In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Tja… daar is ‘t irritante (voor sommige dan hè, da’s dan bij deze wederzijds..!) manneke weer, sinds gisteren tegen de middag ook weer tussen hangen en wurgen heel effe thuis.
Knappe medische koppen hebben hem verdomd weer wat op de been weten te krijgen na een lange logeerpartij in het Groene Hart hotel in Gouda.
Toch moeten er nog wat iets knappere medische koppen aan te pas komen om het karwei af te maken, en deze zijn werkzaam in het hotel met de naam Erasmus MC, in de plaats waar Annemarie zo aan verknocht is volgens mij, “Rotterdam”.
Binnen enkele dagen vanaf nu, mag ik daar mijn voeten (weer) onder tafel steken en ’n bed bevuilen.
Verder wil ik niet in details treden waarom ik nu deze klote periode door moet maken, koopt u niks voor en ikke al zeker niet..!
Met het even wat terugbladeren zijn er eerlijk gezegd eigenlijk maar ‘n paar berichten die ik er even tussenuit pik omdat ze mij bijzonder aangrepen, namelijk deze van Jadi:
jadi schreef: ↑19 okt 2024, 12:14
Telefoon gehad van kleindochter of ze op bezoek mocht komen <<<<< . . . TUURLIJK ! ! ! !. . >>>>>
Ma en pa komen mee , want ze kan /mag nog niet in auto rijden .. De oogjes zijn nog dat niet, . . .. misschien ooit. . . . of nooit . .. Nog wat geduld hebben ..
Maar de positieve noot : binnen twee jaar komt er een zelfrijdende auto uit . .zegt ze ...
jadi schreef: ↑25 okt 2024, 11:45De dag kan vandaag voor mij niet mooier zijn . .
Ik voel me zo euforisch, een beetje in een roes .. Want vandaag komt onze kleindochter thuis . . Na 5 lange maanden , . . ze kan/mag de revalidatie verder ambulant doen ..Het wordt nog een lange revalidatie verder, en enkele operaties volgend jaar , maar iedere stap dat ze zet is een stap naar verbetering ..
Tja het is nu wat druk, want mijn dochter heeft een hulplijn ingeroepen (ik dus) om nog één en ander te halen in opdracht van Prinses . .Dus dat hebben we maar gedaan . En nu vlug eten en vertrekken want ik mag mee . .. ♥ . . als verrassing . .![]()
jadi schreef: ↑26 okt 2024, 10:37* Gisteren was het natuurlijk een dag met dubbel gouden rand . Ik weet niet of ik het vertelt heb . Maar heel veel collega's (20 à 30) van het werk stonden haar met spandoeken op te wachten op de binnenkoer bij haar thuis.. En er kwamen collega's bij ,en er gingen er weg .. En ik . . . na een tijdje ben ik als een dief in de nacht weg geslopen. Kwestie van de sfeer niet te bederven .. Al dat jong geweld . . mooi om te zien . Maar euch de feiten waren voelbaar ,dat we de ouderen zijn ..
GEWELDIG nieuws! Wat kan en blijft zij ook knokken.. GEWELDIG..!
‘k Moest verdorie af en toe effe wat emotie wegslikken tijdens het lezen Jadi..!
Andere berichten ook zoveel als mogelijk gelezen natuurlijk, ik ben weer aardig op de hoogte van al ’t “Wel & Wee” van ‘n ieder hier in dit Koffie & Theehuisje.
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een late goeie zondagmorgen allemaal
al een hele tijd bezig geweest in de badkamer omdat mij haar moest gewassen worden en das een heel karwei tegenwoordig voor mij met de hulp van ventje natuurlijk
en gelukkig is mijn draaikop vandaag weer een beetje meer opgeklaard , oef wat ben ik blij , maar ik roep best niet te rap want de ene dag is de andere niet en tis nog steeds niet echt goed , maar soit we kunnen niet klagen , er zijn nog ergere dingen in 't leven
Remie welkom terug en wat goed dat je er weer bent
hopelijk ben je al weer wat beter en blijft het ook weer beter
en de volgende dagen alweer terug het ziekenhuis in , maar als ze je daar in een beter toestand weer naar huis sturen is dat toch positief hé
en geniet vandaag maar van de sport op tv in je zetel
inge dat zal zeker leuk geweest zijn voor de kinderen die spooktocht
An ook een fijne zondag voor jou
marietteke hopelijk alles goed met je ventje
Michiel ja zo'n stamboom samen stellen , dan weet je waar je mee bezig bent hé , veel succes nog
jadi nog niet gezien vandaag , hopelijk alweer een beetje beter
Yuna , Adam , Anne-marie en miesje

en nu nog de visjes een vers badje geven sè
en daarna aan het middageten beginnen
geniet nog van jullie zondag en dat zullen wij ook doen
tot later

al een hele tijd bezig geweest in de badkamer omdat mij haar moest gewassen worden en das een heel karwei tegenwoordig voor mij met de hulp van ventje natuurlijk
en gelukkig is mijn draaikop vandaag weer een beetje meer opgeklaard , oef wat ben ik blij , maar ik roep best niet te rap want de ene dag is de andere niet en tis nog steeds niet echt goed , maar soit we kunnen niet klagen , er zijn nog ergere dingen in 't leven
Remie welkom terug en wat goed dat je er weer bent
hopelijk ben je al weer wat beter en blijft het ook weer beter
en de volgende dagen alweer terug het ziekenhuis in , maar als ze je daar in een beter toestand weer naar huis sturen is dat toch positief hé
en geniet vandaag maar van de sport op tv in je zetel
inge dat zal zeker leuk geweest zijn voor de kinderen die spooktocht
An ook een fijne zondag voor jou
marietteke hopelijk alles goed met je ventje
Michiel ja zo'n stamboom samen stellen , dan weet je waar je mee bezig bent hé , veel succes nog
jadi nog niet gezien vandaag , hopelijk alweer een beetje beter
Yuna , Adam , Anne-marie en miesje

en nu nog de visjes een vers badje geven sè
en daarna aan het middageten beginnen
geniet nog van jullie zondag en dat zullen wij ook doen
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Heb er jarenlang gewerkt Remie in het ErasmusMC.
Wat fijn dat je weer thuis bent!
Ik duim voor je!!
En ik miste je puzzeltje....

-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
@ Remie

Eerst en vooral goede dag iedereen . . .
Ik was zo blij Remie te lezen . . .
Maar, . . .
ik ben even van mijn melk . . .Ik sta perplex !
ik moest even slikken . . . En kon niet direct antwoorden . De woorden van Remie raakten me heel diep.
Zo gevoelsmatig , ik moest het eerst een plaats geven met de nodige emoties . .
Ik wist niet dat ik zo'n indruk naliet . . .
Jij grote mijnheer , die zoveel te incasseren hebt , hoe dat jij nog zo'n medeleven kan betuigen ..
Dat is een dubbel buiging . . en twee pluimen op je hoed . .
Wat een empathie dat jij hebt het siert je ..
En eerlijk nooit van mijn leven ga ik dit vergeten . .
Eerst dacht ik privé te schrijven . Maar iedereen mag weten hoe ik NU op het moment denk . .
Bedankt ♥, onze kleindochter is heel positief ingesteld . Ze komt er wel . Al zal er natuurlijk een verdere druk op haar leven geven . . Maar zoals ik al zei ze is er nog .. En ze is jong en sterk .
* Ik hoop dat je nog lang in ons gezelschap mag/ kunt blijven mooi mens. En ik weet dat jij ook verder zult knokken Remie . . Neem de energie en ingesteldheid over van onze kleindochter en zeg net als zij ♥ niet plooien, doorgaan . .
Mijn kaarsje brandt voor allen die het kunnen gebruiken ..
Mijn diepe buiging . . .Man je hebt heel positief iets losgemaakt bij mij ,daarvoor dank . .Het maakt mij nederig.

Eerst en vooral goede dag iedereen . . .
Ik was zo blij Remie te lezen . . .
Maar, . . .
ik ben even van mijn melk . . .Ik sta perplex !
ik moest even slikken . . . En kon niet direct antwoorden . De woorden van Remie raakten me heel diep.
Zo gevoelsmatig , ik moest het eerst een plaats geven met de nodige emoties . .
Ik wist niet dat ik zo'n indruk naliet . . .
Jij grote mijnheer , die zoveel te incasseren hebt , hoe dat jij nog zo'n medeleven kan betuigen ..
Dat is een dubbel buiging . . en twee pluimen op je hoed . .
Wat een empathie dat jij hebt het siert je ..
En eerlijk nooit van mijn leven ga ik dit vergeten . .
Eerst dacht ik privé te schrijven . Maar iedereen mag weten hoe ik NU op het moment denk . .
Bedankt ♥, onze kleindochter is heel positief ingesteld . Ze komt er wel . Al zal er natuurlijk een verdere druk op haar leven geven . . Maar zoals ik al zei ze is er nog .. En ze is jong en sterk .
* Ik hoop dat je nog lang in ons gezelschap mag/ kunt blijven mooi mens. En ik weet dat jij ook verder zult knokken Remie . . Neem de energie en ingesteldheid over van onze kleindochter en zeg net als zij ♥ niet plooien, doorgaan . .
Mijn kaarsje brandt voor allen die het kunnen gebruiken ..
Mijn diepe buiging . . .Man je hebt heel positief iets losgemaakt bij mij ,daarvoor dank . .Het maakt mij nederig.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-

Hallo ik laat het even zo voor vandaag
Nog een fijne dag aan iedereen
Geniet van de dag en van elkaar
toedeloe
O ja menu: friet met gerookte zalm voor de zoon en voor mij met enkele ribbetjes .. en fruit smoothie
-
een goeie namiddag en avond samen iedereen
de avond is alweer aan 't komen en we hebben
al van een koffietje genoten nadat we naar een film hadden gekeken op de digicorder
en vandaag doe ik niks meer denk ik , o ja nog wat was opplooien die ik uit de droogkast heb gehaald
en morgen ist alweer maandag en een nieuwe week
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en tot later

de avond is alweer aan 't komen en we hebben
al van een koffietje genoten nadat we naar een film hadden gekeken op de digicorder
en vandaag doe ik niks meer denk ik , o ja nog wat was opplooien die ik uit de droogkast heb gehaald
en morgen ist alweer maandag en een nieuwe week
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en tot later

Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Na een redelijk goeie nachtrust, en ik nu nog een beetje mens ben, post ik nu alvast het gene wat ik kwijt wil.
Anne_marie schreef: ↑03 nov 2024, 12:01Heb er jarenlang gewerkt Remie in het ErasmusMC.
Wat fijn dat je weer thuis bent!
Ik duim voor je!!
En ik miste je puzzeltje....
Dat u daar gewerkt heeft wist ik nog, ook nog waar in het ziekenhuis dacht ik me te herinneren.
U en velen met u, bedankt voor het medeleven.
U laat verdorie deze oude man nog blozen Jadi.
Zoiets grijpt me altijd aan, zeker aangezien jonge mensen ook 't recht hebben op mooie kansen in het leven.
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-

Hallo iedereen, tja de voormiddag is hier weer eens voorbij gevlogen .
Eerst kon ik bijna niet uit mijn bed .. Zo zalig warm, en de mist is daar de schuld van .. hi hi
Ik dacht na het optrekken dan vertrek ik naar de markt .. Intussen enkele telefoongesprekken verder .. En berichtjes idem dito is het al middag . .
Nog altijd die mist , en die komt nog dikker . De kerktoren zie je niet , laat staan dat je weet hoe laat het is . .
Pfff . . En eerlijk deze morgen was het echt koud ook , herfst weer tout cour
Windstil , geen vogel, geen mens, en zelf de kindjes hoorde ik niet op de speelplaats . . De gele blaadjes van de knotwilgen versperren mijn garage. Straks even samen harken . . Zo jammer dat de buurman die zette , nu kan je niet verder kijken dan op de knotwilgen . . Eigenlijk was dit voor niks nodig want dit stuk tuin gebruikt hij niet .. Soit elk doet wat hij wilt natuurlijk. .
Zo , even . . denken wat brengt mijn dag nog . . .
Eerlijk gezegd ik weet het niet. Ik moet zeker nog buiten om patatten . Die heb ik niet meer . .
Zo ik ga mijn achterstand inhalen ..
Zonnebloemetje het mooie plaatje van gisterenavond , doet me terug mijmeren naar een herfst in " d' Ardennen" . . Wat ik wou vragen hoe gaat het met je "draaikop" .. Sorry maar jij zegt dit altijd zo . .
Inge naar het bos geweest ? Hier ligt het zo nat en vuil de afgevallen bladeren zijn vuil - nat en vooral glad .. Maar die kleurschakeringen mooi hé . .En ja ik vond het vanmorgen ook koud .. We zijn dat nog niet gewoon .. En 's avond koelt het ook zo rap af .
Remie je hebt daar een punt . Toen het gebeurde met onze kleindochter was mijn eerste reactie neem mij , ik heb mijn tijd gehad .. Aan jonge mensen mogen ze niet raken .. Maarja . . . sommige momenten heb ik het er nog moeilijk mee. En doet het me pijn hoe ze vecht om verder te komen . Dat moest niet zo zijn denk ik dan .. En wetende dat er zoveel jonge mensen met hun leven spelen door o.a. drugs en zo
Genoeg gepreekt sorry .. wens je een fijne dag toe .. Hopelijk zonder pijn en nu puzzel maken
Fijne dag allen
toedeloe
menu: euch . . . weet het ook nog niet . .