In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Aan allen "dank u" voor de verjaardagwensen
de kaartjes zijn tevoet onderweg, maar ze komen wel!
------------------------------------------------------------------------------------------------

Goede avond weeral de dagen vliegen weer voorbij....
Echt koud vond ik het niet en het is tot hiertoe droog gebleven,
hoewel er wat sneeuw verwacht wordt
Hopelijk doen ze niet te gek want het is vervelend voor wie er door moet
Helena, het zelfgebakken brood vind ik lekker maar het
smaakt iets anders dat het brood van de bakker, 't is wat wennen in 't begin...
Fijne avond allen
ik ga de vuilzakken buiten zetten.... morgen is het vuilkar...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Michieldvd
Oma-C, ik had ook die indruk bij de eerste broodjes met meel van Aveve. Ik ben dan overgeschakeld naar meel van Aldi en die broodjes zijn zeker zo lekker en luchtig als bij de bakker.
Maar zoals ik eerder schreef, smaken verschillen. Maar het is het proberen waard vind ik.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Piekermolentje was aan. Een uitknop staat daar niet aan dus m'n bed uit. De Cv was juist aangegaan. Al het kerstgerief is weg. De linten laat ik hangen, is leuk voor Lilly. Die is nu buiten. Ventje is een uur later naar bed gekomen. Dringend naar de oogarts als hij al niet meer ziet hoe laat het is. Bon, voor wie moest hij opstaan? Dus daarom waren Gimly & Lilly zo lastig.
De kolomkast moeten we zelf in elkaar steken. Dus heel lang heeft doe 12 meter lange vrachtwagen niet gestaan. 't was de moeite niet om verboden te parkerenborden te zetten. Laarsjes passen en lopen heel gemakkelijk. De shirtjes zijn ook toegekomen. 1 donkergroen en ik heb dezelfde in bordeaux met mesh aan de bovenkant en 1 met een kattesnoetje op. Geen solden want meestal hebben ze dan mijn maat niet. Buiten de laarsjes. die waren de laatste in maat 37.
Er moet nog een kleurwas gedraaid worden. Dan zijn we bij met wassen. Aangezien de kleerkast boven op zolder tijdelijk buiten dienst is zal ik een tweede keer de grove borstel door de kleerkast en het kledingrek halen. En een paar ruime diepe opbergboxen halen om de wat "dikkere" kleren in te steken. Ik hou die toch maar bij want je weet nooit. Maar vandaag blijven we dus thuis. Het regent.
Net Lilly binnengelaten met het nodige comentaar. Ze is 't nu gaan uitleggen aan ventje die nog op 1 oor ligt. Vandaag doet ventje boodschappen. Enkel de diepvries komt en we hebben frieten en kroketten nodig plus waterzooi voor als ik eens alleen thuis ben. ik moet straks eens gaan kijken of ventje wel rolmops mee heeft want de boodschappen van maandag staan nog in de keuken....
er staan rolmops in de reclame van deze week maar of ze, ze hier zullen hebben?
Ik heb koffie gezet, ga ze maar best uitdrinken voor ze koud wordt!
Fijne dag seizoentjes.
Piekermolentje was aan. Een uitknop staat daar niet aan dus m'n bed uit. De Cv was juist aangegaan. Al het kerstgerief is weg. De linten laat ik hangen, is leuk voor Lilly. Die is nu buiten. Ventje is een uur later naar bed gekomen. Dringend naar de oogarts als hij al niet meer ziet hoe laat het is. Bon, voor wie moest hij opstaan? Dus daarom waren Gimly & Lilly zo lastig.
De kolomkast moeten we zelf in elkaar steken. Dus heel lang heeft doe 12 meter lange vrachtwagen niet gestaan. 't was de moeite niet om verboden te parkerenborden te zetten. Laarsjes passen en lopen heel gemakkelijk. De shirtjes zijn ook toegekomen. 1 donkergroen en ik heb dezelfde in bordeaux met mesh aan de bovenkant en 1 met een kattesnoetje op. Geen solden want meestal hebben ze dan mijn maat niet. Buiten de laarsjes. die waren de laatste in maat 37.
Er moet nog een kleurwas gedraaid worden. Dan zijn we bij met wassen. Aangezien de kleerkast boven op zolder tijdelijk buiten dienst is zal ik een tweede keer de grove borstel door de kleerkast en het kledingrek halen. En een paar ruime diepe opbergboxen halen om de wat "dikkere" kleren in te steken. Ik hou die toch maar bij want je weet nooit. Maar vandaag blijven we dus thuis. Het regent.
Net Lilly binnengelaten met het nodige comentaar. Ze is 't nu gaan uitleggen aan ventje die nog op 1 oor ligt. Vandaag doet ventje boodschappen. Enkel de diepvries komt en we hebben frieten en kroketten nodig plus waterzooi voor als ik eens alleen thuis ben. ik moet straks eens gaan kijken of ventje wel rolmops mee heeft want de boodschappen van maandag staan nog in de keuken....
Ik heb koffie gezet, ga ze maar best uitdrinken voor ze koud wordt!
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren een mooie miskoop gedaan. Ik zet sinds een klein jaar een seizoenstafeltje . Heb al een zomertafeltje en een herfsttafeltje gehad en nu staat er een wintertafeltje. 21 maart maakt het wintertafeltje plaats voor het lentetafeltje. Ik zet steeds op al de seizoenstafeltjes een aangepast theelicht. Maar voor de lente had ik nog niets buiten wat lentespulletjes die ik al besteld had bij SH*IN. Maar eergisteren had ik op B*L gezocht naar een theelichthouder die bij de andere lentespulletjes past. En mijn oog viel op een kristallen lotusbloem die ronddraait. Manlief vond het mooi en ik besteld het dus. Gisteren is het al aangekomen, maar groot is onze verbazing dat het geen theelichthouder is. Maar de lotusbloem met een beetje roze erin vonden we beide wel erg mooi. Dus zei manlief het niet terug te sturen, maar het op de voet van een strakke kastlamp te plaatsen. Het licht van die lamp, dat altijd aan is, schijnt in de bloem en dat geeft een mooi effect. Het was ook niet duur. Het was dus een plezante miskoop.
Gisteren boven alles kunnen doen, nu zit ik eindelijk terug op schema wat poets en strijk betreft. Vandaag dus de 2 benedenverdiepingen volledig afvegen en stofzuigen, zodat ik daar morgen kan dweilen. En in het weekend gaat de kerstboom en alle andere versieringen van Kerst weg, manlief wou hem per se nog wat laten staan deze week.Dan veeg ik vlug even alles af en stofzuig en steam daarna als alles in boxen naaar boven is. We gaan dan wel een boeketje bloemen halen, anders is het zo kaal ineens.
Zo, ik ga doordoen. Aan alle Seizoentjes die zich niet lekker voelen, veel sterkte.
En voor iedereen een warme knuffel.
-

Gelukkige verjaardag en nog veel mooie jaren
aan de man van M-J
--------------------------------------------------------------------------------------------

Goeiemorgen alle seizoentjes,
Het is hier een uurtje geleden beginnen sneeuwen
en er ligt toch al een 2tal cm
Niet fijn voor wie er door moet maar mooi
om te zien vanachter het glas
Maak er een warme gezellige dag van en wees
voorzichtig als je buiten moet...
Sterkte en beterschap aan de zieken...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Gelukkige verjaardag aan de man van MJ.
Hallo iedereen,
Oma -C: gelukkige verjaardag . Een dagje later , sorry daarvoor. Woensdag is voor mij de drukste dag van de week ( ukjesdag). Kaartje is onderweg.
Clive en Mj: dank jullie wel voor het kaartje voor manlief. Die was aangenaam verrast.
Ben deze ochtend niet naar de supermarkt geweest. Op de baan is het wel goed rijden, zo te zien, maar de parking zal er nog gevaarlijk glad bijliggen. Misschien deze middag, we zien wel.
Het is wel mooi, als ik zo naar buiten kijk, een besneeuwd landschap.
De reiger is hier ook al op bezoek geweest. Die zat eerst een hele tijd roerloos tussen de beplanting ( maar ik had hem gezien
Tot morgen iedereen,
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal :
Gisteravond is het beginnen sneeuwen en nu ligt op de tuintafel buiten toch bijna 15 cm en het is nog niet gedaan . Ik wacht met sneeuwruimen tot na de middag , maar veel dooien zal het niet .
De vinken , merels en meesjes zijn volop op zoek naar eten , dus seffens toch gaan bijvullen. //
Aan echtgenoot van MJ : een fijne verjaardag !

Gisteravond is het beginnen sneeuwen en nu ligt op de tuintafel buiten toch bijna 15 cm en het is nog niet gedaan . Ik wacht met sneeuwruimen tot na de middag , maar veel dooien zal het niet .
De vinken , merels en meesjes zijn volop op zoek naar eten , dus seffens toch gaan bijvullen. //
Aan echtgenoot van MJ : een fijne verjaardag !

