welkom iedereen in een knus hoekje nr 5
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
alles is weer eens gewassen en gestreken,
met zoon naar bloemen en dieren winkel geweest,
zak bloemenaarde halen en dieren eten,
ja voor verschillende dieren die hier achter in de tuin leven,
ze komen daar eten zoeken dus werd er in de koude periode eten gezet,
zoals vogels, eekhoorns en egels zaten er ook, zelfs poesen die daar wonen,
ze zijn wel geopereerd op onze kosten zodat er geen kleintjes komen,
ze kunnen daar ook overnachten er zijn schuilplaatsen voorzien,
dat is telkens een hap uit onze geldbeugel maar we hebben het er voor over,
onze dieren zitten nu meer binnen als buiten,
ook mijn bloempotten binnen gehaald,
ze zijn gegroeid ze kunnen niet meer op de vensterdank staan,
maar in de winter veel plezier mee, dan komen er bloempjes aan,
omdat ik niks anders weet om over te pennen heb ik dit eens gedaan,
en ja hou jullie wel warm, grtjs van krakje,
bekske de griepspuit heb ik in de week gekregen niet ziek van geweest,
naar de apotheker moet ik nog zelf gaan, nu gaat de meeste was in de droogtrommel;
heb te veel om op een rekje te hangen, alleen dat er niet in mag word zo gedroogd,
hier eet de hond tegenwoordig meer van die deegwaren als iets anders,
hij is daar verlekkerd op, ander eten laat hij staan,

met zoon naar bloemen en dieren winkel geweest,
zak bloemenaarde halen en dieren eten,
ja voor verschillende dieren die hier achter in de tuin leven,
ze komen daar eten zoeken dus werd er in de koude periode eten gezet,
zoals vogels, eekhoorns en egels zaten er ook, zelfs poesen die daar wonen,
ze zijn wel geopereerd op onze kosten zodat er geen kleintjes komen,
ze kunnen daar ook overnachten er zijn schuilplaatsen voorzien,
dat is telkens een hap uit onze geldbeugel maar we hebben het er voor over,
onze dieren zitten nu meer binnen als buiten,
ook mijn bloempotten binnen gehaald,
ze zijn gegroeid ze kunnen niet meer op de vensterdank staan,
maar in de winter veel plezier mee, dan komen er bloempjes aan,
omdat ik niks anders weet om over te pennen heb ik dit eens gedaan,
en ja hou jullie wel warm, grtjs van krakje,
bekske de griepspuit heb ik in de week gekregen niet ziek van geweest,
naar de apotheker moet ik nog zelf gaan, nu gaat de meeste was in de droogtrommel;
heb te veel om op een rekje te hangen, alleen dat er niet in mag word zo gedroogd,
hier eet de hond tegenwoordig meer van die deegwaren als iets anders,
hij is daar verlekkerd op, ander eten laat hij staan,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Ik geraakte weer niet binnen bij sennet
Goede zondagmorgen iedereen,
weer een grijze dag vandaag zo te zien en
alles ligt nat, gisteren in de namiddag
nog een regenbui gehad...
Aan allen een gezellige dag binnen, of goedgekleed
een wandelingetje, als het droog blijft
Beterschap aan onze zieken....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

weer zo een rare week deze week geen hulp voor boodschappen .Maar we trekken ons plan door aan huis te leveren .Want je moet toch eten hebben en liefst toch vers .Dus straks eens zien wat ik nodig heb en dan bestellen.Vrijdag de griepspuit gekregen en hij had weer van alles opgeschreven voor een verkoudheid .Ondanks ik zei dat ik liever geen medicijnen daarvoor neem .Ik gebruik zout water voor in de neus te doen .Alsook drink ik nu veel muntenthee maar dat vond hij niks zogezegd niks ondanks ik me daar altijd al goed heb geholpen.Dus veel geld voor het geen hij voorgeschreven had .Zoals de hoestsiroop is veel te zoet en een rare smaak vind ik ik neem er wel van maar niet zoals hij het wilde .En de rest ja neem ik ook minder ik gebruik liever waar ik me goed mee voel.Had ik op voorhand geweten wat hij voorgeschreven had had ik aan apotheker je moet dat niet mee brengen .In vervolg ga ik vragen wat heb je voorgeschreven .De muntenthee is enorm aangenaam om te drinken en het help voor de keel en hoesten .Waarom moet zo een fles hoestsiroop zo zoet en duur zijn begrijp het niet .Afijn ja iedere dag een beetje van nemen enverder men eigen middelen bij gebruiken .De medicijnen die ik dagelijks neem schrijft hij weinig van .Maar ja verder geen nieuws wens iedereen het beste toe groetje
-

Goede morgen iedereen,
11 november gedenkt men al de gesneuvelde soldaten,
we mogen ze niet vergeten, zij gaven hun leven voor onze vrede nu
en er is nog zoveel oorlog op de wereld, arm mensdom!!
Hier schijnt een dun zonnetje en alles ligt nat.....
laat ons hopen dat het zonnetje mag blijven
Een fijne maandag en veel sterkte aan hen die het nodig hebben....
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
de tieners zijn terug naar de mama tegen hun goesting,
de oudste mag volgend jaar kiezen waar hij wil wonen,
het zal ook afhangen waar hij zal werken, zijn stage loopt
in een bejaardenhuis meestal om te kuizen, geen verzorging;
ben terug bezig met opzoeking van stamboom maar dan langs moeders kant,
vaders kant zijn langs beide zijde gedaan,
vandaag de dag de herinneringen van beide oorlogen
en die nu weer bezig zijn, en hopen dat het geen wereld oorlog word,
want de wereldleiders zijn soms niet te betrouwen, vrede voor iedereen,
grtjs van krakje,
bekske die siroop neem ik ook niet voel me er slecht mee,
dus soms de natuur zijn gang laten gaan, of een druppeltje drank maar sterke,

de oudste mag volgend jaar kiezen waar hij wil wonen,
het zal ook afhangen waar hij zal werken, zijn stage loopt
in een bejaardenhuis meestal om te kuizen, geen verzorging;
ben terug bezig met opzoeking van stamboom maar dan langs moeders kant,
vaders kant zijn langs beide zijde gedaan,
vandaag de dag de herinneringen van beide oorlogen
en die nu weer bezig zijn, en hopen dat het geen wereld oorlog word,
want de wereldleiders zijn soms niet te betrouwen, vrede voor iedereen,
grtjs van krakje,
bekske die siroop neem ik ook niet voel me er slecht mee,
dus soms de natuur zijn gang laten gaan, of een druppeltje drank maar sterke,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-

ik ben vroeg nu vandaag maar ik kon niet blijven liggen door een brandend gevoel in linker onderbeen en een ijskoude voet.Dus even rondgelopen en nu met een lekkere chocomelk komt ik iedereen een fijne dag wensen .Vandaag eens goed de gang onder handen nemen ondereste muren zijn natuurstenen die even afwassen alsook de binnendeur en voordeur .Met een ragebol over het plafond vegen want het is hier hoog meer dan drie meter .Daarna de plavei schuren enz .En als ik niet te moe ben de stoep schuren .Dan daarna vrijdag en de volgende dagen verder binnen alles eens grondig doen zal afhangen hoe ik me voel .Deed dat vroeger meerder keren per jaar maar nu moet ik het doen als ik me redelijk voel .ANDERS IS HET MEER MET DE FRANSE VLAG ZOALS WE HIER ZEGGEN .Ik probeer het te onderhouden maar af en toe een grondiger beurt.Moet ook nog de was op plooien is vannacht gedroogd op de droogrek NU dat het vroeger donker is zet ik de droogrek vroeger binnen .Maar door een grote hoeveelheid azijn bij de was te doen is het toch sneller droog alsookrimpel het niet en is niks stijf opgedroogd.Ik giet altijd rechtstreeks op de was gebruik dat bakje van wasmachine niet daar kan amper iets in .Dat doet ik nu al jaren zo en ik heb geen elektriek meer in mijn pulls enz.Ik krijg uitslag van een om het even welke wasverzachter dus geen meer gebruiken .Waspoeder koopt ik niet van een bekend merk ofzo maar gewoon het huismerk van de winkel zelf .Had een duur middel gekocht voor witte was maar heb het achteraf weg gedaan nu een dat huismerk dat ik nu gebruik is een dag en nacht verschil met de witte was .Stond er zelf verbaasd van dat het zo wit was afijn ja ieder doet wat hij wil maar het scheelt toch enorm van prijs .Ziezo ik wens iedereen het beste toe en tracht te genieten van iedere dag hoe moeilijk lastig het ook is.En vooral hou de moed erin val je dag tegen denk dan morgen beter .Zo lieve mensen maak er het beste van groetje
-

hier geen nieuws heb enorm slecht geslapen doordat mijn been zo een last geeft.Om de zwijgen over de ijskoude voet Men been staat in brand met hevige pijnen als ik rond loop voel ik niks zal waarschijnlijk met de bloedsomloop te maken hebben .afijn ja er zijn erger dingen dan dat .Ik denk aan iedereen die ook op sukkel zijn en dan vind ik het mijne een peulschil daartegen .Ondanks ik nog meer klachten dan dat ik nu schrijf .Heb ook een verkoudheid op gedaan maar dat zal ook wel weggaan .Ik hoor hier vele mensen die hier voorbij komen hoesten ,niezen enz .En kinesist zei het ook gisteren dat er vele zieken zijn .Was gisteren avond laat om met de viervoeters buiten te gaan want hij kwam rechtstreeks van zijn werk naar hier .Hij heeft gisteren de grote schrikken piet mogen strelen en dat zag ik dat hij ervan genoot evenals de viervoeter .Die ga zo graag buiten ook de andere wel .Goed aangekleed en goed zichtbaar was het te doen gisteren avond .En de drie hebben een goede nacht gehad nu ga ik terug even rusten daarna huishoudelijk werk doen en eten klaarmaken .Puree met vis vandaag voor de drie is het hun dagelijks portie vlees dat ik zelf klaar maak .geniet van jullie dag en tracht je zo goed mogelijk te houden groetje
-

het weer is aan veranderen voel het duidelijk aan mijn gewrichten ze zorgen voor meer pijn nu .Geraakte bijna niet uit bed doordat mijn knieen weigerde .Maar ja zo heeft ieder huisje zijn kruisje zijn eigen zorgen .Maar ik hoop dat iedereen de moed en hoop erin houd en ook wens ik iedereen veel sterkte om van iedere dag te genieten .Zo vandaag nog huishoud werk moeten doen wat gisteren niet gedaan is maar ik denk dat ik toch het even zo laat en als ik me goed voel verder doen .Ook zal ik als ik buiten ga een sjaal moeten bij aan doen savonds want anders snij de kou mijn adem af .Ook heb ik ondervonden dat ik tegen geen warmte kan .Vroeger stond de verwarming hier hoger nu moet ik regelmatig de verwarming lager zetten .zo ik wens jullie alle een super gezellig weekend toe .Ik geniet van men dieren hier die zorgen dat er leven in de brouwerij is vooral de jongste viervoeter .De grootste flodderaar .Van smorgens vroeg komt ze al af zit ik op bed te lezen of een woordzoeker te doen komt ze met haar snuit op mijn handen liggen en ze hou het in oog wat ik doe .Een paar dagen geleden lag ze op bed ze heeft daar een plaats waar ze mag liggen .Op tv was er iets bezig van dieren en de klank staat niet op dus iets horen gaat dus niet en je moest ze bezig zien hoe ze dat volgende Als het gedaan was legde ze haar gewoon neer .Ik kijk tv omdat ik zelfs met hoortoestellen het geluid amper hoor en dan staat het volledig open En de tv staat tegen de muur waar mijn buurman zijn gang is dus dat galmt dan bij hem .Dus kijk ik tv met teletekst zodat de buurman geen last van heeft .Een radio heb ik hier niet zo het toch amper horen .Dus tv kijken met teletekst is voor mij de oplossing .Hier is weer eentje een boom aan doorzagen die slaapt enorm veel zal komen omdat ze ouder word ook .Zo iedereen fijn weekend groetje
-

Goede herfstmorgen Bekske en krakje
Doe maar rustig aan Bekske, morgen komt
nog een dag, en alle dagen zijn voor ons eender
Een zelfde dag als de vorige, kil en donker
maar ik laat dat niet aan mijn hart komen
we kunnen het toch niet veranderen
Mijn wasje draait al, en mijn broodje staat
te bakken zoals elke week hier, het ruikt al lekker
Ik wens veel sterkte en beterschap aan al onze zieken
hou moed en maak het beste van elke dag...