NACHTUILTJES(12)2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allemaal,
Hier weer een erg mistige ochtend
en geen wind dus het blijft hangen
het is slechte lucht voor de mensen
met ademhalingsproblemen
greetie toch nog een mooie dag gehad
jadi ik wou dat ik alles kon neerpennen zoals jij
het leest als een boek, dank je....
Maak er allemaal toch een aangename dag van....
Veel sterkte en moed aan wie het kan gebruiken...
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" 
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede mistige morgen
Geen wolken , grijs , de toppen van de "Italianders" (ik ken het juiste woord niet van die hoge bomen) zie je niet. Laat staan de kerktoren . Dus we weten weer niet hoe laat het is .
Reeds vroeg deze morgen kwamen de kleine kindjes aan op school. Goed ingeduffeld met sjaal en muts. Zelfs handschoentjes bengelden al uit de mouwen .. Opgewekt waren ze niet, eerder nog half slapend. Ik had er wel compassie mee, zo vroeg in de koude rillingen morgen ..
Verder in de dorpswinkel was het de gaande man . Het winkeltje draait goed op de morgen , kranten, sigaretten, belegd broodjes en andere broodjes .. Het ligt langs een druk bereden baan dus het stoppen is ook gemakkelijk langs de ene kant een plein en langs de andere richting stopplaats. . Meer moet dan zijn . .
O ja blikken energie dranken zag ik ook over de toonbank gaan .. Zo slecht voor de rikketik .. Maar ja wie ben ik, en iedereen doet tenslotte wat hij best vind natuurlijk.
Container voor de vuilnis staat ook al terug veilig in de garage .. En nu efkes hier voor ik verder doe in de HH.
Veel moet ik niet doen , en al zeker niet als je alleen bent ..
Oma-c ik heb op mijn dressoir kast vol foto's staan, met ouders , schoonouders ,onze kinderen en kleinkinderen en overleden hond .. (Die hoort ook er ook bij) .
En op één speciale plaats staat mijn ventje op foto met zijn tas koffie , waar hij van geniet .. En elke avond brand ik ook een T-kaars . 1tje van 4u, ik zou ze al eens vergeten om uit te doen . Het zit goed beschermt in een glazen houder . Kan dus geen kwaad. En ik ,net als jij loop ik ook de rij af beginnend aan de kast en eindig in de Living/salon . Daar wrijf ik soms aan de bovenkant van de kader eens .. Straks hangt er geen verf meer aan
*Andere kaarsen brandt ik ook niet meer , want die kunnen inderdaad ferm roken . .
Greetie wat heb jij een mooie dag gehad gisteren . Ze kunnen die u niet meer afpakken hé ..Ik ben blij voor u dat je er van genoten hebt ..
Deze namiddag is het mijn beurt op zwier te gaan . Ik ga met Zonnebloemetje (ander hoekje) en Picske* koffie drinken. En wees maar zeker dat we weer tijd zullen te kort hebben.
Zo en nu moet ik stilletjes aan beginnen aan mijn HH .. Fijne dag aan iedereen
toedeloe
menu: denk van karnemelkpatatjes met een hard gekookt ei ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie middag
Vies en mistig buiten
je zou er zowaar mist van in je hoofd krijgen ook.
Ja Yorkske blijkbaar heeft een naamgenoot van mij gisteren de 500 euro van De doos gewonnen.
Helaas ben ik het niet.
Ik kreeg de vraag al van alle kanten vanmorgen, zelf had ik de TV nog niet aan gisterenavond.
Menu : tagliatelle met zalm en boursinsausje.
Jadi, zijn die twee forummaatjes ook van de westhoek of ga je op verplaatsing ?
Vies en mistig buiten
je zou er zowaar mist van in je hoofd krijgen ook.
Ja Yorkske blijkbaar heeft een naamgenoot van mij gisteren de 500 euro van De doos gewonnen.
Helaas ben ik het niet.
Ik kreeg de vraag al van alle kanten vanmorgen, zelf had ik de TV nog niet aan gisterenavond.
Menu : tagliatelle met zalm en boursinsausje.
Jadi, zijn die twee forummaatjes ook van de westhoek of ga je op verplaatsing ?
Oud maar niet Out
-
Nee Rietjes van Brugge zij komen op verplaatsing
-

Zo het is weeral avond
En daarna gaan we stilletjes de nacht in ..
Ik vond dit plaatje zo grappig ..
Slaapwel en tot morgen allemaal
En ja hoor een heel fijne namiddag gehad . .
Zeker voor herhaling vatbaar als het van mij afhangt ..
Heb ik gedaan hoor Yorkje
Rietjes die forummaatjes wonen in Brugge en zijn naar de Westhoek afgezakt.
Fijne avond iedereen , en tot morgen
toedeloe
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
vandaag uitslag gaan horen van de MRI
zal volgende week voor 1 dag en nacht binnen moeten komen,
galkanalen uitblazen noemen ze dat, ze doen u volledig in slaap,
zit met heel veel jeuk en daar helpt niets bij dan allen die uitblaas techniek,
zal ieder half tot een jaar telkens moeten laten doen,
alleen voor die galkanalen want de galblaas is eruit,
grtjs van krakje,

zal volgende week voor 1 dag en nacht binnen moeten komen,
galkanalen uitblazen noemen ze dat, ze doen u volledig in slaap,
zit met heel veel jeuk en daar helpt niets bij dan allen die uitblaas techniek,
zal ieder half tot een jaar telkens moeten laten doen,
alleen voor die galkanalen want de galblaas is eruit,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-

