In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Het is nu 03 u27 en ik zit hier beneden. Ik kan niet meer blijven liggen. Mijn hoofd zit overvol met gedachten en dan is er ook nog het ongemak van de arthrose.
Gimly heeft een haarbal. Lilly wilde naar buiten maar die is waarschijnlijk terug naar boven. Terug naar het bed.
We zijn woensdag vandaag en gisteren gingen er pakjes komen. het eten van de poesies en ventjes whisky maar het wagentje stond in panne. Je ziet dat electriek rijden is ook niet alles. Hopelijk komen ze vandaag.
De diepvries is wel geweest. we hebben bloemkool en spruitjes. En de "feestcatalogus." Veel feesten zal er dit jaar niet eens in zitten.
We zeggen het elk jaar: we doen niet mee en toch....
Ventje is verder aan het doen met de zolder opruimen. vandaag gaat het houtafval naar het containerpark. we kunnen 3 keer gaan deze maand. hoezo? we hebben 1 maand overgeslagen en je mag per persoon 12 keer gaan. Als ik mee ben dan kunnen we ook nog eens gaan. Buurman V heeft dat netjes uitgelegd.
Zus ventje heeft ook aan mij uitgelegd dat het briefje voor de mutualiteit een restje was. ja, een restje van 240 euro. Frank zou beter per consult werken en per afspraak een bedrag vragen. Maar ja, das mijn mening. 't zou ons goedkoper uitkomen. ze gaan dinsdag aanstaande verder opruimen. Eerst gaat ventje naar moeder want die sukkelt met de wasmachine. die werkt niet zoals zij wil. Komaan, de was moet in 30 min. op 30° gedaan zijn. dan is dat toch niet proper? Enfin, ze doet maar.
Ik moet hier nog van alles lezen. de krant van zaterdag laatstleden ligt hier ook nog.
Toen had ik last van mijn nek. Toch straks proberen het herhalingsboekje te lezen. Als ik dat gedaan heb, een beetje verder doen met een verhaal. het hele verhaal zit in mijn kop maar moet eruit. Of ik verdwaal weer in de krochten van FB. Filmpjes bekijken. Ik moet toch iets doen terwijl ik hier zit te wachten op de verwarming die om 5 u 30 aangaat en Rika die om 07 u 00 aangaat.
Ventje belde gisteren met Stefaan. om zo'n metalen kist van het leger weg te krijgen van de zolder. Stefaans zolder staat ook vol.
Hij belde maar en opeens was de verbinding weg. Geen gogojuice meer. Ventje is dan maar om leesvoer gegaan en heeft de restjes van de beenhouwer mee .Die sluit morgen voor 't groot verlof. En ook de bakker gaat dan met verlof. In de plaats dat ze gelijk vroeger afspraken....
Maar ja, Toen waren er hier 2 bakkerijen en 2 beenhouwers. Plus ook nog 2 krantenwinkels. Nu zitten we hier in het einde van de beschaving. Wel ja: het lijkt er soms op. Als de school uit is, is het hier absurdistan.
Ik ga proberen mijn gedachten een beetje te verzetten.
Fijne dag seizoentjes
Het is nu 03 u27 en ik zit hier beneden. Ik kan niet meer blijven liggen. Mijn hoofd zit overvol met gedachten en dan is er ook nog het ongemak van de arthrose.
Gimly heeft een haarbal. Lilly wilde naar buiten maar die is waarschijnlijk terug naar boven. Terug naar het bed.
We zijn woensdag vandaag en gisteren gingen er pakjes komen. het eten van de poesies en ventjes whisky maar het wagentje stond in panne. Je ziet dat electriek rijden is ook niet alles. Hopelijk komen ze vandaag.
De diepvries is wel geweest. we hebben bloemkool en spruitjes. En de "feestcatalogus." Veel feesten zal er dit jaar niet eens in zitten.
We zeggen het elk jaar: we doen niet mee en toch....
Ventje is verder aan het doen met de zolder opruimen. vandaag gaat het houtafval naar het containerpark. we kunnen 3 keer gaan deze maand. hoezo? we hebben 1 maand overgeslagen en je mag per persoon 12 keer gaan. Als ik mee ben dan kunnen we ook nog eens gaan. Buurman V heeft dat netjes uitgelegd.
