In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

15 dec 2024, 09:00

Afbeelding
hopelijk hebben jullie goed geslapen zodat je kunt genieten van jullie zondag groetje

Oma-C

15 dec 2024, 09:04

Afbeelding

Goedemorgen maatjes :wink:
Koud en droog maar alles ligt nat .....
er zal dus wel regen geweest zijn vannacht :?
Een mooie zonsopgang is er te zien...
Laat ons hopen dat we een mooie dag krijgen :roll:

M-M, "schaverdijnen" is ijsschaatsen volgens mij :roll:

Veel moed en sterkte aan de zieken onder ons....
Geen nieuws hier, dus tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

15 dec 2024, 09:56

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ik hoop van harte dat jij en manlief zich geamuseerd hebben gisteren.

Manlief gaat nog enkele vergeten boodschapjes doen. Yoghurtjes, vers fruitsap en een reserve kaarsenaansteker. De AH en de JU*BO zijn hier zondagvoormiddag open.

Gisteren zijn we in de lokale elektrowinkel zo'n opblaasbare strijkplank gaan bestellen. Mijn oude gewone strijkplank is versleten en wiebelt vervaarlijk. Manlief had al een tijd zo'n strijkplank voorgesteld, omdat ik altijd echt wel veel was en dus ook strijk heb. En ik strijk, behalve het ondergoed, werkelijk alles.
Maar ze moest besteld worden en woensdag zou ik ze reeds hebben. Heb 2 vriendinnen die er zo eentje hebben en die zijn daar enorm tevreden van. Zelf als ze gisteren in de winkel beschikbaar was, konden we ze toch niet meenemen, want de achterzetel zou dan voor een deel plat moeten, maar de bench van Matice staat op de achterbank en die moet er eerst uit. Ben benieuwd.

Ga me dadelijk badje nemen en het licht HH doen en dan maken we er een luie zondag van. Enfin, lui, ik ga alle kaartjes schrijven, zodat ik die morgen op de bus kan doen, maar ga die aan het postkantoor instoppen, want de postbus hier in straat wordt helaas niet elke dag leeggemaakt, soms zelfs 3 dagen niet. Hebben daar al ooit een klacht op de Post ingediend, maar dat gaat dan enkele weken goed en dan is het weer hetzelfde oude liedje.

Ben aan het nadenken wat ik ga aantrekken, moet iets comfy zijn, maar goed genoeg om deze namiddag even te gaan wandelen met Matice. Vind het zeer killig buiten.

Zo, ik wens iedereen een fijne zondag, beterschap aan de zieken en herstellenden. En voor jullie allemaal een dikke warme knuffel. Liefs.

anjelierken

15 dec 2024, 11:08

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: het was interessant gisteravond. Veel wetenschappelijke weetjes verteld door een boeiende vertelster. Het duurde 2 uur zonder pauze, dus die heeft 2 uur non-stop gebabbeld. Na afloop nog iets gaan drinken in de cafetaria, was gezellig. Een van de onderwerpen was : waarom zitten appelsienen in oranje netjes ? Om ze oranjer en dus rijper te laten schijnen ( ook al zijn ze niet rijp). Hetzelfde met citroenen in een geel netje of limoenen in een groen netje. Dit waren meer de huis-tuin- en keukenweetjes. De meeste items gingen over ruimtevaart, klimaatopwarming.
Over een opblaasbare strijkplant heb ik nog nooit gehoord. Heb het opgezocht , en ja, dat vergemakkelijkt het strijken.

Wij gaan in de namiddag wandelen, denk dat Spaanse woef het al weet. Die loopt hier al de ganse voormiddag te zeuren. Ik hoef enkel maar in mijn wandelboekje te kijken en het te bespreken met manlief, en die weet dat, ongelooflijk hoe rap die iets door heeft.

Tot morgen iedereen.

Bekske

16 dec 2024, 06:01

Afbeelding
hier weinig nieuws deze week geen boodschappen hulp .Dus straks een bestelling plaatsen om woensdag of zo te laten leveren .Ik denk niet dat ik dit jaar nog hulp ga krijgen want volgende week en de week daarop kerst en nieuwjaar .Daardoor gaan er dan ook in verlof .Maar ja het is nu zo had nog een en ander vandoen wel in een andere winkel dat ik eerst moet zien voordat ik het koop .Dus dat valt in water .Ook de kinesist dat in de late namiddag ga komen .Alsook nog vanavond met buur met de honden buiten .Moet ook een overgordijn wassen dat aan een deur hang .Zodat het terug in orde is en proper .En verder ja eten klaarmaken voor de viervoeters en mij .Ja de viervoeters krijgen iedere dag vers eten dat ik klaarmaakt .Ben aan nadenken wat ik vandaag ga klaarmaken .Ik weet het aardappelpuree met prinssesenbonen en iedere avond voor slapen gaan soep met mijn snoepjes erbij die ik moet nemen .Dan is het ook niet op een nuchtere maag .En verder zal ik vanavond weten hoe mijn dag verlopen is .Gisteren de kaartjes in de bus gestopt .We komen daar voorbij tijdens onze toertje rond .Evenals de glasbak een beetje gevuld .ziezo ik wens jullie een rustige week met veel leuke dingen en geniet ervan groetje

Muddy Maddy

16 dec 2024, 06:22

Goede morgen seizoentjes,

't is weer 'n vroege dankzij een onderbroken nacht omdat ventje om 12 uur thuis kwam van de afbraak van het vistijn en Gimly om 10 na 5 kwam miauwen Daarna schoot Lilly om 5 u 30 in actie. Vandaag de laatste loodjes en ik maak aardappelpannekoekjes van de halfgelukte gevulde aardappelen. Die moeten vandaag op.Wat ik erbij ga serveren geen idee maar volgens de website hoeft dat zelfs niet. Ik heb wel geen bieslook maar ga er peterselie bij doen. Op het vistijn een kadooke gekocht voor moeder. Het is een tafelstukje met de modekleuren van volgend jaar en lichtjes. Dat laatste zal scoren.
Met de pastoor gesproken en over zijn broer en gevraagd naar dè foto die z'n broer van mijn heeft en die ik terug wil. Hij ziet hen met kerst en zal het vragen ( al hij het niet vergeet :? )
Foto van de kerstman en ene van Jack Sparrow ( met een vanillejenever!) Die laatste was voor de kinderanimatie. De schat van de piraat.

Buurman en buurvrouw waren blij dat we er waren en alle nieuwe vrienden van ventje zijn voorgesteld.
Noordzeevischotel was lekker. De warme frietjes ook, die we thuis zelf gemaakt hadden. Suus heeft even gebeld om te vragen of ik bezwaren had dat ze een relatie aanging met Sabrina die ik ook ken. Ze doet maar. Zelf zie ik een man in haar toekomst maar dat heb ik niet in de hand. Ik laat het aan Fortuna over.

Veel Mac Taylor hebben we niet gezien en 2 afleveringen hadden we al op tv gezien. Als dessertje een advocaatje gedronken. Gisteren was het ook de verjaardag van mijn vader zaliger. Hij zou 88 geworden zijn. Van buurvrouw een kerstkrans gehad om op het raam te plakken. Ik denk dat ik hem onderaan de voordeur ga plakken die nodig eens mag afgekuist worden. :roll: Vandaag komt ook een pakje toe. Ventje gaat na de afbraak douchen, ik vanavond. Met lavendel.

De laatste hand leggen om de vaatwas te legen en Lilly heeft al in het plastiek van het kadootje gebeten. Vanmorgen op hete poot betrapt. Ze keek me aan van : Hoezo?
Is weer naar boven om haar beklag te doen.
Ik verdwijn in The Zone.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

16 dec 2024, 09:41

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
Grijs en nat maar voorlopig geen regen
Voor allen een fijne nieuwe week
en beterschap en moed aan onze zieken.......

Helena van Troje

16 dec 2024, 11:05

Goede morgen.
Ik zie dat ik gisteren niet gepasseerd ben.
De dag verliep even iets anders dan gepland.

Ik kreeg het onzalige idee om te voet naar de lieve bakker te gaan, wat verder af.
Ongeveer 2km. Dat ging nog vlotjes.
Na een half uur rechtstaand te hebben aangeschoven ging het al iets minder.
Dan nog wel zonder stok...Ook geen goed idee.
Toen moest ik ook nog eens dringend naar het toilet.
Chance woont de middelste daar niet ver van.
Daar dan maar aangebeld en gevraagd of ik naar toilet mocht.
Uiteraard mocht dat en of ik mee bleef eten.
Zo gezegd, zo gedaan. Dat was tof!
Ik ben wel met de auto thuis afgezet want de kinderen gingen naar de chiro hier een stap vandaan. Dat gaan we niet meer avonturen in de toekomst dat wandelen naar de bakker, ook niet naar de Spar, want dat is ongeveer even ver. Leve de fiets.
Daarmee was de halve zondag om.
Moest ik nog strijken en was ophangen en opruimen en eten maken voor 's avonds.

Schaverdoanen zeggen ze hier= ijsschaatsen inderdaad.

Ook hier is het grijs, kil en vochtig.
Maak er toch binnen maar een warme dag van!

anjelierken

16 dec 2024, 13:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze voormiddag kleine werkjes gedaan, en 1 grote, nl. de ramen van de veranda buiten gepoetst. Je ziet het dat ze een beurt gehad hebben. Het was nochtans een beetje aan het miezeren .

Niet koud buiten, heb terug de citroenboom buiten gezet, het blijft de komende dagen toch zacht.

Voor vanavond prei in hesp en kaassaus. Vindt dat lekker, is eens iets anders dan met witloof. Je kan het ook maken met witte selder.

Tot morgen iedereen,

Oma-C

16 dec 2024, 16:52

Afbeelding

Goede avond allemaal :wink:
Nog een fijne dag verder en slaapwel voor later op de avond.
Ik ga de rolluiken sluiten, de koude wind buitensluiten en genieten
van de gezelligheid binnen :? Slaapwel iedereen en tot morgen....
Sterkte en moed aan onze zieken :)

Muddy Maddy

17 dec 2024, 08:16

Goede morgen seizoentjes,

Straks naar de dokter. Gisteren een pakje maar eentje die in de brievenbus kon. Post Nl is" onderweg". Naar Brugge gaan naar het ouderlijk huis is uitgesteld tot na Januari. Zo heel veel valt er daar niet te doen en ventje hoeft daar niet bij te zijn. Wel moet hij vandaag bellen naar moeder dat we pas donderdag komen. Ik moet nog bij An & Els zijn en na het bezoekje aan moeder rijden we door naar de Ar*nde voor de vlammentjes. de diepvries is de dag voordien dan geweest en we hebben van bij hen frikandellen nodig.( die zijn besteld)

Ventje wil wat rusten omdat er gisteren nog de afbraak bij zat. We hebben om 15 u pas aan de kippeborrelhapjes kunnen beginnen. Tsja.
Dus wil ventje vandaag hier de beneden aanpakken. woensdag de boven omdat ik vandaag pas vanavond ga uitgebreid douchen. Gisteren de hele tijd in de zone doorgebracht omdat ventje moe was en spierpijn had. En dus enkel opgestaan is om naar de Wc te gaan. Vandaag zal hij zichzelf moeten insmeren want ik ben naar de dokter. Er moet iemand thuis zijn want het is een pakje met handtekening.

Gimly was weer aan het vermageren waar ik bijzat dus die heeft eten gekregen. Er moeten nieuwe zakjes uitgehaald worden maar dat is voor straks. Ook zal de vaatwas dan uitgeruimd worden en opnieuw gevuld. Er moet nog wat gerief naar beneden gehaald worden voor het containerpark morgen. Daarna rijdt ventje door naar de A. voor nog wat spullen. ( lichtjes, kaarsen en grote theelichten)
het kattenkerstboompje heeft nieuwe batterijen nodig. De draak ook.

Ons cashpoint is weer out of order :? :roll: dus woensdag of donderdagmorgen eerst naar het cashpoint van bredene rijden om centen te halen voor moeder. De aardappelpannekoekjes zijn niet gemaakt geraakt puree dus die gaat onherroepelijk de vuilnisbak in. Het is niet meer veilig.

Kopje koffie halen en mijn promotiemail erdoor jagen en daarna even op Fb. Daarna briefje schrijven voor medicatie, aankleden en wegwezen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

17 dec 2024, 09:19

Afbeelding
ben enorm vermoeid opgestaan de benen willen niet mee.Dus eerst terug rusten en hopen dat ik nog enkele werkjes kan doen .Buurman komt laat vanavond na zijn werk om buiten de gaan met de kapoentjes zoals hij er tegen zegt .DONDERDAG KOMT DE KINESIST EN VRIJDAG KOMT DE HUISARTS .Morgen levering van wat ik bestelt heb je sta verbaasd wat alles kost tegenwoordig .Hier mogen we begin volgend meer betalen voor de huisvuilzakken en groene bak te ledigen .En is niet maar een paar euros maar veel meer .Ik denk dat er veel sluikstort zal gebeuren het is nu al zo .Iedere 14 dagen zijn er vrijwilligers die hier de kanten waar geen huizen staan proper maken .Je moest eens zien hoeveel zakken ze bij een rapen en het worden meer en meer .Waar de glasbak staat lag enkele dagen enorm veel vuil alsook een pc erbij .Als je dan goed rondkijkt zie je nog van alles liggen .Was de verwachten zegde gisteren enkele mensen tegen ons als we met de viervoeters buiten waren .Hier kunnen ze parkeren maar moeten hun schijf leggen want ze komen drie a vier controleren .Je ziet regelmatig briefjes on der de ruitenwisser steken .Ook houden vele zich aan de snelheid wat ze mogen rijden .De meeste denken wel dat hun autos vliegers zijn .Die komen met een snelheid af niet te geloven.Hier kun je met spitsuur amper de straat over steken .Afijn ja zal wel overal zo zijn zeker .geniet van jullie dag groetje

Oma-C

17 dec 2024, 09:53

Goedemorgen allemaal, :wink:
Droog zolang het duurt en of het koud is weet ik niet
ik ben nog niet buiten geweest :oops:
Hier komt morgen de huisarts voor
de maandelijks controle, (de laatste keer dit jaar :))

Ik wens iedereen een mooie dinsdag
en sterkte aan onze zieken.... :roll:

anjelierken

17 dec 2024, 12:00

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is hier heel rustig, de kerstlichtjes in de kerstboom branden ( alle dagen trouwens), Spaanse woef in de zetel( ook alle dagen trouwens :D :D ).
Als ik de stekker in het stopcontact steekt, branden die lichtjes veel minder. Doet manlief dat , is het in orde. Nochtans kun je toch niet meer doen dan het erin te steken. Volgens manlief is het een slecht contact.

Ga in de namiddag eens kijken voor extra versiering, heb hier een grote glazen " pot " waar vroeger een kaars inzat, die kan ik misschien opvullen met kerstversiering. En dan eens zien voor een kerststuk op tafel. Het begint stilletjes aan tijd te worden.

De prei in hesp gisteren was lekker, we hebben nog voor vanavond.

Tot morgen allemaal.

Helena van Troje

17 dec 2024, 12:34

Naar de voeten mevrouw geweest.
Afspraak voor volgende keer is al gemaakt.
Dan ook een gelaatsverzorging laten doen.

Voetpad is terug in orde.
Brievenbus staat er terug en staat recht.

Oma-C dank voor je weeral mooie kaartje!
Ook de anderen die al aankwamen.

Daar ga ik deze namiddag eens werk van maken.
Morgen stilaan beginnen met de kerstversiering.

Alles ineens dat lukt niet meer.

Het lijkt alsof het lichter wordt buiten.
Echt koud was het niet.

Dames en dieren hou jullie goed!