In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

10 jan 2025, 09:44

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Er is al een pakje aangekomen met lentespulletjes voor op mijn lentetafeltje, ben goed op tijd als ik zo naar buiten kijk. Het volgende pakje komt volgende week aan. En buiten een groene theelichthouder heb ik dan alles. Die vind ik niet meteen op het net, dus daar moet ik op een blauwe maandag eens op uitkomen, manlief zei eens in een tuincenter te gaan kijken, maar ik heb nog tijd genoeg daarvoor.

Ik zou nog een donkerblauwe pull moeten hebben, dat heb ik niet en dat mis ik echt wel eens. Manlief zei eens in stad te gaan kijken, maar daar heb ik weinig zin in. De pulls van vandaag zijn toch ook zo kort, dat vind ik niet mooi

Net naar de apotheek gebeld voor de bestelling van mijn medicatie, want een aantal daarvan hebben ze zelf niet in voorraad. Dus bestel ik alles in de ochtend en kan die dan na 16:00H gaan ophalen, dat is een nodeloze rit gespaard. Ik kom uit op 10 doosjes die ik vanavond kan gaan halen.

Morgen wordt de kerstboom en de versieringen afgebroken en kan alles terug in de kerstboxen. Ga dan wel een boeketje bloemen halen, want dat is dan meteen zo kaal als alles weg is.

Zo, ik ga doordoen met het HH. De living en de keuken steam ik vandaag enkel, want het afbreken van de kerstboom geeft stof. Dus veeg ik morgen de living even terug af en dweil dan de keuken en de living. En dan kan ik alles terug op de kast zetten wat er altijd gedurende het jaar opstaat.

Straks gaan wandelen met Matice, rond een uur of 14:00H. Kom dan weinig of geen mensen en honden tegen. Gisteren manlief nog gaan afhalen aan de tram, Matice veilig met een fluo halsband die licht geeft aan. Maar dan nog houd ik hem steeds aan de binnenkant, weg van het verkeer. Hij weet zo goed als we manlief van de tram gaan halen, het is dan later natuurlijk en hij linkt dat automatisch aan zijn baasje gaan afhalen. Soms is dat in de namiddag grappig als we gewoon gaan wandelen, meestal komen we dan in het naar huis gaan voorbij de tram en dan durft hij wel eens aan zijn leiband trekken omdat hij denkt dat manlief daar inzit.

Zo, ik wens ieder een mooie vrijdag. Ga maar niet naar buiten als je niet per se buiten moet zijn.
Liefs aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

10 jan 2025, 10:41

Goede morgen seizoentjes,

Lang in bed gelegen. 't was nu aan ventje om Gimly's gezeur aan te pakken. Ook Lilly heeft heel veel gegeten. Mijn linkerschouder trekt tegen. heb vannacht een warmte pleister erop gelegd. Had al zalf gesmeerd maar ga eens naar de datum kijken. :oops: 't staat er misschien te lang. mijn lippen had ik gisteren ingesmeerd met vaseline. Boven had ik zo geen stick en lippenstift daar gruwt ventje van. Lilly kwam aan mijn lippen snuffelen en ik kan me alleen voorstellen wat voor uitdrukking ze op haar snoetje zal gehad hebben: yakkie! vies. Geen kattenkusje dus. Je ziet dikwijls in die kattenfilmpjes hoe katten reageren op yoghurt bijvoorbeeld.

Gisteren toen ventje een laatste kans aan het bekijken was, gaan surfen en ik kwam op een filmpje waar ze gadgets uitproberen die je op een van die chinese wenswebwinkels vind vs het echte product. Hilarious! En dat zijn dan gadgets om je leven gemakklijk te maken. Not!
Heb dan iets gezien van ene Nick, die zo'n Masterchef ding won , die Waygu vlees ging eten. Dat is dus dat superdure Japans rundsvlees waar ze hou je vast per 100 gr rekenen. Nu hebben ze dat zo versneden dat je echt ging zeggen, met die restjes doen jullie toch ook iets, neen, dat was "afval" maar nog compleet eetbaar! Dat was dus een steak van 1 dollar vs een van 100.000 dollar. Ja, natuurlijk. als je een Tomahawk steak gaat eten met eetbaar bladgoud versierd en daar 10.000 dollar voor betaald je de nodige chichi aan tafel krijgt. Dus deze van 100.000 dollar kwam met king krabvlees ( alleen de poten) en mmmm, Kaviaar! niet gitzwart maar ene die er groenachtig uitzag en gelukkig zeiden ze de prijs niet want ik lag toen al achterover. Ventjes aandacht was meteen getrokken.

Zo, we hebben een kopje koffie. Voor mijn geen capsules van het merk zelf meer want die lopen zo traag door ondanks dat ze lekker zijn. Vandaag verder doen met de witte was en in het weekend kan de kleurwas erdoor.
Dan gaan plooien met Lilly die dan wil meehelpen. :)
ik ga zoals gewoonte naar de boerderij!
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Helena van Troje

10 jan 2025, 11:12

Zonnetje is van de partij.
Ben benieuwd of ik nu met de bus naar het centrum ga geraken.
Eerst een frisse wandeling van een kwartier tot aan de bushalte.
Waarom ik in het stad ben blijven wonen als ik toch geen openbaar vervoer heb?
Ik vraag het me af.
Oudste en jongste weerhielden me er altijd van een appartement in en dorp te kopen.
Zo ver van alles af.
En hier niet dan?
Soit, de Spar en de Carrefour zijn de redders in nood.
In heel hoge nood de Shop'n GO aan het benzinestation.
Niet te best voor de portemonnee.

We zullen eens gaan zoeken of die bus van één uur wel rijdt.
Anders wordt het de fiets.

Nog een fijne dag aan allen.

anjelierken

10 jan 2025, 13:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: vroeger toen ik af en toe bakte, sneed ik het brood altijd met een elektrisch mes zoals Oma-c. Gaat heel gemakkelijk.
Chocolademelk kan je ook maken met pure cacaopoeder, daar zit geen suiker in.

Sneeuw is goed aan het smelten. De zon schijnt.
Ondanks de koude heb ik al verschillende eitjes kunnen rapen bij de kippen. Rare beestjes, nu het zo koud is , leggen ze. Maar ben wel blij met de eitjes :D

Dochter komt straks en ze blijft eten. Die moest hier in de buurt zijn, naar de garage met haar auto.
Ga ook nog soep maken. Heb in de diepvries een pak groenten gevonden van onze bbq deze zomer. Dat belooft een "speciaal" soepje te worden met bloemkool, broccoli, komkommer, wortelen.

Tot morgen, iedereen

Oma-C

10 jan 2025, 15:19

Afbeelding

Goede namiddag allemaal, :wink:
Mooi beetje zonnig weer met maar 1à2°.
Ik ben maar alleen naar de brievenbus
aan de straat gegaan, niks post....
dus vlug terug in de heerlijke warmte binnen.. :wink:

Ik wens allen een fijn weekend, hou het veilig
en beterschap aan de zieken.....
Ik doe een maskertje aan als ik onder de mensen
moet komen, beter te voorzichtig dan.....ziek worden. :oops:

clive en Bekske, en al wie zich niet lekker voelt sterkte en moed :)

Voor vanavond een aangename avond
en slaapwel voor de komende nacht.... tot morgen :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

11 jan 2025, 07:35

Goede morgen seizoentjes,

05 u 35 en Gimly staat boven een serenade te geven. Ik sta op en begeef me richting badkamer waar ik bij het licht van een timerlampje zie dat die de kattenbak boven aan het gebruiken is. Als ik even later buiten kom na mijn facial gedaan te hebben, ruik ik iets. Oh, ja. Lilly zal het weer niet kunnen bedekken omdat het ernaast zal zijn. Werk voor ventje.
Ik begeef me naar beneden. De kolomkast staat eenzaam en alleen in het hoekje van de living. Oops, dat ding valt wel iets groter uit dan de afbeelding. Een vaas zetten? Dan zal er een plank uitgehaald moeten worden die muurvast zit. Nou ja, terug naar het tekenbord. Tegen dat die meubels er zijn....hebben we vast en zeker wel wat in de solden gevonden. Dju toch; ik had die kolomkast die 6 mnd geleden in een folder stond beter gekocht....Maar ja, Toen stond ventjes kop er niet naar.

We gaan straks speuren naar lampen op batterijen. Deze die je oplaad via usb vind ik 2 keer niets. Dien uit het NB is al veel van z'n pluimen kwijt en brand amper een half uur.... :roll: Is dan nog eens van Plastique ook. Kan je buiten zetten. Wel, Dat gaan we dan ook doen. Die mag op het eettafeltje buiten staan als decoratie.
Ventje heeft zich weer laten gaan. Een heel seizoen van NCIS New-Oleans aangekocht. :roll: Omdat hij Fan is van Scott Bakula, die Capt. Archer Speelde in Star Trek. Dien zijne Enterprise was heel wat moderner dan deze van de womaniser Capt. James T. Kirk. Er speelt in de New Oleans ene mee die krek in die taal van die streek speekt. Amai! Dat gedwijl werkt op m'n zenuwen. Een Limburger spreekt nog rapper!
Maar 1 ding is zeker! Ze weten ginder goed hoe ze Carnaval vieren! Op een dooie marinier of twee na hebben we goe gefeest. :mrgreen:

Aansteker op tafel moet nagevuld worden. Zal eens moeten zien of die navulbus nog op z'n plaats staat. Want ik heb hem laatst in m'n handen gehad. Gimly zijn buik is vol. allez toch voor even. Na een half uur komt die weer zeuren. Heeft een volledig zakje binnen. :roll:
Lilly had geen goesting om naar buiten te gaan. Ik hoorde het regenen. Warm is het ook niet. Maar we zijn nog in Januari en putje van de winter. In Australie is het dan weer te heet. Straks gaat ventje weten of hij een tafel voor 3 moet bestellen want moeder wil gaan eten voor haar verjaardag bij Julia. Dat ze maar een potje tupperware meedoet zoals vriendin 2. Als die over heeft, gaat dat mee naar huis. Er zit echt waar! steevast een tupperware potje in die d'r sjakos. Zou ik bij de mijne nu niet kunnen doen. Daar heb ik geen plaats voor een agenda! moet digitaal worden. En eenmaal thuis, dat op papier zetten.

Mijn promotiemailbox springt uit zijn voegen! Zoveel % korting! Alles moet weg! Euch, neen.Ik laat me niet verleiden tot het kopen van een borrelplank bij de Deli en dat voor een gratis Franse droge worst. Hoewel, het boerenpondje Sambalkaas is bijna op..... En Lilly is dol op kaas. Gisteren had ze pech. Geen kaas op mijn avondbordje. Wel krabsalade en scampi in de look. Ze was naar buiten toen Ventje afkwam met een stuk boerenpondje Sambal. Zou ik dan toch moeten bestellen? :roll: Vandaag besteld morgen geleverd. Ja, dat zal wel maandag zijn. Op zondag werken ze niet.
Moet nog bericht sturen naar neef. Den dien die gaat trouwen. Kunnen we weer zoals op de doop in drie groepen zitten. :roll: Frè zijn familie aan tafel 3, de jonge garde aan tafel 2 en tafel 1? Papa en Mamma van vriendin en hun vrienden. Neen, Gimly, Je hebt pas eten gehad. je wordt nog eens slekkenvet!

Is die zon nu nog niet op? *zucht*
Sneeuw zegt de weermelding. Mist zegt die nu. Maak er eens een gedacht van en ga... Hmm, grotendeels bewolkt nu.
Ik ga de bonussen binnen halen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

11 jan 2025, 08:14

Afbeelding
hallo ik wens iedereen een rustig weekend toe groetje

Oma-C

11 jan 2025, 09:39

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
koud en mistig hier, een aanvriezende mist....
gevaarlijk als je de baan op moet.
Ik kom nu niet buiten.... wil geen botten breken :oops:
Wees voorzichtig als je buiten moet
je ademt alleen die vieze lucht in nu......
die mist is heel ongezond :roll:

Allen een aangenaam weekend en
beterschap aan onze zieken.... :?
of hen die het nodig hebben............

anjelierken

11 jan 2025, 11:15

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben nog niet buiten geweest, maar het zal bar koud zijn. Er hangt een dichte mist op het veld hier rechtover.
We moeten niet weg vandaag. Wandelen gaan we ook niet doen, vorige week ook niet, het is er het weer niet voor.

Soepje van gisteren was lekker, er is nog genoeg voor de komende dagen. In de frigo blijft dat toch 4 à 5 dagen goed. Bij mij staat de frigo heel koel ± 5°.

Straks eens naar zoon bellen , hoe het zit voor maandag. Waarschijnlijk zal de school van de ukjes staken. Alsook de treinen, de post.

Tot morgen iedereen.

Helena van Troje

11 jan 2025, 11:40

Hier ook slechte luchtkwaliteit en koud en mistig.
Geen zin om brood te gaan halen.
Heb nog in de diepvries.
Het meeste voor straks ligt al klaar.
Ik ga in Brussel logeren.
Morgen naar Parijs.
Over en weer met de Thalys.
Op hoop van zege met dit weer...

Een fijne dag nog aan allen.

clive

11 jan 2025, 11:56

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Oma- C, dankjewel voor de beterschapswensen, lief van jou.

HVT, ik hoop van harte dat jij een reuzedag hebt in Parijs morgen, het is je van harte gegund.

Ik ga er terug uit, liefs en een dikke knuffel voor iedereen

Oma-C

11 jan 2025, 12:45

@ HvT.. hopelijk morgen in Parijs iets beter weer....
maar ja.... 't is winter hé :roll:
Geniet van de uitstap
:wink:

mariajohanna

11 jan 2025, 13:45

Hier ook al de hele dag hardnekkige mist.

Iedereen beste dank voor de verjaardagswensen voor manlief !
Ze blijven nog een hele tijd staan op de kast !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

11 jan 2025, 14:41

Afbeelding

Goede middag alle uiltjes, :wink:
even een betaling gedaan,
't meeste wordt automatisch betaald
Maar niet alles kan automatisch, jammer :oops:
Efkes koffie of theetijd nu...

Nog koud buiten en nog altijd mistig hier
hoewel het ietsje minder is nu :roll:

M-J geniet van de verjaardag van uw man..... :)

Voor allen een fijne dag, hou het veilig en warm
en tot morgen :)

clive

12 jan 2025, 08:46

Afbeelding

@ manlief van Anjelier.
Een heel gelukkige verjaardag gewenst. Maak er een mooie dag van. Ga deze namiddag misschien een campari met vers fruitsap drinken en zal dan op jou klinken.
Nogmaals proficiat.