NACHTUILTJES(12)2024
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Hey, ben mijne eerste niet meer
Om een agenda geweest voor 2025! En binnengeweest in een kledingzaak, lag daar toch een truitje en een sjaaltje naar mij te lachen
CORRY, [\b] je brengt hier leven in de brouwerij. Ze spreken van veel wind aan de kust! Mooie foto!
Rietjes , 't was verschieten als je het hoort en we wonen dan nog in geen hoogbouw.
Yorkske sterkte met je hand!
Jadi , het is ook al twee jaar dat je er woont, in april ik 4 jaar gaat veel te vlug!
Krakje je kleinkinderen zijn pubers, ze houden je wel jong hé, gelukkig hulp van de kinderen.
Memerietje blij als je eens hier bent, veel beterschap!
Yvette alles goed met de ogen nu?
Groetjes
Greetie
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen allemaal
Hier is het nog droog maar voor hoelang?
De wind waait wel rond de blok, ik zit 2 hoog
We zien het wel, donker is het nog wel
Hier geen Sint maar die weet al jaren
dat ik te oud ben voor speelgoed
mag snoepen, dat suikervrije snoep vind ik niet lekker
Fijne vrijdag, goede moed en sterkte aan wie het nodig heeft
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" 
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
Vandaag heb ik wel iets te vertellen.. Deze nacht zo ongeveer 23.30u ferme storm met heel veel regen . . En opeens een grote krak, de elektriciteit uitgevallen over gans de stad .. Was me dat verschieten ik wipte letterlijk en figuurlijk uit de zetel. Wetende dat er boven mij een plat dak is ,en drie muren in glas . . En verder zie ik de open natuur. Dus ja een "trekgat"
Enfin hoelang het duurde weet ik niet, ik ben maar naar mijn bedje gegaan. Waar ik natuurlijk de slaap niet direct vond.
Ken er iemand van jullie stierenboter = goede boter gemengd met bruine suiker.. Dat was gisteren mijn avondeten . Ik had daar zo'n goesting op , niet te doen . . Het was van toen de kinderen klein waren dat ik dit nog gegeten heb.. En ja een caloriebom ten top, gevolg de suikerbom en de storm ,was dat ik niet kon slapen ..
Enfin dit gezegd zijnde, kijk ik deze morgen uit op sterk wiegende boomtakken, de zon en het is droog.
Deze namiddag naar de kapper, mijn kapsel is precies coupe Jommeke. Dat fluffy haar van mij je kan daar echt niks mee aanvangen
Rietjes dat doe ik ook met alles weinig zout en peper dan kan je er bij doen . Wat andere kruiden betreft zoals laurier en thijm en zo ben ik ook voorzichtig . MAAR ik moet zeggen dat na mijn laatste verkoudheid mijn smaak minder is .. Dus moet ik dubbel opletten .
Euch . . . een kooi ! ! ! . . . moch gauw. . "Zalig de armen van geest , ze zullen God zien " Je "floept" zo de deur uit en er is meer tijd om dingen te doen dat je graag doet ..
Meme-rietje fijn je te lezen , hi hi en nee dat is niet uitlachen maar het mis begrijpen met hoorapparaten , kan soms van die ludieke uitspraken met zich meebrengen hé .. Je bent moe na de chemo , maar men zegt ook altijd dat slapen de helft van de genezing brengt .
Ikke wist dat je rietepetietje genoemd wordt ..
Yip en Poesie is Corry toch mooi die nick namen hé; En die worden gegeven met zoveel liefde
Hoi Yorkje , ja kan het geloven dat uw prothese been veel weegt .. En daar moet je gans de dag mee lopen hé . .Dit is zeker niet alles. Mijn grootvader wou die niet , hij vond dit eerder een ongemak dan een gemak.
Corry als het u een troost kan zijn , ik slaap ook de nacht niet meer door. Maar ik heb het geluk even naar 2c en dan terug bed in . Kan ik niet terug de slaap vinden dan kijk ik wat op de verhalen of foto's /verhalen op instagram. En het lukt tot nu toe weer in slaap te geraken .. Tot de volgende wc stop. Och niet te geloven dat Eleonor ook al zo groot is .. Man ik heb haar geboren weten worden . Wat vliegt de tijd niet te doen.
Greetie in oktober was het 5 jaar dat we in ons appartement wonen . Mijn ventje 3j . Wij waren gelukkig al verhuist naar hier .. Maar dat dit voor U ook al vier jaar is amai .. de tijd vliegt voorbij
Op mijn to do lijstje staat er van alles dat ik wil doen vandaag . Dus we vliegen er maar eens in .
Aan iedereen een fijne vrijdag
toedeloe
menu: linguin met ham en kaas meegebracht van de Colruyt . Ik moet om 13u in mijn vorig dorp bij de kapster zijn .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Het WE staat voor de deur
'k zal het maar vlug binnen laten en dan deuren en ramen toe
want het belooft niet veel goeds voor de komende nacht; wind en regen
Verleden nacht was het ook al van dat, ik die altijd mijn venster open laat om te slapen ben er toch uit geweest om alles dicht te maken.
'k ben er trouwens weer drie maal uit moeten komen, krampen in mijn kuiten
Corry Eleanor wordt al net zo'n mooi meisje als haar twee zusjes.
Deze middag heb ik met mijn ventje een nieuw adresje uitgeprobeerd om te eten, 't was SUPER, we keren er zeker nog terug.
Meme-Rietje, goed dat je toch nog eens kunt lachen gedurende die vieze chemokuur.
'k zal het maar vlug binnen laten en dan deuren en ramen toe
want het belooft niet veel goeds voor de komende nacht; wind en regen
Verleden nacht was het ook al van dat, ik die altijd mijn venster open laat om te slapen ben er toch uit geweest om alles dicht te maken.
'k ben er trouwens weer drie maal uit moeten komen, krampen in mijn kuiten
Corry Eleanor wordt al net zo'n mooi meisje als haar twee zusjes.
Deze middag heb ik met mijn ventje een nieuw adresje uitgeprobeerd om te eten, 't was SUPER, we keren er zeker nog terug.
Meme-Rietje, goed dat je toch nog eens kunt lachen gedurende die vieze chemokuur.
Oud maar niet Out
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
hier heel veel wind en regen, geen weer om een hond door te jagen,
dus blijft die hond gezellig bij mij binnen, zelf de poesen huizen binnen,
de tieners zijn terug naar huis, ze rijden morgen met mama naar Duisland kerstmarkt,
dus rust in huis en minder was, al heb ik er geen last van ze helpen goed,
geniet van de warmte in huis met een warm drankje dat zal smaken,
grtjs van krakje,

dus blijft die hond gezellig bij mij binnen, zelf de poesen huizen binnen,
de tieners zijn terug naar huis, ze rijden morgen met mama naar Duisland kerstmarkt,
dus rust in huis en minder was, al heb ik er geen last van ze helpen goed,
geniet van de warmte in huis met een warm drankje dat zal smaken,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-

Goedemorgen iedereen,
veel regen gehad vannacht , en wind
nu zijn zo goed als alle bladeren van de
bomen, ze worden hier regelmatig opgeruimd
van de voetpaden en de straat, maar ze
plakken nu goed met al dat nat...
de groendienst van 't stad zal werk hebben...
Mijn wasje is bijna klaar en mijn volkorenbroodje
is aan het bakken, de wekelijkse werkjes
Voor allen een fijn weekend en blijf of wordt gezond
Veel sterkte aan hen die het nodig hebben
-

Hallo zaterdagmorgen, al druk bezig geweest.
Ik neem even pauze met een colaatje Z.
En profiteer er van om jullie een fijne dag te komen wensen.
Gisteren zoonlief een ongeluk, een metalen balk door de achterste zijruit van de auto gevlogen . Het kon erger geweest zijn stel dat het door de zijruit van de chauffeur was. Ik weet niet wat de gevolgen zouden geweest zijn. De constructie van de tegenligger was niet goed vastgelegd.. Gelukkig maar blikschade en ferm verschoten .
Terwijl de wasmachine de lakens aan het wassen is, ben ik weg en weer even naar de legerstock gereden ..
Aan de mini parkeergarage durft men al eens hun auto zetten. Dan kunnen de bewoners niet buiten om naar het werk te gaan .. Dus een sticker gehaald om op de gemeenschappelijk poort te kleven . Hopelijk houden ze er nu meer rekening mee. Alhoewel men nooit voor een garage mag parkeren met of zonder sticker zijn er die er niet achter kijken .
Sorry dat ik nu even niemand van antwoord dien , maar ik moet verder doen in mijn HH
Fijne zaterdag iedereen
toedeloe
menu : gemengde hamburgers met worteltjes en natuuraardappelen
-
@ jadi, geluk hebben mag ook wel eens
jouw zoon heeft chance gehad het had
zoals je schrijft: veel erger kunnen aflopen
een ongeluk is zo rap gebeurd door onoplettendheid
van een domme chauffeur....
brokken kunnen hersteld worden....
lichamelijk leed zou erger zijn!! sterkte!
jouw zoon heeft chance gehad het had
zoals je schrijft: veel erger kunnen aflopen
een ongeluk is zo rap gebeurd door onoplettendheid
van een domme chauffeur....
brokken kunnen hersteld worden....
lichamelijk leed zou erger zijn!! sterkte!
-
Koud, winderig en nat
Niet Leuk
Voor het te erg werd hebben we vanmorgen toch ons wandelschoenen aangetrokken om het deelnemersaantal aan de grote clubwandeling toch wat te verhogen (+ 2) alle beetjes helpen
We hebben 10 km gestapt en droog gebleven tot km 9, niet slecht dus.
Voor de rest van de dag cocoonen met wat kruiswoordpuzzels en een boek, straks een pan mosselen met stokbrood.
Jadi, je zoon zal wel geschrokken zijn, best dat het toch goed afgelopen is; je mag er niet teveel over nadenken wat ... hoe ... als ....
Niet Leuk
Voor het te erg werd hebben we vanmorgen toch ons wandelschoenen aangetrokken om het deelnemersaantal aan de grote clubwandeling toch wat te verhogen (+ 2) alle beetjes helpen
We hebben 10 km gestapt en droog gebleven tot km 9, niet slecht dus.
Voor de rest van de dag cocoonen met wat kruiswoordpuzzels en een boek, straks een pan mosselen met stokbrood.
Jadi, je zoon zal wel geschrokken zijn, best dat het toch goed afgelopen is; je mag er niet teveel over nadenken wat ... hoe ... als ....
Oud maar niet Out
-

Goedemorgen, een fijne zondag ondanks het natte weer
Maak er een leuke zondag van, en binnen gezellig warm en fijn
Yorkske, hopelijk blijft het bij één zo'n spuit want het is pijnlijk
ik wou er niks over zeggen om je niet ongerust te maken
maar het is echt niet fijn... hopelijk helpt het een beetje
Voor allen een fijne weekend en veel beterschap aan alle zieken
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Eindelijk binnen
Het is grijs, regen en wind maar het zo opklaren deze namiddag hopelijk
Yorkske , zo pijnlijk en jij heeft een grote pijngrens duimen dat het beter wordt.
4 dorpsgenoten op één week gestorven, gisteren de eerste begrafenis bijgewoond. Leeftijd 74,72,63 en de 49 jarige aan zelfdoding, twee dochtertjes 13 en 15 jaar, heel erg.
Ken ze allemaal heel goed, ben er niet goed van.
Groetjes
Greetie
-
Fijne zondag aan allen
Ja Greetie, bij dergelijke berichten sta je toch even stil hé.
Posiitef blijven is niet altijd even makkelijk toch proberen hoor.
't was weer een gedoe om hier binnen te raken
maar 't is gelukt en gelukkig maar hebben wij tijd om te wachten hé
Mijn zondagse strijk is weggewerkt, de kerstlichtjes hangen aan de balustrade en 't is bijna aperitief time en tijd om mijn witloofrolletjes in de oven te schuiven.
Nog ff te vroeg dus hier nog eens rondneuzen
Ja Greetie, bij dergelijke berichten sta je toch even stil hé.
Posiitef blijven is niet altijd even makkelijk toch proberen hoor.
't was weer een gedoe om hier binnen te raken
maar 't is gelukt en gelukkig maar hebben wij tijd om te wachten hé
Mijn zondagse strijk is weggewerkt, de kerstlichtjes hangen aan de balustrade en 't is bijna aperitief time en tijd om mijn witloofrolletjes in de oven te schuiven.
Nog ff te vroeg dus hier nog eens rondneuzen
Oud maar niet Out
-

Goede morgen iedereen
Sinterklaas is terug naar Spanje. Nu voel je al serieus aan de ellebogen dat de Kerstman/Pére Noël/ Sancta Claus staat te trappelen. De Jingle Bells komen nu al mijn oren uit. En de winkels spelen er gretig op in ..
De indruk is er al , dat dit de mooiste feestdagen wordt van je leven.
Kerstmannen en -bomen sieren de straten. De stormloop om pakjes te kopen kan beginnen..
Voor de warmste week is de start er ook al . .
Ik maak me niet druk, en laat alles à l' aise voorbij gaan . Het genieten komt wel met mondjes maat .
De Kerstboom staat hier ook te pronken en op het moment van plaatsen scheen de zon .. Ik waande me in Amerika waar het zomer is waar de feestdagen ook doorgaan .
Zeg nu zelf , wij konden in onze jeugd geen Kerst- en Nieuwjaar voorstellen zonder sneeuw en de vriezen man toch .. Op menig kerstboom in de huiskamer lag er kunstsneeuw.
En zo kan ik nog uren verder doorgaan tot aan Pasen zelfs
Oma-C inderdaad , zoonlief had veel geluk oef . .Zoals mijn schoonzoon zegt "er bestaan geen slimme accidenten". Hier is het tot nu toe droog maar winderig .
Greetie slik , ja amai 4 dorpsgenoten . . dat blijft serieus kleven aan de ribben . Oeps zelfdoding , slechte tijd van het jaar en dit gebeurd meer rond die tijd .. Het is geweten dat dit een piek heeft met de donkere dagen . Hoe triest het ook is . Het is heel erg voor de nabestaanden hoe moeten ze dit plaatsen.
Yorkje ik denk dat die Engelbewaarder zijn papa zal geweest zijn. Hopelijk is het vandaag beter met je hand .
Rietjes genoten van je wandeling gisteren , meer moet dat niet zijn hé
Aan iedereen een fijne zondag , met een natje en een droogje moet kunnen .
toedeloe
menu : biefstuk friet, achteraf een zelf gemaakte fruitsla ..