In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

12 jan 2025, 18:30

Remie schreef:
12 jan 2025, 18:08
mama-inge schreef:
12 jan 2025, 14:37
Nog niets gehoord van kind.
Hij heeft geen tijd om een berichtje te sturen
Denk dat hij in de loop van de middag of begin van de avond belt
Tja Inge, als ouders zijnde hoor je toch graag effe iets hè.!
Inmiddels al wel hoor
Hij belde om half 5 , kon iets niet vinden
Skieën was hem wat tegengevallen, maar hij is ook niet helemaal lekker, zei hij.
Wat te veel gesnoept in de bus en te weinig geslapen en daarna nog een hele actieve dag.
Ik denk dat de kinderen vanavond allemaal op tijd in bed liggen

Ik wens iedereen een fijne avond

Remie

12 jan 2025, 19:29

zonnebloemetje schreef:
12 jan 2025, 18:02
Remie en hopelijk vandaag ook weer van de sport genoten op tv
Afbeelding

Remie

12 jan 2025, 21:04

mama-inge schreef:
Inmiddels al wel hoor
Jullie ook weer wat gerustgesteld toch Inge. :wink:
Wanneer komen ze weer naar huis?

Remie

12 jan 2025, 22:22

mama-inge

13 jan 2025, 02:56

Remie schreef:
mama-inge schreef:
Inmiddels al wel hoor
Woensdag avond gaan ze weer in de bus en dan is de planning donderdag ochtend 7uur (als alles vlot verloopt) weer bij school
Laatst gewijzigd door mama-inge op 13 jan 2025, 06:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Remie

13 jan 2025, 05:03

Afbeelding

Afbeelding

Goeiemorgen Iedereen. Afbeelding

Spreuk/Gezegde: Elke minuut dat je je druk maakt om het verleden gaat af van je toekomst.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

13 jan 2025, 05:18

mama-inge schreef:
13 jan 2025, 02:56
Remie schreef:
Woensdag avond gaan ze weer in de bus en dan is de planning 7 uur (als alles vlot verloopt) weer bij school
Ze zullen dan ongetwijfeld afgedraaid zijn die meiden en jongens Inge..! Leuke ervaring voor die jongelui..!

Zulke reisjes/tripjes hadden wij vroeger van school uit niet.! :roll:

mama-inge

13 jan 2025, 06:12

Goedemorgen en een fijne dag
Het is knap koud buiten
Werk is gedaan en ik ga zo slapen
Verder wat was weg werken en de nodige huishoudelijke klusjes

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Remie

13 jan 2025, 06:43

Afbeelding

De aankomende dagen (Dinsdag en Woensdag) zal het er niet van komen om ‘nAfbeeldingtochtje te kunnen maken in de polder.

Ik ga namelijk nog weer effe logeren in Rotterdam bij het hotel Erasmus MC waar ik onderhand ook vaste klant ben geworden. :(
Er moet even ’n herstelreparatie plaats vinden aan iets wat de vorige keer niet helemaal goed is gegaan…. tja... het blijft mensenwerk hè..! :wink:

Maar vandaag doe ik toch nog een poging om met mijn stalenros(je) de polder met een bezoekje te eren.

Afbeelding

Aan het weer hoeft het niet te liggen… mits goed aangekleed natuurlijk..! :)

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie daggen toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

13 jan 2025, 07:06

zonnebloemetje schreef:
12 jan 2025, 18:02
wij zijn vandaag thuis gebleven en dat was goed ook want gisteren was ik teveel in beweging geweest en tegen de avond zakte ik bijna door mijn benen
Wat een narigheid voor u toch telkens Zonnebloemetje. Nu heb ik uit al uw schrijven begrepen dat er voor u nog geen verbetering in kan zitten ook.. jammer..!
Sterkte..!

An-W

13 jan 2025, 08:53

Goedemorgen allen ,

Remie pas maar op het is glad tot 12 uur zie ik .
Sterkte weer in het ziekenhuis.
Z'bloemeke , niet te veel doen hoor.
Jadi mooie foto.
Inge al gewerkt .

Ik ben nu werken .
Allemaal een fijne dag nog.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

13 jan 2025, 10:21

een goeie zonnige maandagmorgen iedereen

tis frisjes buiten en de thermometer staat op 0° , maar ik heb wel al het venster van de slaapkamer open gezet , want hier binnen is het toch 21° zonder verwarming
maar na de middag als we stil zitten in de zetel gaat de verwarming dan wel aan om nog een graadje bij te steken , ondanks dat ventje dan weer rap te warm heeft , maar voor mij mag het dan wel een graadje warmer zijn en in de voormiddag vind ik die 20° of 21° genoeg om te koken of iets anders te doen

Remie oeps weer een paar dagen op hotel voor jou
hopelijk is alles dan wel goed gedaan als je terug naar huis komt , we zullen zeker duimen hoor
en bij mij kan het alleen nog maar slechter gaan , want met die aandoening van het " centraal zenuwstelsel " kan het niet meer beter worden maar nog slechter volgens de neuroloog , dus nu maar hopen dat het niet rap de slechte kant op gaat en verder moet ik er dan maar het beste van maken hé
en bedankt voor de mooie muziek van " the Bee Gees " waar ik al heel lang fan van ben

inge al aan een schoonheidsslaapje bezig , geniet er van

An veel werkplezier nog en opletten als je buiten gaat

jadi , marietteke , Yuna , Michiel , Anne-marie , Adam en miesje
ook een goeie frisse maandagmorgen

en nu ben ik er mee weg sè

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

13 jan 2025, 10:23

Afbeelding
*foto deze morgen vanuit mijn slaapkamer .
Goede morgen iedereen, daar gaan we weer . Een nieuwe splinternieuwe week. Niet te geloven dat we weeral bijna aan de helft van Januari zijn .
Een mens kan niet anders of goed gezind zijn , als je foto bekijkt hier boven .. Dit was het zicht dat ik kreeg deze morgen van uit mijn slaapkamer venster . .Even checken : lucht= egaal grijsblauw, bomen = windstil, vogels= noppes te zien, zon = wikkel waggel :D . . Wat zie ik nog, fijne witte glinsteringen op het terras, en zoals al enkele morgens een melkglas balustrade.
En nee geen marktdag voor mij .. Reden : zo bang om te vallen en iets te breken . Dan ben ik afhankelijk van iemand, en daar zou ik serieus van af zien ..
Wat de dag brengt , . . we zien wel maar zoals ik zei ik verveel me nooit.
Ha het forum is open op mijn laptop , nu even scrollen .
Remie ik lees dat je gisteren genoten hebt van uw ritje door de polders.. En vandaag voor herhaling vatbaar. Ik lees ook dat wij weer zelf de deur van ons "boetiek" zullen moeten openen en sluiten .. Zal stil zijn zonder u. Maar wat moet , moet , we houden uw plekje warm terwijl je op logement bent bij Erasmus ..
Inge hi hi , ik moest glimlachen toen ik het las van kind♥ .Dat roept herinneringen op . . Achteraf zal het een mooi avontuur zijn , met veel herinneringen .. En voor u de mama is het maar 2 x slapen meer ::wink: en kind is terug. Ik moest deze morgen aan u denken, toen ik naar buiten keek. Verdorie jij moest werken zo vroeg, zo koud brrr .. Hopelijk kan je uw achteraf opwarmen ,en dan een deugddoende slaap hebben.
Zonnebloemetje ja inderdaad ik heb dit ook gehoord op het nieuws dat er zoveel ongevallen waren .. Oei bijna door de benen , och jong toch, op tijd wat rust in bouwen hoor.. De boog kan en mag niet altijd gespannen staan .. Wat vandaag niet kan/gaat , komt morgen ook voorbij ..
An werk ze , maak er toch wat fijne momenten van
Ik wens verder aan iedereen een super fijne maandag toe
toedeloe
menu: Cassel rib met spruiten
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Michieldvd

13 jan 2025, 10:25

Een goede morgen allen,

ik ben eens buiten gekomen om een frisse neus te halen. Ik dacht zo, het wordt tijd dat ik nog eens iets van mij laat horen.
Eigenlijk wilde ik met de "sennet tram" komen maar die zat reeds volzet. Je moet al vrij snel zijn om daar op te raken. Die heeft ook telkens een andere halte :lol: . Dan maar te voet tot hier gekomen.
Koud en glad buiten. Momenteel ietske van 4°C. Qua gevoelstemperatuur is dat nog wat kouder.
Kom niet veel buiten hoor, enkel indien nodig. Gelukkig zijn de wegen goed bestrooid maar de voetpaden durven ze nog wel eens vergeten.
Sneeuw heb ik geen probleem mee, dat zie je liggen en weet je dat het glad is. En van mij mag het hier wel eens sneeuwen. Veel mensen willen dit niet voor hun deur maar lopen wel met z'n allen naar de ardennen of het buitenland als er daar sneeuw ligt. Veel leuker ginder achter! En geen sneeuw ruimen, dat zullen de mensen die ginder wonen dan wel doen.
Ik heb het wat moeilijk met namen en om iedereen een antwoordje te geven, sorry daarvoor. Elk heeft zijn gaven en gebreken.
Blijkt dat er een paar personen te kort zijn hier?? Tja, daar kan ik ook niet op antwoorden. Zo lang kom ik nog niet langs.
Ik heb wel in mijn klein geheugen dat Remie en Zonnebloemetje elk op een andere manier in een ernstige situatie verzeild zijn geraakt qua gezondheid. Veel sterkte voor jullie. En natuurlijk ook voor anderen met ziektes of andere problemen.
Zo, ik zal het bakje sluiten voor deze voormiddag. Er is nog wat huishoudelijk werk te doen.
Tschüss

mama-inge

13 jan 2025, 18:49

Fijne avond

De temperatuur daalt al weer en het word weer koud komende nacht

Kind nog aan de telefoon gehad
Goede nacht doet wonderen
Word allemaal prima verzorgd daar
En het skiën ging iets beter.

Remie succes en sterkte de komende dagen
Laatst gewijzigd door mama-inge op 13 jan 2025, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.