verkiezingen
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Van het "pensioen" van een Minister, en zijn uittreding vergoeden spreekt men niet.Het verschil in pensioen tussen wat een vastbenoemde ambtenaar bij de overheid krijgt en wat een klassieke werknemer krijgt, is nog altijd erg groot. Volgens PensionStat.be bedraagt het pensioen dat je van de overheid krijgt gemiddeld zo'n 3.377 euro bruto als ambtenaar en 1.643 euro bruto als werknemer.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ik heb gisteren naar de "preek" van Rouseau geluisterd,en als het waar is dat ze de gewone arbeider extra gaan pluimen, terwijl de "rijke" vermogens 0,0 belasting betalen,geef ik hem gelijk dat hij gaat dwars liggen.Als Rouseau spreekt over de pensioenen dan vergeet hij te zeggen dat dit over grote pensioenen gaat.
In de privé heeft Dehaene dit al geplafonneerd.
Want de ministers en heel hun antirage hebben geen benul wat BV een brood kost,als ik lees in ,PARLEMENT.com ben ik van mijn melk geweest,waarom geven ze niet het goede voorbeeld en halveren ze hun "TE" riante loon en alle bijkomende vergoedingen
https://www.parlement.com/id/vjyqd6vz00 ... dragers#p1
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190523_04420062
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ik was een 1 verdiener,gezin's pensioen,en heb 46 jaar gewerkt,mijn echtgenote zorgde voor de kinderen, en het huishouden van haar vader en broers, omdat haar moeder te vroeg is gestorven,en ik haal nog geen 25000 € bruto,en de laatste index aanpassing was in April,+ 17 € ondanks dat we in een inflatie zitten die al meer dan 3 % is ,en onze overbetaalde regering vind dat normaal.
Door dat alles steeds duurder wordt ,snijd de regering in hun eigen vinger, steeds maar inwoners gaan in het buitenland kopen, en de bedrijven gaan ook naar andere oorden op zoek,dus nog minder Belasting inkomen, en nog dieper de put die ze graven,de midden klasse gaat de put niet aanvullen, en de super rijken, die zogen wel dat ze een rekening hebben in Zwitserland.
-
BDW wilt een 2014/2018 doen, en een tax chift doen' tja je moet het ijzer smeden als het heet is ! En dat weten NVA en MR als geen ander ! Want ook tussen 2014-2018 was er een tax shift, die enkel de vermogenden groot voordeel brachten. Het gepeupel moest het toen stellen met een indexsprong, en twee jaar langer werken voor hetzelfde pensioen, met als resultaat een begroting tekort van elf miljard !
Zes jaar later wil NVA en MR dezelfde weg bewandelen, alleen zij hebben geen meerderheid zonder het linkse (?) "Vooruit" !
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
voor zij die het niet weten
https://www.agoria.be/nl/themas/about-u ... -tax-shift
https://www.agoria.be/nl/themas/about-u ... -tax-shift
-
Het kind moet een naam hebben, maar het verschil is vis noch vlees, of heb u er een andere uitleg voor Frits ,maar ik vind deze uitleg van Voorn al voldoende....
En BDW heeft nog andere ijzers in het vuur..."In plaats van belastingen door te schuiven naar elkaar, moeten we de belastingen vooral verder laten dalen. Ik pleit voor een 'tax cut' in plaats van een 'tax shift'", aldus Marc Lambotte (CEO Agoria).
"De belastingen laten dalen, kan volgens mij door de overheid minder duur te maken. We kunnen een dergelijk dure overheid niet blijven betalen. Daarvoor hebben we het geld niet.
Snuistert de fiscus straks permanent in je bankrekeningen? In de ‘supernota’ van formateur Bart De Wever (N-VA) is er sprake van om software in te zetten om frauduleuze geldstromen op te speuren om zo de schatkist stevig te stutten. “Je zou niet weten wanneer de overheid je financiële gegevens inkijkt en waarom. De gevolgen van zo’n wet kunnen groot zijn”, reageert advocate Charlotte Lardenoit.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
België kan niet lang tijd besteden aan onderhandelen.
De kans van geen begroting zou ond duur te staan komen.
Laat Vooruit eens met een redelijke nota komen in het belang van de dramatische situatie die ze gaan moeten oplossen.
De grote verwekkers zouden dit normaal moeten doen.
Laat Vooruit eens met een redelijke nota komen in het belang van de dramatische situatie die ze gaan moeten oplossen.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Dienne Conner is juist zoals Milkeket inder tijd . Ze begrijpen niet wat hoogdringendheid is . Zoals Voorn hier zei komt onze berekening van begroting voor Europa daardoor in gevaar . Op de keeper beschouwd ; Connor wil gewoon vergelding ; hij heeft met zijn zatte smoel in het cafe dingen uitgekraamd en heeft zich daarvoor zwaar moeten verontschuldigen en vandaar deze houding . Mijn gedacht hoor ....
werewoef
werewoef
AMEN en AUM
-
voorn post_id=5117860 time=1731423672 user_id=17837]
België kan niet lang tijd besteden aan onderhandelen.
De mislukte Arizona coup die BDW als democratisch ziet is gewoon een samenraapsel van de verliezende partijen die ja knikken om toch maar een dik betaald postje te hebben,als de begroting in gevaar komt,dan moeten ze maar het goede voorbeeld geven,hun te groot loon minstens halveren,en ook de onkosten vergoeding en uitstap premie weigeren, ook de leasing van het wagenpark kost een half miljoen,
https://gocar.be/nl/autonieuws/politiek ... -ministers
dat zal al een grote besparing zijn,ook de aangelande asielzoeker aan het werk zetten zal al een stap in de goede richting zijn, ook minder geld voor de oorlog in Oekraïne ,want dat is water naar de zee dragen,
Het Arizona van BDW, moet maar de broek's riem aantrekken, en niet de gepensioneerde de schuld geven,maar gaan aankloppen bij de "rijken"