In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

27 dec 2024, 07:22

Afbeelding
helena en oma c bedankt heb een paar uurtjes langer geslapen afijn 4.32uur het is nog weinig maar zal vanavond jullie raad ,zand nog gebruiken en wie weet.Nu de groene bak buiten zetten en dan ontbijten en zien wanneer de levering komt .Ook na de middag kinesist inplaats van gisteren .Hier gaat het huisvuil van dagen veranderen ook de weken enz .Om te zwijgen over de prijs van groene bak en huisvuilzakken dat gaat enorm in hoogte duurder worder .Er lig nog niet genoeg op straat van afval of aan de glascointainers .Evenals de vuilnisbakjes op straat dat hier en daar staat .De vrijwilligers die regelmatig hier de kanten proper maken zullen lachen .Nu hebben ze al hun handen vol.Maar ja het is nu zo ik wens jullie het beste toe groetje

clive

27 dec 2024, 08:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Vandaag eens naar de markt, dat kunnen we heel erg weinig met zijn tweetjes door het jaar. En we nemen daar dan meteen een kaasschotel mee voor de 31ste. Ik heb ondertussen wel genoeg gegeten. Het is niet zo dat ik tijdens deze dagen veel eet, maar wel anders. Ook eens voor een andere tafelloper kijken als die dame er met haar kraam staat natuurlijk. Ik heb besloten vandaag het hoogstnodige te doen in het HH, maar wel nog een behoorlijke strijk wegwerken. Mijn nieuwe actieve strijkplank staat me echt wel aan. De strijk gaat vlugger en je hebt minder valse plooitjes. Ik ben ze nu gewend. De wiebelstrijkplank staat klaar om naar het containerpark te doen. Die heeft heel wat jaartjes dienst gedaan, maar nu stond ze echt wel wat te onstabiel en als ze door haar poten gaat , heb ik dubbele kosten, want mijn strijkijzer valt dan mee de grond op.
Gisteren een lichte maaltijd genuttigd. En vandaag gaat dat niet anders zijn.
Morgen veeg ik dan de keuken, living en hal af en dan sta ik zondag wat vroeger op en dweil de 2 verdiepingen. De buren schuin tegenover komen tussen 14:00H en 14:30H. Ze waren blij dat we ze uitnodigden. Ze hebben zelf 4 kinderen en schoonkinderen + een heel aantal kleinkinderen ( er zijn enkele nieuw samengestelde gezinnen bij). Moet ik nadien tenminste mijn huis niet volledig poetsen
Buurvrouw had aan manlief gevraagd of ik alles had kunnen poetsen en hij had geantwoord dat we zo'n vuile keuken/ living niet gewoon waren en dat ik erg veel moeite had gehad.

Zo, ik wens ieder van jullie een prettige dag. Liefs aan jullie allemaal.

Oma-C

27 dec 2024, 09:06

Goede vrijdagmorgen allemaal, :wink:
mistig weer ziet het eruit en alles is nat...
Ik moet vandaag naar de kliniek naar de
nefroloog-endocrinoloog, moeilijk woord :)
Kort na de middag, maar dan zal de dag
weer voorbij zijn tegen dat ik terug thuis ben :oops:
Zoon brengt me naar de kliniek, dat is het gemakkelijkste
en hij gaat altijd mee bij de dokter, met 2 hoor je meer dan alleen

Voor allen een fijne dag, kijk maar niet teveel naar buiten
en maak het beste van de dag.....

Sterkte en moed aan al wie het kan gebruiken :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

27 dec 2024, 09:11

Goede morgen seizoentjes,

Wakker geworden van het oranje zwaailicht van de vuilniskar. Het was maar de gewone huisvuilophaling.
Het is hier mistig.

Lilly is al weer binnen. Ligt nu waarschijnlijk (zeker) op het bed. Ik hoorde gisteren dat ze buiten een haarbal deponeerde.. Natuurlijk moest ze dan dit feitje gaan "vertellen" aan ventje.

Gimly heeft nog geen poot in zijn nieuwe mand gezet. Ook Lilly negeerd de bruine ronde mand.
Alle restjes zijn op. Vandaag vis maar we weten nog niet wat. Tongschar of garnaalkroket of allebei?

Buren gaan met beide hondjes enkele dagen naar ergenshuizen waar buurman geen ontvangst heeft op zijn gsm. Gisteren een kaartje van buren V gehad maar ze hadden Gimly vergeten. Het kaartje was gericht aan ons en de juffrouw. Beide dochters hebben een lief. Zijn veranda kan eindelijk gebruikt worden.

Hopelijk heeft iedereen prettige kerstdagen gehad en nu mogen we aftellen naar het nieuwe jaar die deze keer maar 1 vrijdag de 13 de heeft.
Ik ga nog een groot glas spuitwater drinken. in koffie heb ik nu geen zin. Rika moet haar onderhoud hebben. na 6 januari gaan we weten wanneer.
Dames, ik verdwijn ik de zone.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken

27 dec 2024, 15:17

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM en MJ: dank jullie wel voor de mooie kaartjes.

Clive: kan me goed voorstellen hoe de living en keuken erbij lag. Hier mogen ze ook niet met eten rondlopen . Ze blijven aan tafel zitten of aan de salontafel staan ( als de hapjes daar opstaan) drank blijft ook op tafel staan. We merken nu wel, naarmate ze ouder worden, dat het beter gaat. Vroeger hadden we ook meer opkuis, omdat ze iets morsten .Kinderhandjes op de ramen is ook sterk verbeterd.
De ouders hadden er ook iets van kunnen zeggen hé, als ze thuis ook aan tafel moeten zitten.

Manlief is naar het veldrijden aan het kijken. Heel veel toeschouwers daar.

Grijs weer buiten, maar niet echt koud. Heb daarstraks de spinazie water gegeven in de serre.

Tot morgen iedereen.

mariajohanna

27 dec 2024, 16:01

Fijne namiddag iedereen,
Geen nieuws, goed nieuws....
Dat wordt toch gezegd, he ?
Hopelijk blijft het zo......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Remie

27 dec 2024, 16:12

Afbeelding

Mooie cross kunnen zien vanmiddag met ook weer eindelijk (na ‘n lange revalidatie) Wout van Aert aan de start..!
Het was deze keer toch in het begin gelukkig effe iets spannender dan de vorige dagen.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Oma-C

27 dec 2024, 17:07

Goede bijna avond allemaal,
't is alweer bijna donker maar ik ben nog even
naar de winkel geweest nadat ik van de kliniek
terug thuis was, daar ben ik ook al vanaf :)
het was er druk en morgen zal het nog erger zijn denk ik :roll:
Laat het avondeten smaken allemaal, ik heb
roomspinazie met chipolata worstjes...
had ik nog in de vriezer, dus rap klaar... :)
Remie laat de biefstuk friet smaken
zo'n schotel krijg ik niet meer op :lol:

Slaapwel voor straks en tot morgen
Sterkte aan onze zieken... :?

Remie

27 dec 2024, 18:32

Oma-C schreef:
27 dec 2024, 17:07
Remie laat de biefstuk friet smaken
zo'n schotel krijg ik niet meer op :lol:
Bedankt Oma-C.
Sorry Luitjes van Seizoenen dat ik u stoorde, ik was effe de weg kwijt :oops:
Laatst gewijzigd door Remie op 28 dec 2024, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Bekske

28 dec 2024, 08:48

Afbeelding
Nog 4 dagen dat je kunt aftellen en het jaar 2024 is dan voorbij gevlogen voor mij toch .Misschien voor sommige niet achteruit kijken heeft weinig zin of het moeten leuke dingen zijn .HEBmet een pijnstiller meer te nemen toch een beetje beter geslapen mag het in feite niet maar ja zo kon ik niet verder .Want dat weinig slaap zit in mijn kleren bij manier van spreken daardoor was er huishoudelijk werk blijven liggen .Dus proberen vandaag dat in te halen lukt het niet ja dan is het zo .Hier komt toch niemand ja de persoon die met ons dagelijks rondje rond doet .Hij heeft me gisteren weer uit de nood geholpen aan de voordeur .ONdanks hij een hele dag gaan werken is en niet zo vroeg hier was .Er waren schroeven gelost en heeft ook alles gesmeerd .Dus dat is ook weer opgelost .De honden zijn zo blij als ze hem zien waardoor hij telkens in de lach schiet met hun dolle fratsen sprongen .Maar buiten luisteren ze enorm naar hen moet maar 1 woord zeggen en ze staan te letten naar hem .Afijn ja ik ben hem dankbaar dat ik op hem kan rekenen .En ook ziet hij aan mij hoe ik me voel want als ik zeg het gaat goed krijg ik antwoord zet die plaat af en zet een ander op met het juiste antwoord .En op deze manier zie ik toch nog zeker iemand per dag .Ja ook gisteren de levering maar dat is op 10 minuten gedaan .Ook de kinesist was geweest die zie ik twee keer per week .Hier zijn het gewone dagen met niks speciaal .Wel heb ik iets anders gekocht van vlees voor de honden om op nieuwsjaarsdag iets extra te geven .Want door hen blijf ik op de been alsook hun vriendschap iedere dag .Ze laten het goed zien als ze kwaad zijn ook .Zelfs mijn gevleugelde vrienden hier in huis daar heb ik ook vriendschap van .De vriendschap van mijn dieren is echt tegen over sommige mensen .Vriendelijk zijn en achter de rug roddelen daar baal ik van .Afijn ja ik wens jullie alle super fijne dagen en geniet ervan ik doe het op mijn eigen rustige manier groetje
ps clive bedankt voor je mooie kaartje .De andere hun kaartjes zijn ook mooi en ze hangen op een lint aan een muur daar blijven ze hangen een heel jaar .Zodat ik ervan kan genieten groetje

Oma-C

28 dec 2024, 09:33

Goede morgen allemaal, zo mistig weerom
dat is heel ongezond, alle viezigheid blijft hangen
want er is gen beetje wind.... het is altijd van het
ene uiterste naar het andere :roll:

Bekske, ik zag jou al.... in je eigen hoekje :)

Remie, ik denk niet dat de dames het erg vinden
iedereen loopt al eens een verkeerde straat in :)
sterkte en moed, ik wens je nog mooie dagen... :?

