In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

12 jan 2025, 09:02

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren niet alles gedaan gekregen, onderandere de strijk en het afbreken van de kerstboom niet. De strijk heb ik nu reeds gedaan en de plastic boxen om het kerstgerief in te doen, staan al klaar in de living en we gaan daar dadelijk aan beginnen. Dan stofzuig en steam ik de keuken en de living en dan gaan we naar de bloemenwinkel een boeket snijbloemen halen. Anders is dat zo kaal zonder die kerstboom. Manlief stelde dat voor en daar ik graag bloemen in huis heb, heb ik daar enthousiast ja op gezegd. Bloemenwinkel is tot13:00H open.
En daarna eens gaan wandelen met Matice en dan wat rusten.

Ik hoop van harte dat HVT een leuke dag heeft in Parijs. Hier is het op dit moment droog, maar koud. Maar daar kun je je tegen kleden.

Aan diegenen die zich niet lekker voelen, van harte beterschap.
Liefs en een dikke warme knuffel voor iedereen.

Oma-C

12 jan 2025, 09:27

Eerst en vooral een fijne verjaardagswens
aan de man van Anjelierken :)
Nog veel mooie dagen samen!!

Afbeelding
--------------------------------------------------------------
Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
nu pas binnengeraakt :oops: ....
er wordt weer aan de site gewerkt denk ik :?

Hier droog maar ik denk niet gevroren, wel koud.....
De mist is weg die heeft de hele dag gisteren blijven hangen

Voor allen een aangename zondag en sterkte aan wie het kan gebruiken :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

12 jan 2025, 10:28

Afbeelding
een knusse zondag iedereen groetje

anjelierken

12 jan 2025, 11:00

Afbeelding

Hallo iedereen,

Van manlief moest ik jullie bedanken voor de verjaardagswensen.
Clive: waarschijnlijk zal manlief straks in het restaurant ook een campari orange drinken als aperitief.

Straks naar het restaurant samen met dochter en vriend. Het is hier in de buurt .

Manlief is al gaan wandelen met Spaanse woef.

Hoop ook dat HVT een fijne dag heeft in Parijs. Is wel een heel mooie stad, een romantische stad , vind ik.
We zijn daar ooit geweest toen we 25 jaar getrouwd waren ( was een cadeau van de kinderen).

Morgen zijn we oppas voor de ukjes. Moeten nog verder afspreken hoe en wat.

Tot morgen, iedereen.

mariajohanna

12 jan 2025, 13:20

Fijne namiddag iedereen,

Iemand naar Parijs, geniet ervan, ga je niet veel meer meemaken :D

Iemand jarig (hopelijk is kaartje tijdig toegekomen)
Is wel 'tijdig' opgestuurd, maar wat is 'tijdig' in de postnormen ???
Enfin, fijne verjaardag voor de jarige !

Hier op de site is precies ook iets niet niet in orde, ben al blij dat ik hier binnen kan.....

Ik wil niemand vergeten, dus iedereen fijne zondagse groetjes.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de...... volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

13 jan 2025, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

Hopelijk heeft Helena het naar haar zin gehad in Paris. Iemand vertelde ventje dat het daar niet meer zo heel romantisch is....
Ventje wilde daar een keer met mij naartoe en dat werd afgeraden. 't hangt waarschijnlijk af van waar je je bevind. In Rome bijvoorbeeld zaten wij niet aan de toerische kant. Wij zijn meer van het oudere Rome...Alle dingen die op ventjes lijst stonden zijn afgevinkt behalve circus maximus. Daar was een Militaire parade gaande. Pat, de vriendin van onze engelse buurvrouw Jill was daar aan het discuteren met zo'n carabinieri en tsja.... mocht niet .In de pizzeria dell Pietro waren er sommige gerechten die de ober afraadde. de rijstballentjes met mozzarella.... al enkele dagen oud. Is voor andere toeristen... toch wel handig als er iemand mee is die de streek en de taal kent.

Enfin, kleurwas vandaag en onszelf wassen vandaag want moet morgen naar de dokter. Deze week geen ouderlijk huis. iets met stakende leerkrachten....gaan dan donderdag want ons moeder heeft weer problemen. Iets met haar BTW zei er ene. Die zou ze niet betaald hebben. Ventje gaat dan donderdag kijken. ik moet dan natuurlijk ook mee....

Lilly heeft de kolomkast al als klimrek gebruikt. :roll: Vanop de vierkante opbergpoef, voila. Gevraagd of ze dat mocht.... klaarblijkelijk wel.
Helemaal alleen het eten klaargemaakt. Rijst gekookt, in de microgolfoven en daarna afgieten, dan de kipblokjes, Alles op voorhand en daarna de pot in en weer de microgolf in. Chef "Ting" zegt Gordon Ramsey daar tegen. Hij heeft al meer dan 1 keer zo'n "Chef " buiten gegooid. Ben benieuwd of hij dat thuis ook zou mogen....

Hopelijk is Gimly nu heel vol gegeten. Een heel zakje en een half uur later staat 'em er weer. :roll:

Ha, het begint licht te worden. Ik zie de countouren van het tuinkot.
Eerste werk na dit te posten: Koffie zetten en naar de boerderij!
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

13 jan 2025, 08:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ik hoop dat jullie een gisteren een heel fijne dag hebben gehad. Ik ben vergeten mijn campari orange te maken en toen ik eraan dacht was het al tijd voor het avondeten Manlief schoot in de lach toen ik hem dat vertelde dat ik het vergeten was.

Gisteren de kerstboom afgebroken en al het overige van Kerst terug in de boxen gedaan. Dan de keuken en de living goed gestofzuigd. En naar de bloemenwinkel geweest. Ik was al een tijdje op zoek voor 2 theelichthouders, een grote en een kleine, voor mijn lentetafeltje dat ik dan 21 maart zet. Er moest de kleur groen inkomen. Online overal gekeken, maar niets naar mijn zin gevonden en wat dan zou gaan, was reeds uitverkocht. Maar gisteren in de bloemenwinkel, die ook zo wat kaarsen en theelichthouders verkoopt, zag manlief met zijn geoefend oog 2 theelichthouders staan, een grote en dan de zelfde kleur een kleiner. Er zitten verticale strepen in, in allerlei kleurtjes, maar de groene kleur primeert. Ik was nog aan het uitleggen welke kleuren er in mijn boeket moesten zitten, toen hij met de theelichthouders aankwam. Echt wat ik zocht. Dus die hebben we meegenomen, want we vonden ze beiden echt wel mooi en ze waren niet zo duur als ik dacht. Vandaag zou de Post normaal ( staking) de rest van mijn lentespulletjes moeten brengen en dan heb ik alles wat ik moet hebben. Kan alles in de lentebox. En dan heb ik alles voor de 4 seizoenen.

Ik hoop van harte dat HVT een reuzemooie dag heeft gehad in Parijs. Ben alleen een beetje bang dat ze de volgende dagen erg moe gaat zijn .

Vandaag zowat van alles te doen, zeer zeker de keuken en de living afvegen en dweilen. Want zo' n kerstboom afbreken geeft stof. En ik was gisterennamiddag erg moe, dus is er alleen gestofzuigd.

Krijg net berichtje van de Post dat mijn pakje tussen 08:30H en 10:30H aankomt.

Zo, ik ga er eens aan beginnen. Mijn kabouters zijn blijkbaar niet thuis. Dus zal ik het zelf moeten doen.

Liefs en een warme knuffel voor iedereen.

Bekske

13 jan 2025, 09:09

Afbeelding

Oma-C

13 jan 2025, 09:28

Goedemorgen allen, :wink:
Hier een fijn zonnetje en ik hoop dat het blijft
een mooie lucht en droog
Het was een beetje nevelig vanmorgen
en ja het heeft 'gebakken' zoals ze hier zeggen
alleen was het een koude bakker :lol:
de roofing daken van de garages hier achter mij
daar zijn de plassen die er blijven staan aangevroren

Ik ben gisteravond met de kinderen gaan eten...
(In een nieuwe zaak, klein maar gezellig)
nog voor mijn verjaardag, en het was er lekker
alleen zat er een "bende" binnen die een andere jarige 'vierden'
Wat een kabaal de hele avond, de patron is een paar keer
komen vragen of het een klein beetje stiller mocht
omdat er nog andere klanten geklaagd hadden
over het "orkaan" :twisted:
Ze waren allemaal tussen 50 en 60
Waarschijnlijk hadden ze al teveel "taterwater" binnen :roll:
Ze waren met 8 dat is toch niet overdreven veel?
We konden niet normaal een babbeltje doen samen

Allen een gezellige nieuwe werkweek.... ik ga straks
boodschappen doen, als het niet glad is tenminste....

clive

13 jan 2025, 10:56

Afbeelding

@ Oma-C, wat naar van die mensen. Je zou op hun leeftijd toch verwachten dat ze weten dat plezier maken ook op normaal geluidsniveau kan. Vind ze dan nog erg onbeleefd dat ze niet reageren op de ober zijn verzoek het wat zachter te doen. Zijn typisch van die mensen , die denken dat ze klant zijn en betalen, denken dat alles mag, alles kan. En het interesseert ze niet dat de rest van de mensen er last van hebben. Als manlief en ik na de boodschappen zaterdag eens iets gaan drinken, heb vooral ik daar last van. Er zit steevast een groep mensen van onze leeftijd en ouder , die niet praten maar roepen. En hoe luider de ene roept, hoe luider de anderen. De laatste tijd gaan we daar minder en minder. Want de zaak heeft dan ook nog een heel laag plafond, dus dat geluid kan niet weg. Een tijd geleden kwamen we daar goede kennissen tegen, die we al een tijdje niet gezien hadden. We zijn van ellende naar buiten gegaan en daar dan afgesproken dat we naar een andere zaak gingen waar het wat stiller is. Niet dat we zijn blijven hangen daar, maar we verstonden daar elkaar tenminste. Zulke mensen laten me altijd denken aan de Flinstones.

Liefs.

Helena van Troje

13 jan 2025, 11:27

Goede bijna middag.
Ja Clive moe zijn hoort er nu eenmaal bij na zo een dagje uit.
Maar, het is de moeite waard geweest.
Alles is heel vlot verlopen.
We zijn de zaterdagavond dus gedropt bij de hoofdstadbewoners, kleinzoon, het veldbedje en ik.
Onze trein vertrok om 10:45 in Brussel-Zuid, we moesten dus niet op een ontiegelijk uur opstaan.
Na een stevig ontbijt, met een gekookt eitje en een chocolade broodje, met de tram naar het station.
We waren zeker goed op tijd.
De jongens hadden een salonnetje(=vier zetels tegenover elkaar) gereserveerd op de Thalys.
Met een half uurtje vertraging aangekomen in Paris-Nord, wegens de weersomstandigheden.
Avontuur met de RER tot aan het museum.
Een keer overstappen.
Ook daar waren we op tijd, gezien ik met mijn stok liep, mochten we de rij voorgaan.
De tentoonstelling zelf was heel goed opgesteld, heel thematisch.
We zijn een stukje gaan eten in de eetgelegenheid van het museum.
Om nadien nog een deel van de vaste collectie te gaan bekijken.
Dit om kleinzoon te laten kennis maken met de impressionisten van de tijd van Gustave Caillebotte.
Monet, Manet, Van Gogh, Pisarro, Renoir en consorten.
Hij heeft ervan genoten en heel veel opgestoken van de uitleg die oudste wist te geven.
Nog even naar de Notre Dame, daar vlakbij.
De rij om binnen te gaan was ellenlang, ik was doodop en dus naar het station, nu met de metro.
Met zo een stel waar geen bemanning in was.
Zoef, deuren open, deuren toe, zoef naar de volgende halte...
Een voorkomende mevrouw stond haar zitplaats af, gelukkig!
Gaan dineren in een leuk restaurant.
Opnieuw in een knus salonnetje in de Thalys.
Voor we het wisten waren we thuis.
Ik vrees dat er vandaag iemand heel moe in de klas gaat zitten, want het was al elf uur als we thuis waren.
Ja, hij heeft les vandaag.
Zijn zusje niet.

Voila dat was het relaas van ons dagje Parijs.
Nieuwjaarscadeau voor de kleinzoon van zijn peter.
Verjaardagscadeau voor mij in uitgesteld relais.

Nog een fijne zonnige dag verder.

Oma-C

13 jan 2025, 14:51

@ M-M, hartelijk dank voor de kaart
voor mijn verjaardag... :)
Ze zat vanmiddag in de bus, mooi .. Merci hé :)

-----------------------------------------------------------------

Helena, fijn dat je een mooie uitstap had in Parijs
dat je nadien moe bent is te begrijpen.....
Nu tijd om te rusten en na te genieten :)

Ja clive de baas zelf is 2x gaan vragen of het stiller kon....
wij hadden onze bestelling al opgegeven anders
waren we ook weggegaan, maar je moet overal
reserveren tegenwoordig.... de baas kwam zich
aan tafel verontschuldigen maar ja...
Hij had beter een slaappil in hun voorgerecht gedaan :twisted: :lol:
Mijn kinderen hadden daar al meer gaan eten
en toen was alles normaal.... je moet maar "geluk" hebben!!

Allen een fijne dag verder, het is koud maar mijn
boodschappen zijn gedaan, in het zonnetje
Tot morgen..... :)

Bekske

14 jan 2025, 08:56

Afbeelding
wens iedereen een super fijne dag toe groetje

Muddy Maddy

14 jan 2025, 09:18

Goede morgen seizoentjes,

Neen, Gimly. Even wachten!
Graag gedaan Oma C, maar ik had verwacht dat ze de dag zelf ging aankomen. Ik had het zo aangegeven. Ik had zelfs een e-mail gekregen dat ze verzonden was. Enfin, ik had meer verwacht van die site. Nu heb ik daar gisteren een kaart en een boeket bloemen voor mijn moeder besteld. Ik krijg vandaag een mail dat ze verzonden is. Als dat maar toekomt....

't zelfde met een topje dat ik verleden jaar! had opgestuurd naar Nederland. Normaal komt dat na een week toe, maar ze heeft het pas zaterdag gekregen.Dat was meer dan een maand! In het vervolg zet ventje er een track en trace op zegt hij.

Nieuws gekregen over de trouw. 't is voor heel de dag. Vanaf de wet tot het avondfeest en.... in 't lang. Ik keek op het net en zag door de bomen het bos niet meer of is het nu omgekeerd? Daar buurvrouw veel naar evenementen moet met buurman heb ik haar dan om advies gevraagd. Gelukkig hebben we tijd. Ventje gaat in zijn militair uniform.Mèt alle eretekens. Zijn lang haar moet hij maar in een staartje doen of onder zijn kepie. Dochter van buurvrouw gaat dan mijn haar doen. Omdat mijn vaste kapser in het weekend niet werkt. Ze geeft les.
Eerst moet ik om een figuurcorrigerende body en schoenen.
Buurvrouw was dadelijk enthousiast. Kon ik ook meteen die twee pakjes meegeven. Eerst onze vaste nederlandse koerier die een wel heel goed riekende aftershave aanhad! En B-Post. Ik had beter rolschaatsen aangedaan want ik zat nog niet goed neer of de bel ging weer en diene stond al aan het wagentje dat 3 huizen verder stond.

Vandaag naar de dokter en hopelijk goed nieuws. Wij eten vandaag lasagne.
Nog niet bij met de was. Nog 1 kleurwas en dan plooien met Lilly. Dat doet onze juffrouw graag.
Mijn Brouwser heeft een update gedaan en ik moet nu alles weerhalen wat weg is en mijn exelfile voor bloeddruk en hartslag doorsturen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

14 jan 2025, 09:26

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, koud hé :wink:
Het heeft goed gevroren, maar het ziet er droog uit
dus goed ingeduffeld kunnen we naar buiten :)
als het nodig is.... want gisteravond werd op tv
gezegd dat in onze regio de lucht slecht is
om in te ademen....alle viezigheid blijft hangen :oops:
masker aan dus om buiten te komen... :roll:

M-M Het ligt niet aan Hallmark maar aan de post
die zo langzaam gaat....merci nog eens. :)

Ik wens iedereen een gezellige dinsdag, tot later.