TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

twistenopdemaan

08 nov 2024, 16:57

image.png
image.png (373.85 KiB) 1052 keer bekeken
Als er problemen zijn in de usa moet men naar een baron bellen

Bel naar Barron”: Trump verplichtte medewerkers om strategisch advies te vragen aan zijn jongste zoon (18)
Barron Trump (18) lijkt zijn debuut gemaakt te hebben op het politieke toneel. Verschillende bronnen vertellen aan Amerikaanse media hoe Donald Trump medewerkers verplichtte om zijn zoon te bellen voor feedback over hun strategie
Spinnst du oder was

frits1955

08 nov 2024, 17:11

Ter attentie van Dicksy: Musk heeft duidelijk gezegd dat hij alle subsidies voor alle industrietakken wil afschaffen. Niks enkel NGO's. Rond de massa subsidies voor zijn eigen bedrijven zal hij wel een andere strik knopen waarbij het begrip "subsidie" vervangen is door wat anders. Het lijkt er sterk op dat de "robber barons" van weleer terug zijn.

Dicksy

08 nov 2024, 18:25

door frits1955 » 57 minuten geleden
Ter attentie van Dicksy: Musk heeft duidelijk gezegd dat hij alle subsidies voor alle industrietakken wil afschaffen. Niks enkel NGO's. Rond de massa subsidies voor zijn eigen bedrijven zal hij wel een andere strik knopen waarbij het begrip "subsidie" vervangen is door wat anders. Het lijkt er sterk op dat de "robber barons" van weleer terug zijn.
Zo, een beetje moeten bijlezen en dan lees ik dat Musk gewoon alle subsidies en voor iedereen wil afschaffen, blijkbaar ook de subsidies voor olie en gas. En hier specifieert de schrijver (niet ik :wink: ) niet of het gaat om de subsidies gegeven aan particulieren of aan bedrijven.
Als de aankoop van een EV gestimuleerd wordt de overheid met een premie en deze stimulans meer ten goede komt van concurrenten van voor hemzelf.....tja, ik zou die subsidie (premie) ook in de vuilbak kappen.
Maar aan de andere kant als de VS kwasi volledig afhankelijk is van zijn starlink-programma en hij overheidscontracten in de wacht sleept die voorzien dat hij daar ontwikkeling en dergelijke mee kan financieren of dat eigenlijk ook kan beschouwd worden als subsidie. :roll:
Voor mij is het allemaal te vaag en zeker voor veel interpretatie vatbaar. Maar als ik zo een beetje gelezen heb is dat hij wel degelijk de subsidies allerhande aan particulieren bedoelt en niet het bedrijfsleven an sich.
Het is een gedacht van mij en dus zeker niet de absolute waarheid. :wink:

Dicksy

08 nov 2024, 18:40

Heb de vraag toch eens gesteld aan ChatGTP en wat zegt deze:

Wil Musk subsidies voor het bedrijfsleven afschaffen?

Elon Musk heeft recentelijk aanbevolen dat hij voorstander is van het afschaffen van alle subsidies voor alle sectoren, inclusief de EV- en ruimtevaartindustrie waarin zijn bedrijven actief zijn. Hij suggereert dat het stoppen van subsidies uiteindelijk gunstig zou kunnen zijn voor Tesla en SpaceX omdat het de markt eerlijker maakt en bedrijven verplicht om manipulatie te impliceren. Dit kreeg zowel lof als kritiek. enorme moeite zijn opmerkingen als hypocriet, verrassend zijn bedrijven in het verleden dominant hebben geprofiteerd van overheidssubsidies. Tesla heeft bijvoorbeeld honderden miljoenen aan belastingkredieten ontvangen voor elektrische voertuigen, en SpaceX ontvangt regelmatig overheidsgelden voor zijn ruimtemissies en satellietprojecten zoals Starlink.

Deze uitspraken van Musk kunnen gezien worden als een poging om meer zelfvoorziening te tonen, maar ze roepen vragen op over de consistentie van zijn acceptatie, gezien de grote schaal van subsidies die zijn bedrijven tot nu toe hebben ontvangen. Voorstanders van subsidies wijzen erop dat deze steun belangrijk is om innovaties op het gebied van schone energie en ruimtevaart mogelijk te maken, iets dat zonder subsidies moeilijk duurzaam zou zijn. Musk's roep om alle subsidies stop te zetten, inclusief die voor olie en gas, toont echter zijn bredere kritiek op overheidsinterventie in het bedrijfsleven.

En als dat laatste de ware reden is dan kan ik dat wel toejuichen.

Dicksy

09 nov 2024, 10:31

Ze (media en Harris-aanhangers) kunnen het blijkbaar nog altijd niet vatten dat Trump op 20/01/2025 ingezworen wordt als 47ste president van de VS.
Is het dan wachten tot 20/01/2025 vooraleer ze wakker worden? :roll:

frits1955

09 nov 2024, 11:28

Harris heeft toch afgelopen woensdag de electorale nederlaag bevestigd en de zittende president heeft Trump gefeliciteerd met zijn overwinning. En dat in tegenstelling tot Trump die jarenlang zijn nederlaag tijdens de vorige verkiezingen niet kon toegeven. Bij de Democraten is er nu het besef dat Biden de boel verknoeid heeft door zich hardnekkig als presidentskandidaat te blijven presenteren.Dat men teleurgesteld is na maanden intensief campagne voeren is toch nogal logisch.
Ze moeten nu maar een veroordeelde crimineel die hoereert, voortdurend liegt, fraudeert en iedereen bruskeert opvoeren als volgende Democratische presidentskandidaat want daar win je mee in de VS.

Dicksy

09 nov 2024, 12:19

Ook Nancy Pelosi wijst Biden met de vinger: "Als hij vroeger was opgestapt, was het anders gegaan"

Volgens voormalig voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi (84) is president Biden een van de oorzaken van de grote verkiezingsnederlaag van de Democraten. "We moeten leven met wat er is gebeurd", zei Pelosi in 'The Interview', een podcast van 'The New York Times'. "Maar als de president vroeger was opgestapt, waren er misschien andere kandidaten in de race geweest."

Volgens Pelosi zou Kamala Harris het in dat geval "goed hebben gedaan en sterker zijn geweest". "Omdat de president Harris onmiddellijk steunde, was het bijna onmogelijk om op dat moment een voorverkiezing te houden. Als dat veel eerder was gebeurd, was het anders gegaan", aldus de Democrate.

President Biden krijgt op dit moment veel kritiek uit zijn politieke kamp omdat hij niet eerder uit de verkiezingsrace is gestapt. Volgens experten is het verlies van de Democraten echter grotendeels te wijten aan het feit dat Harris het tijdens haar campagne amper over de economie heeft gehad. In het interview met 'The New York Times' benadrukte Pelosi dat de Democraten nog altijd opkomen voor de werkende Amerikanen.
Biden een van de oorzaken ben ik volledig mee akkoord maar als men dit dan leest kan ik mij ook niet van de indruk ontdoen dat zelfs Kamala Harris binnen haar partij niet beschouwd werd als een serieuze kandidate op het presidentschap.

boeffer

09 nov 2024, 12:25

Rockefeller deelde in zijne tijd soms ook wat geld uit, dus met lege handen kan je niks komen doen.
Trump en Musk hebben dat goed bedacht.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

09 nov 2024, 15:31

image.png
image.png (513.7 KiB) 937 keer bekeken

Fotoshop uit de film "Home alone - Lost in New York" met mijn vraag:

Welke richting wordt Zelensky hier uitgestuurd door Trump.....de achterdeur? :roll:

Dicksy

10 nov 2024, 17:35

Donald Trump Jr. bespot Zelenskyy over 'het verliezen van je zakgeld'

De oudste zoon van de verkozen president van de Verenigde Staten deelde op Instagram een ​​clip die was gepost door voormalig Republikeins vicepresidentskandidaat Sarah Palin. De clip luidde: "POV [point of view]: Je bent nog 38 dagen verwijderd van het verliezen van je toelage" bij een video van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky.

Om eventuele bezuinigingen op de financiering van Oekraïne voor te zijn, wil de regering van aftredend president Joe Biden de laatste van ruim 6 miljard dollar aan Amerikaanse veiligheidshulp naar Kiev sturen vóór Trumps inauguratie op 20 januari.

https://www.politico.eu/article/donald- ... raine-war/
De laatste en dan daadwerkelijk de knip erop. :roll:

Dicksy

10 nov 2024, 19:29

Biden zal blijven aandringen op hulp aan Oekraïne en een staakt-het-vuren in Gaza, zei Jake Sullivan

“Het zou aan Oekraïne moeten zijn om te beslissen over zijn eigen soevereiniteit en eigen territoriale integriteit wanneer en hoe het naar de onderhandelingstafel gaat,” zei Sullivan zondag. “Het zou aan de Verenigde Staten en een coalitie van landen die we hebben opgebouwd moeten zijn om Oekraïne te blijven voorzien van de middelen om zichzelf te verdedigen tegen brute Russische agressie.”

https://www.politico.com/news/2024/11/1 ... d-00188630
100% gelijk (onderlijnd gedeelte) maar het is ook aan de (nieuw verkozen Republikeinse) President van de VS om zijn eigen accenten ivm het Buitenland beleid van de VS te zetten naar eigen goeddunken en niet om het beleid van zijn voorganger verder te zetten als die tegen zijn visie ingaan.
Als Trump de oorlog stopt in Oekraïne dan hebben de Democraten in 2029 opnieuw de mogelijkheid om hem terug op te starten. Ze moeten dan wel eerst die verkiezingen winnen.

Dicksy

10 nov 2024, 19:46

Velen in de regering maken zich zorgen over Trumps terugkeer. Bij DOJ zijn ze doodsbang.

Er heerst een collectief gevoel van angst bij het ministerie van Justitie, dat de woede van Donald Trump opwekte zoals geen enkel ander onderdeel van de federale overheid dat tijdens zijn campagne deed.

Sommige carrièreadvocaten bij het ministerie van Justitie overwegen al om naar de uitgang te gaan in plaats van te blijven hangen om erachter te komen of de bedreigingen van Trump en zijn bondgenoten echt zijn of campagneblunders. Die bedreigingen variëren van het massaal ontslaan van advocaten van de 'deep state' tot het uitzetten van speciaal aanklager Jack Smith uit het land.

https://www.politico.com/news/2024/11/1 ... t-00188623
Hebben ze er dan nooit bij stilgestaan dat Trump de verkiezingen ook wel eens zou kunnen winnen? :roll:

Wil.

10 nov 2024, 19:52

Dicksy schreef:
10 nov 2024, 19:29

Als Trump de oorlog stopt ...
Dan weten de Chinezen direct hoe het zit met Trump en met Amerika.

Wat blijft er dan over van de slogan 'MAGA'? En wat betekent dat afstand nemen van de status van absolute supermacht in de wereld voor het ego van Trump? Wil hij de geschiedenis ingaan als de president die China het aura verleend heeft van Supermacht en dit met een dictator aan de top van dat land terwijl zijn eigen land (VS) second best wordt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

10 nov 2024, 20:04

De handelsoorlog met China is begonnen onder de eerste ambtstermijn van Trump. Denkt ge nu werkelijk dat Trump China gaat loslaten en bij uitbreiding zijn (China) willetje gaat laten opleggen aan Taiwan. De VS is voor China veel gevaarlijker zonder een interventie in Oekraïne dan een VS die ook nog eens zijn latijn in Oekraïne moet steken.
En wat zou Trump Oekraïne eigenlijk kunnen schelen als zijn prioriteiten in het Midden-Oosten en Azie liggen. Europa is passé voor de VS en misschien zeker onder Trump. De toekomst ligt in Azië.

Wil.

10 nov 2024, 21:16

Dicksy schreef:
10 nov 2024, 20:04
De handelsoorlog met China is begonnen onder de eerste ambtstermijn van Trump.
Ik weet niet wie het over een handelsoorlog heeft. Ik alvast niet. 8O 8O
Denkt ge nu werkelijk dat Trump China gaat loslaten en bij uitbreiding zijn (China) willetje gaat laten opleggen aan Taiwan.
Als de VS - onder leiding van Trump - de handdoek in de ring gooit door Poetin te laten winnen in UA of door zich onbetrouwbaar te gedragen tegenover Navo-bondgenoten, dan is dat voor China een duidelijk signaal dat de VS geen volhouder is en dat het volstaat om 3 of 4 jaar oorlog te voeren waarna de VS zich gewonnen geeft.
China heeft al aangekondigd dat Taiwan - indien niet met zachte hand, dan maar met harde (militaire) hand - bij China moet worden aangehecht. Er is geen democratische kracht in China om dat tegen te gaan.

En wat zou Trump Oekraïne eigenlijk kunnen schelen als zijn prioriteiten in het Midden-Oosten en Azie liggen. Europa is passé voor de VS en misschien zeker onder Trump. De toekomst ligt in Azië.
Waar Trump hééél gevoelig voor is, is zijn ego: Trump heeft nogal wat kenmerken van de narcist; als dat ego geknakt wordt, dan is dat een diepe afgang voor hem.

Wanneer de VS op de internationale scene een povere performance levert, dan straalt dat af op Trump. Dan is hij het die ondermaats presteert. Met of zonder Make America Great Again petje op.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.