Goeiemorgen iedereen,
het is grijs en donker, alles ligt vol plassen, niks gezellig maar ja....
Een aangename dag, en sterkte aan wie het nodig heeft
-

Hallo , het is weeral middag de tijd is weer eens zo voorbij gevlogen
Smakelijk eten iedereen
En een heel fijne namiddag nog
toedeloe
Meme-Rietje zwaai zwaai
menu: gehaktballetjes in tomatensaus ambachtelijk gemaakt in mijn keuken .. met wat puree
-
Michieldvd
Allen een goede middag,

weeral halfweg de week. Wat vliegt de tijd snel voorbij.
Ik ben druk bezig aan mijn boom. Die groeit langzaam verder.
Maar nu denk ik zo, ik was er beter niet aan begonnen.
Wat een karwei is mich dat. Nu bijna een vierde opgezocht en daarvan nog niet de helft van de gegevens kunnen vinden en invullen.
Terwijl ik zo bezig was was ik plots in gedachten bij Remie en bij de kleindochter van Jadi.
Wat een kranige mensen toch. Zo veel wilskracht en doorzettingsvermogen in hun situatie. Hoedje af voor deze mensen en de families.
Vandaag beetje mist, beetje motregen en af en toe droog. Herfstweer dus, maar ach we zijn reeds een eindje in november. Veel zonnige dagen zullen er waarschijnlijk niet meer komen.
Bij mij gaat alles zijn gewone gangetje, ik zit steeds in een soort automatisme. Deze dag dit de andere dag dat. Zo kan ik ook weinig vergeten.
Wat heb ik klaargemaakt deze middag? Sneetjes gebakken kalkoenfilet met saté kruiden, aardappeltjes en sla en tomaatjes. Al zag ik de gehaktballetjes van jadi ook wel zitten
Eerst een beetje gerust bij de tv, niet geslapen hoor, daar ben ik nog niet aan toe en nu even langskomen dus.
Tschüss

weeral halfweg de week. Wat vliegt de tijd snel voorbij.
Ik ben druk bezig aan mijn boom. Die groeit langzaam verder.
Maar nu denk ik zo, ik was er beter niet aan begonnen.
Wat een karwei is mich dat. Nu bijna een vierde opgezocht en daarvan nog niet de helft van de gegevens kunnen vinden en invullen.
Terwijl ik zo bezig was was ik plots in gedachten bij Remie en bij de kleindochter van Jadi.
Wat een kranige mensen toch. Zo veel wilskracht en doorzettingsvermogen in hun situatie. Hoedje af voor deze mensen en de families.
Vandaag beetje mist, beetje motregen en af en toe droog. Herfstweer dus, maar ach we zijn reeds een eindje in november. Veel zonnige dagen zullen er waarschijnlijk niet meer komen.
Bij mij gaat alles zijn gewone gangetje, ik zit steeds in een soort automatisme. Deze dag dit de andere dag dat. Zo kan ik ook weinig vergeten.
Wat heb ik klaargemaakt deze middag? Sneetjes gebakken kalkoenfilet met saté kruiden, aardappeltjes en sla en tomaatjes. Al zag ik de gehaktballetjes van jadi ook wel zitten
Eerst een beetje gerust bij de tv, niet geslapen hoor, daar ben ik nog niet aan toe en nu even langskomen dus.
Tschüss
-

Goede namiddag allemaal,
bbbrrr ik vind het niks te warm
heb net de verwarming een graadje
hoger gezet 21° vond ik wat weinig....
Voetenverzorgster is weg ik kan weer
op wolkjes lopen, het doet telkens toch weer deugd
Nog een fijne dag verder en tot morgen...
Beterschap en moed aan de maatjes die het nodig hebben
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Hello....
hier ben ik dan
dag allemaal
Op woensdag vaak moeilijk om hier te raken want voor sommige zaken zit ik ook in een vast stramien zoals Michiel.
Woensdag is dochterdag, vroeger noemde ik het oppasdag maar klein Ma..cke is ondertussen 1m90 groot en heeft geen oppasoma meer nodig.
Hij vindt het toch nog altijd fijn dat oma er is op woensdag want hij eet graag van oma's keuken zoals vanmiddag een verse stoofschotel met vis.
Gisterenavond ben ik hier ook niet meer geraakt. 'k moest eerst mijn gedachten wat ordenen want er is heel veel op me af gekomen gisterennamiddag bij het bezoek aan een asielcentrum.
Wat mij vooral getroffen heeft is het besef dat er zoveel niet begeleide jongeren zitten. Hoe die jonge gastjes hun plan trekken na wat ze allemaal al meegemaakt hebben .
Ze hadden het er ook over de herplanning van De Lijn; die mensen moeten ook naar school, naar werk, boodschappen doen... en hebben geen eigen vervoer.
Er is een bushokje net voor het centrum maar ..... de halte is weggevallen, de bussen rijden gewoon door.
Begrijpe wie kan

hier ben ik dan
dag allemaal
Op woensdag vaak moeilijk om hier te raken want voor sommige zaken zit ik ook in een vast stramien zoals Michiel.
Woensdag is dochterdag, vroeger noemde ik het oppasdag maar klein Ma..cke is ondertussen 1m90 groot en heeft geen oppasoma meer nodig.
Hij vindt het toch nog altijd fijn dat oma er is op woensdag want hij eet graag van oma's keuken zoals vanmiddag een verse stoofschotel met vis.
Gisterenavond ben ik hier ook niet meer geraakt. 'k moest eerst mijn gedachten wat ordenen want er is heel veel op me af gekomen gisterennamiddag bij het bezoek aan een asielcentrum.
Wat mij vooral getroffen heeft is het besef dat er zoveel niet begeleide jongeren zitten. Hoe die jonge gastjes hun plan trekken na wat ze allemaal al meegemaakt hebben .
Ze hadden het er ook over de herplanning van De Lijn; die mensen moeten ook naar school, naar werk, boodschappen doen... en hebben geen eigen vervoer.
Er is een bushokje net voor het centrum maar ..... de halte is weggevallen, de bussen rijden gewoon door.
Begrijpe wie kan
Oud maar niet Out
-

Goedemorgen alle uiltjes,
Hier valt fijne smos uit de lucht, vallende nevel denk ik.
Ja Rietjes, wij klagen wel eens over iets dat ons niet bevalt
maar er zijn mensen (jonge ook) die het moeilijker hebben dan wij
maar ja elk voelt het zijne natuurlijk
En de bussen die weggevallen zijn.... het is een schande
hier is het ook zo, en een busrit is niet echt goedkoop...
Voor jullie allen een fijne dag vandaag en hou het veilig...
Sterkte aan onze zieken allemaal.....
-

Goede morgen , lichtjes wiegen de takken , een cadans van glijdende bewegingen. .Niet erg zo zachtjes aan, want mijn windmolentje staat stil.
De kindjes zitten terug in de klas. En de weinige buren zijn ook vertrokken voor een dag noeste arbeid..
Geen vogel in de lucht, geen vogel op de takken van de bomen . Toch wel raar dat het luchtruim zo stil is ..
De hemel is dan ook heel egaal grijs. Het voelt ook wel niet warm aan.
Zo beginnen we de dag .
O ja wat ik me afvraag, in godsnaam waarom vragen ze in de supermarkten "moet je een ticket hebben mevrouw" . . Ja want ook zij kunnen misrekenen en dan weet je niet ,of zie je het niet . .
Als het maar de krant is dat je koop oké daar kan ik dan nog inkomen .. Maar als je een kar vol hebt dat is het iets anders .Af en toe doe ik een "steekproef" en controleer ik mijn rekening voor dat ik de winkel uit ben . Het zou de eerste keer niet zijn dat er een fout in zit . Ik veronderstel dat jullie dat ook wel al eens voor gehad hebben ..
Yorkje ik wist het al dat ze contact hadden gezocht .. Zelfs via de sennet gangen vinden we elkaar terug hé . .Blij voor je
Michiel druk bezig met de boom, tja daar kan je serieus een punthoofd van krijgen .. Ik wens je veel succes er mee . .Je zal daar een hele tijd zoet mee zijn .
Oma-c ik vind het vandaag ook niet te warm, daarnet was ik even op het terras en heb mijn "karre" gedraaid en terug naar binnen . Trouwens ik was er niet op gekleed , dat zal ook wel voor iets tussen gezeten hebben.
Nieuwe voetjes gekregen lees ik. .Jammer dat die wolkjes rap weg zijn vind ik dan voor mij persoonlijk.
Rietjes tja asiel . . het idee alleen al .. Zo jammer voor de kinderen , hoe moeten zij hun toekomst opbouwen als de start al zo slecht is .. Welke karakters enzo zal er daar van komen . . .
En wat de buslijn betreft: Wij in de Westhoek hadden/hebben al de slechtste verbindingen .. Toen mijn kinderen in Ieper naar school gingen ,hadden ze geen verbinding op woensdag . Ik moest hen afhalen of ze moesten wachten tot 16u . . Toen al . . . en het is er niet beter op geworden
Wat ik me afvraag , hoe zou het met Corry zijn ?
En met mémé Rietjes, Roske, en Rinske
En met iedereen die ik onbewust vergeet
En nu schoenen aan en naar Colruyt en Aldi
Het wordt een drukke dag vandaag .
Wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu; ik ga zien bij de traiteurdienst van de Colruyt.
reden: ik moet vroeg paraat zijn want, ik heb een afspraak