welkom iedereen in een knus hoekje nr 5

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

25 okt 2024, 10:45

Sterkte Bekske, slaap maar wat
zonder slaap is het niet gezond
een mens moet rust krijgen :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

26 okt 2024, 08:37

Afbeelding
een fijn weekend iedereen vannacht uur verandering groetje

krakje

26 okt 2024, 21:14

gisteren avond naar vriendin in rusthuis bezocht, triestig;
het koppel is 61 jaar gehuwd en nu in hun oude dagen zijn ze appart
door toe doen van een dochter, zij wilt hebben dat ze vangt,
maar onderzoek heeft uitgewezen dat ze normaal is,
wat wij ondervinden is dat ze in paniek geraakt omdat ze daar moet blijven,
maar die heeft alles te zeggen omdat ze voor alles zorgt,
ze zou graag terug bij haar man en thuis zijn,
vandaag naar kerkhof geweest steentje van mijn man te verzorgen
en bloempjes op te zetten, het graf dat we ook ieder jaar deden is weg,
zo zijn er al vele graven verdwenen,
en ja hoor we mogen zogezegd een uurtje langer slapen, als je dat kunt;
dus niet vergeten de horloge te verzetten, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

27 okt 2024, 08:16

Afbeelding
een fijne dag iedereen groetje

Bekske

28 okt 2024, 08:55

Afbeelding
hallo iedereen ik heb weinig nieuws .Zaterdag heb ik voor mijn eigen een machine gedraaid en het was droog .Ook om hier buren te helpen met hun was die zijn al op een vergevorderde leeftijd en hebben de pech dat hun wasmachine kapot is .Dus daar ook twee machine van gedaan en gedroogd .En gisteren had ik van hen nog een machine gedaan dat moetik nu nog wegbrengen .Ja ze hadden veel was omdat ze niet wisten wat ze moesten doen .Ze weten dat ik niet goed ben maar kan hen zoniet in de steek laten .Zal nu wekelijks zien wat ze hebben van was .Heb ik gezegd strijken moet ze nog zelf doen want ze is nog redelijk goed beter dan ik zelf .Ze waren wel blij dat ik dit voor hen doe .Ik zet de was mand o de rollator en doe het zo naar hen .Ze zijn zo vriendelijk en ja ze twijfelen voor een andere wasmachine omwille van hun ouderdom want alsjediep in de 90 jaar zijt denk je daar wel over.ZOLANG ZE WILLEN ZAL IK HET DOEN MAAR WEL IEDERE WEEK DAN IS ER NIET ZOVEEL IN FEITE.Nu dit posten en iedereen het beste wensen groetje

Oma-C

28 okt 2024, 09:11

Afbeelding

Goedemorgen Bekske en krakje, :wink:
Bekske je bent veel te goed voor deze wereld
zo zegt men het hier, maar mooi dat je helpt waar het kan
anders moeten ze met de was naar een wasserij
en dat is moeilijk op die leeftijd, ze kunnen het ook
laten afhalen en thuisbrengen door de wasserij... :roll:

Heel zonnig hier en ik hoop dat het zo blijft..
dan kan ik nog buiten komen voor een dagelijkse
wandeling ook al is het niet zo ver meer... :?

krakje

28 okt 2024, 16:07

hier is het weer niet echt zo goed maar toch nog te doen,
geen zon wel bewolkt geen regen tot nu toe,
voormiddag wachten op die van de waterleiding,
onze digitale meter gaf niks door, dus vandaag een ander komen steken,
de batterij was plat, en normaal gaat die 15 jaar mee,
nu op minder dan een jaar plat, nu hopen dat deze werkt;
de tieners zijn naar hun mama dus deze week rust,
grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

29 okt 2024, 08:15

Afbeelding
bijna het eind van oktobeer en nu ook de lange avonden dat aan komen .Ben blij dat de viervoetershun lichtgevendhals band toch goed dragen .Ik kan op allerlei standen zetten maar ze hebben liever de constantverlichting tegenover het geflikker .En je ziet goed waar ze zijn want op sommige plaatsten is het nogal donker .De buurman is ook blij dat ze veiligrond rondlpen aan de leiband .Want ze mogen hir maar een 30 km rijdenmaar 8 op de 10 lappen het aan hun laars .Sommige die vliegen je voorbij en vooral in de 1 richtingstraat ishet oppassen want zemoeten geparkeerde voorbij rijden en de straat is niet zo breed .Voor fietster die integenover richting komen is het ook oppassen en hierkomendan nog eens kinderen voorbij .Maar toch denken vele dat ze vliegers hebben in plaats vaneen auto .Nu straks weer bladeren bij elkaar vegen dat isiedere dag zo op het graswant er is versgezaaid waar geen bladeren mogen blijven op liggen .Afijn hetis niet goed voor gras dat de bladeren blijven liggen hetis wel in stukjesdat ik moet doe maar ikmaak daartijd voor vrij .wens jullie het beste toe groetje ps ook menoude geburen even gaan begroeten zo zienze iemand

Oma-C

29 okt 2024, 08:56

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:
Hier regen al een halve nacht, alles ligt vol plassen,
dat is minder leuk dan wakker worden met een stralend zonnetje :roll:
Het beste hebben we gehad...

Sterkte aan alle zieken en maak er toch een aangename dag van :?

