muziek op mijn gsm

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

bcdef

01 nov 2024, 19:14

Misschien is er hier iemand die me kan helpen, heeft te maken met de opslag van muziek.

Maar ... ik zoek iets wat misschien niet bestaat. Daarom leg ik het zo duidelijk mogelijk uit.

Ik heb een flink aantal liedjes op mijn computer staan die ik op verschillende soorten manieren heb verworven. Zoals bijvb van vrienden hun opslag kunnen overnemen of sommige gedownload via Spotify (geen betalend lid van Spotify). Ik heb ook een MP3-speler waarop een flink aantal liedjes staan. (MP3 nadeel is: oortjes).

Ik zou graag al die liedjes vanop mijn smartphone kunnen beluisteren, zonder reclame en/of zonder onderbrekingen. Gewoon in bepaalde folder zetten (frans chanson, kleinkunst, pop, oldies, ..., ...) en luisteren.

Voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling dat ik stream. Gemakkelijkheidshalve zou ik het kunnen omschrijven als een kleine bibliotheek waarin die liedjes op een voor mij duidelijke manier terug te vinden zijn.
Bij wijze van vergelijk: een aantal kopies (liedjes in dit geval) die je in een klasseur (mijn android samsung) hebt gestoken en waar je als je het wil iets uithaalt om te beluisteren.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, is er iemand die weet of ik zulk een app via de playstore kan downloaden?

Dank u voor wie me wil helpen!
*Joy*

01 nov 2024, 20:47

Wel ik had het nog nooit gedaan ..
Dus efkens getest

Is het dat wat je bedoelt ?

Alle muziek op mijn Samsung gezet .
Via usb kabel

Eerst een nieuwe map aangemaakt ( Muziek)

Afbeelding

Afbeelding

Geef je nog enkele screens mee

Afbeelding

Afbeelding

Je zal ze wel nog kunnen schikken volgens albums, maar daar ga ik mij nu niet mee bezig houden.
En wat bedoel je met die oortjes ?
Gaat met of zonder hé

Of heb ik iets verkeerd begrepen?
Waarom zou je een app nodig hebben ?

Album

Afbeelding
*Joy*

01 nov 2024, 22:18

Afbeelding

Ze staan alfabetisch

En nog mogelijkheden als je bovenaan op de drie puntjes klik

Afbeelding

Ziezo , heb nu ook veel muziek op mijn speelgoedje
Allé heb er nog heel veel , maar wou het eerst eens proberen , snap je ? :D
Indien ik alles verkeerd zou begrepen hebben , wel dan hoop ik dat er iemand verder helpt.

Afbeelding

bcdef

01 nov 2024, 22:57

Bedankt, Joy voor zoveel moeite.

Ik ga het morgen proberen maar ik heb drukke dag. Kan zijn dat het best laat is, maar ik laat in ieder geval iets weten.

Slaapwel voor nu!
*Joy*

02 nov 2024, 07:47

Goede morgen ,

Ik heb wel veel op Samsung " toestaan" geklikt.
Waarom ? omdat ik hem voor de eerste keer aan mijn Pc koppelde.
Nadien muziek selecteren , kopiëren én plakken in map muziek Samsung.
Het lukt je ook wel.

bcdef

03 nov 2024, 22:17

Hey, Joy!

Dankzij jou is het gelukt!!!!!

Ik heb eerst die 'music' (blauwe muzieknoot) van mijn playstore geplukt. Toen ik die 'Music' opende, wees alles zichzelf uit: afspeellijst maken. Toch eerst geprobeerd of het wel echt zo simpel was als ik dacht: twee afspeellijsten gecreëerd (de aatjes en de beetjes - A en B dus). Gelukt! Dan enkele liedjes met a en enkele liedjes met b in die afspeellijsten gezet. Gelukt! Geëxperimenteerd door een afspeellijst ook nog eens te bewerken: allemaal gelukt. Vanaf morgen ga ik al mijn liedjes in die bibliotheek zetten en er ook nog eens specifieke afspeellijsten van maken zoals ik in mijn beginpost heb aangegeven.

Hier zit dus een tevreden vrouw.
Wat ik eventueel nog stiekem had gehoopt om bij de instellingen te kunnen activeren: lyrics van de liedjes die werden afgerold als het liedje speelde. Maar een mens mag niet teveel verwachten en ik ben héél content.

Als ik eens iets kan terug doen ... call me, Joy! 😊
💐💐💐💕

PS: weet jij waarom voor elke emoticon een blokje staat? Was niet de bedoeling!
*Joy*

03 nov 2024, 23:33

Hallo bcdef,

Ik ben blij dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen .
Heb zelf moeten zoeken , want heb jaren met Huawei gewerkt, en dus nog niet zo lang met een Samsung.
Maar kijk, wie zoekt die vindt .
En zie, het is ons beiden gelukt.

Afbeelding

emoticon met blokje is normaal , ze zijn niet van sennet :D
Toch bedankt voor de bloemen.

Veel luisterplezier...

Welterusten,

bcdef

03 nov 2024, 23:43

Welterusten, Joy!
Bijlagen
MuaKissGIF.gif
MuaKissGIF.gif (307.7 KiB) 1136 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bcdef op 03 nov 2024, 23:53, 6 keer totaal gewijzigd.

bcdef

16 nov 2024, 11:43

Intussen al (veel) plezier gehad aan mijn 'juke-box-op-gsm', maar nu een volgend(e) probleem/vraag:

Aan Joy (die mij - zie hierboven - zo goed heeft geholpen), of een ander bereidwillig (en veel slimmer dan ik) iemand,

Ik ben van al mijn songs afspeellijsten aan het maken maar ik merkte dat ik nu in die Samsung Music app op verschillende plaatsen hetzelfde liedje had staan en dat was niet mijn bedoeling. Dus heb ik bij de LIJST waaronder ik dat liedje OORSPRONKELIJK HEB OPGESLAGEN, dat lied verwijderd. Want ik dacht: het staat nu bij de juiste lijst. Misschien stom van mij want als ik een liedje in een afspeellijst zet, gaat dat via toevoegen en niet via kopiëren. Dus lied uit oorspronkelijke lijst verwijderd en ... je raadt het al: lied overal weg. 8O 8O
Ik heb dus gisterenavond zitten zoeken waar de prullenbak van Android zit, heb de app Samsung Members op mijn phone geïnstalleerd, en veel gezucht. Allerlei uitleg gevonden waar ik door het late uur al niet veel meer van snapte en bij Samsung Members ben ik bang dat ik een abonnement aan mijn broek heb als ik daar een vraag stel.

Dus, hier komt mijn vraag die korter is dan de duiding:
hoe kom ik bij die verwijderde liedjes?
(Ben geen lid van Spotify, dus opnieuw downloaden is denk ik geen optie en trouwens, ik wil voor toekomstige stommiteiten weten hoe ik dat moet oplossen).

Vandaag weer dag die vol met andere activiteiten zit, dus mocht er hier iemand zijn die zijn weggegooide bestanden geregeld terugzet, dan zou diens uitleg een reuze uitkomst zijn.

PS Ik heb al wel uit de gelezen uitleg begrepen dat, als de plaats waar mijn weggegooid bestand stond, wordt ingenomen door een ander bestand, alles onherroepelijk weg is. Maar ik ga toch proberen bij die prullenbak te komen om te kijken wat nog mogelijk is.

Prettige zaterdag allemaal en bedankt voor wie mij weer op de goede weg wil zetten.
*Joy*

16 nov 2024, 13:06

Heb terug wat gezocht ..

https://www.samsung.com/nl/samsung-and- ... 0bestanden.

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk ben je daar iets mee ?
Tenzij ik terug iets verkeerd heb begrepen .
Je kan het in ieder geval eens proberen hé
*Joy*

16 nov 2024, 13:32

Waar vind ik de Prullenbak op mijn telefoon?
Stap 1: Ga naar Galerij. Stap 2: Druk op de drie puntjes voor instellingen rechtsboven in. Stap 3: Druk op Prullenbak.

Afbeelding

Afbeelding

Fijn weekend ,
*Joy*

16 nov 2024, 15:44

of op die manier ...

Bestanden ....

Afbeelding

Afbeelding
*Joy*

16 nov 2024, 16:02

Ik heb er net éne naar de prullenbak verplaatst :roll:
Dus gewoon bovenaan op de drie puntjes en je komt in je prullenbak terecht

Afbeelding

bcdef

16 nov 2024, 21:21

Jammer, Joy, bedankt alweer, maar het lukt (bij mij) niet.

Ik ga zo goed mogelijk antwoorden op wat jij voorstelt.
Galerij, de 3 puntjes rechts bovenaan. Als ik daar op klik krijg ik 3 mogelijkheden: bewerken, verhaal maken, inhoud verbergen.
Echter, onderaan mijn scherm helemaal rechts staan 3 horizontale streepjes en dat menu open doen, geeft toegang tot volgende submenu's: Video's, Favorieten, Recent, Suggesties, Locatie, Gedeelde albums, PRULLENBAK en instellingen.
Ik klik op prullenbak en krijg een overzicht van foto's (enkel foto's) die ik 14 dagen geleden heb gedelete. Als begeleidende tekst staat er dat 'afbeeldingen en video's na 30 dagen definitief worden verwijderd'.

Als tweede mogelijkheid de Samsung verzameling: bij mij zijn dat: berichten, email, internet, MIJN BESTANDEN, Smart Switch, spraak recorder en telefoon.
Ik kijk bij 'mijn bestanden', helemaal van boven staan een aantal witte vierkantjes, iets omlaag worden de categorieën benoemd: afbeeldingen, video's, AUDIOBESTANDEN (als ik dat openklik krijg ik al mijn liedjes maar geen Aïsha van Khaled), documenten, downloads en install. bestanden. Nog verder omlaag staat 'opslag en die opslag heeft nog een aantal namen als onderverdeling: interne opslag, SD kaart, onedrive, Google drive, netwerkopslag, PRULLENBAK en opslag analyseren.
Open ik hier de prullenbak dan zie ik staan: 'Geen bestanden of mappen' met weer de mededeling dat na 30 dagen ....

Ik weet niet of ik iets verkeerds doe, maar zoals je ziet, ik kom niet bij mijn lied van Khaled (Aisha) uit. Nergens vind ik er nog één spoor van terug. Misschien is het definitief verwijderd, maar ik begrijp niet dat overal die mededeling van 30 dagen staat.

Zie jij nog mogelijkheden, Joy?
*Joy*

16 nov 2024, 22:10

Ik probeer het simpel uit te leggen .

Bestanden ...
Zie je prullenbak ?

In principe moet daar alles te vinden zijn .

Afbeelding

Als je bovenaan op de 3 puntjes klik , ga je alles verwijderen uit je prullenbak
Niet doen dus .

Afbeelding

ik kom niet bij mijn lied van Khaled (Aisha) uit. Nergens vind ik er nog één spoor van terug.
Dan zou ik dat liedje er terug opzetten via stick ...

Tenzij er iemand anders er een oplossing voor vindt .

Ja normaal blijft alles inderdaad tot 30 dagen .
Snap het ook niet .
Zit het toevallig niet in een ander map?
Ik zoek nog effen verder .
Laatst gewijzigd door *Joy* op 16 nov 2024, 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.