Zus ventje heeft ook aan mij uitgelegd dat het briefje voor de mutualiteit een restje was. ja, een restje van 240 euro. Frank zou beter per consult werken en per afspraak een bedrag vragen. Maar ja, das mijn mening. 't zou ons goedkoper uitkomen. ze gaan dinsdag aanstaande verder opruimen. Eerst gaat ventje naar moeder want die sukkelt met de wasmachine. die werkt niet zoals zij wil. Komaan, de was moet in 30 min. op 30° gedaan zijn. dan is dat toch niet proper? Enfin, ze doet maar.
Ik moet hier nog van alles lezen. de krant van zaterdag laatstleden ligt hier ook nog.
Ventje belde gisteren met Stefaan. om zo'n metalen kist van het leger weg te krijgen van de zolder. Stefaans zolder staat ook vol.
Hij belde maar en opeens was de verbinding weg. Geen gogojuice meer. Ventje is dan maar om leesvoer gegaan en heeft de restjes van de beenhouwer mee .Die sluit morgen voor 't groot verlof. En ook de bakker gaat dan met verlof. In de plaats dat ze gelijk vroeger afspraken....
Maar ja, Toen waren er hier 2 bakkerijen en 2 beenhouwers. Plus ook nog 2 krantenwinkels. Nu zitten we hier in het einde van de beschaving. Wel ja: het lijkt er soms op. Als de school uit is, is het hier absurdistan.
Ik ga proberen mijn gedachten een beetje te verzetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
De strijk is er gisteren niet van gekomen, ik ga hier eerst alles stofzuigen en dan beginnen aan de strijk tot we moeten vertrekken naar Matice zijn trimster. Als we dan terug thuis zijn, doe ik gewoon voort.
Het lijkt er toch op dat Trump de verkiezingen gaat winnen. Niets aan te doen.
Was gisteren dan met Matice gaan wandelen, hij zijn hoody aan en ik een wandeljasje geflankeerd met een sjaal die ik voor mijn mond en neus had opgetrokken. Want dat vochtig weer is voor niemand goed, ook al niet voor mijn longen. Het was een leuke wandeling, ben door het bos gegaan en heb daarmee weer een stukje zelfvertrouwen opgebouwd. Buurvrouw wou wel precies weten hoe ik ging lopen en hoelang ik ongeveer wegbleef. We waren net terug thuis toen ze al belde. Maar alles was perfect gegaan. Alleen het fietsen mis ik, maar daar komt de 12de misschien verandering in, we zullen zien, zei de blinde.
Verder niets meer te vertellen. Ik wens ieder van jullie nog een fijne dag. Maak het binnen gezellig want buiten is het somber, koud en helaas ook heel vochtig. Liefs aan jullie allen.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hallo iedereen ondanks ik het niet meer mag doen heb ik toch gisteren een paar stukken behangpapier geplakt vandaag nog een paar dan is klaar vroeger deed ik het op een dag dat werk maar nu niet .Had goedkoop papier gekocht kwam veel goedkoper dan verf .Het is de gesloten kant van de trap dat een beurt vroeg .Niet simpel doordat de bovenkant schuin loopt met de trap Maar het moeilijke is gedaan was wel even tanden bijten .Aan het grootste stuk ben ik meer dan een 1 uur zoet geweest .Dacht eerst het te verven maar papier was goedkoper dus was de keuze snel gemaakt .Nu moet ik nergens op staan kan er zo aan nog een drie stukjes en klaar is kees .En het zal toch mooi zijn alhoewel ikhet zelf zeg was wel meten want het is geen effen papier dus zie dat de streep tekening over komt en dat is toch goed gelukt .Voel wel dat het moeilijk ga maar als ik iemand moet zoeken daarvoor is niet simpel en wat kost het niet van uren .Het is vliesvinyl papier .Gewoon de lijm op het hout smeren en papier ertegen .Dus geen tafel dat vol lijm hangt enz .zal wel de laatste keer zijn .IK HAD VROEGER DAAR MIJN BUREAU TEGEN EN NU STAAT DIE WAAR DE KAST STOND .De kast waar een vogelkooi opstond is weg was snel weg buiten gezet op de stoep en een paar uur later weg .Nu heb ik meer plaats om binnen te komen zal blij zijn als dat gedaan is .Dan is het weer eens in orde want ik me geen andere vogel aanschaffen heb er nog twee en ze beginnen op hun prooi te komen .Dus eerst nog mijn havermout ontbijt zodat ik stevig sta .Ook rond de middag levering en dat is hetvoor vandaag .De viervoeters hebben een goede nachtrust gehad zal komen omdat ze heel laat gisteren avond buiten geweest zijn .Was wel frisjes maar goed ingeduffeld ging het toch vandaag zal het wel iets vroeger zijn .Ik geniet enorm van die dagelijks blokje rond .Geniet om het even hoe en hou de moed erin GROETJE
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeiemorgen iedereen,
het is grijs en donker, alles ligt vol plassen, niks gezellig maar ja....herfst hé.....
