In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

17 nov 2024, 06:57

Afbeelding

Afbeelding

Goeiemorgen Iedereen. Afbeelding

Spreuk/Gezegde: Een mens is nooit zo knap als op zijn profielfoto.

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

17 nov 2024, 07:05

mama-inge schreef:
16 nov 2024, 21:14
Het gaat langzaam vooruit
Fijn Inge, houden zo..! Afbeelding
Michieldvd

17 nov 2024, 08:56

Is het bij jullie ook zo'n triestig weertje??? Regen, pfff.
Namiddagje cross kijken, dat zal leuker zijn. Toch voor ons, want moest het regenen dan is het voor de renners ook niet zo leuk.
Inge, hopelijk gaat het verder de goede weg op.
Zonnebloemetje leeft al helemaal naar de kerstsfeer toe. Mooie fotokes.
Remie, telkens weer van deze mooie puzzels. Ben eens gaan piepen. Jammer dat ik niet kan meedingen naar de snelste tijd. Heb geen enkele puzzel ervaring. Althans niet met zo'n puzzels :lol:
Nog een fijne zondag allen.
Tschüss

zonnebloemetje

17 nov 2024, 09:52

een goeie zondagmorgen allemaal

hier in Brugge is het droog met wat wind en er komen al gaten in het wolkendek waar het zonnetje probeert een poging te doen om er door te komen , dus we zullen wel zien hé
wij zitten toch gezellig binnen vandaag
ik ben al wasjes aan 't draaien en verder zal ik wel zien wat er nog in mijn mogelijkheden ligt om te doen met de hulp van ventje

inge hopelijk komt alles weer goed met je vader

Remie alweer vroeg uit de veren , geniet maar van het veldrijden vandaag op tv

Michiel oeps regen daar bij jou , hier droog hoor en wij kijken deze namiddag naar een film

jadi , marietteke , An , Yuna , Adam , Annemarie en miesje
nog een fijne zondag verder

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

17 nov 2024, 10:28

zonnebloemetje schreef:
17 nov 2024, 09:52
Remie alweer vroeg uit de veren , geniet maar van het veldrijden vandaag op tv
Ga mijn best doen, maar op het ogenblik zijn er maar zeer weinig dingen die mij kunnen boeien Zonnebloemetje.
Tja.. slapen en maar slapen.. da's 't wel zo'n beetje..! :oops:

Remie

17 nov 2024, 10:34

Afbeelding

Niet dat het me nu maar op enerlei wijze zou kunnen lukken, maar als ik zo naar buiten zit te staren was het vandaag ook niet echt ’t moment geweest om een stukje polder met mijn Afbeeldingte doen.
Mis het verdorie wel hoor..!
Om eens de woorden van Annemarie te gebruiken “Gelukkig hebben we de foto’s nog”.

Afbeelding
Wisselende beelden (10)

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

17 nov 2024, 12:20

Afbeelding
Hallo hallo , hier Radio O happy day.. ♪♫
Goede morgen morgen , goede dag . .
Zondag
rustdag
genieterkesdag
snoepertjes dag
Noem het zoals jullie het willen maar het is Zondag
Gisteren is de Sint in het land gekomen.
En ik ben in blijde "verwachting" van een stuk chocolade
Want hij zei ook alweer "dat er geen stoute kinderen (= mensen) zijn. .
Wat de weerverwachting hier aan mijn achterdeur zegt :
grijze wolken gemengd met witte wolkjes ..
De vogelpopulatie in het luchtruim is karig . Die vliegen er zo wat depri rond ..
Een kauw neemt hier zonder scrupulus voor mijn ogen zijn dagelijkse wandelroute op. . En loopt net zoals mensen flaneren langs de dijk aan de kust.
Verder een zuchtje wind , en buiten vind ik niet te warm als ik mijn "toerke" op de terras doe.
Binnen is het lekker warm, wat moet een mens nog meer hebben om content te zijn . .
@ Zonnebloemetje <<<jadi , ja die muggen hé , hoeveel wil je er ?????:wink: :roll: :D>>>>. . :lol: :lol: :lol: Bedankt maar het moet niet hoor .. Je kunt er misschien iemand anders een plezier mee doen . .:lol: Dank voor de mooie kerstversiering die je ons laat zien . Ja amai als je daar uw gading niet in vind , waar dan wel . . Hier zal het Harry Potter zijn wat film betreft. Zoon is begonnen aan de serie , en ik . . .och ik kijk dan wel wat mee . .vind het ook wel mooi daar niet van
Michiel eens eten als de rijke , moet kunnen .. En vlees klaargemaakt breng ik ook dikwijls eens mee hoor. . . In de Colruyt hebben ze daar heerlijke vlees en niet zo duur . Want ik kan daar 2x van eten .. zomaar eens zeggen . Die krantenpapier gedoe in de 2c ken ik ook nog . .Gans de krant stond dan op uw poep gedrukt .. woeha . .
Bij ons lag dit in een houten bakje dat naast de houten bril stond.. Mijn pa was timmerman , en hij maakte ook die wc brillen .. Mijn ma schuurde die af met javel , die zag spierwit .. Maar wel glad hoor geen splinters ..
Weet ik ook nog. Ik ga stoppen zijn allemaal maar strontaffaires .. woeha
Michiel ik had ook geen ervaring met zo'n puzzels , en nu kijk er telkens er naar uit , en breng me rust bij .. Ik heb al heel veel gehad aan die puzzels van Remie ..
Inge dat klinkt positief toch , alleen nog wat zuurstof toediening .. om rustig verder te herstellen .
Remie prachtige spreuk : Mijn flits in de hersenen is :Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. .
Wat zie ik, je brengt de zon mee voor ons .. Dat voelt goed aan. Tja die kuur kruipt in de kleren . Maar men zegt altijd veel rusten, is de helft van de genezing .. Dat zeggen ze toch tegen mijn kleindochter. Misschien dat dit voor u ook meer energie heeft om je wat beter te voelen . Ik duim dat je kan genieten van de sport deze namiddag..
Verder wens ik iedereen een fijne zondag toe
toedeloe
menu: friet met stoverij

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

17 nov 2024, 15:18

jadi schreef:
17 nov 2024, 12:20
Die krantenpapier gedoe in de 2c ken ik ook nog . .Gans de krant stond dan op uw poep gedrukt .. woeha . .
Bij ons lag dit in een houten bakje dat naast de houten bril stond.. Mijn pa was timmerman , en hij maakte ook die wc brillen .. Mijn ma schuurde die af met javel , die zag spierwit .. Maar wel glad hoor geen splinters ..
Weet ik ook nog. Ik ga stoppen zijn allemaal maar strontaffaires .. woeha
Hahaha Jadi , ik moest zo vreselijk lachen om jouw verhaal . Ik ben een beelddenker en zag dit helemaal voor me :P
Wees maar blij dat we niet meer bij de Romeinen leven . Daar ging de stokspons vrolijk rond van poep tot poep , als we allemaal gezellig gezamenlijk op een Romeins toilet zaten :lol:

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

17 nov 2024, 15:23

Wij krijgen zo meteen thee visite , dus kom jullie nog snel even een aangename namiddag wensen.

Fijne namiddag allen .
Zoek maar een lekker koekje uit van de theetafel :wink:

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

17 nov 2024, 15:43

Afbeelding

Tja… het is zelfs af en toe hilarisch maar ook zeer verwarrend. Sinds dat er een tumor uit mijn kop is verwijderd afgelopen januari maken mijn omgeving en ik soms de raarste uitdrukkingen van mij mee.

Woorden die ik een heel andere wending/benaming geef als dat van mij de bedoeling was/is en zelf denk dat ik het juiste heb gezegd of bedoelde. Langzamerhand neemt dat meer en meer extremere vormen aan..!

En dit stoort mezelf het meest: ‘k Kan ook uit ’t niets, zonder ook maar enigszins ’n aanleiding, gaan schelden en tieren op alles en iedereen..!
En dat doet zeer..!

Zit met ’n half-oog cross te volgen, Thibau Nys heeft z’n vorm (weer) te pakken.

AfbeeldingGina staat al in de keuken om ons diner voor straks te bereiden.

Menu:
Afbeelding

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

marietteke

17 nov 2024, 15:50

Afbeelding

hallo
ik kom iedereen eens 'n goede avond wensen ,
sorry dat ik er effe niet ben ,
maar mijnogen zijn zo slecht , alles is zo "schemerig"
maar 4 december wordt ik geopereerd ,
en 11 december tweede oog , dus het zal daarna wel beter zijn ,
en dan ben ik terug paraat ,
veel liefs van
marietteke
geluk vind je onverwacht

Remie

17 nov 2024, 15:54

marietteke schreef:
17 nov 2024, 15:50
maar mijnogen zijn zo slecht , alles is zo "schemerig"
maar 4 december wordt ik geopereerd , en 11 december tweede oog , dus het zal daarna wel beter zijn ,
Afbeelding

zonnebloemetje

17 nov 2024, 17:24

een goeie avond alweer leutertjes

deze namiddag naar het vervolg gekeken van een serie waar we gisteren naar zijn beginnen kijken
en daarna een koffietje gedronken met een stuk carré confituur
en ventje is nu nog een wandelingetje gaan doen terwijl het al bijna donker word , maar ja in 't stad is het eigenlijk nooit helemaal donker hé want er is altijd verlichting van van alles en nog wat

oei Remie als het veldrijden je niet meer interesseert dan begrijp ik dat je je zeker niet al te goed voelt , wat jammer voor jou , maar hopelijk is er nog wat beterschap in zicht , wie weet
en wat leuk al die koetjes op jou fotootjes , want al die mooie fietstochtjes kunnen ze jou niet meer afpakken hé waar je van genoten hebt :wink:

allé jadi jij bent toch ook veel te goed voor deze wereld hé :roll:
dat je die muggen die je mag hebben voor iemand anders laat , maar misschien kan ik er iemand anders mee blij maken , wie weet
want deze voormiddag heb ik er weeral 3 plat gemept en ééntje is er ontsnapt , dus misschien laat die zich nog wel zien vanavond
en hoe is het nu met je kleindochter nu dat ze terug thuis is ???????????

An bedankt voor de koekjes hoor , dat smaakt altijd bij een koffietje want thee is niet zo aan mij besteed
en veel plezier nog met je visite

marietteke , nog enkele weekjes geduld en de wereld zal er voor jou opeens veel helderder en mooier uitzien na je cataract operatie
en hoe is het nu met je ventje , hopelijk alles goed ??

oeps mijn droogkast roept

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

17 nov 2024, 20:30

Afbeelding
ik kom jullie nog een nachtzoentje geven
slaap wel
tot morgen
dada
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

17 nov 2024, 22:03

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding