In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd

25 nov 2024, 15:13

Wilde Eend, Clive, M-J, bedankt voor de mooie kaartjes (zijn goed op tijd aangekomen).

anjelierken

25 nov 2024, 18:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: gelukkige verjaardag.

Clive: mijn manlief drinkt nooit alcohol , behalve af en toe een campari orange , liefst met vers fruitsap. Jullie hebben beide dezelfde "smaak". Ik zelf drink het nooit, vind het een beetje bitter.

De ukjes zijn net de deur uit. Ze zijn hier geweest vandaag want het was geen school.
Ik zie dat manlief al in slaap ligt in de zetel, alsook Spaanse woef. De rust is weergekeerd :D .

Gisteren met die hevige wind hebben we de elektriciteit van de buitenverlichting afgezet. Door de bewegende struiken bleef die branden en dat schijnt bij de buren in de slaapkamer. Dus maar uit gedaan.

Ga me ook in de zetel zetten, ga er een rustige avond van maken.

Tot morgen iedereen.

Bekske

26 nov 2024, 06:01

Afbeelding

Afbeelding
groetje geniet van jullie dag om het even welk weer het is want de tijd vliegt voorbij groetje

Muddy Maddy

26 nov 2024, 06:37

Goede morgen seizoentjes,

Ben opgestaan na het gebruik van de badkamer omdat ik me toch wakkerder voelde. Lilly is buiten en aan de ligplaats van Gimly lag er een haarbal die waarschijnlijk wel van hem is want er lagen er 2 en hij spuwt altijd 2 keer en niet op dezelfde plaats.
Lilly zit buiten.
Bij de kapster kreeg ik een eindejaarskadootje ( ja, nu al!) 2 ferrero roches en net die lust ik niet! en ik mocht een haarverzorgingsproduct kiezen. ik heb een masker gekozen. nu nog online de gebruiksaanwijzing zoeken want het staat zo klein dat zelfs mijn bril het niet kon lezen en met het vergrootglas ook niet.
Aangezien ventje ook nog naar de kapster moet ga ik hem instructies geven van wat te kiezen :oops: ( haarlak)

Clive: je mag je campari houden. ook niet met vers fruitsap. dat vind ik nu een van de slechtste drankjes ter wereld. Sherry is er nog een en de Martini van vroeger ( allebei) mijn vader zaliger heeft me campari orange leren kennen omdat dit toen de mode was om deze als aperitief te geven op recepties. Neen. De laatste keer dat ik er een aangeboden kreeg was op een huwelijk en ik heb beleefd geweigerd. Dat was de trouw van Kevin & Kerri en hoewel poepsjiek toch niet wat je er van verwachtte :roll: . Onze buurvrouw ut Zuid Afrika Kathy die ons dan nog in de loeren legde bij de huisbaas was daar ook dol op en aangezien wij 3 maandelijks x aantal flessen mochten taxfree aankopen, kochten we er voor haar ( wel de prijs die wij betaalden) Jill, onze andere buurvrouw was dol op Gin. wij moesten nooit sigaretten hebben dus was het verdeel. wij gaven onze quota sigaretten aan Thierry omdat Vicky rookte en hij gaf zijn drankquota aan ons. De levering stond altijd in onze garage en werd dan opgehaald als het allemaal verdeelt was. de ene keer Jill, de andere keer de Zuid-Afrikaanse Kathy waar Mies een hekel aan haar had. ( maar dat heb ik al eens geschreven)

Ginder ging ik voor de Vodka's met smaak zoals Danska. Deze kan je hier niet krijgen. ik heb al veel firma's opgezocht online. ik vind Vodka lekker maar ze is wel gevaarlijk voor mij. Meer dan max 2 en ik zit met een gat in mijn geheugen. :roll: :oops: Hetzelfde gebeurd met Gin-Tonic. Alle drankjes met een bitter in lust ik niet.

Of er vandaag een pakje komt weet ik niet maar we zien wel en woensdag heb ik ook nog een levering. weer postpunt geweest voor buurvrouw. vaste b-post koerier stond daar en ik stelde het zelf voor. ( trouwens, ik had Cooper horen blaffen) Berichtje naar buurvrouw maar de koerier ging ze ook een verwittiging sturen. En buurvouw heeft een vaste tijd om pakjes te komen halen. En deze keer wist ze wat er in haar pakje zat!

Suus had mij gevraagd om een foto te sturen van mijn outfit in saliegroen met er onder een zwarte broek. daar de trui overslag is en te wijd is, moet ik er een topje (ook een tint groen) onder anders zie je "de meisjes in geschenkverpakking" ( mijn Bh dus) omdat die dus te wijd openvalt. Is een beetje bling. Tegen de avond heeft ze me gebeld om te zeggen dat ze het mooi vond. De kale plek op haar hoofd die ze heeft van de stress tijdens haar relatie met die Jo is eindelijk aan het dichtgroeien. Dus ze heeft het goede product te pakken. En haar jeugdvriend Paul die in de gebuurten van haar moeder in oosterhout woont had haar aangeraden de 1+1 promo's te kopen maar..... je moet daar maar 1 keer op klikken. Dus heeft ze nu 9 pakjes kookroom en 48 eieren. ( Plus nog verspakketten voor soep die ook 1+1 waren)
Ik moet volgende week ( 2 december) naar de AH om die wijn in promo volgens de foldervreter. Daarna moet ik naar Frank voor mijn behandeling. Ik weet nog niet of moeder plannen heeft. Als ze niets plant: ( bv uit eten) gaan wij 9/10 naar Julia. Ik zou wel een kreeftje lusten maar ik moet eerst nog wat info.

Daar mijn verjaardag op een zaterdag valt; kan ik alle kanten uit. ( behalve online eten bestellen want op zaterdag en zondag is dat een ramp)
Op Fb stond er dat ik de mensen die mij feliciteren kon vragen om een goed doel te doneren, maar ik ben toch zelf het goede doel? :oops:
Een iemand uit mijn vriendenkring heeft dat wel gedaan. in plaats van te feleciteren koos ze voor een goed doel. Ventje vind dat BS want de meeste donaties blijven ergens aan bepaalde vingers "plakken" zegt hij wat waar is.
Lilly is binnen en ik hoorde haar al mopperend afkomen. Onze pruttelpot zal nu naar boven gaan waar ze alles aan ventje moet gaan "vertellen"
Gimly ligt op zijn platte doos en onderneemt voorlopig geen acties. Ik zal waarschijnlijk een sessie met Dr H. moeten doen want ondanks mijn druppels heb ik last van mijn rug ( en Rika is nog niet aan)

Het weer zegt 6° en zware regen en het voelt eerder aan als -1°. Ventje moet om brood en mijn leesvoer.
Ik ga een kopje koffie zetten
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

clive

26 nov 2024, 08:50

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, je hebt gelijk jouw air freyer weg te doen als je hem toch niet gebruikt. Hoop van harte dat ze een vervangingsman vinden voor jouw zieke verwarmingsman en het liefst een hele poos voor de feestdagen.

Anjelier, als jouw manlief eens hier in de buurt is, mag hij altijd eens binnenspringen voor een campari met vers fruitsap :D . Eerlijk gezegd kom ik ruim toe met 1 fles campari in een volledig jaar. Vers fruitsap staat wel altijd in de koelkast.

Van zondag op maandag had ik een milde opstoot gedaan van die vieze mijnheer M. Mild , want ik was niet misselijk en enkel bij inspanning draaide ik weg. Manlief was thuis gebleven en werkte voor alle zekerheid van thuis uit. En tot mijn grote verrassing heeft hij gisteren een volledige maaltijd voor ons gekookt. Om heel eerlijk te zijn, was het ook een beetje om de air fryer uit te proberen. Maar hij slaagde erin een varkenshaasje met prei en kroketjes te maken. Ik vond de prei nu niet bepaald passen met de kroketjes, maar dat heb ik hem niet gezegd natuurlijk. Hij wist zelfs alles op hetzelfde tijdstip klaar te hebben. De keuken was een kleine ramp wat gebruikt eetgerei betrof, maar dat vond ik ook niet zo erg. Ik vond het een geslaagde poging van hem.

Matice staat precies nog op zomeruur. Reeds om 20:00H is hij al aan het zeuren om te gaan slapen. Normaal is dat omstreeks 21:00H. Met op de slaapkamer te mogen slapen is hij onze wekker geworden. Precies om 06:00H springt hij op bed om ons meteen klaarwakker te maken :D .

Zo, ik ga een yoghurtje eten.

Aan elkeen een mooie dag gewenst ondanks het miezerige weer. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

26 nov 2024, 09:00

Afbeelding

Goede morgen iedereen
, hier zit een dun zonnetje
hopelijk blijft ze ...het is zoveel aangenamer als
die regen van gisteren.. :roll:

De technieker voor de chauffage is geweest en
er moest een vervangstuk besteld worden
Woensdag (morgen dus) doet hij de reparatie en
dan is het weer opgelost, ik moet voorlopig nog efkes
mijn plan trekken, geduld is een mooie zaak hé :)
maar zo zit ik nog niet in de kou :oops:

Allen een aangename dinsdag vandaag
en veel beterschap aan onze zieken... :(
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

26 nov 2024, 13:36

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: bedankt voor de uitnodiging.

Het is niet koud buiten, wel vochtig.

Deze voormiddag al gepoetst , na de doortocht van de ukjes gisteren. We merken toch dat ze minder vuil maken dan vroeger.

Spaanse woef geniet van zijn rust, dat is een ganse dag in de zetel. Hij heeft 2 zetels voor in te liggen en hij stapt van de ene zetel in de andere. Met zijn lange poten hoeft hij niet eens op de vloer te komen. :D

Ga vanavond eens pannenkoeken bakken als avondmaal. Dat duurt niet zo lang, want moet ook nog spaghettisaus maken voor morgen.

Tot morgen iedereen.

Helena van Troje

26 nov 2024, 16:09

Hallo iedereen,

Het was lang gelden dat ik nog eens "Bruulde" = door de Bruul flaneerde.
Zo triestig.
Veel lege winkels, sommigen zelfs dicht getimmerd.
ik waande mij ergens in een Engelse stad.
Overal op de vitrines onnozele Engelse "wervende" teksten.
In de trant van:"It's cold baby, come in!"
Verhongeren zal je alleszins niet doen, maar serieus eten vinden is al wat moeilijker.
Schoenen genoeg en hier en daar een kleerwinkel.

Mijn fiets moest binnen voor jaarlijks nazicht.
Om terug naar huis te gaan was het de moeite niet.
Dus dan maar in het stad rondgelopen.
Net als ik me geïnstalleerd had bij een lekkere tas thee kreeg ik een sms dat de fiets klaar was.
Je voelt dat toch dat die nagekeken is.
Nu moet ik hem zelf nog een keertje proper maken.
Normaal gezien zijn we gerust voor een jaartje.
Iets na vier en het begint al donkerder te worden.

Nog een rustige avond en een weldoende nachtrust aan allen, dames en dieren.

Oma-C

26 nov 2024, 17:06

Goede avond iedereen,
hier een paar kleine regendruppels zo nu en dan
ik zag het aan de ramen :roll:
Heb vandaag de berging leeggemaakt
zodat de chauffageman morgen goed kan werken
Alles staat hier nu naast mij aan mijn bureauke
Een fijne avond allemaal en tot morgen :)
Veel sterkte en beterschap voor onze zieken :(

Afbeelding

Muddy Maddy

27 nov 2024, 08:08

Goede morgen seizoentjes,

Ben al een tijdje op, (6 u) maar geraakte hier niet direct binnen. :?
Ik heb vandaag weer "huisarrest" voor volwassenen. Mijn speciale voetencreme tegen die wintertenen komt er aan. ( allez, dat peins ik toch :oops: want er is ook een ander pakje onderweg ) Ventje zit straks in Brugge. Eerst naar mijn moeder ( voor haar evlier af te geven) en dan naar het ouderlijk huis. Hij gaat wel 't een en 't ander meebrengen van de carref. of de Ldl. Ik zou hem vandaag naar de A. moeten sturen voor iets dat ik in de reclame heb gezien.( quality street)
Ventje moet ook naar het postpunt met een brief voor het ziekenfonds en een pakje dat naar Nederland moet. Suus heeft daar gisteren speciaal voor gebeld.

Rika is aan en gisteren had ventje het wat koud en dus Rika ging een uurtje aan. Hij vond het hier fris.
Lilly lag gisteren tussen ons en ik heb een beetje voor DJ gespeeld op Fb. Nadat ik een zin had neergetypt in mijn verhaal in "the zone" moest ik een bepaald liedje beluisteren.

Ben op mijn normaal uur naar bed gegaan en nog geen 5 minuten later , nam Lilly mijn plaats in. ik had het kunnen denken.
Toen ventje naar boven kwam moest ik nog mijn capsule nemen maar mijn knieën kraakten enorm en deden pijn dus tijgerbalsam in rolvorm gepakt dat boven staat en knie ingewreven.
Lilly was in de badkamer toen ik mijn ochtendroutine deed, wat ik soms wel af en toe vergeeet te doen of door een andere reden het moet uitstellen. Later zag ik haar voor haar bord zitten in de gang. Ze is niet binnen gekomen maar ik heb ze bewust niet buiten gelaten omdat het regent. Daardoor was ik ook wakker geworden. En ik moet mijn spuitbus WD40 halen om het slot van de achterdeur te smeren want ondraaien gaat een beetje stroef.

Er zijn maar twee dingen die je echt in huis moet hebben. WD40 voor als het vast zit en Ductape voor als het vast moet zitten. Die twee dingen vind neef Frè ook noodzakelijk.
De zon komt zo op. Ik was bezig in Foodstylist toen ik hier eindelijk binnen geraakte. Dus daar moet ik straks aan verder doen.
De boerderijbonussen zijn op 1 na binnen. Daar moet ik ook naar kijken en in het oog houden wanneer helper Tom wakker is. Mijn boot komt er namelijk aan.

Dus we zitten hier. Gimly ligt opnieuw op zijn doos nadat hij water was gaan drinken. De haarballen die ik gevonden heb waren wel degelijk van hem want later vertoonde hij gedrag dat hij doet bij ons als hij zich niet lekker voelt. De regen zou snel stoppen zegt de meteobalk, maar waar blijft de zonsopgang? die is er al maar door de bewolking en de regen zie je niets. Het is buiten ook nog te donker om de gordijnen al open te doen.
Ventje staat binnen 5 minuten op en als hij vertrekt hem helpen denken aan dingen die mee moeten. Gsm, pakje en brief voor postpunt enz.
De Evlier voor moeder ligt al in de koffer. Wij gebruiken de natriumarme. Moeder zou moeder niet zijn als ze die met zout wèl wilde. Waarom? omdat ze die gewoon is.

Ik heb van Kristof,' onze beenhouwer de naam van de cruisefirma en de naam van het cruiseschip gekregen dus dat wordt even zoeken om te zien waar hij het over had. De dingen die aan boord zijn.

Ik eet vanmiddag dat restje lasgane dat ventje al uitgehaald heeft en ik heb nog genoeg drankjes die 0,0% zijn. Aangezien er vanavond vermoederlijk weer gezondigd wordt. :roll: Altijd als hij van Brugge komt!
Mijn fles voor mijn verjaardag ( deze uit Foreign affairs) is al in de frigo. Hopelijk is die lekker.
We hebben al een blaadje van een traiteur in onze bus gekregen. Die zit natuurlijk in de buurtgemeente en wat hij aanbied is wel lekker maar onze plannen staan nog niet 100% vast. Wat eten we op kerstavond? Gaan we op kerstdag naar mijn moeder met eigen eten of als ze haar eigen plan wil trekken, dan moeten wij een plan B hebben. En er zullen er onvermijdelijk wel nog briefjes komen en online aanbiedingen.

Daar ik al naar Fb geweest ben moet ik daar niet zijn en ik kan na het vertrek van ventje naar the zone om verder te schrijven. Natuurlijk in de gaten houden wanneer B-post hier arriveerd.
Ik ga een kopje koffie gaan zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

27 nov 2024, 08:42

Afbeelding
over het weer zwijg ik want daarover klagen of zagen helpt niet .juist als je met pijnen zit heeft klagen of zagen geen zin .Kortom tracht er het beste van de maken en VOORALgenieten hoe zwaar lastig het ook soms is.Hou de moed erin en doet waar je zin in heb we mogen dankbaar zijn dat we een dak boven ons hoofd hebben en warm zitten .Als je op tv kijk zie je nog grotere miserie ellende dan die regen buien die hier nu zijn .Woont maar in een tent of woont maar waar het overstroomt .Dat is enorm triestig zwaar denk ik .Wij moeten maar aan een knop draaien om warm te zitten .Of aan een knop draaien om ons te wassen enz .Ook hebben de luxe om ons buikje te vullen op tijd en stond .Ik kijk met enorme tranen naar het nieuws op tv hoeveel ellende erin de wereld is .Hier klagen ze over het weer of wel is het te warm of koud.Kortom wees dankbaar dat je nog alles hebt droog zitten ,warm zitten ,eten enz .Ja je kunt wel eens zeggen waar blijft die regen vandaan komen .Maar tracht toch te genieten om het even hoe .sorry dat ik dit nu schrijft ik wens iedereen een fijne knusse warme dag toe groetje

Oma-C

27 nov 2024, 08:45

Afbeelding

Goede morgen allemaal, met regen ja... :twisted:
Niks aan te doen.... en het blijft donker vandaag denk ik :oops:

Vandaag wordt de verwarming gerepareerd dan is
het gesukkel gedaan hoop ik :roll:

Voor allen een fijne woensdag en veel sterkte
aan onze zieken :?

Oma-C

27 nov 2024, 15:42

Afbeelding

Goede middag allemaal,
Zo, mijn verwarming is gemaakt :)
kort na de middag is de technieker gekomen
en op een half uurtje was het stuk vervangen
en ikke blij....nu kan ik weer deftig gaan douchen :wink:

Wat een weer, veel wind en regen, al goed dat ik niet buiten moet :)

maak het beste van deze regendag, en tot morgen :?

wilde eend 2

27 nov 2024, 15:47

Oma C : ben blij voor u dat de verwarming gemaakt is .
Clive: ik bewonder uw echtgenoot dat hij zo goed het eten kan klaar maken .
Verder hier niet veel nieuws : het wordt al donker buiten : tja : de tijd van het jaar ...
Aan iedereen een goede avond en hopelijk een goede nachtrust straks ..
Morgen hopelijk iets beter weer .

Helena van Troje

27 nov 2024, 16:00

Oma-c terug warm en terug warm douchen.
Dat heet dan gelukkig zijn vandaag voor jou.
Mijn klein gelukje was dat ik droog over en weer naar de huisartsben geraakt.
Daar was het niet zo plezant.
Ze heeft me in en opstartproject diabetes gezet.
Een hoop pillen bij en een bezoekje aan een diabetesconsulente.
Ik ben och arme één keertje boven de norm.
Ik vind het eerlijk gezegd absoluut niet plezant.

Voor de rest van de dag nog een gezellige avond en een rustige nacht aan allen.