Bekske, zo'n werk gedaan... straks zit je weer omver
wees voorzichtig aub
Een aangename dag allen, en sterkte aan wie het nodig heeft
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Hier is het ook grijs en donker , niks aan te doen .
Gisteren scheen wel de hele dag de zon ,dus heb ik namiddag het gras gemaaid omdat de bladeren dan ook opgeruimd zijn ( de kleine dan toch ) die van de catalpa en de platanen zijn veel te groot en moet ik oprapen . De tuinmannen komen pas op 22 november .... zucht . /
Heb zo net weer een vervelend werkje gedaan : de 2 diepvriezers ontdooid en afgewassen. Blij dat dat weer achter de rug is . //
Clive : moedig van jou dat je gaat wandelen op de dagen dat het kan . Het doet deugd om eens buiten te komen en Matice zal dat ook fijn vinden .
Aan iedereen nog een fijne dag . Ook veel groeten voor Wingerd en beterschap !
Hier is het ook grijs en donker , niks aan te doen .
Gisteren scheen wel de hele dag de zon ,dus heb ik namiddag het gras gemaaid omdat de bladeren dan ook opgeruimd zijn ( de kleine dan toch ) die van de catalpa en de platanen zijn veel te groot en moet ik oprapen . De tuinmannen komen pas op 22 november .... zucht . /
Heb zo net weer een vervelend werkje gedaan : de 2 diepvriezers ontdooid en afgewassen. Blij dat dat weer achter de rug is . //
Clive : moedig van jou dat je gaat wandelen op de dagen dat het kan . Het doet deugd om eens buiten te komen en Matice zal dat ook fijn vinden .
Aan iedereen nog een fijne dag . Ook veel groeten voor Wingerd en beterschap !
-

Goede namiddag allemaal,
bbbrrr ik vind het niks te warm
heb net de verwarming een graadje
hoger gezet 21° vond ik wat weinig....
Voetenverzorgster is weg ik kan weer
op wolkjes lopen, het doet telkens toch weer deugd
Nog allemaal een fijne dag verder en tot morgen...
Beterschap en moed aan de maatjes die het nodig hebben
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dan hebben we het samen frisjes en nieuwe voetjes vandaag, oma-C.
De strijk is voor een stuk weg gewerkt en ligt al in de kast.
Eerlijk? Dan heb ik nog liever dat het regent dan dat het zo grijs is.
Wat gaan we met die Amerikaanse nitwit nog allemaal beleven.
Hoe vals zou hij gespeeld hebben?
Enfin, het zal onze tijd wel duren en hopelijk zijn er nog verstandiger mensen in de wereld.
En die snotneus die denkt het warm water uitgevonden te hebben, daar hebben we ook weer een pak aan gedaan.
Soit we zullen het ermee moeten doen.
Maak het knus en gezellig in huis en hoop op beter weer in de toekomst!
De strijk is voor een stuk weg gewerkt en ligt al in de kast.
Eerlijk? Dan heb ik nog liever dat het regent dan dat het zo grijs is.
Wat gaan we met die Amerikaanse nitwit nog allemaal beleven.
Hoe vals zou hij gespeeld hebben?
Enfin, het zal onze tijd wel duren en hopelijk zijn er nog verstandiger mensen in de wereld.
En die snotneus die denkt het warm water uitgevonden te hebben, daar hebben we ook weer een pak aan gedaan.
Soit we zullen het ermee moeten doen.
Maak het knus en gezellig in huis en hoop op beter weer in de toekomst!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Had gisteren een heel slechte dag. Maar dat is hopelijk nu ook weer achter de rug.
En het is Lilly die een haarbal heeft, niet Gimly.
