NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Yorkske

14 jan 2025, 10:29

Ik moet verhuizen kuis man moet zijn werk kunnen doen en ik wasmachine.
Niet opgeven komt goed maar ik vlieg er hier telkens uit en moet volledig terug naar FORUM om terug naar hier te komen.
Als kan tot straks ik blijf proberen.

jadi

14 jan 2025, 10:37

Afbeelding
Hallo iedereen, na een rustige nacht ben ook ik hier weer paraat. Fris gewassen en gekamt. Intussen al de plaatselijke winkel bezocht. Dag Allemaal en Het laatste nieuws mee. Mijn meergranen broodje en wat boerenhesp voor mijn avondmaal. Voor aanstaande zondag zijn de pistoletjes besteld . Zo deze taak is dus al volbracht..
De vuilbak staat leeg terug binnen. En ja het was frisjes, wat slalom lopen tussen de gladde plekken.. Ik ben heelhuids terug thuis gekomen. Verdorie spijtig dat ik mijn gsm niet mee had . Want er staat een familie sneeuwpoppen aan de feestzaal. En die houden nog altijd stand..
Wat de dag verder brengt ? Och wat HH, krant lezen , Dag allemaal lezen, met de swiffer rond lopen, enz . ..
O ja kokske spelen in de keuken .. Ik heb 1 kilo zigeuner gebraad ..En nee ik weet niet wat de inhoud is , dat zal ik wel smaken als het klaar is. Wat ik wel weet is dat het van het varken is ..
Ivette de nagel op de kop als een kleintje zegt dat het zijn mémé wil zien.. Dat zal een heel fijne namiddag geweest zijn.
*Joy* fijn dat je enkele senoirkes kan helpen
Oma-C inderdaad het was gisteren koud, maar deze ochtend ook hoor. Als je dan thuis komt voelt je direct de warmte tegen komen. Kleindochter is al altijd een plantrekker geweest. Ze heeft een heel grote vaste vriendenkring en daar trekt ze zich ook aan recht . In het begin was de vriendenkring heel groot , maar dat is de gang van het leven .Er haken vrienden af, en er komen andere bij . . "niet plooien" zegt ze aan mij .. (maar in het dialect dan).. Ik ben heel heel fier op haar .
Corry , je schrijft dat Rhune geen uiterlijke letsels geeft (gelukkig) Maar de innerlijke letsels zijn soms erger .. Als ik het goed begrijp is ze haar "joie de vivre" niet verloren .. ♥
Wat verder zie ik zo'n mooi plaatje , zo frêle. Oesje wat slaap betreft , ik zou daar echt nog niet mee genoeg hebben . Mijn 8u zijn nog altijd ideaal voor mij .. Maar je hebt wel een punt , hoe ouder je wordt hoe minder slaap dat je nodig hebt . Daarom zijn de middagdutjes zo van belang ..
Rietjes wat mooie foto's weer , is dat heuvelland niet ? .. Ik zie hartjes in mijn ogen als ik dit zie . .Die eerste foto daar zit er een ekster nest in .2de Foto daardoor denk ik dat het "de bergen" zijn .De 3de foto doet me terug denken waar wij gewoond hebben , enz . .. dank om ons te laten meegenieten
Krakje de nagel op de kop we zijn weeral bijna aan de helft van de 1ste maand van het jaar .. De tijd vliegt
Greetie genoten van je uitstap lees ik .. Ik ben blij voor je
Ik denk/hoop dat ik niemand vergeten ben . Zo ja sorry daarvoor
Aan iedereen een mega fijne dinsdag
toedeloe
menu: zigeunergebraad met ? ? eerst zien wat voor resultaten dat brengt .. Denk dat ik er een goede saus zal van hebben

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
*Joy*

14 jan 2025, 10:39

Jadi ,

Geen probleem ..
Als ik iemand kan helpen dan is mijne dag geslaagd ..

Allen een fijne dinsdag verder !

Yorkske

14 jan 2025, 10:59

*Joy* mijn eerste mailtje is binnen YEEEEEEE ...... ik ben zo blij het is gemakkelijk als je een mailtje hebt je komt hier dan direct op de juiste plaats binnen.
Ben nog altijd verbannen naar de keuken :lol: laptop meegenomen droogkast kan wachten :lol:
Nu nog foto's en we zijn weer vertrokken.

ANDERE stille helpers heel hartelijk bedankt om mij zo vlug en duidelijk helpen al ben ik een moeilijk
geval in zo' n dingen.

ME :D :D :D

Yorkske

14 jan 2025, 11:09

Afbeelding
Ik zie dus bij iedereen nog de link in plaats van de mooie foto's dat zouden we nog moeten kunnen oplossen.
Maar is absoluut niet dringend want moet toch stoppen voor vandaag.

Ander werk en deze namiddag werk van barmhartigheid "de zieken bezoeken" = bezoekje na een operatie want die verkoudheden ga ik niet opzoeken die heb ik gehad.
Groetjes
*Joy*

14 jan 2025, 11:11

Yorkske schreef:
14 jan 2025, 10:59
*Joy* mijn eerste mailtje is binnen YEEEEEEE ...... ik ben zo blij het is gemakkelijk als je een mailtje hebt je komt hier dan direct op de juiste plaats binnen.
Ben nog altijd verbannen naar de keuken :lol: laptop meegenomen droogkast kan wachten :lol:
Nu nog foto's en we zijn weer vertrokken.

ANDERE stille helpers heel hartelijk bedankt om mij zo vlug en duidelijk helpen al ben ik een moeilijk
geval in zo' n dingen.

ME :D :D :D
chicken-little_thumb[3].gif
chicken-little_thumb[3].gif (33.46 KiB) 319 keer bekeken
:D

Een dansje dan ?

Ik hoef geen stille helper te zijn Yorkske, ik zet het liever openbaar .
Kunnen anderen er tenminste uit leren .

Liefs :D

Yorkske

14 jan 2025, 11:31

Afbeelding

jadi

14 jan 2025, 12:54

Afbeelding
Vlug even binnen komen , ik vergeet het al gans de tijd te vertellen
Kun je dat nu geloven in Plankendaal zijn de ooievaars al terug ..
We zijn potverdorie nog maar Januari
De natuur staat werkelijk op zijn kop
Joehoe Yorkje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

14 jan 2025, 13:17

Goeie koude middag

Hé ... heel wat leuke plaatjes te zien, al dan niet geplaatst of er zomaar tussengeslopen :lol:

Ben al naar de Al... en naar de Bib gereden deze morgen, zonder handschoenen :roll: en ik kan je verzelkeren 't is koud.

Achttien jaar geleden was 't ook ferm aan 't winteren met sneeuw op 14 jan.
Ik onthou het omdat ik op die dag voor het eerst oma werd.
Ja kleine B is vandaag 18.
Tijd vlieg helaas wij vliegen mee :lol:

Jadi, de wandeling gisteren was ergens tussen Poperinge en Watou.

Hier wordt er al de hele voormiddag gezaagd :roll:
Nee, niet door mijn W of ik hoor, gewoon de bomen voor onze deur die opgeschoond worden.

Straks nog een wandelingetje en wie weet vanavond nog wat beeldjes :wink: maar nu eerst koffie met een heerlijk stukje chocoladecake
Oud maar niet Out

Oma-C

14 jan 2025, 15:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goedemiddag allen, koffie of thee met iets lekkers erbij...?
bedien jezelf en geniet ervan..... :lol:
Ik was iets aan 't opzoeken en dan kom ik een groetje schrijven
Gezellige dag verder .... ik sluit af en tot morgen.... :)

Gelukkige verjaardag aan de jarige Rietje, 't gaat rap hé :)

Sterkte en moed aan wie het nodig heeft.....
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

majoker

14 jan 2025, 22:02

Goedenavond allemaal
Oma-C voor mij een koffietje met wat lekkers.
Het was om 10 uur nog -3 onder het afdak

Rietjes ,18 jaar al ,meerderjarig , Proficiat, oma was bezorgd toen.
mooie foto's van de natuur

Jadi de ooievaars al terug , heel vroeg.
De kippen denken ook dat het voorjaar wordt, ze beginnen volop te leggen
Vrees dat de sneeuwpoppen niet lang meer staan.
Gelukkig heelhuids thuis
Kleindochter komt er wel, bewondering voor haar moed,

Yorkske: het lukt precies, leuke prentjes.
Prachtige poes en muis.

Joy: dank u voor de hulp ,kan dat ook zo niet uitleggen.

Corry , liefst 8 uur slaap, de bomen staan in beeld van zodra ik de rol optrek .
Boek ligt lang het bed, een uurtje lezen als ik lig .

Greetie, met Sofie (hond) wandeling van 1.5 uur ,maar op de middag in de zon was heerlijk.

Krakje ,nu begint de sneeuw te minderen

Yvette: De kleintjes weten het wel te zeggen ,tof dat je ze ziet.

groetjes Joke
ken je zelf,deel je kennis.

greetie

15 jan 2025, 08:40

Goede morgen!
Het is hier mistig en nat!
Auto is door de keuring, goed voor één jaar, ook al 7 jaar!
Geen nieuws, zal traag op gang komen :D
Greetie

Yorkske

15 jan 2025, 08:53

Goede morgen iedereen,

Ik ben ziek, ga nu naar dokter gelukkig wil hij me er tussen nemen mag om 9.30u gaan.
kan geen woord uitspreken komt niets uit mijn strot, zal maar mondmasker opzetten, maandag
namiddag ganse namiddag naast dame gezeten die ganse tijd zat te hoesten dat het niet mooi meer was.
Deze nacht anderhalf uur naast mijn bed gezeten in slaapkleed, de ergste fantoompijnen die ik ook al gehad heb. :( ik denk dat gans het gebouw mij horen brullen van de pijn heeft. Behalve hij die in zijn kamer lag te ronken 8O.
Door en door verkleumd van de kou, dus dat kan ook wel op mijn stembanden werken, in elk geval beter bij dokter gaan.
Wanneer ga ik eens een beetje "normaal" kunnen leven zoals iemand van mijn ouderdom daar recht op heeft??
Maar niet negatief doen komt wel weer goed.
Hij zit klaar met vest aan wil vertrekken dokter woont twee straten verder :roll:
Heel fijne dag iedereen en bedankt dat jullie mij hier nog willen 't is elke dag wel iets met mij, ben het zelf ook stilaan beu hoor.
X

Oma-C

15 jan 2025, 09:10

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:

joke dank voor je overzichtje, zo blijf ik bij
want mijn hoofd is als en zeef... :roll:

Hier weer zo mistig dat mezelf maar amper vind :)
en alles nat.....geen wonder dat alle knoken pijn doen... :oops:

Yorkske ja , als je onder de mensen komt dan krijg je
besmettingen.... beterschap gewenst en ai, die pijnen
moeten vreselijk zijn....en ik sta ook niet vroeg op
zolang het echt donker is blijf ik in mijn warm bedje :roll:
De dag is lang genoeg om huistaken te doen

Greetie, nog een jaartje geluk met je wagentje :)

Allen een fijne woensdag, ik ben klaar om de huisarts
te ontvangen die komt elke 4 weken voor controle en medicamenten
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

corry

15 jan 2025, 09:23

Afbeelding

Goedemorgen

Eerst een jonge dame proficiat wensen, heb haar weten geboren worden, ook de bezorgdheid daarbij. Grote B van harte een gelukkige verjaardag.

Yorkske, wij sliepen na mijn ventje zijn hartoperatie ook niet meer samen, wat ik bedoel hoorde ook niet altijd wat er in de andere kamer gebeurden tot alles een wending nam en inplaats van slapen waken kwam. Pijnen niet te beschrijven kan niemand overnemen maar toch een beetje verzachten, mannen zijn geen wakers.

Geen mist aan zee ook niet koud, boodschappen doen en een wandeling vooraf.

Tot later

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.