In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik wens iedereen een knusse warme dag toe wel binnen kun je het ook gezellig maken .Het is de laatste zondag van 2024 het jaar vind ik persoonlijk is weer vlug gegaan .Bijna is het zover nu kunnen we aftellen voor het nieuwe jaar van start ga .Mocht het voorbije jaar u niet tevreden stellen hoop ik dat het nieuwe jaar het beter doet .Binnen enkele dagen beginnen we weer iets te maken van het jaar 2025.Nu is het nog een raadsel maar hopelijk komt het voor iedereen in orde .Zonder teveel zorgen en vooral voor de gezondheid .Dat vind ik het belangrijkste de gezondheid dat de kwalen niet te erg toenemen enz .Dus tracht van iedere dag te genieten hoe lastig moeilijk het soms zal zijn .Dus zeg ik mijn beste wensen en hopen met zo weinig mogelijke zorgen voor iedereen .Maar vooral tracht te genieten van iederedag ondanks ieder dag niet hetzelfde zal zijn .Maar kijk niet teveel achter je kijk vooruit en bedenk dat je van iedere dag iets moois kunt maken met hopelijk weinig zorgen om het even welke zorgen .Dus nu op eind van jaar weet je pas wat 2024 voor u betekent heeft .Vanaf woensdag start je terug met een nieuwe jaaragenda met hopelijke vele mooie momenten zonder teveel kopzorgen .Dus voor vandaag zeg ik geniet van deze dag groetje
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Moet nog een beetje HH doen, maar heb gisteren veel kunnen doen. Ga wel straks de strijk nog doen. Tussen 14:00H en 14:30H komen de buren van hier schuin tegenover. Beiden kranige zeventigers, 75 en 76. Bij hen weet ik zeker dat er geen explosie in keuken en living gaat zijn als ze terug naar huis gaan.
En Anjelier, je hebt gelijk, de ouders hadden iets moeten zeggen. Volgend jaar wordt er nimmer rondgelopen met chips en andere versnaperingen. Probleem is ook dat ik nog heel vaak moe ben en het me dus dubbel moeite kost om alles spic en span te krijgen. Ik verheug me wel op de komst van de buren vandaag, het zijn rustige mensen en we hebben altijd veel te vertellen aan elkaar. Minstens 2 à 3 keer per week bellen we ook even naar elkaar. Ik hoop dat ze de inbraakpoging een plaatsje kunnen geven. Leuk is dat natuurlijk niet. Integendeel.
Onder de kerstboom liggen nog (nuttige) pakjes die de 31ste worden opengedaan. Matice heeft er nog 2 liggen en hij is er al tig keer naar gaan kijken.
Zo , ik ga de strijk doen, dan is die ook gedaan.
MJ, bedankt voor het mooie kaartje, iedereen trouwens bedankt.
Probeer er een gezellige dag van te maken.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zondagmorgen iedereen
Zo donker nog en het is al 9u
Bekske, hopelijk mogen jouw wensen
allemaal uitkomen vooral voor uzelf
Ik wens jullie allen een fijne dag
met voorbereidingen voor het nieuwe jaar
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
De laatste zondag van het jaar en de zon laat het afweten. Ik heb heel vreemd gedroomd. Echt. Er zaten mensen in van vroeger en mensen die ik van haar nog pluim ken maar die mij kenden. Enzovoorts.
Daardoor een beetje langer blijven liggen.
Veel voorberedingen hebben wij niet voors ons oudejaarsdiner. juist de sneeuwkrabscharen uit de diepvries halen. Alsook de eend voor de dag nadien.
Lilly zit buiten. Gimly ligt nog steeds op de platte doos. nog geen 1 van de twee heeft aanstalten gemaakt bezit te nemen van de mand. En dan koop je iets deftigs.
Eens kijken of ik er de buitenkant kan uitnemen. misschien met de stof te wassen?
Das werk voor wanneer meer licht is.
We eten een gebraadje met mini-kroketten.
Clive: nu zal je keuken zeker geen slachtveld zijn. Ze hadden ( je buren) rekening moeten houden met de drukte van die kinderen en ingegrepen hebben.Krijgen je buren van schuin tegen over geen slachtofferhulp? Toen ik in Engeland die inbraakpoging gehad had in de garage kreeg ik mensen van slachtofferhulp over de vloer. Maar ja, in ons belgenland hebben ze daar geen buget voor.
ik wens iedereen een gezellige laatste zondag van 2024 toe.
Fijne dag seizoentjes
De laatste zondag van het jaar en de zon laat het afweten. Ik heb heel vreemd gedroomd. Echt. Er zaten mensen in van vroeger en mensen die ik van haar nog pluim ken maar die mij kenden. Enzovoorts.
Daardoor een beetje langer blijven liggen.
Veel voorberedingen hebben wij niet voors ons oudejaarsdiner. juist de sneeuwkrabscharen uit de diepvries halen. Alsook de eend voor de dag nadien.
Lilly zit buiten. Gimly ligt nog steeds op de platte doos. nog geen 1 van de twee heeft aanstalten gemaakt bezit te nemen van de mand. En dan koop je iets deftigs.
Eens kijken of ik er de buitenkant kan uitnemen. misschien met de stof te wassen?
Das werk voor wanneer meer licht is.
We eten een gebraadje met mini-kroketten.
Clive: nu zal je keuken zeker geen slachtveld zijn. Ze hadden ( je buren) rekening moeten houden met de drukte van die kinderen en ingegrepen hebben.Krijgen je buren van schuin tegen over geen slachtofferhulp? Toen ik in Engeland die inbraakpoging gehad had in de garage kreeg ik mensen van slachtofferhulp over de vloer. Maar ja, in ons belgenland hebben ze daar geen buget voor.
ik wens iedereen een gezellige laatste zondag van 2024 toe.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede bijna avond allemaal,
het is nog niet licht geweest vandaag
en we hebben hier zopas nog een buitje gehad
de mist is in regen veranderd....echt killig is het.
maar binnen is het gezellig, dat hebben we dan toch.
Ik wens jullie allemaal een fijne zondag verder
en voor later een rustige warme nacht.
Sterkte aan wie het nodig heeft en tot morgen
Mijn kaars brandt voor al wie het nodig heeft
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En zo is de dag toch weer ongemerkt voorbijgegaan.
Aan weekend tarief gewassen voor zoals dat nog gaat.
Aan 91% luchtvochtigheid toch maar alles op het rekje gehangen binnen.
De badhanddoeken in de linnendroger gestoken.
Jongste zoon vindt dat zolang ik al mijn rekeningen kan betalen ik voor mijn gemak moet zorgen.
Het mezelf niet moeilijker maken dan nodig.
Ergens heeft hij wel gelijk.
Ik heb mijn dag rustig besteed met het maken van een jaaroverzicht van de te verwachten en de vaste uitgaven voor volgend jaar. Het loopt wel een beetje de spuigaten uit al die verhogingen van abonnementen en verzekeringen. En ik heb dan alleen nog maar het noodzakelijke.
Alle tijdschriften zijn afgeschaft, behalve de krant.
Die kan ook nog buiten gesmeten worden en de verzekering tegen diefstal van de fiets misschien ook en de gewone verzekering herzien en de auto verkopen dan hoeft die verkeersbelasting niet meer betaald en de rijtaks ook niet meer.
Goede avond nog allemaal. Ik ga proberen niet in slaap te vallen voor tv.
Aan weekend tarief gewassen voor zoals dat nog gaat.
Aan 91% luchtvochtigheid toch maar alles op het rekje gehangen binnen.
De badhanddoeken in de linnendroger gestoken.
Jongste zoon vindt dat zolang ik al mijn rekeningen kan betalen ik voor mijn gemak moet zorgen.
Het mezelf niet moeilijker maken dan nodig.
Ergens heeft hij wel gelijk.
Ik heb mijn dag rustig besteed met het maken van een jaaroverzicht van de te verwachten en de vaste uitgaven voor volgend jaar. Het loopt wel een beetje de spuigaten uit al die verhogingen van abonnementen en verzekeringen. En ik heb dan alleen nog maar het noodzakelijke.
Alle tijdschriften zijn afgeschaft, behalve de krant.
Die kan ook nog buiten gesmeten worden en de verzekering tegen diefstal van de fiets misschien ook en de gewone verzekering herzien en de auto verkopen dan hoeft die verkeersbelasting niet meer betaald en de rijtaks ook niet meer.
Goede avond nog allemaal. Ik ga proberen niet in slaap te vallen voor tv.
-
Toch op een redelijk deftig uur wakker geworden. Zijn door Mac's laatste aflevering, jammer dat het stopt na 9 en we hem niet zien trouwen enz Ik snap niet dat ze dan een serie niet afmaken.
. Het nieuwe jaar zetten we meteen in met een nieuwe serie. Chicago fire. Dat was lange tijd onze zondagse aflevering met een glaasje porto en een knabbeltje. Op 2 Januari meteen weer de broeksriem aantrekken en de chocolaatjes om 16 u afschaffen. of het chipke bij de tv.
Ventje ziet zijn plannen vandaag in het water vallen. Hij ging de lakens doen. Maar ik moet ook nog douchen. En hij wil me nog inwrijven met Bodylotion om opflakkeringen van de droge huid tegen te gaan enz. Bovendien, we moeten brood en beleg hebben. Morgen de laatste boekjes van het jaar. Ben aan het denken van deze ook af te schaffen. In januari staan deze bol van de dieettips en magere recepten want iedereen heeft het goede voornemen om te vermageren. In februari moet je dan mocktails drinken. En in maart...... ben ik het al vergeten wat je dan niet mag.
Het zal weer een grijze dag worden. we zien weer geen zon. Woensdag is mijn voormalige poetsvrouw jarig. Arlette. En ik ga me eens verdiepen in klant ( werkgever) te worden van een interimbureel. Ventje kan dat hier toch niet bolwerken. Als klant( werkgever) kies ik wat er hier binnenkomt aan welk tarief. Het zal wel niet met dienstencheques zijn .Allez, dat was toch Arlettes redenering.
Gisteren dat gratis proefflesje rode wijn uitgedroken met het gebraad omdat ventje geen rode wijn meer drinkt. Deze Dom Baron mag nog enkele jaren liggen. De whisky was dan weer super rokerig vergeleken bij een Orban. Er zat veel meer turf in. Ging bijna de richting uit van de Loch Lomond van enkele weken geleden.
Eindelijk is Gimly's maag vol. Een zakje en een half. Morgen of overmorgen heeft die zeker een haarbal. Ik ga hier swifferen en kijken of Lilly wil meewerken. Ze vind dat zo plezant. Momenteel ligt ze nog te maffen. Waarschijnlijk aan mijn kant van het bed want ik ben eruit. En die plaats is dan lekker warm.
Moet nog een nieuwe "Vinnykaars" uithalen en zetten + 2 grote theelichten en een kleintje voor hier. Daarna is de kast met de rouwprentjes aan de beurt en daar zijn het voornamelijke grote.
Ik wilde onlangs een set van ledkaarsen op batterijen. 7 stuks van groot naar klein. Tot ik las dat je 2 stuks van 7 moest bestellen. Het zullen orgelkaarsen worden want dat is heel lang geleden dat ik zo'n set van 5 kaarsen op tafel heb staan.
Volgende week komt mijn kolomkast toe en gaat het haardstel naaar de kringloop. Er is ook nog een pakket kleren + een riem onderweg.
Die staan op ventjes e-mail. Hij heeft daar een account. Moet telkens als ik iets zie zijn paswoord vragen. De mode is nu truien en bloesjes met mesh.
Ik ga even bonussen binnenhalen nadat ik een kopje koffie heb gezet.
Fijne dag seizoentjes
Toch op een redelijk deftig uur wakker geworden. Zijn door Mac's laatste aflevering, jammer dat het stopt na 9 en we hem niet zien trouwen enz Ik snap niet dat ze dan een serie niet afmaken.
Ventje ziet zijn plannen vandaag in het water vallen. Hij ging de lakens doen. Maar ik moet ook nog douchen. En hij wil me nog inwrijven met Bodylotion om opflakkeringen van de droge huid tegen te gaan enz. Bovendien, we moeten brood en beleg hebben. Morgen de laatste boekjes van het jaar. Ben aan het denken van deze ook af te schaffen. In januari staan deze bol van de dieettips en magere recepten want iedereen heeft het goede voornemen om te vermageren. In februari moet je dan mocktails drinken. En in maart...... ben ik het al vergeten wat je dan niet mag.
Het zal weer een grijze dag worden. we zien weer geen zon. Woensdag is mijn voormalige poetsvrouw jarig. Arlette. En ik ga me eens verdiepen in klant ( werkgever) te worden van een interimbureel. Ventje kan dat hier toch niet bolwerken. Als klant( werkgever) kies ik wat er hier binnenkomt aan welk tarief. Het zal wel niet met dienstencheques zijn .Allez, dat was toch Arlettes redenering.
Gisteren dat gratis proefflesje rode wijn uitgedroken met het gebraad omdat ventje geen rode wijn meer drinkt. Deze Dom Baron mag nog enkele jaren liggen. De whisky was dan weer super rokerig vergeleken bij een Orban. Er zat veel meer turf in. Ging bijna de richting uit van de Loch Lomond van enkele weken geleden.
Eindelijk is Gimly's maag vol. Een zakje en een half. Morgen of overmorgen heeft die zeker een haarbal. Ik ga hier swifferen en kijken of Lilly wil meewerken. Ze vind dat zo plezant. Momenteel ligt ze nog te maffen. Waarschijnlijk aan mijn kant van het bed want ik ben eruit. En die plaats is dan lekker warm.
Moet nog een nieuwe "Vinnykaars" uithalen en zetten + 2 grote theelichten en een kleintje voor hier. Daarna is de kast met de rouwprentjes aan de beurt en daar zijn het voornamelijke grote.
Ik wilde onlangs een set van ledkaarsen op batterijen. 7 stuks van groot naar klein. Tot ik las dat je 2 stuks van 7 moest bestellen. Het zullen orgelkaarsen worden want dat is heel lang geleden dat ik zo'n set van 5 kaarsen op tafel heb staan.
Volgende week komt mijn kolomkast toe en gaat het haardstel naaar de kringloop. Er is ook nog een pakket kleren + een riem onderweg.
Die staan op ventjes e-mail. Hij heeft daar een account. Moet telkens als ik iets zie zijn paswoord vragen. De mode is nu truien en bloesjes met mesh.
Ik ga even bonussen binnenhalen nadat ik een kopje koffie heb gezet.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes
De voorlaatste dag van 2024....
wat is het jaar rap voorbijgevlogen
Gris en druilerig weer, alles ligt nat
We hebben dit jaar genoeg regen gezien
vind ik.... ik hoop op een beter 2025
En vooral veel beterschap voor onze zieke vrienden
Helena, mijn kinderen zeggen dat ook altijd zo:
"je hebt er zelf voor gewerkt, en goed voor ons geweest,
je krijgt de centen niet mee en wij hebben niks te kort,
wij zullen ook wel voor onszelf zorgen"
dat is hun gezegde elke keer....
En ik heb alleen een abonnement voor het Plus
=maandelijks tijdschrift en het Tv blad de krant lees ik op internet
en verder alleen wat echt nodig is van verzekeringen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
HVT : helaas maar al te waar hoe alles maar blijft duurder worden ...
//
De krant heb ik een paar jaren geleden al opgezegd. Helaas mis ik dan soms de overlijdensberichten van kennissen en dat is wel jammer . ik denk er niet altijd aan om dat online te bekijken ..//
Sommige van mijn nieuwjaarswensen zijn nog onderweg en helaas zijn sommige blijkbaar "te voet "of verdwenen .. jammer. ...
Hier was het ook weer een sombere grijze dag ... niks aan te doen , maar het werkt toch op je gemoed vind ik ..
Voor alle seizoentjes een goede avond en hopelijk een goede nachtrust zonder pijn .

De krant heb ik een paar jaren geleden al opgezegd. Helaas mis ik dan soms de overlijdensberichten van kennissen en dat is wel jammer . ik denk er niet altijd aan om dat online te bekijken ..//
Sommige van mijn nieuwjaarswensen zijn nog onderweg en helaas zijn sommige blijkbaar "te voet "of verdwenen .. jammer. ...
Hier was het ook weer een sombere grijze dag ... niks aan te doen , maar het werkt toch op je gemoed vind ik ..
Voor alle seizoentjes een goede avond en hopelijk een goede nachtrust zonder pijn .

-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik zit eindelijk...
Nog geen tijd gehad om langs te komen.
Verandering van planning.
Om half acht bericht van d hulp dat ze deze voormiddag kwam en maar twee uurtjes.
Dat was dus alles omgooien.
Op een rapke de boodschappenlijst gemaakt.
Uiteraard de helft vergeten.
Bed verschonen samen, badkamer gekuist, slaapkamer gestofzuigd en de rest boven.
Dan heeft ze beneden nog gestofzuigd want ze had nog drie minuten over!
De namiddag was geplooid en gekookt.
Nog een fijne avond aan allen.
-
Wij zijn de laatste dag van het jaar 2024. Als we achteruit blikken zien we een jaar vol grijs, miezerig weer en voor enkele seizoentjes serieuze gezondheidsproblemen. Maar we baggerden door: nie plojen in 't brugs. Hopelijk hebben we in 2025 een beter jaar. Voor ventje hoop ik dat zijn ouderlijk huis eindelijk verkocht geraakt. Want dat was hier soms toch een struikelblok voor ons. Voor mezelf wens ik dat ik mijn verhaal kan uitgeven. Dan is er een ferm hoofdstuk van mijn leven afgesloten.
Ons oudejaarsavondmenu ziet er als volgt uit. sneeuwkrabscharen en een glaasje cava/wijn. Voorgerecht kroepoek uiteraard met een glaasje cava. Tijdens de dag is het een gewone boterham met een kopje soep. Pikante Paprika als ik me niet vergis. Het staat in het Italiaans op het blik. Ik heb ook nog kreeftensoep in blik. 't hangt er vanaf waar ventje voor 'in the mood " zal zijn. Ik kan ook egg dropp soep maken want op de eerste dag van het nieuwe jaar eten we naar onze traditie: Eend met pikante saus.
Vandaag dekken we de tafel feestelijk. Een gloednieuw tafellaken met een loper. Ons lilly kennende zal die zilveren loper op een lichtgroen tafellaken wel aantrekking hebben want de juffrouw mag hier alles. Dus ook op tafel. Zoals gisteren. Mevrouwtje wilde niet komen eten dus heeft ze in de zetel gegeten want ze was niet van plan eruit te komen. Dus moest ventje noodgedwongen haar bord voor haar neusje komen zetten. Soms loopt de juffrouw heel de living rond en hij er achter met haar bord tot ze aantoont dat ze wil eten. En vooral waar.
Maar ik wijk af. Eerst onze tafel dekken natuurlijk met gewone witte kaarsen. kan zijn dat ik zilveren zet of bordeau kaarsen.De houders zijn van gerookt geribbeld glas. Als je ze omkeerd kan je er een theelichtje in branden. Win-win noemen ze dat. Onze marmeren onderlegger ook eens in de week zetten en de vlinder onderzetter voor de grotere potten en pannen die ventje vanuit zijn ouderlijk huis meenam ook eens een sopje geven. De tinnen vaas met 1 rode en 1 witte roos in stof in het midden.
Vandaag ook alle theelichtjes verversen en vanavond aansteken. En er ligt nog een afbakbrood voor morgen.
ik wens alle seizoentjes een fijn oudejaar! Tot in 2025!
Wij zijn de laatste dag van het jaar 2024. Als we achteruit blikken zien we een jaar vol grijs, miezerig weer en voor enkele seizoentjes serieuze gezondheidsproblemen. Maar we baggerden door: nie plojen in 't brugs. Hopelijk hebben we in 2025 een beter jaar. Voor ventje hoop ik dat zijn ouderlijk huis eindelijk verkocht geraakt. Want dat was hier soms toch een struikelblok voor ons. Voor mezelf wens ik dat ik mijn verhaal kan uitgeven. Dan is er een ferm hoofdstuk van mijn leven afgesloten.
Ons oudejaarsavondmenu ziet er als volgt uit. sneeuwkrabscharen en een glaasje cava/wijn. Voorgerecht kroepoek uiteraard met een glaasje cava. Tijdens de dag is het een gewone boterham met een kopje soep. Pikante Paprika als ik me niet vergis. Het staat in het Italiaans op het blik. Ik heb ook nog kreeftensoep in blik. 't hangt er vanaf waar ventje voor 'in the mood " zal zijn. Ik kan ook egg dropp soep maken want op de eerste dag van het nieuwe jaar eten we naar onze traditie: Eend met pikante saus.
Vandaag dekken we de tafel feestelijk. Een gloednieuw tafellaken met een loper. Ons lilly kennende zal die zilveren loper op een lichtgroen tafellaken wel aantrekking hebben want de juffrouw mag hier alles. Dus ook op tafel. Zoals gisteren. Mevrouwtje wilde niet komen eten dus heeft ze in de zetel gegeten want ze was niet van plan eruit te komen. Dus moest ventje noodgedwongen haar bord voor haar neusje komen zetten. Soms loopt de juffrouw heel de living rond en hij er achter met haar bord tot ze aantoont dat ze wil eten. En vooral waar.
Maar ik wijk af. Eerst onze tafel dekken natuurlijk met gewone witte kaarsen. kan zijn dat ik zilveren zet of bordeau kaarsen.De houders zijn van gerookt geribbeld glas. Als je ze omkeerd kan je er een theelichtje in branden. Win-win noemen ze dat. Onze marmeren onderlegger ook eens in de week zetten en de vlinder onderzetter voor de grotere potten en pannen die ventje vanuit zijn ouderlijk huis meenam ook eens een sopje geven. De tinnen vaas met 1 rode en 1 witte roos in stof in het midden.
Vandaag ook alle theelichtjes verversen en vanavond aansteken. En er ligt nog een afbakbrood voor morgen.
ik wens alle seizoentjes een fijn oudejaar! Tot in 2025!
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

bijna is hetjaar 2024 voorbij denk aan de mooie momenten en laat de rest achter je .Morgen zullen we weer iedere dag een stukje in ons agenda mogen schrijven .En dat 365 dagen lang .Wens iedereen een mooi eind jaar en goed begin .Fijn feest voor iedereen ik hou het gezellig gewoon hier .Feesten is niks voor mij maar ik geniet op mijn manier .Gisteren is de boodschappen hulp weer niet geweest .Om 9 uur kreeg ik bericht dat ze niet kwam een uurlater .Moest ergens anders gaan waar het dringerder was .Dus moest ik op mijn kin kloppen bij manier van spreken .dus op de drie laatste maandagen is ze maar 1 keer geweest .Ik moet dan zogezegd niet eten .Afijn ja ik begin dat dik moe te worden .Dat het afgezegd word juist voordat ze hier komt .vrijdag ga de huisdokter het mogen horen zo meer hulp van hem moeten vragen ja welke hulp als ze hun voeten er aan vegen groetje