-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Er zit nog sneeuw in de lucht zou ons moeder zeggen.
Hier is het meeste weggedooid en schijnt de zon.
Ik had alles in huis dus ik verhonger nog niet dadelijk.
@Michiel dank voor de uitleg.
Ik heb het opgeslagen in mijn mapje recepten.
Schijnt dat onze oudste een broodmachine heeft en die niet gebruikt.
Ik kan altijd proberen hé.
De snijmachine is ondertussen al een paar jaren wijlen.
Zou dus een nieuwe moeten aanschaffen, dat is ook wel een beetje zot.
Ik ben aan het liquideren zoveel mogelijk.
De helft van het kerstgerief is weg.
Nu heb ik spijt dat ik het al weg gedaan heb.
Maar vandaag heb ik een lege dag.
Morgen nieuwjaar zeggen aan de Latinisten als het redelijk is om er door te stappen.
Zaterdag naar de oudste gaan slapen.
Zondag naar Parijs.
Maandag gezinshulp.
Het wordt weer een drukke week.
Ik hoop dat we zondag thuis geraken want ze gaan staken...
Onze TGV komt om kwart voor tien 's avonds aan in Brussel Zuid.
Met een beetje chance hebben we nog een metro naar Molenbeek.
Want de MIVB staakt ook....
Toch plezant hé!
Geen regering en een hoop maatregelen die op niets trekken.
Maar ja liever dat dan die ander twee die de "gloriol" hebben.
Belooft niet veel goeds voor de toekomst.
We genieten van vandaag van achter het venster.
Tussendoor:"Gelukkige Verjaardag!" man van MJ!

Hier is het meeste weggedooid en schijnt de zon.
Ik had alles in huis dus ik verhonger nog niet dadelijk.
@Michiel dank voor de uitleg.
Ik heb het opgeslagen in mijn mapje recepten.
Schijnt dat onze oudste een broodmachine heeft en die niet gebruikt.
Ik kan altijd proberen hé.
De snijmachine is ondertussen al een paar jaren wijlen.
Zou dus een nieuwe moeten aanschaffen, dat is ook wel een beetje zot.
Ik ben aan het liquideren zoveel mogelijk.
De helft van het kerstgerief is weg.
Nu heb ik spijt dat ik het al weg gedaan heb.
Maar vandaag heb ik een lege dag.
Morgen nieuwjaar zeggen aan de Latinisten als het redelijk is om er door te stappen.
Zaterdag naar de oudste gaan slapen.
Zondag naar Parijs.
Maandag gezinshulp.
Het wordt weer een drukke week.
Ik hoop dat we zondag thuis geraken want ze gaan staken...
Onze TGV komt om kwart voor tien 's avonds aan in Brussel Zuid.
Met een beetje chance hebben we nog een metro naar Molenbeek.
Want de MIVB staakt ook....
Toch plezant hé!
Geen regering en een hoop maatregelen die op niets trekken.
Maar ja liever dat dan die ander twee die de "gloriol" hebben.
Belooft niet veel goeds voor de toekomst.
We genieten van vandaag van achter het venster.
Tussendoor:"Gelukkige Verjaardag!" man van MJ!

-

Dank aan Helena en anjelierken
voor de verj-kaart die vandaag
in de brievenbus zat
----------------------------------------------------------

Goede namiddag allemaal,
Hier is de sneeuw allemaal weg....
Fijne avond verder en tot morgen.....
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Daar heb ik nu toch eens zo een grote goesting in se in zo een lekkere warme tas koffie.
Alleen als ik durf er een halve te drinken met heel veel melk bij dan gaat mijn tikker op hol.
Met thee dezelfde ervaring. Toen dacht ik warme melk met Ovomaltine.
Mag ook niet meer want zoet in de poeder.
Alleen als ik durf er een halve te drinken met heel veel melk bij dan gaat mijn tikker op hol.
Met thee dezelfde ervaring. Toen dacht ik warme melk met Ovomaltine.
Mag ook niet meer want zoet in de poeder.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dank aan MJ voor de nieuwjaarswensen die vandaag in de bus zaten .
Een goede avond aan iedereen !
Een goede avond aan iedereen !
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48
we staan klaar om er in de vliegen alhoewel het op een licht pitje zal zijn .Maar huishoudelijk werk moet er gedaan worden .Hoe moeilijk lastig het ook is ik hoop dat jullie lekker warm heb geslapen .Ik heb meerdere keren opgestaan en het kleine kamertje geweest waar geen verwarming is .Maar ja ik heb een dak boven meen verwarming in huis .Denk nu aan die geen huis hebben enz zo ik wens jullie het beste toe .Gisteren de stoep sneeuwvrij gemaakt ondanks dat het hier amper gedaan word .Ondanks je verplicht ben om dat de doen zelfs kinesist stond verbaasd dat ik het toch gedaan heb .Maar weinigen weten het dat het verplicht is .zo ik ben er vandoor groetje
-

Goede morgen alle seizoentjes,
Hier ligt alles nat, ik denk van de mist die gevallen is....
Helena ik ben al enkele jaren aan de 2e broodmachine toe
het snijden doe ik met een elektrisch mes, dat gaat heel goed...
En ja moeilijk hé als je altijd moet opletten met zoet
en er zit bijna overal suiker of zoet in verwerkt
Nog even en iedereen kan op zijn of haar manier
genieten van het weekend,