In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

10 jan 2025, 10:08

Afbeelding
*Verbroedering van de zeemeeuw en de kauw op de nok van het dak bij de overburen ..

Goede morgen iedereen, windstil en net zoals gisteren zie ik alleen de kruinen van de bomen .. Prachtig egaal melkglas siert de balustrade. Op het terras is er wat bevroren water, precies gebroken glas . . Door de zon geeft dit een prachtige schittering weer. Jammer genoeg is het niet mogelijk om het op foto te krijgen. Menig kunstenaars kunnen dit niet na doen. Het zoemen van de radiator verbreekt mijn mijmeringen .. Zodat mijn aandacht naar de buitenthermometer getrokken wordt . Die zegt mij dat het nu -2,3°C is ..
Wat mijn dag brengt ? Och ik ga dit deze avond weten maar ik verveel me nooit .. Dat is het voornaamste
Inge, ja kan er inkomen , want hier is het op donderdag avond training (ik kan dit zien van door mijn venster) En Gisteren geen hond noch mens te zien ..
An yoga straks geniet er van . . . namaste
Afbeelding
Hé hé Remie je bent weer thuis .. Wat ben ik blij . ♥
Zonnebloemetje koud hoor , ligt de thermostaat nu al aan bij jullie , of is dat nog niet nodig ? Ik wens jullie een fijne dag toe ..
Mijn koffietje is leeg we gaan er weer invliegen
Ik wens iedereen een fijne vrijdag toe
toedeloe
menu: hutsepot , binnen een groot half uur ga ik er aan beginnen .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

10 jan 2025, 10:38

jadi schreef:
10 jan 2025, 10:08
Afbeelding
*Verbroedering van de zeemeeuw en de kauw op de nok van het dak bij de overburen ..
Kon dat nu ook (ooit) maar eens bij die ruziezoekende wereldleiders en het voetvolk zó zijn..! :|

mama-inge

10 jan 2025, 11:04

Goedemorgen en een fijne dag
Net weer uit bed
Man heeft de kinderen maar even naar school gebracht, want het is hier weer behoorlijk glad
Zag op het nieuws van Drenthe dat er weer verschillende ongelukken waren gebeurd

Zo maar eens wat was weg gaan werken

Remie, ook weer thuis, dus gelukkig geen langer verblijf in het ziekenhuis

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

10 jan 2025, 21:14

een goeie avond allemaal

vandaag alweer enkele uren te kort gekomen , maar morgen is het weekend en dan zal ik wel meer tijd hebben zeker

Remie wat goed dat je weer terug bent , en hopelijk hebben ze je daar weer een beetje kunnen oplappen zodat je er weer een tijdje tegen kan gezellig samen met je vrouwtje en familie

jadi awel nu dat het 's nachts vriest hebben wij als we opstaan nog geen verwarming nodig , want tis hier iedere ochtend 20° en als we ons in de zetel zetten in de namiddag dan leggen we de verwarming aan zo tussen 14u en 15u en nu is die alweer terug een uur geleden uitgezet want we hadden alweer te warm en tis nu nog 22.5° , dus voor ons warm genoeg hoor

inge goed opletten hoor met dat vriesweer als je 's morgens vroeg weg moet
want een ongeluk is rap gebeurd

An weer de spiertjes losgemaakt , goed zo

marietteke , Yuna , Michiel , Anne-marie , Adam en miesje

ook een goeie avond voor jullie

en nu ist tijd voor mijn zetel sè

geniet nog van jullie avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

11 jan 2025, 05:34

Afbeelding

Afbeelding

Goeiemorgen Iedereen. Afbeelding

Spreuk/Gezegde: Ik stem zon, die komt tenminste echt voor me op.

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

11 jan 2025, 06:11

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is klaar en ik ga zo slapen
Daarna nog wat laatste dingen voor kind in een tas pakken, voor zijn reis naar Oostenrijk

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Remie

11 jan 2025, 07:51

zonnebloemetje schreef:
10 jan 2025, 21:14
Remie zodat je er weer een tijdje tegen kan gezellig samen met je vrouwtje
Nou gezellig Zonnebloemetje... tja.. u kent haar natuurlijk niet Afbeelding

Remie

11 jan 2025, 08:47

Afbeelding

Het wordt extra goed aankleden om zo dadelijk nog een klein eindje met deAfbeeldingeffe de polder in te gaan..!

Het vriest en mist hier (’n beetje):

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie daggen toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

11 jan 2025, 10:06

Afbeelding
Goede morgen , zo proper gewassen en gekamd genietend van het zwarte goud. Wat moet een mens nog meer hebben
Vergeet er nog bij te zeggen , lekker in de warmte ..
Terwijl mijn haartjes drogen kom ik vlug even binnen .
Windstil, en kleine vogeltjes sieren de berken bij de buren . In de verte zie ik een witte streep van vliegtuig op weg naar X land. Voorzichtig wordt het glas van de balustrade weer doorzichtig . . Al zegt mijn buitenthermometer nog altijd -1°C.
Remie ik wens dit ook dat alle politiekers en de rest verbroederen. Maar ik denk dat dit jammer genoeg een illusie is .
Wat lees ik verder , een toer in de polders .. ♥ Geniet er van man maar inderdaad goed induffelen. En voorzichtig voor gladde plekken want de vriezen man is langs geweest.
Inge vandaag vertrekt zoonlief naar Oostenrijk.. Dat wordt een avontuur om nooit meer te vergeten. Het zal stil zijn in huis.
Hé hé Zonnebloemetje, e wel jullie hebben heel veel geluk met zo'n goed geïsoleerd appartement .. Om 22°C te hebben moet ik wel de verwarming aanzetten . Vele zullen dit niet geloven wat je schrijft . Maar ik ben getuige dat het wel zo is hé . . Allee stel het wel vandaag in Brugge die scone
Ik ben aan het einde van de pagina .. Hopelijk heb ik niemand vergeten .
Als het zo is dan is het onbewust
Voilà ... oei mijn koffie . . nog even een slurpje , intussen is die maar lauw meer.
*Ik moet nu op eens aan Egeltje zaliger denken. Hij begon elke morgen <in de keuken is het zwarte goud aan het doorlopen (koffiezet)> .Zo iets in die aard .. tja . . .
Zal het maar hier bij laten
toedeloe
menu: hutsepot met een worst .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

11 jan 2025, 11:52

"Welkom op de ouderdom. Je maakt nu foto's van instructies zodat je ze kunt vergroten om ze te lezen. "
Afbeelding

Heerlijk geslapen vanmorgen
Nu eten klaar maken, de oven doet het meeste werk vandaag, we eten zuurkool ovenschotel met casselerrib

An-W

11 jan 2025, 12:18

Goedemiddag allemaal ,

Remie , -3 graden buiten en aanvriezende mist , was het niet glad op de fiets ?
Ik vind dat altijd eng hoor .

Jadi , dat alle wereldleiders maar mogen zijn als de zeemeeuw en de kauw op de nok van het dak bij jouw overburen :lol:

Kom jullie allemaal een fijne zaterdag wensen .

Wij gaan vanavond eten op verplaatsing in een bistro met vrienden . Toedeloeeeee.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

11 jan 2025, 16:21

Dat was een fris ritje Remie
Was het niet glad?
Hier vanmorgen -5 en er lag een ijslaagje op de weg (onze straat word niet gestrooid)
Gelukkig viel het mee in het dorp waar we de kranten doen

Wij gaan zo een boterham eten en daarna kind naar school brengen
Hij moet om 6 uur daar zijn en om 7 uur gaan ze in de bus
Dan zijn ze morgen ochtend in Oostenrijk
Gaan ze eerst ontbijten en dan gelijk de piste op.

Remie

11 jan 2025, 17:07

Afbeelding

Vanmiddag was er voor mij weer geweldige sport op TV.
Vanochtend was het goed om te doen tijdens mijnAfbeelding tocht(je)
Toen ik van huis ging begon het zonnetje door te komen en was het ’n soort van aangenaam om te fietsen.
Hier en daar was het nog wel effe opletten voor wat gladheid, maar al met al was het toch echt genieten.

Afbeelding
Wisselende beelden (3)

Die geiten had het ook best naar hun zin volgens mij..! :wink:

Weet U dat ook weer..!

Menu:

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

11 jan 2025, 18:12

een goeie avond alweer iedereen

deze voormiddag alles van kerstversiering weg gedaan en terug opgeborgen in de kast met de hulp van ventje , want alles moest in het bovenste gedeelte van de kast en dus met de hulp van een bankje om er aan te kunnen , en ik kan niet meer op een bankje staan , dus vandaar hé
en ja als je daar aan begint gaat de tijd echt wel rap en voor we het wisten was het al 13u op de klok toen we gedaan hadden , maar ik had niet veel werk aan 't middageten
onze menu was een soepje opwarmen uit de frigo
en daarna frietjes met kalkoen in champagne saus en een slaatje
mjammie dat heeft gesmaakt

Remie ik ben blij dat je van je fietstochtje genoten hebt
en hier scheen het zonnetje al van deze morgen
wat een mooie fotootjes met die vervroren weiden en die " geiten " zijn schapen hoor , ha ha ha , :roll: :lol: :P , maar missen is menselijk en tis je vergeven hoor :lol: :lol:
van het veldrijden in de sneeuw hebben we ook een stuk gezien

inge dat word dus een nachtritje naar Oostenrijk voor die gastjes

An laat het jullie smaken hoor op verplaatsing

jadi hier ook gevroren vannacht , maar toen we uit bed kwamen was het hier in de keuken en de living 21° zonder verwarming en aan de achterkant waar we slapen was het 19° zonder verwarming , want daar ligt die nooit aan omdat het daar zeker niet koud is en toen we de kerstversiering aan 't opruimen waren hebben we het venster in de keuken open gezet en na 13u voor het open venster gegeten en het was dan nog 20° in de keuken met het venster dat al enkele uren open stond
en de verwarming hebben we maar aangelegd om 15.30u toen we in de zetel zaten en naar een film hebben gekeken
en nu is die alweer een uurtje uit , want we hadden alweer te warm en tis nu nog 22.5°

allé ik ga dadelijk gaan douchen want daarna ga ik nog mijn haartjes wassen met de hulp van ventje omdat het alleen niet meer gaat

voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

11 jan 2025, 18:54

zonnebloemetje schreef:
die " geiten " zijn schapen hoor , ha ha ha ,
Nu was het ook de bedoeling dat daar schapen had moeten staan Zonnebloemetje. :oops:

Maar sinds dat er 'n tumor uit mijn kop verwijderd is (nu precies jaar geleden) heb ik wel meer van die rare kronkels..!
Vaak word ik hier thuis ook verbeterd van zoiets raars, ook weet ik vaak niet meer hoe ik iets moet vernoemen.... en zo zijn er nog wel meer van die achterlijke voorbeeldjes.
Nu heb ik wel het idee dat het de ene dag beter gaat dan de andere, merkt ook mijn familie wel hoor..!

Maar gelukkig heeft u 't mij vergeven..! :D

zonnebloemetje schreef:
van het veldrijden in de sneeuw hebben we ook een stuk gezien
Vanmiddag heb ik meer naar het EK schaatsen gekeken. :wink: