In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

20 nov 2024, 15:56

@oma-C je kaartje heeft de weg naar mijn brievenbus gevonden!
@MM had ik je al laten weten dat het jouwe ook aankwam?

Waarvoor hartelijk dank allebei.

Oma-C

20 nov 2024, 16:18

Afbeelding

Na de hele voormiddag regen
was er na de middag een ferme hagelbui
alles zag wit met korrelhagel... bbrrr en koud.
Nu kruipt de zon terug weg want die
was ook nog komen piepen :)
veel soorten weer op één dag :roll:

De huisarts is ook geweest en die vond het ook koud :)

Helena, dan heeft dat kaartje er een hele week over gedaan
maar 't is gelukt :roll:

Ik wens jullie allen een gezellige avond
en voor later slaapwel :) tot morgen.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

20 nov 2024, 19:18

oei oei dat is te voet gekomen dan :D

Oma-C

20 nov 2024, 20:52

@ Helena...het voornaamste is dat het toch aangekomen is :)
Slaapwel straks en tot morgen...

Goeienavond wie nog langskomt :wink:
Ik ging net de vuilzakken buitenzetten
en er vielen hele dikke sneeuwvlokken :roll:
maar alles is te nat om het te laten liggen
er wordt vries voorspeld, het kan morgen
wel eens heel glad worden..... :roll:
Voorzichtig wie er door moet :?
Slaapwel en tot morgen

clive

21 nov 2024, 07:13

Afbeelding

@ Wingerd, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag en het allerbelangrijkste een goede gezondheid.
Geniet van deze speciale dag.

Proficiat van manlief, mijzelf en natuurlijk ook van Matice.

clive

21 nov 2024, 07:48

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hier ben ik weer, maar moet nog alles bijlezen. Ik ben maandag begonnen met mijn keuken volledig uit te wassen en af te wassen + alles wat er in de kasten staat in de vaatwasser op kort programma gezet en datgene wat er niet in kon, bijvoorbeeld mijn kruidenpotjes enz. met de hand afgeveegd.
Binnenkant van de kasten heb ik met DET*OL gedaan, de buitenkant met een ontvettende allesreiniger. Ik kan dat nimmer op 1 dag , heb er dus 3 "dagen" over gedaan, maar het resultaat mag gezien worden. Niet dat ze zo vuil was, maar toch en ik had ze graag gedaan voor de feestdagen die er aankomen.
Heb zojuist al spaghettisaus gemaakt, want was vroeg op vandaag.

Om 10:00H moet ik bij de kapper zijn. Ben vorige zaterdag geweest, maar dat was gewoon om te wassen en te föhnen . Kapster had mijn haar wat los opgestoken, een nonchalante coupe, was wel mooi. Maar vandaag is het voor een balayage en een knipbeurt.

Manlief werkt van thuis uit en gaat me wegdoen naar de kapster en komt me ook halen. Ik kan perfect de bus nemen, maar ik ben serieus verkouden en hoest en hij heeft dan niet graag dat ik in die koude moet wachten op de bus. Moet eigenlijk een afspraak maken met de huisarts, want het hoesten gaat niet over.

Zo, ik ga badje in. Beterschap voor diegenen die het kunnen gebruiken en liefs aan jullie allemaal.

Bekske

21 nov 2024, 08:03

Afbeelding
HIER ACHTER OP GRAS LIGT SNEEUW .Verder heb ik geen nieuws groetje aan iedereen en tracht te genieten

Bekske

21 nov 2024, 08:10

Afbeelding
wingerd proficiat met verjaardag groetje

Oma-C

21 nov 2024, 09:03

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
Hier ook geen sneeuw te bekennen en al goed :roll:
de winter zal nog lang genoeg duren....
Gisteravond vielen er dikke vlokken uit
maar aangezien dat alles nat lag is het
niet blijven liggen, het heeft wel gevroren
het was maar 18° in de living als ik opstond :oops:
Nu met de verwarming aan is het beter :)

Voor allen een aangename dag, ik moet nog
naar de apotheek om de medicatie die de
dokter gisteren voorschreef, ik zie wel
of ik het vandaag doe ofwel morgen :?

Beterschap aan wie zich niet goed voelt
of ziek is...... Sterkte!

Oma-C

21 nov 2024, 09:05

Afbeelding

Aan wingerd een hele fijne verjaardag gewenst
nog veel mooie jaren samen met al wie je lief is! :)

Muddy Maddy

21 nov 2024, 09:58

Goede morgen seizoentjes,

@Wingerd: Gelukkige verjaardag.

Hier is het ferm bewolkt en wordt regen verwacht maar gisteren spande de wind de kroon. En daar buurman zonnepanelen staan heeft die schuin staan op het plat dak, floot die wind daar door. Ons Lilly was niet echt op d'r gemak. Gimly "hoorde" dat niet. Hij is dan ook al 14.
( 72 in mensenjaren) Het was gisteren ook zeer koud en in de badkamer amper 16°. Ik heb nu de knop van de verwarming 1 hoger gezet en ik hou de deur van de badkamer een beetje meer dicht.

Ventje gaat vandaag over de middag op boodschap. Hij ging gisteren gaan maar had dan geen goesting. Hij moet vandaag om de rest van mijn medicatie. er zit zo'n medicinale bereiding bij en dat is pas vandaag beschikbaar.

De diepvries komt en we hebben alleen bitterballen nodig daar onze diepvries nog vol vlees zit. We gaan dan wel onze "feestartikelen" bestellen die hij de volgende keer kan brengen. ik vind dat allemaal te vroeg om al in de diepvries te hebben.
Allez, we zijn eind november maar dan zijn er toch nog een aantal weken tussen?

Kreeg weer een mail dat er een pakje onderweg is. Geen idee van welke firma. Ventje heeft het besteld. Ik wacht wel nog op eentje van Zal*nd* dat denk ik volgende week vrijdag toe komt. Het is alleszins iets dat past bij de trui die ik gekocht had maar veel te wijd open valt.
Nu komen er geen kleren meer bij tenzij ik weer verder afval. Ik weet niet hoeveel ik weeg aangezien onze weegschaal een nieuwe batterij nodig heeft en ventje er nog geen heeft ingestoken.

De twee katten liggen hier te genieten van de warmte van Rika. Ze hebben de buikjes vol en liggen hier "plat". Ze hebben elk een zakje vlees binnen. Vanmorgen is Lilly heel even buiten geweest maar vond het te koud en er is nog altijd veel wind. Ze was weer aan het "mopperen". zei ventje. Ik lag nog op 1 oor.

Clive: maandag moest ik naar de kapster en was het vergeten in de fysieke agenda te schrijven. maar ik heb al een nieuwe afspraak en ik ga nu maandag vroeg. Aangezien ik geen agenda meer in mijn "Eddie" sjakos kan steken, werk ik nu met die van de gsm maar mag dan niet vergeten als ik thuiskom het in de fysieke agenda te schrijven. ( Eddie is de maskotte van Iron maiden) Het is wel een sjakos waar ik alles een vaste plaats kan geven buiten die agenda. Ik heb twee portemonee's erin. 1 waar mijn ID inzit en de andere waarmee ik cash geld in steek en bankkaarten + klantenkaarten. Daar heb ik wel een apart doosje voor waar ze bijna allemaal in zitten. Dan kan mijn gsm er ook bij.
En nog een pluspunt: ze kan dicht met een rits!

Helena: neen, je had nog niet geschreven dat je mijn kaartje gekregen had. Ik had gevraagd dat het de zaterdag geleverd werd. hebben ze dat ook gedaan?

Ventje gaat zich gaan klaarmaken om naar de apotheek te gaan. over de middag gaat hij dan naar de carref. Ik blijf hier om de diepvriesmeneer op te vangen. Je weet nooit wanneer die komt dus we eten vandaag boterhammen en vanavond warm. Ventje zou een nieuwe winterjas nodig hebben maar die twijfelt weer om er een te kopen.
Iron Maiden komt naar graspop op z'n verjaardag en hij twijfelt ook om te gaan. Je weet immers nooit waar je daar gaat staan en dan kan het een teleurstelling zijn.

Ik denk dat ik een brik soep ga opwarmen. Een paar soepballetjes uit de diepvries erbij en klaar. het is er het weer voor vind ik.
Nu een koffietje.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

21 nov 2024, 11:57

Afbeelding
Gelukkige verjaardag voor Wingerd.

Hallo iedereen,

Toen ik vanmorgen naar de supermarkt ging, was het glad op de parking. Nochtans was er al gestrooid, maar toch. Het was voetje voor voetje.
Een kleine winterprik , zouden de weermannen - en vrouwen zeggen.

Morgen grootouderfeest op school. In de voormiddag is het lezen voor de 2 oudsten, en in de namiddag bij de jongste is het iets wat ze voorbereid hebben. Nadien een tasje koffie. Dus een ganse dag op trot. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan.

Ukkemeisje 1 is zeer tevreden over haar nieuwe schoenen (laarsjes). Die zijn zo warm aan de voetjes en voor die aan te doen, gewoon je voet erin steken. Om ze uit te doen, je been vlug in de lucht gooien, en ze "vliegen" uit. :D :D Niet te doen, zo moet dat :D

Tot de volgende keer iedereen.

Helena van Troje

21 nov 2024, 14:16

vorige post geweigerd

in de rapte een gelukkige verjaardag wingerd, zonder plaatje evenwel want ook dat was teveel gevraagd van seniorennet...

Oma-C

21 nov 2024, 15:27

Afbeelding

Goede namiddag allen, :wink:
Koud en droog voor het ogenblik, de regen is gestopt
voor zolang het duurt :roll:

Ik kreeg nog nakomende rekeningen van de kliniek
en die heb ik nu betaald, dan vergeet ik het niet :roll:

En dan efkes langs hier komen kijken....
met een kopje koffie of thee voor wie het wil
(ik neem een kopje thee :) zonder koekjes)

Anjelierken, ik zag dat hier ook de mensen
heel voorzichtig stapten... het wordt stilaan winter :?

Allen een aangename dag verder en voor later
een goede nacht.... tot morgen :?

Muddy Maddy

22 nov 2024, 06:55

Goede morgen seizoentjes!

Raar gedroomd vannacht.
't wordt steeds kouder. seffens moet Rika van 50% naar 60% gaan.
Wat we vandaag gaan doen? ik heb huisarrest voor volwassenen.
We eten vandaag cordon blue in plaats van vis.
alle producten voor de "feestdagen" zijn al ingedaan. Maar om die in de diepvries te krijgen hebben we een aantal potjes soep moeten verwijderen. Jammer.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!