In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Adam2

10 dec 2024, 18:35

Remie schreef:
10 dec 2024, 17:14
We gaan nu toch hier niet overdrijven hè Adam? Maar toch bedankt :wink:
Nee hoor; maar ik was/ben echt blij verrast.
Enne; jij bedankt.
Afbeelding

zonnebloemetje

10 dec 2024, 20:42

een goeie avond alweer iedereen

deze voormiddag druk bezig geweest aan een grote pot soep maken en nog wat andere bezigheden
en na de middag dan wat rusten in de zetel voor de tv

Remie voor morgenochtend zal het zeer fris zijn hoor , allé hier toch zo'n 4°
mijn ventje is deze voormiddag ook met de fiets boodschappen gaan doen en het was een koude Noord-oostenwind
en jezelf vooral niet forceren hoor met je fiets , maar hopelijk kan je er van genieten

An een drukke oppasdag voor jou vandaag

jadi ja ik heb mijn rolstoel van gisteren en binnenkort ook nog een scootmobiel , maar die was nu nog niet binnen
en je hebt een leuk kerstboompje , en das altijd gezellig rond die tijd van 't jaar

inge gezellig op de bank , awel wij ook

en nu ga ik mij placeren sè voor de rest van de avond

voor iedereen nog een gezellige warme avond

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

10 dec 2024, 22:27

jadi schreef:
10 dec 2024, 09:50
Afbeelding

Mooi hoor :D
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

10 dec 2024, 22:28

zonnebloemetje schreef:
10 dec 2024, 20:42

jadi ja ik heb mijn rolstoel van gisteren en binnenkort ook nog een scootmobiel , maar die was nu nog niet binnen
Wat goed ! Hier zijn daar wachtlijsten van maanden voor hoor ik.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

10 dec 2024, 22:30

Remie schreef:
10 dec 2024, 04:34

Morgen ga ik het weer in ’t eggie proberen, dan geven de weersvoorspellingen minder wind en tussendoor enkele uurtjes droog op….. hoop ik dan toch..!
Het wordt beter weer morgen , dus ik hoop met je mee .

An-W

10 dec 2024, 22:30

Fijne nacht allemaal .

Afbeelding

Remie

11 dec 2024, 05:12

Afbeelding

Afbeelding

Goeiemorgen Iedereen. Afbeelding

Spreuk/Gezegde: Het gaat er niet om of je binnen of buiten de lijntjes kleurt, het gaat erom dat je je eigen tekening maakt.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

11 dec 2024, 05:14

Afbeelding

Op dit ogenblik weet ik nog niet of het me straks gaat lukken om heel even met mijnAfbeeldingeen klein toertje te maken voor ’n frisse neus en weer wat conditie op te doen.
Zodra het licht is loop ik even naar buiten om te kijken en te voelen hoe de situatie is met het weer in onze omgeving Afbeelding
Die conditie zal ik nog hard nodig hebben, beter kan ik niet meer worden, maar om misschien toch nog even op een aanvaarbare manier mee te kunnen doen op deze mooie planeet….. daar ga ik nog effe voor..!

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

11 dec 2024, 08:09

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

11 dec 2024, 10:22

Afbeelding
Goede morgen dat kom ik niet gewoon hoor die donkere dagen . ik denk altijd dat het nog vroeg is , bij het wakker worden .
Zelfs in de dag moet ik het licht aan zetten. De bomen wiegen lichtjes , raar ik zie geen vogels . Noch in de lucht , noch op de takken van de bomen . Als ik in de verte kijk waant ik mij dicht bij een bos te wonen . Hoe een zicht kan bedriegen hé . Er vormen zich ook weer al enkele zwemkommen in De Broecken. Mag eerlijk stoppen met regenen anders woon ik terug aan zee
♪♫ Mia van Luc Devos speelt hier op de achtergrond . . Het blijft toch nog altijd een mooi liedje hé .. Prachtig muziek op radio 2, ik ben benieuwd wie dit jaar gaat winnen . Hopelijk niet weer Queen met Rapsodie. .
Hallo Adam fijn je terug lezen
Inge zo te lezen was het gisteren een heel drukke dag voor je.
Zonnebloemetje je schreef dat uw ventje boodschappen deed met zijn koddig fietsje toch niet in zijn blote armen ! ! ! !
Hij is er toe bekwaam.
Best dat je niet te lang moet wachten .. Hopelijk heb je uw scootmobiel ook vlug ..
An dank dit is het laatste boompje dat we samen kochten . Ik weet nog dat ik aan de kassa zei tegen de verkoopster " hoe ouder wij worden , hoe kleiner het boompje"
Remie , spreuk/gezegde << een goede daad is goud waard>>
.. Dat wordt genieten met uw fietsje in de polders . De natuur zal je weer heel veel bieden vandaag
Fijne dat Anne-Marie
Ik wens iedereen een fijne woensdag , de week is weeral halverwege
toedeloe
menu : wok à la Jadi met veel groentjes en kalkoenvlees en mie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

11 dec 2024, 14:53

Goedemiddag, ik kom nog even vlug aan waaien
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Eten geregeld en de kinderen van school gehaald, die waren beide vroeg vrij.
Daarna met zijn allen warm gegeten.
Net onder de douche vandaan en zit nu even met een kop thee op de bank.
Om 4 uur begint de kerstmarkt op jongste zoon zijn school
Moet even mee, want hij moet zijn skipak halen voor de werkweek na de kerstvakantie en man heeft daar niet zoveel doel over.
Dan weer vlug naar huis (man en kind blijven daar dan) en ik moet door naar de hondenschool

Geniet nog van jullie dag

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Remie

11 dec 2024, 16:25

Afbeelding

Vanmiddag na de boterham is het Afbeeldingmiddagdutje nu toch eens uitgelopen tot een onfatsoenlijke slaapevenement van meer dan bijna 3 uur.
jadi schreef:
Remie Dat wordt genieten met uw fietsje in de polders . De natuur zal je weer heel veel bieden vandaag
Nou Jadi, dat viel eigenlijk al vroeg in duigen... :?

Vanmorgen, 't zal goed over 8:00 uur geweest zijn, ging al vroeg de telefoon in huize REMIE, mijn behandelende arts uit het Erasmus MC met de vraag “Hoe is het gegaan de afgelopen dagen met U” vroeg ze.

“Eigenlijk wel goed naar omstandigheden, heb me de laatste tijd niet zo goed gevoeld” laat ik haar weten.
“Da’s mooi en fijn om te horen” zegt ze.

“Voel mezelf zo goed dat ik op het punt sta om even een stukje te gaan fietsen” zeg ik..!

“Meneer REMIE, dat wil/moet ik u zeer afraden.. nee erger nog, eigenlijk zou ik u dat het liefst verbieden om zoiets degelijks nu al te gaan doen.. maar dat kan dan ook weer niet, dat gaat dan ook weer net te ver” was haar antwoord met ‘n toontje van glimlach wat ik bespeurde.

Tja… en wie ben ik dan om die raad van één van mijn beste behandelende artsen in de wind te slaan?

Die telefonische afspraak was trouwens gepland, had ik effe gemist/over het hoofd gezien in mijn Erasmus MC dossier waar ik toch zeker dagelijks even inlog. :oops:

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

11 dec 2024, 16:48

mama-inge schreef:
11 dec 2024, 14:53
Dan weer vlug naar huis (man en kind blijven daar dan) en ik moet door naar de hondenschool
U heeft (bijna) weer een heel drukke dag achter de rug IngeAfbeelding

Remie

11 dec 2024, 17:00

jadi schreef:

♪♫ Mia van Luc Devos speelt hier op de achtergrond . . Het blijft toch nog altijd een mooi liedje hé ..
"https://www.youtube.com/embed/YdskK0FdA ... tg3TvtMiBE"

zonnebloemetje

11 dec 2024, 18:01

een goeie avond alweer iedereen

wat gaan die dagen nu toch rap voorbij doordat het rap donker is en 's morgens ook nog lang donker blijft , maar soit voor mij geeft het niet want ik stoor mij daar niet aan
tis winter en das normaal hé nu deze tijd van 't jaar
dus deze voormiddag enkele boodschappen gedaan en we zijn maar na 13u thuis gekomen
we wilden het laatst naar de Colruyt maar stonden in file door verschillende brandweerwagens die de rijweg versperden omdat er een gaslek was door afbraakwerken
en dus hebben we dan maar laat gegeten hé

Remie goed dat je naar je behandelend arts luistert , want zij heeft het zeker goed met jou voor

jadi mijn ventje heeft eindelijk een gebreid jasje aangedaan gisteren bij 5° omdat ik aandrong , want anders was hij weer weg in zijn T shirt

inge veel plezier met de hondjes in de hondenschool , en je zal goed aangekleed moeten zijn , want tis koud

marietteke , hoe gaat het nu met jou ?????

An , Yuna , Anne-marie , Adam en Michiel
ook een goeie avond voor jullie

en nu ga ik een pot rabarber klaar zetten om morgen confituur te maken

voor iedereen nog een gezellige warme avond

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***