Bekske

30 okt 2024, 08:49

Afbeelding
hiergeen nieuws straks levering en datis het .De bladeren heb ik weer eens bijeen gedaan want dat komt van beide kanten naarmij en er staan nog veel bladeren aan de bomen .Bomen zijn mooi maar als de bladeren vallen is het een last .Afijn ja ik had het van iemand gehoord dat mijn oudste buren geen bezoek krijgen .En ik weet al te goed wat het is als je niemand zie .Ik zie nu dagelijks de buurman voor de viervoeters alsook tweekeren per kini en af en toe huisarts .En 1 keer per week in vogelvlucht de hulp om boodschappen te doenwant nu is het altijd vliegensvlug dat het moet gaan .Dusik heb van thuis uit niks anders gekend om te helpen bij buren .Van al ik een zekere ouderdom ging ik al op verschillende plaatsen in de schoolvakantie en weekend .Spijtig dat ik u zelf zo op sukkel ben anders zo iknog meerburen helpen .Met ruzie zijt je niks maar de laatste tijd zijn hier vele jonge mensen komen wonendie ik niet ken .Want ik zeg altijd goede dag om even wie maar op de10 keerkrijg je misschien 1 keer een goededag terug .kORTOM DE MENSEN ZIJN MEESTAL NU AAN HUN TELEFOON GEPLAKT ALS ZE JE VOORBIJ GAAN EN HEBBENGEEN OOG IN DE OMGEVING .Vroegerwas het anders maar die tijd is voorbij nu .De gsm is nu het belangrijkse bij vele .Zo ik wens jullie het beste toe en tracht te genieten want de tijd gaat snel groetje

Bekske

31 okt 2024, 08:17

Afbeelding
geniet van jullie dag morgen een nieuwemaand dat start groetje

Oma-C

31 okt 2024, 16:17

Ja Bekske morgen Allerheiligen
en dan is het al november
Het jaar is bijna om en weer voorbijgevlogen :roll:
Sterkte en moed.... :?

krakje

31 okt 2024, 21:35

moment weet ik niet veel daarom nu eens weinige woorden,
geniet van de Halo-ween avonden als dit bij jullie doorgaan,
grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

01 nov 2024, 08:39

Afbeelding
vele zullen het leuk vinden om een dag verlof alhoewel er nog vele zullen moeten werken .Ja we zijn aan de voorlaatste maand begonnen .Hier is een viervoetige jarig vandaag .Dus heb ik voor vandaag speciaal etengekocht dat ik zelf wel klaar maak .Ze weten wel niet dat ze verjaren maar ik leg hen graag in de watten zehebben niet gevraagd iom hier te zijn .Heb hen met veelliefde een warme thuis aangeboden .Wat wat die twee meegemaakt hebben weet het.Dejarigeis nu hier al 8 jaar en 2 maanden en toch blijftze een enorme angst hebben .ze begint wel iets te beteren maar op straat is het anders het minstens dat op de stoep staat dan trek zeom op straatte gaan .Maar de persoon leid haar voorzichtig opde stoep zodat ze niet op straat komt
.De tweede schrikkenpiet is iets beter maar toch en derde die is allemansvriend .Ook blafte de twee schrikkers op straat enorm als zeietsof iemandtegenkwamen datis enorm verbeterd het is nogeen kleine blaf .MAAR DE VRIENDSCHAPDAT JE ER VAN HEB IS ENORMEN ZELATEN HET DUIDELIJK MERKEN ALS ZE KWAAD ZIJN .MAAR DAT ISNIETVEEL WANT ZEUNNEN NIZET LANG KWAAD ZIJN .Nu is hier ook een vogel concert bezig iedere morgen gevendiehun mooiste concert .Ze zeggen wel stomme beest maar dat is niet zo de ene is wel een beetje slimmer dandeandere .Als ik straks hun eten maken dan is dat zo mooi om te zien hoe ze alledrie naast mekaar zitten tot als hun eetbak opde grond sta .En de kleinstede schrikkenpiet die maak me duidelijk alshun drinkbakje leeg isals ik perongeluk niet gezien heb .Dan staat ze tegen dekast van de afwasbak en zit ze daar met een voorste poot op de slagen om de zeggen geef ons drinken .Ik kijk wel een paar keer per dagnaar hun drinkbak maar als er nog water is vul ik het niet bij .Want ik geef hen wel regelmatig proper water .het smorgens en savonds .Afijn ja het is leven in huis .zo ik wens iedereen een fijne dag toevoor sommige is diteendroevige adag .maar toch tracht te genieten dat probeer ik ook .Ikdenk niet alleen op deze dag aan mijn ouders datisiedere dag dat ik hen begroet hebfoto van hen staan en zeg datnogiedere dag iets tegen misschien dat vele het raar vinden .

Oma-C

01 nov 2024, 09:26

Afbeelding

dag Bekske en krakje,
Vandaag Allerheiligen, er zal weer veel aanloop zijn op het kerkhof :roll:
hoewel het er al een hele week druk was graven oppoetsen en bloemen zetten
die commerce doet weer goeie zaken :?
Ik gedenk mijn dierbaren altijd thuis die hebben elke dag bloemetjes staan
en niet alleen op deze dag.... :)

Geniet van jouw diertjes, en wie liefde geeft krijgt liefde terug!
veel sterkte en moed....