier alles kletsnat en er is voor deze namiddag nog meer regen voorspeld in West- Vlaanderen , maar we zitten binnen en moeten niet echt buiten zijn vandaag

marietteke wat een schatjes die honden van jou zoon

jadi hopelijk hebben de frietjes gesmaakt gisteren

An jou tekst weg gisteren , ja kan gebeuren hé
en veel werkplezier nog vandaag in de winkel

Michiel hier ook duister weer , maar daar hou ik van en ik noem dat " novemberweer " echt mijn lievelingsweertje en typisch herfstweer hé

Remie we denken aan jou hoor

inge , Yuna , Anne-marie , Adam en miesje

Afbeelding

en nu ga ik een pot verse soep koken sè

tot later

Afbeelding

mama-inge

21 okt 2024, 10:41

Goedemorgen en een fijne dag
Vanmorgen gewerkt en daarna nog wat geslapen.

Michiel, niet ziek hoor, wel snipverkouden

Heb gisteren de hele dag op de bank gehangen met een boek
Alleen buiten geweest om de honden uit te laten
Logeerhond is een uitbreken, ze zat de 1e nacht in de bench en toen man 's morgens beneden kwam, zat ze er niet meer in.
Dus die bench staat nu voor de sier, want heeft dus geen nut.
Ze blijft in ieder geval wel in de kamer samen met ons eigen honden

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

21 okt 2024, 10:57

Afbeelding
Goede natte morgen
Het regent en regent.
Waterkoude= koude voeten = 30x pipi doen (lichtjes overdreven)
Ik wou wat flaneren op de markt , maar noppes ..Trouwens de helft van de kramen zullen er niet staan ..
En nee hoor ik ben niet aan het muggenziftten , daar is er meer voor nodig ..
Ik zit lekker droog en kijk door de venster, en zie dat mijn windmolentje stil staat. En dat de bomen kletsnat hun takken wat laten wiegen .. De kleurenschakering is grauw, net als de lucht ..
Wat mijn dag zal brengen vandaag weet ik niet . .
We zien wel . .
Hi hi Marietteke , zo mooi gezegd zuster loze zondag .. Ja kan al eens gebeuren natuurlijk. Mooie foto van de honden . Op de achtergrond zie ik daar geen Cello staan ? ? ? Dat is van je zoon hé ..
Ja Ann dat kan gebeuren , missen is menselijk . . Vandaag werken in de winkel .. het beste op zijn WestVlaams zou dit zijn "stel het wel"
O Zonnebloemetje wat een mooi katje , zo lieffff . .. ♥ Hier ook regen en nog eens regen .. Ja hoor de frietjes hebben zeker gesmaakt .. Een klein bakje met stoverij saus heb ik helemaal uitgegeten .. En zou je geloven dat het water weeral in mijn mond komt .. :oops:
Michiel je hebt hier de deur open gedaan deze morgen .. Het is intussen hier al weer goed warm, met teksten van warme mensen .
Hallo Inge snipverkouden , dus zombie toestanden .. Neusloop van hier tot in Tokio veronderstel ik ..
Beterschap, iets warms drinken kan wonderen verrichten . Gelukkig is de logée van goede wil . . En blijft hij/zij braafjes bij de andere twee . .@ Remie
Afbeelding
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: braadworst met appelmoes en patatjes . .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.