Al die houtrommel is naar het containerpark gegaan. ventje heeft al een gesprekje gehad met de nieuwe buurman ( gepensioneerd) maar kent nog geen naam.
Alle pakjes zijn binnen buiten mijn kleren. als 't niet past kan ik ze nog terug sturen.
en ik heb nog steeds leesachterstand. zelfs mijn reclamepost ligt naast me in de zetel.
En wat lees ik? de oerang-oetan weer aan de macht? die aliën achterlijke aap? We gaan recht naar WO 3. Weg met de good 'old america.
vraag me eigenlijk af of die clown geen familie is van Dominar Rygel 16. ( Farscape)
Vandaag wekelijkse boodschappen.
en verder ga ik proberen alles te lezen wat ik nog moet lezen.
Straks ochtenroutine boven gaan doen.
Fijne dag verder seizoentjes
Had gisteren een heel slechte dag. Maar dat is hopelijk nu ook weer achter de rug.
En het is Lilly die een haarbal heeft, niet Gimly.
Al die houtrommel is naar het containerpark gegaan. ventje heeft al een gesprekje gehad met de nieuwe buurman ( gepensioneerd) maar kent nog geen naam.
Alle pakjes zijn binnen buiten mijn kleren. als 't niet past kan ik ze nog terug sturen.
en ik heb nog steeds leesachterstand. zelfs mijn reclamepost ligt naast me in de zetel.
En wat lees ik? de oerang-oetan weer aan de macht? die aliën achterlijke aap? We gaan recht naar WO 3. Weg met de good 'old america.
vraag me eigenlijk af of die clown geen familie is van Dominar Rygel 16. ( Farscape)
Vandaag wekelijkse boodschappen.
en verder ga ik proberen alles te lezen wat ik nog moet lezen.
Straks ochtenroutine boven gaan doen.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Matice is weer keurig gekapt, gewassen, nageltjes geknipt en geparfumeerd. Hij kan terug onder de honden komen. Wij hebben hem niet te kort laten zetten, want we hebben een koude herfst en wie weet wat de winter gaat brengen, hij heeft wel een winterjas en een regenjas, maar die doen we hem alleen aan als we gaan wandelen, hij draagt die niet in de tuin. Maar hij ziet er terug verzorgd uit.
Bekske, overdoe je maar niet en wees voorzichtig als je op een trapje staat.
Manlief heeft ook een rode sjaal, maar die muts die erbij hoorde was los geworden na het wassen, nochtans de wasvoorschriften goed gevolgd , maar hij zat echt te los. Dus stelt manlief voor even naar shopping te gaan voor een nieuwe rode muts, een beanie eigenlijk, dat is een muts zonder pompon. We waren ervan overtuigd dat in de eerste de beste winkel te vinden, viel dat even tegen. Hij had zijn rode sjaal aan zodat we de muts met zijn sjaal konden matchen. We hebben ongeveer elke winkel moeten doen en dat haat ik .
Bleef er nog 1 winkel over, de NI*E winkel en wat hangt daar, juist, de ideale rode muts. Ik heb mijn portie Shopping voor een maand gehad
Zo, ik ga eraan beginnen, want heb gisteren minder tijd gehad door naar Shopping te gaan en daarna door Matice naar zijn trimster te gaan.
Ik wens iedereen zo'n mooi mogelijke dag. Moed en veel liefs aan alle seizoentjes die het nodig hebben.
-

Goedemorgen alle seizoentjes,
Hier valt fijne smos uit de lucht, vallende nevel denk ik.
clive ik heb ook zo'n hekel aan rondlopen in winkels
ik haal meestal wat ik nodig heb en dan terug naar huis
maar dat lukt niet altijd natuurlijk, nu kom ik niet meer
in de buurt van zo'n winkels, Col****, Al*** en li*** zijn
de enige waar ik nog kom, dicht bij huis
Voor jullie allen een fijne dag vandaag en hou het veilig...
Sterkte aan onze zieken allemaal.....
