welkom iedereen in een knus hoekje nr 5
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
vandaag minder goed, toch de was gedaan, zoon gestreken,
deze avond boke met komkommer gegeten dat was goed,
voel me beter ermee dan die licht kaas,
moet nog een week oppassen met eten, dan terug stilletjes normaal eten,
hevige rugpijn, pijnstiller genomen daarna eventjes in slaap gevallen,
zo is deze zaterdag ook weer bijna voorbij, moment hier regen,
grtjs van krakje,
Oma-C ja zonder verwarming is niet leuk,
goed dat je zo snel geholpen werd,

deze avond boke met komkommer gegeten dat was goed,
voel me beter ermee dan die licht kaas,
moet nog een week oppassen met eten, dan terug stilletjes normaal eten,
hevige rugpijn, pijnstiller genomen daarna eventjes in slaap gevallen,
zo is deze zaterdag ook weer bijna voorbij, moment hier regen,
grtjs van krakje,
Oma-C ja zonder verwarming is niet leuk,
goed dat je zo snel geholpen werd,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

de laatste zondag van november .Dus bijna start de laatste maand van 2024 en dat zal wel zo snel voorbij zijn .Tegenwoordig gaat alles zo snel .Als je ziet hoeveel autos snel rijden .ENZ kortom traag kennen weinige nog ja de oudere mensen maar de rest is zoef en voorbij .Om te zwijgen hoeveel hier passeren met hun telefoon in hun hand niet te geloven .Bij vele hang hun leven precies van hun leven af ga die daar mee slapen of onder douche vraag ik me af .En sommige zijn zo luid aan spreken tegen hun telefoon .De wereld is enorm veranderd weet van mijn buren dat ze het niet begrijpen hoe de mensen met die drukte leven willen leven .Hoe kun je nu genieten vragen ze aan mij ja ik weet het ook niet zeg ik dan .Ben blij dat ik met mijn oudere buren dan ik zelf goed overeenkomen .Want als je buiten ben en je komt iemand tegen zeggen er vele nog niet eens goede dag want hun telefoon is veel belangrijker .Zo ik wens jullie een fijne zondag en geniet ervan groetje
-
hier veel wind, soms op de storm af maar net niet,
me geamuseerd met stamboom verder af te werken,
tussendoor wel iets warm gedronken zachte thee,
verder niks gedaan allen maar genieten,
grtjs van krakje,
wel bekske voor mij gaat de weken maanden zo snel voorbij,
is weeral bijna een ander jaar, zal komen met ouder te worden,
als je ergens in een wachtzaal zit, praten doen ze niet meer,
maar wel hun smartphone of gsm zijn ze tegenwoordig mee bezig,

me geamuseerd met stamboom verder af te werken,
tussendoor wel iets warm gedronken zachte thee,
verder niks gedaan allen maar genieten,
grtjs van krakje,
wel bekske voor mij gaat de weken maanden zo snel voorbij,
is weeral bijna een ander jaar, zal komen met ouder te worden,
als je ergens in een wachtzaal zit, praten doen ze niet meer,
maar wel hun smartphone of gsm zijn ze tegenwoordig mee bezig,

-

de laatste week van november ga starten.Ik heb de boodschappen hulp voor deze week afgezegd .Ze zouden hier weer staan om 8 uur en de winkel waar we naartoe gaan gaat om 8.30 uur open .Als je vraagt wat je op een maandag morgen naar de winkel vers kunt gaan halen krijg je geen antwoord .Ze konden niet wisselen maar hier wisselen wel regelmatig met hun uren .De maandag te voren was het een paar keer veranderd tot op laatste was het een 1.30uur inplaats van 2uur .De winkel dat daarnaast ligt gaat om 9 uur open en ik dacht om van alles daar te halen dus noppes .Hulp krijgen is allemaal goed en wel als ze zich aan hun uren hielden en rekenig houden met de winkeluren .Maar neen maar vanaf nu moeten ze ook niet meer wisselen met mijn uren om iemand tevreden te stellen .Ben het beu om altijd klaar te staan als zij fluiten .Dus nu weer een bestelling plaatsen om thuis te leveren .Maar op deze manier kom ik nergens maar het is gemakkelijk .En hoef ik niet door regen en wind enz te gaan .Vandaag levering van apotheker dat kost ook iets maar geraak niet meer naar daar .In de late namiddag kinesist .En dan nog met viervoeters en hulp buiten gaan .Ook voor de viervoeters en mij eten maken .En misschien nog huishoudelijke lichte taken doen zal zien hoe ik me straks voel .Heb nu mijn medicijn binnen en hopelijk werkt het snel .ik wens iedereen een fijne gezellige week toe en nog veel moed en sterkte voor die het nodig hebben groetje
-
weer eens de hele dag regen,
ze moeten hier boven toch veel water hebben,
alleen de strijk gedaan en efkens een dutje gedaan in de zetel,
terwijl zoon alles beetje in het ook hield het heeft deugd gedaan,
was moe ogen vielen toe onder het nieuws deze noen,
ook al is het slecht weer, toch kun je van iets genieten,
grtjs van krakje,

ze moeten hier boven toch veel water hebben,
alleen de strijk gedaan en efkens een dutje gedaan in de zetel,
terwijl zoon alles beetje in het ook hield het heeft deugd gedaan,
was moe ogen vielen toe onder het nieuws deze noen,
ook al is het slecht weer, toch kun je van iets genieten,
grtjs van krakje,

-

over het weer zwijg ik want daarover klagen of zagen helpt niet .juist als je met pijnen zit heeft klagen of zagen geen zin .Kortom tracht er het beste van de maken en VOORALgenieten hoe zwaar lastig het ook soms is.Hou de moed erin en doet waar je zin in heb we mogen dankbaar zijn dat we een dak boven ons hoofd hebben en warm zitten .Als je op tv kijk zie je nog grotere miserie ellende dan die regen buien die hier nu zijn .Woont maar in een tent of woont maar waar het overstroomt .Dat is enorm triestig zwaar denk ik .Wij moeten maar aan een knop draaien om warm te zitten .Of aan een knop draaien om ons te wassen enz .Ook hebben de luxe om ons buikje te vullen op tijd en stond .Ik kijk met enorme tranen naar het nieuws op tv hoeveel ellende erin de wereld is .Hier klagen ze over het weer of wel is het te warm of koud.Kortom wees dankbaar dat je nog alles hebt droog zitten ,warm zitten ,eten enz .Ja je kunt wel eens zeggen waar blijft die regen vandaan komen .Maar tracht toch te genieten om het even hoe .sorry dat ik dit nu schrijft ik wens iedereen een fijne knusse warme dag toe groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen, met regen ja...
Niks aan te doen.... en het blijft donker vandaag denk ik
Vandaag wordt de verwarming gerepareerd dan is
het gesukkel gedaan hoop ik
Verder een fijne woensdag en veel sterkte
aan onze zieken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

geniet van jullie dag om het even welk weer .weet het dat het iedere dag een andere dag is die soms moeilijk is .Maar toch tracht te genieten om het even hoe .Want ik tracht iedere dag te genieten hoe lastig moeilijk het ook is maar heb ondervonden .Dat als je kunt genieten de dag sneller voorbij gaat dan je de ergeren aan iets .Dus ga ik nu eerst mijn lekker havermout met fruit opeten zodat ik stevig in men schoenen sta .Dan heb ik toch veel vitaminen binnen .En verder zien want mijn lichaam aangeeft welke huishoud werkjes het kan doen vandaag .Gaat het niet er komt nog een dag om te proberen dan .Kortom ik dan ook niet altijd doen wat ik gepland heb maar luister nu naar mijn lichaam wat het kan .Want je forceren heeft geen zin dan ben je verder van huis af dat is wat ik ondervonden heb groetje aan iedereen hou de moed erin
-
wat ik wilde doen is niet gedaan, dus zal het een andere dag zijn,
mijn linkerbeen wilde niet mee, te veel pijn, denk een verkeerde beweging,
dus maar gerust en boek gelezen met een poes op mijn schoot
en de hond naast mij in de zetel, zo zijn we samen de avond in gegaan,
aan ieder fijne grtjs van krakje,
bekske jij bent een optimistische persoon,
je hebt het zelf moeilijk en fleurt andere mensen op,
bewonder je en ja ik kan ook genieten van het leven,
al heb ik het soms ook moeilijke momenten, zoals iedereen,

mijn linkerbeen wilde niet mee, te veel pijn, denk een verkeerde beweging,
dus maar gerust en boek gelezen met een poes op mijn schoot
en de hond naast mij in de zetel, zo zijn we samen de avond in gegaan,
aan ieder fijne grtjs van krakje,
bekske jij bent een optimistische persoon,
je hebt het zelf moeilijk en fleurt andere mensen op,
bewonder je en ja ik kan ook genieten van het leven,
al heb ik het soms ook moeilijke momenten, zoals iedereen,

-

ik kom jullie een knusse avond wensen en voor straks duik maar lekker onder lakens zodat je lekker warm lig en dat oogluiken mogen dichtvallen .Om de dromen van een prins op een wit paard misschien .Hier zijn er drie die nu lekker aan smullen zijn precies alsof het een feestmaaltijd is .Soepvlees met een beetje merg en klein been .Af en toe geef ik hen aan hen eens .En ik heb daarna lekker soep van die bouillon .Dat staat nu te pruttelen want ik eet veel soep vooral savonds bij mijn laatste snoepjes van de avond .Nu sttat er naast mij een lekkere tas muntenthee .Ik eet niks zoet meer kan er niet tegen heb maanden gezocht naar confituur dat niet zoet is alsook choco en .Nu heb ik het gevonden lekkere confituur met amper suiker en ook enorm lekkere choco .Nochthans is het een merk van de winkel zelf .Had geprobeerd met merk artikelen maar vond het gewoon niet lekker .Nu had ik tegen mijn eigen gezegd dit is de laatste dat je dat bestelt .Dan eet je gewoon niet meer en nu is het dat waar ik zo lang naar gezocht heb .Hier komen geen koffiekoeken of taart meer binnen om dat ik een hap weg moet doen .Af en toe bak ik wel eens croissants maar dan is het een paar maar en dan eet ik nog niet eens de helft ervan op .Ook heb ik cholade gevonden waar amper suiker in is met hele nootjes .In mijn thee doe ik een vierde van een klontje suiker .Heb een suikerschaar .Het was heel goed buiten lekker fris goed aangekleed zelfs de viervoeters hebben er van genoten .Ik ga graag met dit weer buiten een goede warme jas en handschoenen aan met een zelfgebreide muts .En dan met volle teugen genieten ervan .Nu mijn thee klaar maken om de avond de starten want koffie drink ik niet bah .Ofwel een lekkere warme chocomelk nu maar thee drink ik het hele jaar door moet daar niks bij hebben soms een klein stukje chocolade maar hoeft niet zo nu me straks klaarmaken om de avond te starten met woordzoekers enz dus slaapwel iedereen tot morgen hopelijk
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond iedereen,
na de mist is het nog een mooie dag geworden
wel een frisse wind maar in de zonkant
van de straat was het heerlijk om te wandelen
op weg naar de kapster en terug langs de winkel
morgen zou het ook zo'n weertje zijn... laat ons hopen
Bekske, ik gebruik geen suiker meer geen vet en geen zout
alleen in mijn broodje nog een beetje zout, ik krijg het
brood zonder zout niet binnen
Veel sterkte aan hen met problemen en pijn...
ik denk aan jullie..... nog een fijne avond en voor straks
een heerlijke nacht zonder boze dromen of pijn....
slaapwel en tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat"