In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Goeiemorgen Iedereen.
(Spreuk/Gezegde) Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen.
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Wat leuk Jadi, wat een bijzondere verzameling..! Jullie moeten groot wonen of gewoond hebben.jadi schreef: ↑03 jan 2025, 13:12Vroeger Remi hadden wij op een bepaald moment 7 jukeboxen en allemaal gevuld met plaatjes .. Dus ja de muziek is de rode draad in ons gezin. Ventje was een verzamelaar dus is dit met de paplepel ingegeven .. Onze zoon die zou kunnen meedoen in muziek quizzen ..En die is als verzamelaar nog erger dan zijn pa. Dochter is net het omgekeerde. Soit dit even tussen haakjes
Ook nog heel veel van muziek afweten en beoefenen in de familie, leuk, gezellig en knap hoor..!
Een vriend van ons had ook een hobby met jukeboxen, maar die repareerde ze. Verkocht er dan weer eens één, om vervolgens weer een nieuwe/andere te kunnen kopen, en die dan ook weer spic en span/pico bello in orde te maken.
Datzelfde deed hij ook met flipperkasten, hebben bij hun menig spelletje geflipperd..!
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Geen idee waar dat beest is Remie .
Ik zie hem niet .
7 jukeboxen Jadi , wow .
Ik kan me nog herinneren dat ik als klein kind gefascineerd was door de koffer platenspeler van mijn tante haha , nu zijn ze weer gewild en trendy.
Straks even wat boodschapjes doen en vanavond gaan we uit eten met de familie.
Fijne zaterdag allemaal .

Geen idee waar dat beest is Remie .
Ik zie hem niet .
7 jukeboxen Jadi , wow .
Ik kan me nog herinneren dat ik als klein kind gefascineerd was door de koffer platenspeler van mijn tante haha , nu zijn ze weer gewild en trendy.
Straks even wat boodschapjes doen en vanavond gaan we uit eten met de familie.
Fijne zaterdag allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Deze keer vond ik die direct als ik de foto groter deed .. Maar ik laat de anderen ook de kans hoor
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo fijne zaterdagmorgen iedereen.
Hebben jullie ook zo goed geslapen ? Ik geraak de laatste tijd zo moeilijk uit mijn warme bed.. Het nadeel is dan, dat de voormiddag zo vlug voorbij is hé.
Windstil en droog hier in de Westhoek, ik zie ook minder meeuwen in de lucht.. Dus zo wordt het beweert , dat het aan de kust ook beter weer is .
Wat de dag zal inhouden dat weet ik pas deze avond.
Remie ja wat groter gewoond dan nu, maar hij had ook mechanische flippers stuk of 3 en een bingo, en een eenarmige bandiet .Ik herinner me Family Adams flipper maar dat was een elektronische. Elk jaar trokken we naar Rosmalen naar de Jukebox beurs, dit was een heerlijke tijd.
Inge oeps een platte batterij , gelukkig nog thuis geraakt met de boodschappen. Gelukkig deze morgen zonder kleerscheuren er door gekomen .. slaap wel
An , inderdaad een platenspeler is weer in . Dat had ventje ook. Die is intussen met medeweten van zijn zus bij de zoon beland .. Duizend lp's weg, en zoon koos deze uit die hij wou . . Hopelijk begint hij daar ook niet aan zucht . .
Fijne dag iedereen
toedeloe
menu: een gerookt varkenshaasje met rest wortels /erwtjes (gisteren groenten verandert in bloemkool) en natuuraardappelen.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een droge zaterdagmorgen iedereen
het zonnetje doet een poging om van achter de wolken te komen en misschien zal het haar nog lukken ook
het was gevroren deze morgen en alle daken waren hier wit en nu is het 2°
en dan hoorde ik zeggen in de radio dat er overal gestrooid was vannacht met uitzondering van West-Vlaanderen omdat het daar niet nodig was , en nochtans was het hier ook gevroren
jadi sinds wij hier wonen slapen wij ook langer en er is niemand die er iets van zegt hoor
en das op pensioen zijn zeker
en een mens kan nogal wat verzamelen in al die jaren hé , wij hebben jaren geleden eens goed uit onze LP's deze gehaald die we zeker niet wilden wegdoen en al de rest verkocht voor een klein prijsje en ze vlogen de deur uit , maar nu hebben we er nog genoeg
An geniet er van vanavond om je voetjes onder tafel te steken op verplaatsing
inge slaap maar eens goed uit , dat zal je goed doen
Remie weeral een mooie spreuk
en die kat had ik ook nog niet gevonden want ze profiteert er van om haar goed te verschuilen omdat ze weet dat ik toch niet goed zie zeker
alhoewel dat ik denk waar ze zit , maar dan doet ze alsof ze bij de kerstversiering hoort als ik naar haar kijk
en jammer dat Mathieu er niet bij was gisteren in Koksijde
marietteke gaat het een beetje met jou ? ?
Yuna , Anne-marie , Michiel , Adam en miesje
ook een goeie morgen voor jullie
en nu verder doen sè
wij eten toch niet vroeg maar ik zal dadelijk al het vlees opzetten
ik maak gehaktballetjes in tomatensaus met frietjes en verse groentjes
op vraag van mijn ventje die dat graag eet , en zoals jullie weten " de liefde van de man gaat door de maag " dus dan doe ik dat hé
en het zonnetje laat zich toch al wat meer zien nu
tot later allemaal

het zonnetje doet een poging om van achter de wolken te komen en misschien zal het haar nog lukken ook
het was gevroren deze morgen en alle daken waren hier wit en nu is het 2°
en dan hoorde ik zeggen in de radio dat er overal gestrooid was vannacht met uitzondering van West-Vlaanderen omdat het daar niet nodig was , en nochtans was het hier ook gevroren
jadi sinds wij hier wonen slapen wij ook langer en er is niemand die er iets van zegt hoor
en das op pensioen zijn zeker
en een mens kan nogal wat verzamelen in al die jaren hé , wij hebben jaren geleden eens goed uit onze LP's deze gehaald die we zeker niet wilden wegdoen en al de rest verkocht voor een klein prijsje en ze vlogen de deur uit , maar nu hebben we er nog genoeg
An geniet er van vanavond om je voetjes onder tafel te steken op verplaatsing
inge slaap maar eens goed uit , dat zal je goed doen
Remie weeral een mooie spreuk
en die kat had ik ook nog niet gevonden want ze profiteert er van om haar goed te verschuilen omdat ze weet dat ik toch niet goed zie zeker
en jammer dat Mathieu er niet bij was gisteren in Koksijde
marietteke gaat het een beetje met jou ? ?
Yuna , Anne-marie , Michiel , Adam en miesje
ook een goeie morgen voor jullie
en nu verder doen sè
wij eten toch niet vroeg maar ik zal dadelijk al het vlees opzetten
ik maak gehaktballetjes in tomatensaus met frietjes en verse groentjes
op vraag van mijn ventje die dat graag eet , en zoals jullie weten " de liefde van de man gaat door de maag " dus dan doe ik dat hé
en het zonnetje laat zich toch al wat meer zien nu
tot later allemaal

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Vanmorgen nog een stukje de polder in gefietst, ’t was (lekker) frisjes..!

Vanmiddag na het middag
was er weer cross op TV, heb ik ook weer van genoten. Weet U dat ook weer..!
Menu:

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...