In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

01 nov 2024, 20:56

Afbeelding

Goeienavond allemaal :wink:
Vandaag was het hier een gewone dag
ik doe niet mee aan die commerce :oops:
Mijn dierbaren worden alle dagen herdacht
hier thuis, ik heb er altijd een fris bloemetje bij hun foto staan :(
Mijn schoondochter is de ramen komen wassen allemaal
die zijn weer eventjes proper tot het weer regent :roll:
Ik mag (kan) niet meer op een trapje staan
en zonder kan ik niet overal bij en het was nodig :)

Beterschap aan al wie het kan gebruiken.... :roll:

Een goede nacht en tot morgen iedereen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

02 nov 2024, 08:32

Goede morgen seizoentjes,

Pas uit bed en ik ben nog moe. :?
Zal wel beteren na een cola zero met druppels en een koffie.
In Nederland was het een gewone dag want ze moesten bij Suus een nieuwe wasmachine komen brengen. ze heeft hem bij de koele blauwe gekocht.
hier is het droog maar bewolkt. vanavond doet de pastoor de allerzielen mis. dat is voor iedereen die recent een dierbare verloren heeft. en nog meer konten op de stoelen: zondag mag ie weer een mis doen! 't zijn hoogdagen voor hem. aan de keerzijde: hij heeft wel 3 parochies te bedienen.
wij gaan camenbert in de oven doen. morgen geen idee en ja, Gimly: ik ga dadelijk kijken voor je!
verder gaat het een zaterdag zoals gewoonte worden denk ik. naar moeder bellen, kranten lezen en terwijl ik dat doe kijkt ventje naar een serie. ( of laatste kans) morgen is het dan weer aan Mac.
vanaf maandag is de slager in groot verlof maar er zitten dingen in de diepvries. Dinsdag komt de diepvries en daar hebben we ook wat van nodig.
Ik ga onze hongerlijder eten geven
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

02 nov 2024, 09:06

Afbeelding
ps pas op met echte kerstbomen in huis te zetten vooral voor katten die kunnen daar aan knabbelen enhet is giftig heb ik optv gezien .Dus een namaak als je ene wilt zetten ik zet totaal niks vroeger deed ik het wel .Maar ik heb er geen plezier van voor mijn zijn die dagengewoon .Zelfs geen speciaal eten ofzo iedere dag de gewone kost zoalqsik groot gebracht ben .Het is weer een rare week ik dacht gisteren al dat zaterdag was en het is pas vandaag .Nu straks mijn groente soep klaar maken .Dat maak ik twee keer per week soep en iedere dag aardappelen niet veel met groente en meestal geen vlees .De viervoeters krijgenwel iedere dag vlees dat ik zelf klaar maak voor hen .Ik heb nooit graag vlees gegeten zelfs beleg vooreen boterham eet ik amper .Maar jazo heeft iedereen zijn smaak wat hij graag eet .Brood krijg ik amper binnen dus smorgens mijn havermout met fruit dat is mijn beste maaltijd van de dag .GENIET VAN JULLIEDAG GROETJE

Oma-C

02 nov 2024, 09:12

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:
Hier een grijze morgen en droog
maar alles ligt nat, en met plassen
er zal dus wel regen gevallen zijn :?

Fijn weekend allemaal en sterkte aan de zieken :(

clive

02 nov 2024, 10:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hier zijn donderdagavond verschillende groepen kinderen geweest voor Halloween , dat wordt hier nogal tamelijk veel gedaan. Maar ik moet toegeven dat ze allemaal uitermate beleefd waren en de meeste vroegen zelfs hoeveel snoepjes ze mochten nemen. Eentje begroette mijn in het Arabisch. Toen ik aan een ouder meisje vroeg wat hij zei, zei ze me dat hij hier even op vakantie is bij zijn papa, maar dat hij in Marokko met zijn mama woont en de Nederlandse taal dus niet machtig is. Hij zei dus gewoon goedenavond mevrouw tegen mij.
Manlief en ik gaan de snoepjes van Har*bo gewoon in de Act*on halen, die zijn allemaal individueel verpakt en dat lijkt mij hygiënischer met al die kinderhandjes in dat Halloweenemmertje. Wat wel opviel, is dat de zakken behoorlijk kleiner zijn geworden. Vroeger kwam ik met 2 zakken toe voor een gevuld emmertje, nu heb ik er al 3 nodig.

Anjelier, ja, die beelden uit Spanje, vreselijk gewoon. Ik durf nog nauwelijks naar het nieuws kijken. En de natuur wint altijd, je staat daar gewoon machteloos tegenover. Ik ben bang voor al dat natuurgeweld. Net omdat je er niks aan te zeggen hebt en je het gewoon moet ondergaan.

Gisteren na het licht HH, eerst nummerriek gekleurd en de tekening waar ik al aan begonnen was , volledig kunnen inkleuren. Mooi. Lezen zal voor vandaag zijn.

Matice is levendig, maar zijn kuch is er niet beter op geworden. Hij heeft ook geen koorts, meten dat 2X/dag.
En nu zei manlief gisteren tegen mij dat Matice tijdens de wandeling ook wat diarree had. Dus hij heeft toch iets onder de leden, maandag naar de dierenarts op voorwaarde dat het niet slechter wordt en we moeten beslissen de dierenarts van wacht te laten komen. Hoop van niet.

Zo, ik zie tot mijn scha en schande dat het al 10:12H is en ik zit hier nog in pyjama :oops: .

Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

anjelierken

02 nov 2024, 16:11

Afbeelding

Hallo iedereen,

Somber en grijs buiten , met een beetje motregen. Dat is nu eens echt herfstweer.

Met manlief naar de shopping geweest, die stelde dat vanmorgen zo ineens voor , en ja, waarom niet, was ook al een hele tijd geleden dat we daar geweest waren. Heb voor zoonlief en schoondochter hun Nieuwjaarsgeschenk al gekocht, want ja, zolang is dat ook niet meer. En nu we daar toch waren. Voor dochter en vriend weet ik het eigenlijk niet wat te kopen. Tijdens de eindejaarsperiode vermijden we de winkels, veel te druk.

Straks boterhammetje eten en tv kijken , zo passeert de avond ook.

Tot morgen, iedereen.

Helena van Troje

02 nov 2024, 16:12

126 lentebollen geplant.
Morgen nog eens 200 en nog wat.
Niet alles ineens.

Dat is het dan voor vandaag.
Vanavond selder met ballekes.

Het is hier maar grijs en somber.

He lijkt wel of ik de laatste tijd in een grootstad woon.
Zoveel ziekenwagens en brandweerwagens er tegenwoordig per dag doorkomen.

Ik ga een twaalf na viertje eten.

Nog een rustige avond gewenst en een deugddoende nacht.

Oma-C

02 nov 2024, 17:43

Afbeelding

Het was een donkere grijze dagen het
heeft alleen maar wat gemotregend af en toe :roll:
Fijne avond en slaapwel later op de avond

Beterschap wie het kan gebruiken en tot morgen :)

Oma-C

03 nov 2024, 08:47

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Een mistige ochtend, de wereld is klein vanmorgen :roll:
maar als de mist optrekt wordt het hopelijk een zonnige dag
Maak er een leuke dag van en geniet van wat kan..... :)
We zijn tenslotte al november............

Beterschap aan onze zieken en goede moed......... tot.............. :?

clive

03 nov 2024, 09:30

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Had geen alarm gezet en was pas om 08:30H wakker. Manlief is even naar de winkel voor een vergeten product.

Matice heeft geen diarree meer en zijn kuch is aan het minderen, maar is nog niet voorbij. Morgen toch waarschijnlijk naar de dierenarts ter controle.

Er gisteren een rustige dag van gemaakt en dat gaat vandaag niet anders zijn. Ik kan beginnen met een nieuwe tekening te kleuren, daar verheug ik mij al op. Het is koud en somber buiten, de kaarsjes gaan hier heel vlug aangestoken worden. Had dat gisteren ook gedaan en dan is het hier wel echt heel gezellig.

Matice had mij gisterennacht laten verschieten. Rond een uur of 03:00 kwam die de slaapkamer binnen en sprong die op bed. Ik had hem niet horen bovenkomen en daarom schrok ik zo. Hij is dan van bed afgesprongen en in zijn mand gaan liggen. Die wordt bij Kerst vervangen door een iets grotere, dan gaat hij wat comfortabeler liggen. Maar dat is dan wel zijn kerstcadeau.

Anjelier, Ik heb het kerstgeschenk voor manlief ook al. En hij gaat er heel blij mee zijn.

Ik hoop dat alles in orde is met Wilde eend.

Zo, een mooie dag gewenst aan al mijn maatjes en een hele dikke knuffel voor de zieken en herstellenden.

Bekske

03 nov 2024, 10:04

Afbeelding
snel een prentje gemaakt want ik moet nu nog verder doen .Was deze morgen opgestaan doordat een parkiet heel veel lawaai maken .Als ik bij hem was zag ik waarom hij zo zat te roepen .Zijn maat van nog vijfjaar lag dood in zijn kooi .de kooien staan tegen elkaar en die 1992 was zo lawaai aan maken .Heb nu eerst met hem bezig geweest ben er zelf vangedaan .Nu heb ik dat ene kooi helemaal ontsmet en proper gemaakt zodat deoudste nu in de nieuwer kooikan zitten .Hij had dat oude kooi nog van vroeger en is iets kleiner .Dan nog dekooi van de zebravink schoongemaakt beideeten gegeven ,water en sla .Daar zijn ze verzot op sla .Nu is hij aan rond zien in zijn nieuwe kooi .Afijn ja zal nadenken of ik erterug ene bij neem of niet .Zal afhangen wat mijne oudste ga doen vandaag want dieren kunnen ook treuren dat zie iknu hier weer duidelijk .Hopelijk blijft de oudstenog even goed wanyt als je dat al zo lang heb ben je daar toch nog meer aan gehecht afijn ja afwachten .Zelfs deviervoeters zijn uit hun doen dieblijven naar de kastkijken ja daar stonden drie kooien en nu twee .We zullen zie hoe de dag verder zal gaan ik gadat oudekooi proper maken om dan weg te doen .Moest er een andere komen koop ik og een nieuw kooi maar ik twijfel nog .Dus nu eerst dat kooi proper maken zodat hetweg is en in de namiddag nog maar eens bladeen bij een doen en zo blijven we bezig .Geniet van jullie dag groetje

Helena van Troje

03 nov 2024, 13:00

Goede middag allen.

Nog vier korfjes met bollen in de grond steken.
Dan, ergens, wanneer weet ik nog niet, de dahlia proper maken.
Dan kunnen die overwinteren in de kruipruimte.
Bedoeling was dat tegen morgen gedaan te krijgen.
Dan kon de hulp ze samen met mij in de kruipruimte zetten.
Voor mij is dat makkelijker als iemand de bakjes aangeeft terwijl ik in de kruipruimte zit.
Nog één keer de gazon maaien om de bladeren eraf te rijden.
Er hangen er nog heel veel aan de grote eik van de buren.
Zo een mooie boom!
De voortuin nog een beetje fine tunen.
Een opstandige tak afknippen die toch bij de buren wil zijn...
Ik zal eens een klapje met mijn gewassen moeten doen.
Goed uitleggen dat ze in mijn tuin moeten blijven. :roll:

Nu gaan we een boterhammetje eten met lekkere paté.
Daar is toch veel verschil in.

De zon komt erdoor.
Dochter heeft geluk met haar werkvergadering buiten in de natuur.
Want als het regent gaat die ook door.

Zonnige zondag verder!

anjelierken

03 nov 2024, 14:15

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: jammer dat je vogeltje overleden is, dat zal wel even schrikken geweest zijn, je verwacht dat niet.
Je hebt er al die jaren heel goed voor gezorgd.

Nu schijnt de zon, in de voormiddag geen zon gezien. We waren op wandel , maar het was niet koud. Eigenlijk goed wandelweer, toch zeker voor de tijd van het jaar.

Straks komt dochter, die blijft eten, dus iets warms klaarmaken. Zal een gevulde omelet worden, dat eten we eens graag. Heb toch verse eitjes van bij zoon. Daar leggen de kippen nog.

Clive: kan goed geloven dat je geschrokken was toen Matice zo ineens op bed sprong. En zeker midden in de nacht. Spaanse woef doet dat ook, maar enkel rond 6 à 7 uur in de ochtend. Dan hoor ik hem rond het bed stappen ( die nagels op de vloer), hij komt terug aan mijn kant, dan zeg ik: " spring", en dan spring hij op bed, altijd op hetzelfde plekje. Hij blijft daar dan hoogstens 30 min. liggen, niet langer want hij wil opstaan.

Tot morgen iedereen.

Oma-C

03 nov 2024, 17:35

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink:
Het is toch nog zonnig geworden vandaag
met zo'n 13° na het optrekken van de mist
Ik heb een kleine wandeling gedaan en
ervan genoten... nadien de cross gezien
met een mooie winnaar Thibaut Nijs op
een mooi parcours in Spanje :) Knap gedaan!

Helen je had geluk met het weer voor de tuinwerken :)

Anjelierken, genoten van de wandeling, het was nog goed weer ervoor :)

We hebben M-M niet gezien vandaag.... :roll:

Beterschap voor zover dat kan...
mijn kaars brandt elke dag voor hen die het nodig hebben :?

Allen een gezellige avond nog en een goede nacht
Tot morgen maar weer :)

wilde eend 2

03 nov 2024, 17:53

Dag seizoentjes allemaal .
Dank je , Clive , dat je aan me denkt .
Ja, hier nog problemen met de gezondheid en dat komt vooral door die verplichte hormonenpillen , die ik helaas nog meer dan 3 jaar moet slikken .. maar de vele bijwerkingen maken het leven een zware opgave door de pijn en ongemakken .
Ik denk vaak aan jullie en zeker aan de seizoentjes die ook last hebben van pijn en proberen te herstellen .
// Gisteren was zo'n sombere dag : geen zon te zien en dat vreet toch wel aan je .//
Heel veel moed en groetjes aan iedereen .
Veel sterkte en hopelijk voor allen een goede nachtrust .