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik weet het wel dat ik voorzichtigmoet zijn maar iemand vinden voor zo een klein werk ga moeilijk en de prijs per uur dat ze vragen dat is enorm .Maar het is gedaan en zal ook de laatste keer zijn dat ik het gedaan heb .Ben blij dat het gedaan is maar door de bureau te herzetten moest er iets gebeuren .Nu op een paar plaatsen nog even de verf bijwerken daarvoor moet ik nergens voor opstaan kan op de grond blijven .En zeggen dat ik dat vroeger allemaal gedaan heb men hele huis behangen ,geverfd enz .Maar nu niet meer zal moeten blijven zoals het is .Vroeger ging ik graag naar de markt nu ga ik er naartoe in snelheid bij manier van spreken .Een kledingwinkel heb ik als het nodig was eens gezien ik doe dat niet graag .En met de pc iets bestellen zeker niet ik moet eerst het in echt zien en voelen voordat ik koop.Maar dat is ieders keuze .afijn ja nu nog even de verf bijwerken en dan is het in orde voor mij .straks de kinesist die komt twee keer per week .Daar zal ik ook wel men preek van krijgen van wat ik gedanheb .Maar zal hem wel een antwoord opgeven.ZO IK WENS IEDEREEN HET BESTE TOE GROETJE
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag!
Shoppen is ook niet echt mijn ding.
Zo een shoppingcenter is enorm vind ik.
Ik ben er nog maar één keer geweest, met mijn schoonzus.
En dan nog maar recht op mijn doel af als ik die bepaalde winkel ontdekte.
We hebben wel ergens een lekkere wafel gegeten toen.
Voorlopig doe ik het met de garderobe die ik heb.
Er trouwt niemand meer en de plechtige en eerste communies zijn ook afgeschaft.
Behangen en schilderen is niet mijn ding.
Ik mocht ook nooit helpen.
Tenzij de slang van de stofzuiger onder de boormachine houden om het stof op te zuigen.
In het begin toen ik alleen was heb ik nog de ramen gebeitst.
Ondertussen is dat ook werk voor de vakman geworden.
Somber en grauw, noordenwind, ze volharden in de boosheid buiten.
We zullen he binnen dan maar gezellig maken.
Seffens nog een beetje opwarmen bij de strijkplank.
Dames en dieren, hou jullie goed!
Shoppen is ook niet echt mijn ding.
Zo een shoppingcenter is enorm vind ik.
Ik ben er nog maar één keer geweest, met mijn schoonzus.
En dan nog maar recht op mijn doel af als ik die bepaalde winkel ontdekte.
We hebben wel ergens een lekkere wafel gegeten toen.
Voorlopig doe ik het met de garderobe die ik heb.
Er trouwt niemand meer en de plechtige en eerste communies zijn ook afgeschaft.
Behangen en schilderen is niet mijn ding.
Ik mocht ook nooit helpen.
Tenzij de slang van de stofzuiger onder de boormachine houden om het stof op te zuigen.
In het begin toen ik alleen was heb ik nog de ramen gebeitst.
Ondertussen is dat ook werk voor de vakman geworden.
Somber en grauw, noordenwind, ze volharden in de boosheid buiten.
We zullen he binnen dan maar gezellig maken.
Seffens nog een beetje opwarmen bij de strijkplank.
Dames en dieren, hou jullie goed!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ga in de namiddag de tuinbeeldjes binnen zetten, dat wordt stilaan tijd. Ook de canna's uitgraven en binnen leggen. Volgend jaar ga ik die in een grote bloempot zetten met potgrond, denk dat die dan beter zullen groeien dan in de volle grond hier. Want ja, een zandgrond is maar arm aan voedingstoffen.
Gisteren met de ukkemeisjes gaan winkelen. Oudste kleindochter had nieuwe schoenen ( laarsjes) nodig en de jongste ging mee. Natuurlijk heb ik voor haar ook schoenen gekocht. Typische meisjesschoenen , roze. Ze waren wel mooi.
Kom ik s 'avonds thuis, zitten er 2 brillen in mijn handtas. Blijkbaar had ik de bril van zoon per ongeluk ook meegenomen. En hij heeft die wel echt nodig, vooral om te rijden .Manlief heeft hem dan nog terug gebracht. Volgende keer beter opletten
Tot morgen iedereen,
-

Goede avond allemaal,
een koude dag vind ik, we kregen maar 9°
en ik ben niet buiten geweest, alleen voor de vuilbak
verder binnen bezig geweest met de gewone huistaken
zolang je bezig blijft gaat het wel, maar als je even stilzit
krijg ik kou.... dus de verwarming staat nu op 22,5
en dat is nog te doen...
Ik wens jullie allen een gezellige avond en voor later slaapwel