In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Zwaai zwaai zwaai, joehoe . . . . dat hoorde ik deze morgen toen ik window shoppen aan het doen was in de stad.. Ik kende die dame niet, nog van haar noch van pluim.. IK zwaaide maar terug en zei "hey". .
En nu is mijn brein overuren aan het doen wie kan dat in godsnaam zijn ?
Oeps een goede morgen jullie allemaal .. 1481 stappen heb ik, en weer van alles meegemaakt.
In Zeeman rond gelopen, ik had niks nodig , zo maar gewoon ,en niks gevonden een vrouwtje met een rollator probeerde een bloes .. euch bloes . . ik zag er eerder een mannenhemd in .. Ze stond er wel mee daar niet van ..Maar de knopen zaten aan de verkeerde kant . Soit genderneutraal zo noemen ze dat nu zekers ?
Bij de slager vroeg ik een "schepje krabsla" niet veel voor één boterham of zo" . De pot daar kan ik bijna een heel brood mee smeren (sorry lichtjes overdreven) .. Vraag je 100gr salami of iets anders , wedden dat het 110 à120 gr is .. Raar dat het nooit - 100gr is hé .. Drie schelletjes jonge kaas dun gesneden . . jawadde Gerard bijna een halve centimeter dik .. Die gaan er met de grove borstel door;. . kassa kassa . .
Ik ben zekers aan het muggenziften .. woeha . . Maar je moet het nog allemaal ook opkrijgen hé . .
Ha nu weet ik wie die dame is .. Ooit heb ik haar eens geholpen een zak van 10 kilo patatten in haar auto te leggen . Ze kwam van de boerenmarkt op zaterdag. Maar allee dat zij me nog herkende .. Intussen zit ik nu thuis aan mijn laptopke, en een colaatje Z te genieten van het zonnetje zalig gewoon. Een heldere lucht en een familie kauwen in de berken . . Wat verder wat kleinere pluimage ook in vergadering blijkbaar. De takken wiegen zachtjes , maar windmolentje staat stil.. Net een koppel vliegen ?! voor mijn neus .. Van die hele dikke exemplaren .. strontvliegen zeggen wij er tegen ..
Oeps ik moet mijn muze intomen . .
Inge en vanaf vandaag de kinderen thuis ,het wordt dus nog wat drukker.
Zonnebloemetje nee nee ik heb de winkel niet leeg gekocht. Ik heb nog een beetje overgelaten voor jullie .. .
Remie uw spreuk vind ik de max . Je deed me al een paar keren vandaag lachen achter mijn schermpje, dank daarvoor
Hou er de moed in , ik ben elke dag blij u hier te lezen . . Je bent dan ook nog zo optimistisch chapeau man.
An geniet straks in de yoga.. Mijn dochter is gisteren geweest. Ze deden er de cirkel ademen .. Ze vertelde me dat ze daar serieus haar zelf is tegen gekomen .
https://www.annetteweers.nl/ademcirkels/
Ik ga moeten eindigen want ik ben hier maar aan het tateren ,en uit te leggen .
Aan iedereen een fijne dag, geniet er van de zon is er .. Met zijn allen naar buiten met de neus in lucht .. Vitamientjes op snuiven (het is een goeie die het zegt)
toedeloe
menu: de rest van gisteren : parelhoen vol au vent voor in een vidé bij mijn zonder vidé met puree .. = ik moet niet koken .. jabedabedoe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie avond allemaal
gans de voormiddag weg geweest op afspraak naar de dokter en onderweg enkele boodschappen gedaan en toen was het al 12.30u als we terug waren en we waren rond 9.30u vertrokken
maar soit dan zijn we de volgende dagen op ons gemak en hebben we niks meer nodig
jadi sinds ze op tv in het nieuws hebben gezegd dat de bevolking een voorraad moet aanleggen als er een oorlog zou uitbreken kan je zien dat er al veel gehamsterd word in de winkels , echt nie normaal
An ik heb vroeger nog auto gereden , maar met mijn scootmobiel moet ik op het fietspad rijden en hier is er altijd nogal druk verkeer maar dat ben ik wel gewoon en ventje kan ook meerijden met zijn fiets om er samen eens op uit te gaan in de buurt hier en ik denk dat het wel zal meevallen en ik heb er al meegereden toen ik die ben gaan bestellen en dat ging wel goed
Remie ik versta het wel dat die rotziekte nu jammer genoeg gans jullie leven beheerst en das ook normaal hé , maar als ze jou daar in het ziekenhuis nog lang op de been kunnen houden is dat ook al een pluspunt , en hopelijk slagen ze er in om jou nog heel lang te kunnen helpen
en nu het winter is ben ik nog niet gaan toeren met mijn cabrio
maar dat komt nog wel hoor
inge het zal voor jou ook gemakkelijker zijn als de kinderen eens thuis zijn zeker nu dat het vakantie is
voor alle leutertjes nog een gezellige warme avond

gans de voormiddag weg geweest op afspraak naar de dokter en onderweg enkele boodschappen gedaan en toen was het al 12.30u als we terug waren en we waren rond 9.30u vertrokken
maar soit dan zijn we de volgende dagen op ons gemak en hebben we niks meer nodig
jadi sinds ze op tv in het nieuws hebben gezegd dat de bevolking een voorraad moet aanleggen als er een oorlog zou uitbreken kan je zien dat er al veel gehamsterd word in de winkels , echt nie normaal
An ik heb vroeger nog auto gereden , maar met mijn scootmobiel moet ik op het fietspad rijden en hier is er altijd nogal druk verkeer maar dat ben ik wel gewoon en ventje kan ook meerijden met zijn fiets om er samen eens op uit te gaan in de buurt hier en ik denk dat het wel zal meevallen en ik heb er al meegereden toen ik die ben gaan bestellen en dat ging wel goed
Remie ik versta het wel dat die rotziekte nu jammer genoeg gans jullie leven beheerst en das ook normaal hé , maar als ze jou daar in het ziekenhuis nog lang op de been kunnen houden is dat ook al een pluspunt , en hopelijk slagen ze er in om jou nog heel lang te kunnen helpen
en nu het winter is ben ik nog niet gaan toeren met mijn cabrio
inge het zal voor jou ook gemakkelijker zijn als de kinderen eens thuis zijn zeker nu dat het vakantie is
voor alle leutertjes nog een gezellige warme avond

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedenavond allen ,
Jadi , cirkel ademen , dat kende ik nog niet . Onze yoga lerares doet wel 'mindfulness trainingen'.
Dat vind ik al zweverig genoeg haha .
Inge , de kinderen lekker 2 weken vakantie .
Remie , alles goed vandaag ?
Z'bloemeke , ja hier ook het advies dat je voorraad water in flessen in huis moet hebben , contant geld , een radio op batterijen enz.
Het zal geen conventionele oorlog zijn zoals wij kennen , er zullen niet ineens Russische tanks door de straten hier rijden maar wel een hybride oorlog , met aanvallen op communicatie-infrastructuur (internet, satellieten, tv-zenders) en vitale infrastructuur zoals internetkabels op zee, windmolenparken en watervoorziening.
Maar die wel zomaar kan overgaan in een conventionele oorlog of, erger nog, een nucleair conflict.
Mensen die leven in een democratie zijn geneigd de bedreigingen waaraan ze blootstaan te miskennen of zelfs te ontkennen.
Het is een rare tijd waarin wij leven ( en onze kinderen en kleinkinderen in moeten opgroeien ) .
Rare wereld ook met complete gekken aan het roer
Genoeg gezever , ik steek mijn kop liever nog wat in het zand en ga straks the Masked Singer kijken met een goed glas wijn . Kan er toch niets aan veranderen tenslotte .
Fijne vreedzame avond voor alle leutertjes ,

Jadi , cirkel ademen , dat kende ik nog niet . Onze yoga lerares doet wel 'mindfulness trainingen'.
Dat vind ik al zweverig genoeg haha .
Inge , de kinderen lekker 2 weken vakantie .
Remie , alles goed vandaag ?
Z'bloemeke , ja hier ook het advies dat je voorraad water in flessen in huis moet hebben , contant geld , een radio op batterijen enz.
Het zal geen conventionele oorlog zijn zoals wij kennen , er zullen niet ineens Russische tanks door de straten hier rijden maar wel een hybride oorlog , met aanvallen op communicatie-infrastructuur (internet, satellieten, tv-zenders) en vitale infrastructuur zoals internetkabels op zee, windmolenparken en watervoorziening.
Maar die wel zomaar kan overgaan in een conventionele oorlog of, erger nog, een nucleair conflict.
Mensen die leven in een democratie zijn geneigd de bedreigingen waaraan ze blootstaan te miskennen of zelfs te ontkennen.
Het is een rare tijd waarin wij leven ( en onze kinderen en kleinkinderen in moeten opgroeien ) .
Rare wereld ook met complete gekken aan het roer
Genoeg gezever , ik steek mijn kop liever nog wat in het zand en ga straks the Masked Singer kijken met een goed glas wijn . Kan er toch niets aan veranderen tenslotte .
Fijne vreedzame avond voor alle leutertjes ,

Laatst gewijzigd door An-W op 20 dec 2024, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
An, zag dit plaatje voorbij komen en dacht gelijk aan jou en de yoga:

Hier vanmorgen uitgeslapen tot half 12
Gisteren ineens hoofdpijn en voelde me knap beroerd.
Op tijd naar bed gegaan en goed geslapen tot de wekker ging, voor het werk.
Toen voelde ik me al een stuk beter.
En na het werk dus nog weer prima geslapen
Vanmiddag de nodige huishoudelijke klusjes gedaan
En nu lekker met de beentjes omhoog voor de tv
Slaap lekker voor straks

An, zag dit plaatje voorbij komen en dacht gelijk aan jou en de yoga:

Hier vanmorgen uitgeslapen tot half 12
Gisteren ineens hoofdpijn en voelde me knap beroerd.
Op tijd naar bed gegaan en goed geslapen tot de wekker ging, voor het werk.
Toen voelde ik me al een stuk beter.
En na het werk dus nog weer prima geslapen
Vanmiddag de nodige huishoudelijke klusjes gedaan
En nu lekker met de beentjes omhoog voor de tv
Slaap lekker voor straks

-
Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49
Dat overkomt mij ook steeds Jadi,jadi schreef: ↑20 dec 2024, 12:03
Bij de slager vroeg ik een "schepje krabsla" niet veel voor één boterham of zo" . De pot daar kan ik bijna een heel brood mee smeren (sorry lichtjes overdreven) .. Vraag je 100gr salami of iets anders , wedden dat het 110 à120 gr is .. Raar dat het nooit - 100gr is hé .. Drie schelletjes jonge kaas dun gesneden . . jawadde Gerard bijna een halve centimeter dik .. Die gaan er met de grove borstel door;. . kassa kassa . .
Daarom bestel ik tegenwoordig 80 gram wanneer ik 100 gram bedoel, dat werkt prima.
Of ik vraag een aantal pakjes dun voor op de boterham.
Kaas koop ik alleen een stuk van rond een pond en heb een goede kaasschaaf.

-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Goeiemorgen Iedereen.
Spreuk/Gezegde: Op het juiste moment doof zijn is ook een gave.
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Daaromtrent mocht ik gisteren niet klagen An-W, bedankt.
An-W, UAn-W schreef: ↑20 dec 2024, 19:04
Mensen die leven in een democratie zijn geneigd de bedreigingen waaraan ze blootstaan te miskennen of zelfs te ontkennen.![]()
Het is een rare tijd waarin wij leven ( en onze kinderen en kleinkinderen in moeten opgroeien ) .![]()
Rare wereld ook met complete gekken aan het roer![]()
, u heeft mijn idee..! -
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze morgen , grijze hemel, geen zon , windmolentje staat stil . Maar de takken wiegen lichtjes En herinner jullie nog "mijn" paard Lorenzo? Die ouwe knol staat nog altijd in zijn weide , te kijken , te wachten tot er iemand langs komt en een woordje tegen hem zegt . Hij is nog altijd mooi slank, met lange benen
Verder is het stil in ons doodlopend straatje . En al zeker nu want de school is in vakantie..
Verder weet ik niet te vertellen deze morgen . .
Zonnebloemetje inderdaad veel rekken leeg . Maar ik dacht dat het door de aankomende feestdagen kwam. Ik had daar nog niet bij stil gestaan.
An mindfulness ken ik ook van naam en uit nieuwsgierigheid ook al eens opgezocht. Ik heb het geluk aan mezelf dat ik mij zelf kan focussen op niets . . via mijn ademhaling . Ik heb ooit een tand laten trekken zonder verdoving .. Dat lukte me echt goed . Maar nu niet meer , met ouder worden banger geworden waarschijnlijk.
Inge uw naam is dezelfde als mijn schoonmoeder (gestorven op 96j). Intussen zal uw dagtaak er ook al opzitten vandaag .. Alhoewel het is zaterdag , dan is er waarschijnlijk geen kranten ronde of toch ?
Adam2 bedankt voor de tip . Wat afwisseling in het eten is aangenaam. Maar als je drie dag salami of iets anders moet eten is het minder fijn .
Remie volgende week gaat mijn dochter en schoonzoon even een paar dagen er alleen op uit .. Na de lange revalidatie van hun dochter ..Even tijd maken voor elkaar als koppel zeg maar .
Ik zei tegen mijn dochter : ALS DE KAT VAN HUIS IS DANSEN DE MUIZEN OP TAFEL ! Niks van zei mijn dochter , ze komt bij oma en blijft er slapen . Ik durf haar nog niet alleen laten en al zeker niet in de nacht. .
A propos ik heb uw ananas eerlijk gestolen uit uw fruitmand . Ik heb daar nu eens zo'n goesting op .. Dat wordt de dessert deze middag
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu : gemengde brochettes en gebakken mini hamburgertjes (home made) met gestoofd witloof of rode kool .. Zoonlief komt eten
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Jadi, jazeker, op zaterdag ook.
Bovendien zijn de kranten dan ook nog dikker en vandaag helemaal
De zaterdag voor de kerst staat de dokter denker puzzel in de krant en krijgen we extra veel pakken
Waar de winkel normaal op zaterdag zo'n 10 kranten krijgt, moesten er vandaag 130 heen
Vanmiddag nog kerstkaartjes weg brengen
Wasje in de machine
Nog genoeg te doen
Bovendien zijn de kranten dan ook nog dikker en vandaag helemaal
De zaterdag voor de kerst staat de dokter denker puzzel in de krant en krijgen we extra veel pakken
Waar de winkel normaal op zaterdag zo'n 10 kranten krijgt, moesten er vandaag 130 heen
Vanmiddag nog kerstkaartjes weg brengen
Wasje in de machine
Nog genoeg te doen
-
Misschien is het eens leuk om 'n fotootje van Lorenzo, die inmiddels ook 'n beetje onze vriend geworden is door toedoen van uw regelmatig schrijven over het paard (van u) Jadi, hier te posten
Nu kan ik mezelf daar alles bij voorstellen dat uw dochter en schoonzoon er even tussenuit willen na de zeer zware afgelopen tijd, het is hun natuurlijk ook van harte gegund..!jadi schreef: ↑21 dec 2024, 10:33Remie volgende week gaat mijn dochter en schoonzoon even een paar dagen er alleen op uit .. Na de lange revalidatie van hun dochter ..Even tijd maken voor elkaar als koppel zeg maar .
Ik zei tegen mijn dochter : ALS DE KAT VAN HUIS IS DANSEN DE MUIZEN OP TAFEL ! Niks van zei mijn dochter , ze komt bij oma en blijft er slapen . Ik durf haar nog niet alleen laten en al zeker niet in de nacht. .
A propos ik heb uw ananas eerlijk gestolen uit uw fruitmand . Ik heb daar nu eens zo'n goesting op .. Dat wordt de dessert deze middag
En wat die ananas betreft, had ik natuurlijk direct in de gaten dat er uit de fruitmand gesnoept was, daar ligt al dat heerlijke fruit trouwens voor, is u en iedereen natuurlijk van harte gegund, geniet ervan..! PS, ‘k zal de mand straks direct weer aanvullen Jadi….
-
Hahaha Inge , nou zo lenig ben ik niet hoor .
Ik doe liever stoel yoga , dan kom ik tenminste nog overeind
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Goedemiddag allen ,
Hier is het aan het miezeren buiten .
De donkere dagen voor kerst .
Bijna alle boodschappen binnen voor de gourmet 1e kerstdag ( dochters met hun gezinnen ) , 2e kerstdag zijn we bij vrienden uitgenodigd .
Fijne middag allemaal .

Hier is het aan het miezeren buiten .
De donkere dagen voor kerst .
Bijna alle boodschappen binnen voor de gourmet 1e kerstdag ( dochters met hun gezinnen ) , 2e kerstdag zijn we bij vrienden uitgenodigd .
Fijne middag allemaal .

-

Nu had ik trek in een oliebol bij de koffie en het veldrijden in Hulst, heb er voor u ook meegebracht, dus tast toe als erbij u ook goesting is..!

Menu:

Weet U dat ook weer..!
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
De oliebol sla ik even over Remie
Da's niet aan mij besteed .
Ik ben kerstkoekjes aan het bakken .
Moest toch nog even in de storm en regen naar de supermarkt klunen , want ik had geen margarine meer

Houdt die regen nog een keer op vandaag ?

Da's niet aan mij besteed .
Ik ben kerstkoekjes aan het bakken .
Moest toch nog even in de storm en regen naar de supermarkt klunen , want ik had geen margarine meer

Houdt die regen nog een keer op vandaag ?