Mijn wasmachine roept, alles gaat de wasdroger in
het kan toch niet naar buiten.....
groetjes allen en tot....................... :)

Muddy Maddy

28 dec 2024, 09:40

Goede morgen seizoentjes,

Het heeft vannacht gevroren, de auto's zien wit. Eerst dacht ik dat het gesneeuwd had!
Het is ook redelijk mistig. Och, ik zie net aan het dak van de baron dat dit ook wit ligt dus we hadden sneeuw. Poedersneeuw.

Wij gaan vandaag spaghetti eten en ventje moet nog geraspte kaas halen. Hij gaat ook naar de beenhouwer voor een gebraadje. Dat is voor morgen.
Gisteren met een warmtepleister moeten zitten. was lang geleden dat ik dat nog moest plakken. die heeft 8 u gewerkt.

Ik moest vandaag niet naar moeder belllen. Ze belde gisteren zelf om te vragen of Mia al een foto van hun nieuwe puppy had genomen en doorgezonden. Moet wel een sms sturen naar de dochter van de nicht van moeder omdat deze gevallen is en nu een nieuwe heup heeft. Daar ze niet zelfstandig meer kan blijven zit ze in een luxe rusthuis. Die kunnen ze perimeteren. joost weet hoeveel centen erdaar zitten. Neef zal een hele rijke jonge heer worden.

Ik zocht vanmorgen in mijn juwelenkistje naar een gouden ringentje dat ik als ik 12 was gekregen had van mijn grootmoeder. Nergens te vinden. :? En een van de oorbellen van Cl*ire is al gesneuveld. ik wacht tot de solden om die opnieuw te bestellen.

Ik ga wat bonussen ophalen.
ventje is op en doet hetzelfde.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

mariajohanna

28 dec 2024, 13:10

Fijne middag, seizoentjes,

Geen probleem hoor, Remi ! Je mag nog langs komen hoor ! Iedereen trouwens.

Hier vandaag slow-motion....... moet al eens kunnen, toch ?!
Hierjuist toch 1 van de buurvrouwen gehad met een uitnodiging voor morgenvroeg op 'de koffie' te komen. Ze wordt 92, en ik had wel een mooie toepasselijke kaart in de bus gestoken. Kaart of niet, we hadden toch gedacht dat ze zou komen om dat te vragen.... ja, hier vragen ze echt of je naar de koffie komt. Bij ons is dat niet zo idivent, we houden rekening met Roger, als het met hem niet gaat, dan gaan we niet. Iedereen weet dat, maar ze hebben er begrip voor. Wij hadden het ook anders gewild......
Genoeg 'gezaagd ' , nu terug andere dingen !
Aperitief is op, soep is op, nu nog de aardappelen met gestoofd witloof en gebakken gehaktballetjes ..... ja, vandaag eten we wat later, logisch als je tot 9 u geslapen hebt, toch ? Trouwens, voor wie moeten we ons .... 'haasten ' ?
We zijn wel al onze groenten gaan halen voor deze week, bij iemand die de markten doet en hier op loopafstand een hangaar heeft voor de verkoop. Ze werken hier toch met 4 personen voor de bediening....
Enfin, we hebben weer ons groentjes voor deze week , een deel verdwijnt in de vriezer !
Ik ga de aardappelen opzetten.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

28 dec 2024, 16:11

Goede namiddag allen,
Hier is de mist opgetrokken en is de zon
er efkes doorgekomen maar die zon is ook
aan 't weggaan.... er is geen zuchtje wind
en met 3° fris maar niet echt koud.....

M-J, geniet maar zoveel je kan je weet uit
ondervinding dat het rap anders is :roll:

Allen nog een fijn weekend, mijn wasje is opgeruimd
en in de kast, alles weer fris en ikke content :) .... tot morgen ....

Helena van Troje

28 dec 2024, 18:42

Oei het is al avond en ik ben nog niet gepasseerd...
Beetje knip en plak dan maar:

Aan mijn fietscomputer hebben ze geprutst,
mijn thermometer hebben ze op Fahrenheit gezet,
mijn pottenlikker ligt bij de houten lepels,
het zilveren vorkje en lepeltje uit de reserve ligt in de keukenschuif bij het slecht bestek,
en zo nog wat van alles.
Vroeger lag alles vol speelgoed als ze gepasseerd waren.
Nu is het daaraan dat ik merk dat ze er waren.

Nog een rustige avond allen en een deugddoende nacht.