In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
The day after!
Het meeste is opgeruimd, maar de finishing touch is voor de moeder...
Gezien de laatste pas om één uur vertrokken zijn zullen ze het wel gezellig gevonden hebben.
Ik heb veel hulp gehad aan oudste kleindochter.
Toen dochter binnenkwam heeft ze overgenomen, want ik kon niet meer.
Volgend jaar in onderaanneming werken terug.
Vriendin van de jongste had het plezant gevonden.
Het was chill zei ze.
We hebben een beet gelachen met sommige cadeautjes!
Het was gezellig.
Vandaag die ik niets.
Ik ben kapot en verga van de pijn.
Maar het was het waard.
Nog een vredevolle kerst aan allen!
Het meeste is opgeruimd, maar de finishing touch is voor de moeder...
Gezien de laatste pas om één uur vertrokken zijn zullen ze het wel gezellig gevonden hebben.
Ik heb veel hulp gehad aan oudste kleindochter.
Toen dochter binnenkwam heeft ze overgenomen, want ik kon niet meer.
Volgend jaar in onderaanneming werken terug.
Vriendin van de jongste had het plezant gevonden.
Het was chill zei ze.
We hebben een beet gelachen met sommige cadeautjes!
Het was gezellig.
Vandaag die ik niets.
Ik ben kapot en verga van de pijn.
Maar het was het waard.
Nog een vredevolle kerst aan allen!
-
Michieldvd
Goeden middag allen,
ik ben wat laat op snelheid gekomen vandaag. En een Limburger is al niet zo snel
.
Gisteren avond in m'n eentje wat blijven plakken bij de tv. Niet dat er iets speciaal te zien was, maar op zo'n avond kan men moeilijk om 10 uur onder de wol kruipen.
Dus geen Duvel maar een lekker donker biertje geproefd, (ééntje)
https://www.brugsezot.be/nl/onze-bieren ... zot-dubbel
en ik moet zo rond 11 uur in slaap gesukkeld zijn op de sofa
.
Wakker geworden net na 12 en dan maar mijn bedje opgezocht. Wakker geworden deze morgen om 9.30 uur. Moet kunnen
.
Vandaag weeral niets op het programma. Tv kijken en wat surfen op de pc is de boodschap.
Ach ja, het zal wel allemaal passeren zonder dat ik mij druk moet maken.
Maar alleen is toch maar alleen, en ik besef goed dat ik niet alleen ben in deze situatie.
Voor alle zieken en eenzamen, veel sterkte gewenst.
En voor IEDEREEN prettige feestdagen.
Mijn middagmaal vandaag??? Klaargemaakte kalkoen en kroketjes.
Heb ik weinig werk aan en het is verdomd lekker. En ook een beetje nostalgisch dezer dagen.

ik ben wat laat op snelheid gekomen vandaag. En een Limburger is al niet zo snel
Gisteren avond in m'n eentje wat blijven plakken bij de tv. Niet dat er iets speciaal te zien was, maar op zo'n avond kan men moeilijk om 10 uur onder de wol kruipen.
Dus geen Duvel maar een lekker donker biertje geproefd, (ééntje)
https://www.brugsezot.be/nl/onze-bieren ... zot-dubbel
en ik moet zo rond 11 uur in slaap gesukkeld zijn op de sofa
Wakker geworden net na 12 en dan maar mijn bedje opgezocht. Wakker geworden deze morgen om 9.30 uur. Moet kunnen
Vandaag weeral niets op het programma. Tv kijken en wat surfen op de pc is de boodschap.
Ach ja, het zal wel allemaal passeren zonder dat ik mij druk moet maken.
Maar alleen is toch maar alleen, en ik besef goed dat ik niet alleen ben in deze situatie.
Voor alle zieken en eenzamen, veel sterkte gewenst.
En voor IEDEREEN prettige feestdagen.
Mijn middagmaal vandaag??? Klaargemaakte kalkoen en kroketjes.
Heb ik weinig werk aan en het is verdomd lekker. En ook een beetje nostalgisch dezer dagen.

-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen.
Gisterenavond met de ganse familie bij nichtje feest gevierd en het was gezellig. We waren vroeg begonnen al om 17u zodat het niet te laat zou worden voor de kindjes, die hebben zich trouwens goed geamuseerd. Jongste van 16 maanden oud deed ook vrolijk mee.
Verder goed bijgepraat en zo vliegt de avond voorbij.
Ga straks pompoensoep maken voor vanavond, dat zal onze warme maaltijd zijn vandaag. Niet teveel eten alhoewel ik gisteravond ook niet teveel heb gegeten.
Tot morgen iedereen.
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Een beetje nipt, maar toch nog mijn beste kerstwensen.
Hier was het ook gezellig, we waren met 12 gisteravond en zoon en dochter hebben veel werk verzet, gelukkig want wij kunnen niet veel meer aan. Toch staan we erop van de feestelijkheden nog bij ons te laten doorgaan.
Het eerste liefje, van de oudste musketier, was mee aanwezig, de andere twee zijn nog te "pril" voor een familiefeest. Ons woefje was de mascotte van de ploeg.
Hier was het ook gezellig, we waren met 12 gisteravond en zoon en dochter hebben veel werk verzet, gelukkig want wij kunnen niet veel meer aan. Toch staan we erop van de feestelijkheden nog bij ons te laten doorgaan.
Het eerste liefje, van de oudste musketier, was mee aanwezig, de andere twee zijn nog te "pril" voor een familiefeest. Ons woefje was de mascotte van de ploeg.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond , 't was een rustige dag
en ben toch met vanalles bezig geweest
De dag is voorbijgevlogen....
Straks weer op tijd naar mijn kofferke
beetje voorbereiden voor wat nog moet komen
Fijn dat jullie een gezellig kerstfeest hadden
Geniet nog van de avond en tot morgen....
Sterkte aan de zieken...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik wens iedere het beste toe en geniet ervan op je eigen manier .De ene uitbundiger dan een andere .Sommige zijn zich al aan kopzorgen aan makenmet wat ze volgende week op tafel moeten zetten enz .Ik zelf hou iedere dag van gewone kost zoals altijd simpel maar toch voor mij smakelijk .Ook niks van gebakjes ijs ofzo .Savonds een goede tas thee met een sinterklaas speculoos en daarvoor een tas soep en dan duik ik de beddenbak in .Want dan heb ik ook mijn avond snoepjes binnen .Maar klaas vaak komt hier voorlopig niet langs waardoor we weer op loop zijn .Straks in de de loop van de dag ga ik weer lekkere soep maken tomaten groente soep .En gewone puree met zwarte pens met zelfgemaakte appelmoes .Voor smorgens mijn havermout met fruit .en vanavond een gewone boterham met smeerkaas .Aan die boterham heb ik het langste werk om het op te eten .Krijg met veel moeite en gewring een boterham binnen .Zo nog liever twee keer per dag havermout eten dan brood .Maar dat gaat niet je moet afwisselen .Voor de viervoeters moet ik in de namiddag ook nog zorgen voor hun eten .Want die krijgen iedere dag vers eten en afwisselend .Met tussendoor nog een snoepje voor hen niet veel .Nu zijn die geloof ik een bos bomen aan doorzagen en ik ga nog even mijn tas thee uitdrinken speciale en dan terug in de beddenbak duiken en hopen dat de oogluiken sluiten .Iedereen zal wel in dromenland liggen denk ik afijn ja beter zo datslaaploze nachten .Geniet om het even hoe groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik hoop dat iedereen een fijne kerstdag gehad heeft.
Wij zijn naar moeder geweest en hebben fondue gegeten. Vooraf waren er hapjes: twee soorten mini salami. Daarna kreeftensoep. En De Fondue. Er bleef regelmatig iets in de olie drijven die van het vorkje was gevallen dus alle vorkjes van de andere eruit en gaan vissen naar het vlees of het gehaktballetje. Alles was dik in orde Moeder vond het wijntje dat ik mee had ( 37,5 cl) Pouilly Fume heel lekker. En ze vond het niet erg dat ik het meehad.. Rond 17 u thuisgekomen en na het uitladen waarbij ventje een deuk reed in z'n velg
( te bruuks ingeparkeerd) nog een fles schuimwijn en een filmpje.
Vandaag de rest van de fondue. We hadden alles mee, ook een verlengkabel, extra olie en ons fonduestel. Die moest trouwens eerst leeg en zal nu weer gevuld worden voor de rest. Dus wij eten de rest. ventje kan zijn boodschappen gaan doen zoals normaal. Hij moet toch een brood meebrengen. Het beleg moet aangevuld worden.
Gimly ligt hier zonet heel lief zijn pootje op mijn hand leggen. Hij wil eten.
Daar zullen we voor zorgen en meteen ook Lilly buiten laten.
Fijne dag seizoentjes
Ik hoop dat iedereen een fijne kerstdag gehad heeft.
Wij zijn naar moeder geweest en hebben fondue gegeten. Vooraf waren er hapjes: twee soorten mini salami. Daarna kreeftensoep. En De Fondue. Er bleef regelmatig iets in de olie drijven die van het vorkje was gevallen dus alle vorkjes van de andere eruit en gaan vissen naar het vlees of het gehaktballetje. Alles was dik in orde Moeder vond het wijntje dat ik mee had ( 37,5 cl) Pouilly Fume heel lekker. En ze vond het niet erg dat ik het meehad.. Rond 17 u thuisgekomen en na het uitladen waarbij ventje een deuk reed in z'n velg
Vandaag de rest van de fondue. We hadden alles mee, ook een verlengkabel, extra olie en ons fonduestel. Die moest trouwens eerst leeg en zal nu weer gevuld worden voor de rest. Dus wij eten de rest. ventje kan zijn boodschappen gaan doen zoals normaal. Hij moet toch een brood meebrengen. Het beleg moet aangevuld worden.
Gimly ligt hier zonet heel lief zijn pootje op mijn hand leggen. Hij wil eten.
Daar zullen we voor zorgen en meteen ook Lilly buiten laten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede 2e Kerstdag allemaal
Droog maar alles ligt nog nat buiten...
vandaag en gewone dag met de gewone huistaken
rustigaan doen om de volgende feestdag door te komen
Voor allen een fijne dag en veel moed en
sterkte aan hen die het nodig hebben
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Ania - Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55
Ik passeer hier nog eens om iedereen die ik hier nog ken Fijne feesten te wensen en vooral een gezond 2025!
Ons leven is in 2024 grondig veranderd. Wij hebben beslist om te verhuizen naar Wallonië. Het waren een hectische 6maanden maar nu keert de rust stilaan weer.
We wonen prachtig en afgelegen in de natuur.
Een klein huisje , maar wel in orde. We gaan nog wel paar aanpassingen doen, maar dat is allemaal niet dringend, rustig aan…
Kleiner wonen, geen over en weer gerij elk weekend. Geeft zoveel meer rust en tijd.
Ons leven is in 2024 grondig veranderd. Wij hebben beslist om te verhuizen naar Wallonië. Het waren een hectische 6maanden maar nu keert de rust stilaan weer.
We wonen prachtig en afgelegen in de natuur.
Een klein huisje , maar wel in orde. We gaan nog wel paar aanpassingen doen, maar dat is allemaal niet dringend, rustig aan…
Kleiner wonen, geen over en weer gerij elk weekend. Geeft zoveel meer rust en tijd.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne tweede kerstdag iedereen,
Ania?? Hier nooit gezien of tegengekomen.....
Welkom he. Heel de wereld welkom zeker?
Geen probleem hoor, het is hier .... open.....
Dames, ik ga verder doen aan mijn eten.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende ......
Ania?? Hier nooit gezien of tegengekomen.....
Welkom he. Heel de wereld welkom zeker?
Geen probleem hoor, het is hier .... open.....
Dames, ik ga verder doen aan mijn eten.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende ......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Bekske om dat uur lag ik nog in dromenland.
Je moet pijltjes zetten voor Klaas Vaak.
Wie weet vindt die dan wel de weg naar je huisje.
Anja blij u hier ne keer tegen te komen.
Het allerbeste gewenst in jullie nieuwe woonst.
MJ jij kent Anja wel en al heel lang.
Oma-C, alles op het gemakske.
Dat duurt het langst.
Wingerd ook blij je nog eens te lezen hier.
Je geeft me goede ideeën voor volgend jaar.
Alles bij mij thuis, maar in "onderaanneming"
Clive alles terug op zijn plaats ondertussen?
Het is me wat als er kinderen gepasseerd zijn in je huis.
Ik herinner me de tijden met de wervelwindjes...
Nu helpen ze enorm goed mee.
Wie ik vergeet jullie zijn even goed in mijn gedachten.
Ik ga verder werken.
De mist is eindelijk opgetrokken.
De zon die laat het afweten voorlopig.
Een fijne dag nog iedereen.
Je moet pijltjes zetten voor Klaas Vaak.
Wie weet vindt die dan wel de weg naar je huisje.
Anja blij u hier ne keer tegen te komen.
Het allerbeste gewenst in jullie nieuwe woonst.
MJ jij kent Anja wel en al heel lang.
Oma-C, alles op het gemakske.
Dat duurt het langst.
Wingerd ook blij je nog eens te lezen hier.
Je geeft me goede ideeën voor volgend jaar.
Alles bij mij thuis, maar in "onderaanneming"
Clive alles terug op zijn plaats ondertussen?
Het is me wat als er kinderen gepasseerd zijn in je huis.
Ik herinner me de tijden met de wervelwindjes...
Nu helpen ze enorm goed mee.
Wie ik vergeet jullie zijn even goed in mijn gedachten.
Ik ga verder werken.
De mist is eindelijk opgetrokken.
De zon die laat het afweten voorlopig.
Een fijne dag nog iedereen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Hier na de 22ste ( buren met kinderen en kleinkinderen) en na de 23ste toen ik echt alles terug heb moeten afvegen, manlief had dan alles gestofzuigd en ik dan weer alles gedweild + nog naar de manicure / pedicure mogen gaan, er genoodzaakt een hele rustige Kerst van gemaakt. Ik raakte maar niet van die vermoeidheid af. Manlief was maandag zelfs een beetje boos toen hij het slagveld van chips, hapjes en dergelijke op de vloer zag en dan nog ontdekte dat er overal plakkerige kinderhandjes op stonden. Bij hun thuis moeten ze netjes aan tafel gaan zitten, maar hier hoeft dat blijkbaar niet. Hij zei dat wij volgend jaar de datum kiezen die ons uitkomt en niet andersom. Diegenen die dan niet kunnen, hebben pech. En dat er nimmer rondgelopen wordt met versnaperingen en drank. Ik was de 2 volgende dagen echt stikop. En moest dan ook nog eens naar de kine ook.
Zondag komen de overburen van schuin tegenover , beiden 75 en 76 , een drankje en een hapje nuttigen. Ze hadden daar eergisteren een inbraakpoging gehad, maar het alarm had het tuig dan toch kunnen buiten houden. Ze waren er echt niet goed van. Maar dat zijn 2 volwassen mensen, die gaan niet alles begaaien.
Zo, ga verder doen aan wat ik bezig was.
Lieve kerstgroeten aan jullie allemaal.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Kom nog effen 'piepen' , hier is de soep bijna verorberd, seffes gewoon spaghetti bolognese, van een pot....
Heb al een serie 'rotskes ' gebakken voor de koffietafel beneden, wij zijn niet kunnen gaan, maar daar zitten me niet mee hoor, wij doen graag mensen een plezier, en als je dan toch alles in huis hebt .....
Iedereen weet wel dat er suiker in zit, he, ........
MH, ik ken Anja, en al heel lang ?
Volgens mij moet het dan van in de tijd van 'Libelle ' geweest zijn ??
Dat is inderdaad al lang geleden, als het zo is.
En nu komt ze zo 'binnenwaaien ' ?
Welkom toch, he ?
Vroeger was het 'anders' , nu leest 'de wereld' mee......
En nu moet ik verder aan mijn eten doen want om 14 u komt de pedicure, en dan moet ook alles klaar staan.....
Nog eens welkom aan Anja, ik hoop echt dat Wallonië jullie bevallen....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.
Heb al een serie 'rotskes ' gebakken voor de koffietafel beneden, wij zijn niet kunnen gaan, maar daar zitten me niet mee hoor, wij doen graag mensen een plezier, en als je dan toch alles in huis hebt .....
Iedereen weet wel dat er suiker in zit, he, ........
MH, ik ken Anja, en al heel lang ?
Volgens mij moet het dan van in de tijd van 'Libelle ' geweest zijn ??
Dat is inderdaad al lang geleden, als het zo is.
En nu komt ze zo 'binnenwaaien ' ?
Welkom toch, he ?
Vroeger was het 'anders' , nu leest 'de wereld' mee......
En nu moet ik verder aan mijn eten doen want om 14 u komt de pedicure, en dan moet ook alles klaar staan.....
Nog eens welkom aan Anja, ik hoop echt dat Wallonië jullie bevallen....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen