welkom iedereen in een knus hoekje nr 5
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ps pas op met echte kerstbomen in huis te zetten vooral voor katten die kunnen daar aan knabbelen enhet is giftig heb ik optv gezien .Dus een namaak als je ene wilt zetten ik zet totaal niks vroeger deed ik het wel .Maar ik heb er geen plezier van voor mijn zijn die dagengewoon .Zelfs geen speciaal eten ofzo iedere dag de gewone kost zoalqsik groot gebracht ben .Het is weer een rare week ik dacht gisteren al dat zaterdag was en het is pas vandaag .Nu straks mijn groente soep klaar maken .Dat maak ik twee keer per week soep en iedere dag aardappelen niet veel met groente en meestal geen vlees .De viervoeters krijgenwel iedere dag vlees dat ik zelf klaar maak voor hen .Ik heb nooit graag vlees gegeten zelfs beleg vooreen boterham eet ik amper .Maar jazo heeft iedereen zijn smaak wat hij graag eet .Brood krijg ik amper binnen dus smorgens mijn havermout met fruit dat is mijn beste maaltijd van de dag .GENIET VAN JULLIEDAG GROETJE
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
vandaag Allerzielen, ook even naar begraafplaats geweest,
gaan zien of er nog alles oké is bij het steentje van mijn man,
vandaag de dag als een andere dag, dacht eerst dat het zondag was
maar is zaterdag, dus vandaag een paar werkjes uitgevoerd,
grtjs van krakje,
wel bekske voor mij mogen sommige dagen gewoon zijn,
hoe ouder je word hoe minder interessant ze zijn,
vlees eet ik ook weinig of niets wel groenten of fruit,

gaan zien of er nog alles oké is bij het steentje van mijn man,
vandaag de dag als een andere dag, dacht eerst dat het zondag was
maar is zaterdag, dus vandaag een paar werkjes uitgevoerd,
grtjs van krakje,
wel bekske voor mij mogen sommige dagen gewoon zijn,
hoe ouder je word hoe minder interessant ze zijn,
vlees eet ik ook weinig of niets wel groenten of fruit,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-

snel een prentje gemaakt want ik moet nu nog verder doen .Was deze morgen opgestaan doordat een parkiet heel veel lawaai maken .Als ik bij hem was zag ik waarom hij zo zat te roepen .Zijn maat van nog vijfjaar lag dood in zijn kooi .de kooien staan tegen elkaar en die 1992 was zo lawaai aan maken .Heb nu eerst met hem bezig geweest ben er zelf vangedaan .Nu heb ik dat ene kooi helemaal ontsmet en proper gemaakt zodat deoudste nu in de nieuwer kooikan zitten .Hij had dat oude kooi nog van vroeger en is iets kleiner .Dan nog dekooi van de zebravink schoongemaakt beideeten gegeven ,water en sla .Daar zijn ze verzot op sla .Nu is hij aan rond zien in zijn nieuwe kooi .Afijn ja zal nadenken of ik erterug ene bij neem of niet .Zal afhangen wat mijne oudste ga doen vandaag want dieren kunnen ook treuren dat zie iknu hier weer duidelijk .Hopelijk blijft de oudstenog even goed wanyt als je dat al zo lang heb ben je daar toch nog meer aan gehecht afijn ja afwachten .Zelfs deviervoeters zijn uit hun doen dieblijven naar de kastkijken ja daar stonden drie kooien en nu twee .We zullen zie hoe de dag verder zal gaan ik gadat oudekooi proper maken om dan weg te doen .Moest er een andere komen koop ik og een nieuw kooi maar ik twijfel nog .Dus nu eerst dat kooi proper maken zodat hetweg is en in de namiddag nog maar eens bladeen bij een doen en zo blijven we bezig .Geniet van jullie dag groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
@ Bekske, wat jammer dat er een vogeltje dood is
Ja je houdt van die beestjes, ze hebben allemaal hun eigen karakter
en je ziet dat ze elkaar ook in 't oog houden en jou verwittigden
Doe maar rustig aan, het brengt allemaal veel werk mee
groetjes,
Ja je houdt van die beestjes, ze hebben allemaal hun eigen karakter
en je ziet dat ze elkaar ook in 't oog houden en jou verwittigden
Doe maar rustig aan, het brengt allemaal veel werk mee
groetjes,
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
ben weer eens begonnen om orde te maken in overlijdens brieven van familie
en ook de bidprentjes zodat ik de familiestamboom verder kan in orde te brengen,
brengt veel werk mee, maar dat is echt werk als je buiten niet kan zonnen,
hier was boekenbeurs van Davidsfonds maar ben niet geweest,
zonen gisteren en het viel tegen weinig boeken maar je kon wel een hapje eten,
dus thuis gebleven zal wel eens in de boeken winkel gaan sneukelen,
de avonden zijn zo lang aan het worden, licht al vroeg in gang steken,
zodat je nog iets kan lezen of invullen, grtjs van krakje,
bekske al is het een diertje maar dat mis je echt,
je krijgt er ook verdriet van zelfs de dieren die er wonen,
het leven is voor iedereen te kort,

en ook de bidprentjes zodat ik de familiestamboom verder kan in orde te brengen,
brengt veel werk mee, maar dat is echt werk als je buiten niet kan zonnen,
hier was boekenbeurs van Davidsfonds maar ben niet geweest,
zonen gisteren en het viel tegen weinig boeken maar je kon wel een hapje eten,
dus thuis gebleven zal wel eens in de boeken winkel gaan sneukelen,
de avonden zijn zo lang aan het worden, licht al vroeg in gang steken,
zodat je nog iets kan lezen of invullen, grtjs van krakje,
bekske al is het een diertje maar dat mis je echt,
je krijgt er ook verdriet van zelfs de dieren die er wonen,
het leven is voor iedereen te kort,

-

ik wens iedereen heel veel moed en geduld en tracht vooral te genieten hoe moeilijk lastig het ook is .Ja ik ben weer heel vroeg heb amper geslapen maar de boodschappen hul sta hier om 8 uur weer aan men deur .Heeft geen zin dat ik nog mails stuurt ik praat tegen een muur denk ik .Waarom weten ze niet uit hun eigen dat je zo vroeg niet kan gaan naar winkel .Afijn ja het is nu zo maar begin het wel stilletjes op mijn heupen ervan te krijgen en waarschijnlijk zal ik volgende week geen hulp hebben .Want de maandag is dan 11 november wat ga nu kunnen meebrengen vraag ik e af maar ja ik zo nog naar een andere winkel willen gaan maar die is nog later open zo ik wens iedereen het beste toe groetje
-

even binnen buiten om jullie het beste te wensen.Ondanks dat het gisterenavond koud was heb ik toch weer genoten van mijn gezelschap en viervoeters om onze ronde te doen .Goed aangekleed gaat het en het is droog dat is voornaamste warmer za niet veel meer worden .We zijn aan de voorlaatste maand van jaar maar voorlopig is het nog droog en dat is goed om buiten te komen .Zal vandaag laat op de avond zijn dat we onze ronde kunnen doen.Want hij moet laat werken maar we zin allemaal goed zichtbaar de honden hun gekleurde halsband ik heb ook iets met verlichting aan dat werk wel op batterijen .De halsbanden van de hun halsbanden is tussendoor op de laden zoals een telefoon .Heb zelfs licht op de hondenbuggy staan ik gebruik die om een steun te hebben ook lig daar van alles in wat we nodig hebben als zeeen tussenstop doe .zo ik wens jullie allemaal het beste toe en geniet van iedere dag dat komt kijk niet teveel achteruit .Want dat is voorbij en geef het een plaatsje desnoods iedereen zal wel een rugzak dragen denk ik toch de ene zwaarder dan de andere maar toch hou de moed erin groetje
-
vandaag uitslag gaan horen van de MRI
zal volgende week voor 1 dag en nacht binnen moeten komen,
galkanalen uitblazen noemen ze dat, ze doen u volledig in slaap,
zit met heel veel jeuk en daar helpt niets bij dan allen die uitblaas techniek,
zal ieder half tot een jaar telkens moeten laten doen,
alleen voor die galkanalen want de galblaas is eruit,
grtjs van krakje,
bekske je gaat iedere avond wandelen met je buur en je hondjes,
je hebt daar veel moed voor nodig, hier gaat zoon met de hond wandelen,
ik niet want hij zou met mij kunnen wandelen kan hem niet volgen,

zal volgende week voor 1 dag en nacht binnen moeten komen,
galkanalen uitblazen noemen ze dat, ze doen u volledig in slaap,
zit met heel veel jeuk en daar helpt niets bij dan allen die uitblaas techniek,
zal ieder half tot een jaar telkens moeten laten doen,
alleen voor die galkanalen want de galblaas is eruit,
grtjs van krakje,
bekske je gaat iedere avond wandelen met je buur en je hondjes,
je hebt daar veel moed voor nodig, hier gaat zoon met de hond wandelen,
ik niet want hij zou met mij kunnen wandelen kan hem niet volgen,

-

hallo iedereen ondanks ik het niet meer mag doen heb ik toch gisteren een paar stukken behangpapier geplakt vandaag nog een paar dan is klaar vroeger deed ik het op een dag dat werk maar nu niet .Had goedkoop papier gekocht kwam veel goedkoper dan verf .Het is de gesloten kant van de trap dat een beurt vroeg .Niet simpel doordat de bovenkant schuin loopt met de trap Maar het moeilijke is gedaan was wel even tanden bijten .Aan het grootste stuk ben ik meer dan een 1 uur zoet geweest .Dacht eerst het te verven maar papier was goedkoper dus was de keuze snel gemaakt .Nu moet ik nergens op staan kan er zo aan nog een drie stukjes en klaar is kees .En het zal toch mooi zijn alhoewel ikhet zelf zeg was wel meten want het is geen effen papier dus zie dat de streep tekening over komt en dat is toch goed gelukt .Voel wel dat het moeilijk ga maar als ik iemand moet zoeken daarvoor is niet simpel en wat kost het niet van uren .Het is vliesvinyl papier .Gewoon de lijm op het hout smeren en papier ertegen .Dus geen tafel dat vol lijm hangt enz .zal wel de laatste keer zijn .IK HAD VROEGER DAAR MIJN BUREAU TEGEN EN NU STAAT DIE WAAR DE KAST STOND .De kast waar een vogelkooi opstond is weg was snel weg buiten gezet op de stoep en een paar uur later weg .Nu heb ik meer plaats om binnen te komen zal blij zijn als dat gedaan is .Dan is het weer eens in orde want ik me geen andere vogel aanschaffen heb er nog twee en ze beginnen op hun prooi te komen .Dus eerst nog mijn havermout ontbijt zodat ik stevig sta .Ook rond de middag levering en dat is hetvoor vandaag .De viervoeters hebben een goede nachtrust gehad zal komen omdat ze heel laat gisteren avond buiten geweest zijn .Was wel frisjes maar goed ingeduffeld ging het toch vandaag zal het wel iets vroeger zijn .Ik geniet enorm van die dagelijks blokje rond .Geniet om het even hoe en hou de moed erin GROETJE
-

ik weet het wel dat ik voorzichtigmoet zijn maar iemand vinden voor zo een klein werk ga moeilijk en de prijs per uur dat ze vragen dat is enorm .Maar het is gedaan en zal ook de laatste keer zijn dat ik het gedaan heb .Ben blij dat het gedaan is maar door de bureau te herzetten moest er iets gebeuren .Nu op een paar plaatsen nog even de verf bijwerken daarvoor moet ik nergens voor opstaan kan op de grond blijven .En zeggen dat ik dat vroeger allemaal gedaan heb men hele huis behangen ,geverfd enz .Maar nu niet meer zal moeten blijven zoals het is .Vroeger ging ik graag naar de markt nu ga ik er naartoe in snelheid bij manier van spreken .Een kledingwinkel heb ik als het nodig was eens gezien ik doe dat niet graag .En met de pc iets bestellen zeker niet ik moet eerst het in echt zien en voelen voordat ik koop.Maar dat is ieders keuze .afijn ja nu nog even de verf bijwerken en dan is het in orde voor mij .straks de kinesist die komt twee keer per week .Daar zal ik ook wel men preek van krijgen van wat ik gedanheb .Maar zal hem wel een antwoord opgeven.ZO IK WENS IEDEREEN HET BESTE TOE GROETJE
-
vandaag naar huisarts geweest, griepspuit gaan halen,
ook spuit voor mijn beendergestel dit om het half jaar laten zetten,
ook enkele medicamenten laten voorschrijven,
zo moeten wij ook de apotheek laten leven die ons dit geven
is ook voor onze gezondheid kunnen we ook weer verder,
wel anders niet veel gedaan, rustdag komt er ook eens tussen,
grtjs van krakje,
bekske je doet nog werkjes dat eigenlijk niet meer voor jou is,
papier plakken doe ik niet meer, en verven kleindochter is het aan het leren in de klas,
ja zoals je zegt ik koop ook mijn kleren in de winkel,
moet het voelen en zien ook passen zodat het juist is wat je koopt,
langs pc doe ik dat nooit,

ook spuit voor mijn beendergestel dit om het half jaar laten zetten,
ook enkele medicamenten laten voorschrijven,
zo moeten wij ook de apotheek laten leven die ons dit geven
is ook voor onze gezondheid kunnen we ook weer verder,
wel anders niet veel gedaan, rustdag komt er ook eens tussen,
grtjs van krakje,
bekske je doet nog werkjes dat eigenlijk niet meer voor jou is,
papier plakken doe ik niet meer, en verven kleindochter is het aan het leren in de klas,
ja zoals je zegt ik koop ook mijn kleren in de winkel,
moet het voelen en zien ook passen zodat het juist is wat je koopt,
langs pc doe ik dat nooit,

-

ik ben vroeg maar ik ga nog even naar de markt nu dat het weer nog meevalt ondanks het koud is .Maar daar bestaat een warme ,sjaal ,mutsen handschoenen voor om je te beschermen tegen de kou .Als het regent is zeker niet aangenaam dus nu van profiteren van droog weer .IN de namiddag huisarts dat langs komt ben benieuwd wat hij te vertellen heeft .En dan s avonds nog een blokske rond met de viervoeters en buurman .Daarna bij tv lekkere thee drinken heb verschillende smaken .En dan is de dag voorbij Ik geniet iedere dag meer en meer van de dagelijks wandeling met de buurman .En de honden die genieten ook enorm van en ze luisteren ook goed naar hen .Nu blaffen ze veel minder dan vroeger maar hij is er ook veel mee aan praten .ENdan moet je die snuiten zien als hij er tegen bezig is hij moet zelfs ermee lachen als ze zo een snuiten trekken .ZOik wens iedereen het beste toe en tracht te genieten van vandaag en kijk niet naar de dag tevoren groetje
-

ben vroeg omdat ik niet in slaap geraakt .Gisteren huisarts geweest en had weinig te zeggen .Heb wel de griepspuit laten zetten kon geen kwaad zei hij .Zit met een verkoudheid maar de temperatuur was goed zei hij .Afijn ja heb men spuiten dit jaar gekregen dus hopelijk helpen ze .Heb van de hele nacht zitten hoesten .Straks een mail sturen naar de apotheker om de medicijnen aan huis te brengen .Moet daar wel 2,50euro voor betalen wel maar zelf geraak ik er niet meer .Maar ik weet niet wat de huisarts juist voorgeschreven heeft weet wel dat hij medicijnen bestelt heeft zoals hij zei.In begin van jaar tot juli betaalde ik 2 euro om het te brengen dan zijn ze verhoogd met 50 cent .Ook weer een nieuw voorschrift voor kinesist ook moet ik nog die rekening van kinesist betalen .Het briefje om terug te trekken is van gisteren naar de ziekenkas gedaan .Ja eerst de volle som betalen en dan terugtrekken .Ook heeftmijn buurman de oude schouw klok gaan halen bij de horloge hersteller was al een tijdje binnen en nu was het klaar .Het is een klok van mijn ouders nog was wel veel geld maar deze oude klok deed ik niet graag weg omdat ik daar veel herinneringen aan heb .En ze ging niet meer dus heb ik ze laten herstellen .Hoe oud ze is weet het zelf niet .Het heeft zo een mooi geluid om op het uur te luiden .Ga straks wasmachine opzetten en op de droogrek in huis drogen .Niemand ziet het ben toch alleen dus
Evenals soep straks mixen want die staat nu te koken en het ruik al lekker .Ja ik heb ze al vroeg opgezet .Twee keerper week maak ik zelf soep klaar heb hier weleen helper om mee soep te eten .Een viervoeter wil altijd een beetje soep als ik aan eten ben .ik maak geen tomaten soep maar groentesoep of andere soep met groenten wat een viervoeter wel mag eten .Had daarvoor inlichtigen genomen want deze viervoeter wil van alles proevenmaar je moet weten wat ze niet mogen eten enz .Het is een plezier als je die ziet eten en ze laat duidelijk zien hoe lekkeris .zo ik ga dit posten en de machine vullen zodat het ook kan werken en nog de soep mixen .Daarna mijn ontbijt en terug rusten geniet van jullie warm huisje of als je iets gepland heb .Want nu is een verlengd weekend .Hou de moed erin en geniet met volle teugen van wat om het even groetje