In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

21 dec 2024, 16:43

An-W schreef:
21 dec 2024, 16:16
De oliebol sla ik even over Remie :lol:
Da's niet aan mij besteed .
Zal ik dan voor u iets anders wat u lekker vindt uit deAfbeeldingtoveren An-W..? :wink:

An-W

21 dec 2024, 17:15

Remie schreef:
21 dec 2024, 16:43
Zal ik dan voor u iets anders wat u lekker vindt uit deAfbeeldingtoveren An-W..? :wink:
Dank je Remie , ik ben al voorzien :wink:

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

21 dec 2024, 17:35

een goeie avond allemaal

wat zijn de dagen kort als het regenachtig weer is buiten , en er is nu nog veel verkeer richting de binnenstad , waarschijnlijk voor " wintergloed " en " de warmste week " en met zo'n nat weer , amai wij zitten hier warmpjes en gezellig binnen , dus laat ze daar maar nat als een verzopen kieken rond lopen in 't stad
vandaag ben ik een beetje gedrogeerd met de nodige pijnstillers , want sinds gisteren heb ik overal pijn en ook moeite om me te bewegen , dus vandaag nog een dosis pijnstillers nemen en hopen dat het misschien morgen ietske beter is

Remie die oliebollen zien er wel lekker uit maar ik heb nu juist koffie gedronken met een lekker stuk kerstbuche er bij met crème au beurre mokka , maar later zullen die nog wel smaken hoor , bedankt en hopelijk genoten deze namiddag van de sport op tv en laat het jullie smaken deze avond

An veel succes met de kerstkoekjes en laat ze smaken hé

inge oei zo druk vandaag en dan maar hopen dat het bij jullie niet regent zoals hier

jadi veel plezier voor volgende week met je logeetje
en hier was het deze middag kipfilet in roomsaus met frietjes en een slaatje van verse groentjes

Adam ook voor jullie beiden fijne feestdagen

marietteke , Michiel , Anne-marie , Yuna en miesje
ook een goeie avond voor jullie

geniet nog van jullie avond
en dat zullen wij ook doen

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

21 dec 2024, 19:07

Adam2 schreef:
20 dec 2024, 21:01

Afbeelding
Adam en Jelle , jullie ook fijne kerstdagen . Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

21 dec 2024, 21:12

Fijne avond
Drukke dag achter de rug
Zere voeten van het lopen
Jongste zoon is uit logeren en wij hangen op de bank voor de tv
Gaat geen latertje worden
Afbeelding

Remie

21 dec 2024, 22:18

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

21 dec 2024, 22:45

Afbeelding

Remie

22 dec 2024, 05:54

Afbeelding

Afbeelding

Goeiemorgen Iedereen. Afbeelding
Spreuk/Gezegde: Dankbaarheid is de kortste weg naar geluk.

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

mama-inge

22 dec 2024, 09:36

Goedemorgen en een fijne dag
Gisteravond al op tijd op bed gegaan en vanmorgen rond 8 uur was ik weer wakker
Het regende net nog, maar inmiddels wordt de lucht wat helderder.
Heb de wasmachine aan staan, gisteren is de boel blijven liggen en heb toch echt wat schoon spul nodig
Verder zien we wel hoe de dag loopt
Heb nog een boek liggen
Ik vermaak me wel
Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Michieldvd

22 dec 2024, 11:29

Goede middag

kerst komt met rasse schreden dichterbij.
En nieuwjaar volgt al snel. Ik laat alles voorzichtig passeren zonder tralala. Ik trek mijn plan wel, ik moet wel.
Dochters zitten met hun gezin in het buitenland. De zon opzoeken 8O .
Ik begrijp het niet zo goed waarom de mensen in de winter zo dringend op reis moeten naar zonnige streken. Ach ja, elk z'n ding.
Maar ik wil de mensen hier op seniorennet toch een prettig kerstfeest en een gelukkig 2025 wensen.

Afbeelding

An-W

22 dec 2024, 12:36

Michieldvd schreef:
22 dec 2024, 11:29

Afbeelding
Ach Michiel , dochters op vakantie met kerst :?
Ik snap helemaal dat je dat jammer vindt :(
De feestdagen kunnen soms moeilijk zijn, vooral als je je eenzaam voelt.
Ik wens je lichtpuntjes en warmte met kerst toe . Afbeelding

An-W

22 dec 2024, 13:43

Afbeelding

jadi

22 dec 2024, 18:44

Afbeelding
Ik ben hier eindelijk geraakt . Niet druk hoor, maar van alles en nog wat gedaan en zo vloog de dag voorbij . Intussen is de avond gevallen, de straten zijn leeg. De straat- en Kerstverlichting geven een warme gloed. Het is bijna Kerstmis. . Geen sneeuw , geen kinderpret met sneeuwmannen maken, sneeuwballen gooien. Noch schaatsen, de slede ,het winterplezier is er niet meer . . Of toch de kunstschaatsbanen , en de vele kerstchalets met hun glühwein, en alle soorten jenevers , mutsen, sjaals en warme handschoenen. . Kerstmuziek op de achtergrond . . En dit ook al niet meer overal .. Waar is die ouderwetse gezelligheid gebleven. . Of het vroeger beter was ? ? . . Hmmm. . . . zoals de bomma van Familie laatst zei . .. het was anders.
Tja we deinen mee op de "tijd" van nu . .
Maar onze winters kunnen ze niet meer afnemen .. Onze jeugd is wel voorbij , maar we denken nog altijd jeugdig terug aan onze tijd..
Laten we geen heimwee hebben, maar met positieve gedachten terug denken aan de mooie herinneringen . . Laat ons in ons fotografisch geheugen weer sneeuwballen gooien, lachen en gieren .. En . . in gedachten terug de huiskamer binnen komen, met koude voetjes en handen, rode neus .. Om ons dan op te warmen aan de warme chocomelk/melk en ons te goed doen aan de kerststôle of andere kerstkoek/wafel/pannenkoek
Ons opwarmen aan de "stoof", bij de Leuvense kachel kon je er uw voeten opzetten.. En dan goed opgewarmd naar bed.. Ik had het geluk om niet onder de pannen te moeten slapen, zoals enkele vriendinnetjes. Maar er waren wel ijsbloemen op de ramen .. En mijn adem dampte de kamer binnen. .
En zo komt er ook een eind aan mijn geheugen draaiboek
Straks is het Kerstmis, aan iedereen wens ik een heel Positieve Kerst toe ♥
Geniet nog van de avond met een warme chocomelk/melk ..
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

22 dec 2024, 20:51

een goeie avond allemaal

vandaag wat lang geslapen en een beetje vroeg gegeten omdat we naar Celine gingen na de middag voor mijn nageltjes weer mooi te maken en ze zijn nu in 't zwart met glittertjes , ja dat mag hé voor de feestdagen vind ik

Remie leuke spreuken die jij hier zet , en naar het veldrijden gekeken ????
Mathieu heeft dat weer goed gedaan hé

inge alles een beetje op je laten afkomen vandaag zie ik , awel als het weekend is mag dat eens hé

Michiel ai ai alleen zonder de dochters kerst vieren dit jaar , ja tis zoals je zegt dat de meesten in de winter naar de zon willen en dat begrijp ik ook niet , want als het zomer is willen ze mooi en zonnig weer en als het winter is willen ze ook mooi en zonnig weer , dus dat is verre van logisch volgens mij , maar ja wie ben ik hé om daar iets van te zeggen
en ook voor jou prettige feestdagen en een fijn eindejaar

An heb je nog last van je voet ????? hopelijk niet

jadi ook voor jou een fijne kerst samen met de kinderen en kleinkinderen
en ja de winters waren vroeger helemaal anders dan nu , maar we kunnen toch de mooie herinneringen koesteren en das ook eens leuk

marietteke al lang niet meer gezien , hopelijk alles goed daar ????

Yuna hopelijk ook alles goed met jou ???

Anne-marie , Adam en miesje
ook een goeie avond

en nu ga ik tv kijken in de zetel

voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

Afbeelding

Remie

22 dec 2024, 22:25

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding