In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Rika heeft haar onderhoudsbeurt gehad. 't enige nadeel zei de monteur dat ge pokkezwart wordt van dat toestel. Hij was tevreden omdat ze een schone vlam gaf. En 1 uur branden is 1 kilo pellets. Hij was hier redelijk vroeg in tegenstelling tot de pizza waar ik een kortingscode voor had. Min 5 euro is Min 5 euro. In plaats van 18 u 20 was het een uur later. Alleen het lookbrood was nog lauwwarm. De pizza kwam met een ultra dunne korst en hebben we natuurlijk moeten opwarmen.
Vandaag eerst moeder gaan ophalen en ik zat vanmorgen na te denken over mijn outfit. Het gaat die donkerblauwe gestreepte broek worden met de laarsjes en een petrolkleurige trui erop. Ventje trakteerd en ik hoop in staat te zijn een fles van die Belgische wijn te kopen. Morgen leveren ze dan weer een Pouilly. De fusè was uitverkocht en dus een fume gekocht. Ja, na de feestdagen is bijna alles uit stock.
De monteur bleek ook een whiskyliefhebber te zijn toen hij ventje zijn uitgestalde collectie zag. Hij drinkt op een jaar maar 5 of 6 glazen. Daar is hier geen sprake van omdat ik ook moet leren proeven.
Tot nu toe zijn sommige keuzes die ik gemaakt heb, goedgekeurd. Tijdens ventje zijn tijd in Zeebrugge waren collega's Rosita en Bridget een koppel dat vaak naar schotland trok om er naar de distileerders te gaan en ze hadden een enorme voorraad whisky's, alsook een zelfgebouwde wijnkelder om U tegen te zeggen. Nu gaan ze liever naar Wales maar ze zitten ook in verschillende wandelclubs.
Het weer heeft zich op mijne rug gezet. Morgen zeker een sessie met Dr Ho de supertens boeken want aangezien Ventje naar de oogarts moet, laat ik mijn behandeling een week verzetten. Komt dan goed uit want de dag nadien moet ik naar de dokter. Mag niet vergeten vandaag nog te bellen want ik heb dringend een pedicure nodig. Voor een manucure ga ik nog wachten tot ik het kleur van mijn lang kleed weet.
Ik ben bezig mijn verhaal te vertalen en aan te bieden aan alfanovel. een e-reader platform waar ze schrijvers zoeken. Op hoop van zegen.
Ik ga me klaarmaken.
Fijne dag seizoentjes
Rika heeft haar onderhoudsbeurt gehad. 't enige nadeel zei de monteur dat ge pokkezwart wordt van dat toestel. Hij was tevreden omdat ze een schone vlam gaf. En 1 uur branden is 1 kilo pellets. Hij was hier redelijk vroeg in tegenstelling tot de pizza waar ik een kortingscode voor had. Min 5 euro is Min 5 euro. In plaats van 18 u 20 was het een uur later. Alleen het lookbrood was nog lauwwarm. De pizza kwam met een ultra dunne korst en hebben we natuurlijk moeten opwarmen.
Vandaag eerst moeder gaan ophalen en ik zat vanmorgen na te denken over mijn outfit. Het gaat die donkerblauwe gestreepte broek worden met de laarsjes en een petrolkleurige trui erop. Ventje trakteerd en ik hoop in staat te zijn een fles van die Belgische wijn te kopen. Morgen leveren ze dan weer een Pouilly. De fusè was uitverkocht en dus een fume gekocht. Ja, na de feestdagen is bijna alles uit stock.
De monteur bleek ook een whiskyliefhebber te zijn toen hij ventje zijn uitgestalde collectie zag. Hij drinkt op een jaar maar 5 of 6 glazen. Daar is hier geen sprake van omdat ik ook moet leren proeven.
Het weer heeft zich op mijne rug gezet. Morgen zeker een sessie met Dr Ho de supertens boeken want aangezien Ventje naar de oogarts moet, laat ik mijn behandeling een week verzetten. Komt dan goed uit want de dag nadien moet ik naar de dokter. Mag niet vergeten vandaag nog te bellen want ik heb dringend een pedicure nodig. Voor een manucure ga ik nog wachten tot ik het kleur van mijn lang kleed weet.
Ik ben bezig mijn verhaal te vertalen en aan te bieden aan alfanovel. een e-reader platform waar ze schrijvers zoeken. Op hoop van zegen.
Ik ga me klaarmaken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Ania - Lid geworden op: 30 okt 2015, 13:55
Goeiemorgen of bijna goeiemiddag,
Vandaag mijn vrije dag, dit wil zeggen poetsen.
Ik lees hier nog wel regelmatig eens mee hoor.
Maar tijd om te schrijven ontbreekt vaak, werken, dochter huishouden…
MJ, jij kent mij zeker nog. Toen Libelle werkt opgedoekt gingen er een deel naar FB en een deel naar hier. Ik schreef net zoals MH op beide plaatsen.
Om Fb was het door bepaalde mensen een heel gedoe dus gestopt vorig jaar denk ik.
Ik had er even genoeg van. Nu lees ik ook wel terug.
Hier was het omslachtiger om in te loggen dan naar de laatste pagina te gaan te schrijven.
Mm, geniet van je etentje. En bedank je ventje om mij altijd uit de nood te helpen met de boerderij. Ik heb nu tijd, ik zit veel op de trein om terug te spelen. Sommige dagen sla ik ook over hoor. Doe ik enkel de basics. Nu heb ik vooral geld nodig , moet nog 4 gebouwen kopen en volgend level komt er weer een gebouw bij. Dus nu produceer ik vaak hetzelfde en verkoop ik de winkel.
Helena , gaat je poetshulp weg?
Oma C , hoe gaat het met je en de gezondheid?
Clive, ik lees dat bij jullie ook nog alles goed gaat.
Ik zal maar eens in gang schieten hier. Morgen en zondag naar Nederland. Dochter gaat haar vriendin daar bezoeken en blijft slapen. Die is jarig. Ja door dat internet kennen die geen grenzen.
Vandaag mijn vrije dag, dit wil zeggen poetsen.
Ik lees hier nog wel regelmatig eens mee hoor.
Maar tijd om te schrijven ontbreekt vaak, werken, dochter huishouden…
MJ, jij kent mij zeker nog. Toen Libelle werkt opgedoekt gingen er een deel naar FB en een deel naar hier. Ik schreef net zoals MH op beide plaatsen.
Om Fb was het door bepaalde mensen een heel gedoe dus gestopt vorig jaar denk ik.
Ik had er even genoeg van. Nu lees ik ook wel terug.
Hier was het omslachtiger om in te loggen dan naar de laatste pagina te gaan te schrijven.
Mm, geniet van je etentje. En bedank je ventje om mij altijd uit de nood te helpen met de boerderij. Ik heb nu tijd, ik zit veel op de trein om terug te spelen. Sommige dagen sla ik ook over hoor. Doe ik enkel de basics. Nu heb ik vooral geld nodig , moet nog 4 gebouwen kopen en volgend level komt er weer een gebouw bij. Dus nu produceer ik vaak hetzelfde en verkoop ik de winkel.
Helena , gaat je poetshulp weg?
Oma C , hoe gaat het met je en de gezondheid?
Clive, ik lees dat bij jullie ook nog alles goed gaat.
Ik zal maar eens in gang schieten hier. Morgen en zondag naar Nederland. Dochter gaat haar vriendin daar bezoeken en blijft slapen. Die is jarig. Ja door dat internet kennen die geen grenzen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: bedankt voor de tip.
Spaanse woef zal moeten thuis blijven vandaag, geen weer om in te wandelen. De hevige wind is wel een beetje verminderd.
Verder niet veel te vertellen, er gebeurt hier weinig, en als het zo'n slecht weer is, zie je niemand.
Heb al gepoetst boven . Dat is altijd vlug gedaan, want het wordt er niet echt vuil.
Tot morgen iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hey dames!
Laat wakker geworden.
Het gaat hier een beetje trager dan anders.
Rechterheup is in staking, enfin, ik voel ze dubbel.
De keuken is alleszins gedeclutterd.
Gisteravond opnieuw begonnen met de Metformax.
Al veel tijd verloren op het toilet.
Gezond ouder worden noemt de huisarts dat.
Ik wens haar hetzelfde.
Seffens met veel moed proberen zonder broddelen toch weer acht priemen te breien.
@Anja: mijn poets denkt het nog twee jaar te trekken.
Mijn gezinshulp heeft recht op "rimpeldagen", dus die komt een uur minder.
Ze heeft die uren over haar cliënten verdeeld.
Overal een uurtje minder.
Ik ga me over de poets geen zorgen maken.
Dat is nog lang en wie weet wat gebeurt er in die tijd.
Gelijk bij Anjelier zie ik hier ook geen kat.
Of jawel, katten wel.
Er zijn twee habitué's, Flurk en Annette.
Geen vriendinnen van elkaar.
In de week liep er een furieuze zwarte kater achter een van de twee dames aan.
Pech want ze zijn allebei "geholpen" gelijk ze in Holland zeggen.
Oma-C zit je nu nog altijd met die ongenode gast opgescheept?
Heel onbeleefd van mijnheer M...
Nog een gezellige namiddag en avond aan allen.
Laat wakker geworden.
Het gaat hier een beetje trager dan anders.
Rechterheup is in staking, enfin, ik voel ze dubbel.
De keuken is alleszins gedeclutterd.
Gisteravond opnieuw begonnen met de Metformax.
Al veel tijd verloren op het toilet.
Gezond ouder worden noemt de huisarts dat.
Ik wens haar hetzelfde.
Seffens met veel moed proberen zonder broddelen toch weer acht priemen te breien.
@Anja: mijn poets denkt het nog twee jaar te trekken.
Mijn gezinshulp heeft recht op "rimpeldagen", dus die komt een uur minder.
Ze heeft die uren over haar cliënten verdeeld.
Overal een uurtje minder.
Ik ga me over de poets geen zorgen maken.
Dat is nog lang en wie weet wat gebeurt er in die tijd.
Gelijk bij Anjelier zie ik hier ook geen kat.
Of jawel, katten wel.
Er zijn twee habitué's, Flurk en Annette.
Geen vriendinnen van elkaar.
In de week liep er een furieuze zwarte kater achter een van de twee dames aan.
Pech want ze zijn allebei "geholpen" gelijk ze in Holland zeggen.
Oma-C zit je nu nog altijd met die ongenode gast opgescheept?
Heel onbeleefd van mijnheer M...
Nog een gezellige namiddag en avond aan allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeienamiddag allemaal,
Hier al de hele dag wind, regen en donker...
echt herfstweer in de winter
De voetenverzorgster is net weg...
ik kan weer op wolkjes lopen
regenwolkjes
Helena hier verder ook niks of niemand te zien
de voeten dat was afgesproken...
succes met je breiwerk....
Anja, lang geleden en ja kleine meisjes worden groot
wel ver om een vriendin te bezoeken...
anjelierken, woef heeft nogal een leven ...
lekker in de warmte,
Ik ga ook bankhangen nadat met min voeten gespeeld is
M-M proficiat voor uw moeder haar verjaardag en smakelijk eten
Allen een fijne dag verder en tot morgen
Sorry als ik iemand vergeet
Tot morgen allemaal, ik ga nog wat rusten
M wil niet weg in dit weer....
Hier al de hele dag wind, regen en donker...
echt herfstweer in de winter
De voetenverzorgster is net weg...
ik kan weer op wolkjes lopen
Helena hier verder ook niks of niemand te zien
de voeten dat was afgesproken...
succes met je breiwerk....
Anja, lang geleden en ja kleine meisjes worden groot
wel ver om een vriendin te bezoeken...
anjelierken, woef heeft nogal een leven ...
Ik ga ook bankhangen nadat met min voeten gespeeld is
M-M proficiat voor uw moeder haar verjaardag en smakelijk eten
Allen een fijne dag verder en tot morgen
Sorry als ik iemand vergeet
Tot morgen allemaal, ik ga nog wat rusten
M wil niet weg in dit weer....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

even binnen wippen voordat ik terug de beddenbak opzoek .vriesweer is niet goed voor de gewrichten maar regen is nog slechter dat ondervind ik nu zelf .Afijn ja het nemen zoals het komt ik wens iedereen een fijn weekend en een knusse zaterdag geniet om het even hoe .De maand is al goed gevorderd en je ziet al duidelijk dat dagen stilaan iets langer worden ongeveer 18 minuten tegenover verleden week .Dus vul jullie dagen in zoals je wilt maar wel op een manier waar je van kunt genieten groetje
-
Goeiemorgen allemaal,
ja Bekske, vooral 's avonds zie je al goed dat
de dagen wat langer licht geven, fijn is dat
Het geeft moed, maar we zijn nog lang niet aan de lente toe
Voor alle seizoentjes, een aangename dag
Geniet op je eigen manier van het weekend
we zijn bijna toe aan de laatste week van januari
Beterschap aan wie het nodig heeft....
ja Bekske, vooral 's avonds zie je al goed dat
de dagen wat langer licht geven, fijn is dat
Het geeft moed, maar we zijn nog lang niet aan de lente toe
Voor alle seizoentjes, een aangename dag
Geniet op je eigen manier van het weekend
we zijn bijna toe aan de laatste week van januari
Beterschap aan wie het nodig heeft....
-
Even binnenwippen voor we met goede moed aan een klein strijkje beginnen.
Daarna vaatwasser uitruimen, die ik niet juist had opgezet gisteren.
Het is wel de bedoeling dat je op start drukt, anders gaat die niet in gang.
Deze namiddag om brood en vlees.
Tegen dan zou het moeten gedaan zijn met regenen, hoop ik.
De acht laatste priemen met motief breien.
Daarna nog het boordje en mouw één is af.
Ik hoop mouw twee iets rapper af te krijgen.
Ik moet nog jaren leven wil ik alle begonnen projecten af krijgen.
Handwerken is gestopt toen ik terug uit werken ging.
Dames zorg zelf voor een zonnetje in huis!
Daarna vaatwasser uitruimen, die ik niet juist had opgezet gisteren.
Het is wel de bedoeling dat je op start drukt, anders gaat die niet in gang.
Deze namiddag om brood en vlees.
Tegen dan zou het moeten gedaan zijn met regenen, hoop ik.
De acht laatste priemen met motief breien.
Daarna nog het boordje en mouw één is af.
Ik hoop mouw twee iets rapper af te krijgen.
Ik moet nog jaren leven wil ik alle begonnen projecten af krijgen.
Handwerken is gestopt toen ik terug uit werken ging.
Dames zorg zelf voor een zonnetje in huis!
-

Hallo iedereen,
Manlief is naar het veldrijden aan het kijken. De dames zien er "lief" uit. Straks is het de beurt aan de mannen.
Hier is de motregen aangekomen. We waren bezig met de fruitbomen achteraan te snoeien, maar ik heb toch doorgedaan. Een beetje regen schrikt me niet af. Manlief was met Spaanse woef al naar binnen. Maar kijk, het is gedaan. Doen dat jaarlijks deze periode. De volgende dagen zal manlief het wel verhakselen.
Voor vanavond witloof in hesp en kaassaus. Maak ik voor 2 dagen, dus morgen enkel opwarmen en patatjes koken, hebben we rap eten. Als witloof neem ik altijd van dat "fijnproeverswitloof". Dat zijn kleine stronkjes. Vind dat de juiste dikte voor in een sneetje hesp te rollen.
Gisterenavond nog dochter op bezoek. Die had voor manlief nog een laat verjaardagsgeschenk en ook een chocoladetaart gebakken met die speciale suiker. Was niet slecht , maar toch anders. De volgende keer gaan we het hier maken. Zelfde bereiding maar dan met die "suiker". Denk dat mijn oven beter is dan de hare, beter te regelen.
Tot morgen iedereen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Hopelijk krijgen we vandaag zon.
Gisterenavond een serieuze aanval van diarree gehad. Waarschijnlijk een combinatie van witte wijn en die laxatief. Ga daar een eindje mee stoppen. 't is niet leuk als je om 8 uur nog je ondergoed, pyjama ,sokken en sloffen in de was mag steken omdat alles eruit loopt.
en dan spreek ik nog niet van de pijn.
Gisteren Dr H. gedaan en met nieuwe batterijen werkt dat beter. 40 min op stand A en de pijn is grotendeels weg.
En verder bezig geweest aan het vertalen van mijn verhaal om die te verkopen aan dat e-platform. Vertalen is een groot woord. Technisch gezien ben ik het opnieuw aan het schrijven. Waar ik me mee bezig wil houden?
Ben nog maar aan hoofdstuk 3 en elk hoofdstuk moet 3000 woorden bevatten! Waar ben ik aan begonnen? Ventje vind het niet leuk.
Gimly heeft 2 keer een serenade gedaan. Waar dat best al dat eten steekt is mij een raadsel. Ventje denkt dat die een lintworm heeft wat niet kan want ze zijn beiden ontwormd. Ik denk eerder dat hij denkt dat zijn maag leeg is omdat hij vergeetachtig wordt. Ja, in mensenjaren is die ouder dan ventje. 76 jaar en Lilly is er 24.
Ania, ventje zegt graag gedaan. Hij zou wel willen dat de andere spelers wat meer effort erin steken. Trouwens ik moet ook nog talloze gebouwen zetten. Jammer dat ze zoveel munten kosten...
Zo, ik ga nog even gaan schrijven.
Fijne dag seizoentjes
Hopelijk krijgen we vandaag zon.
Gisterenavond een serieuze aanval van diarree gehad. Waarschijnlijk een combinatie van witte wijn en die laxatief. Ga daar een eindje mee stoppen. 't is niet leuk als je om 8 uur nog je ondergoed, pyjama ,sokken en sloffen in de was mag steken omdat alles eruit loopt.
Gisteren Dr H. gedaan en met nieuwe batterijen werkt dat beter. 40 min op stand A en de pijn is grotendeels weg.
En verder bezig geweest aan het vertalen van mijn verhaal om die te verkopen aan dat e-platform. Vertalen is een groot woord. Technisch gezien ben ik het opnieuw aan het schrijven. Waar ik me mee bezig wil houden?
Gimly heeft 2 keer een serenade gedaan. Waar dat best al dat eten steekt is mij een raadsel. Ventje denkt dat die een lintworm heeft wat niet kan want ze zijn beiden ontwormd. Ik denk eerder dat hij denkt dat zijn maag leeg is omdat hij vergeetachtig wordt. Ja, in mensenjaren is die ouder dan ventje. 76 jaar en Lilly is er 24.
Ania, ventje zegt graag gedaan. Hij zou wel willen dat de andere spelers wat meer effort erin steken. Trouwens ik moet ook nog talloze gebouwen zetten. Jammer dat ze zoveel munten kosten...
Zo, ik ga nog even gaan schrijven.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

heb eindelijk 3uur en 18 minuten geslapen .anders is het een half uurtje en uren wakker liggen en dan terug even indutten .Heb wel een pijnstiller meer genomen .Nu moet ik zorgen dat de vingers blijven bewegen daardoor dat ik van rest wol een sjaal heb opgezet .Om beetje bij beetje de vingers te bewegen maar ik moet in beweging blijven voor de andere gewrichten die ook tegen wringen.Maar ja het is nu zo .Hier zijn er met nog groter problemen .Tracht te genieten van iedere dag want de tijd gaat snel en kijk vooral niet achterom .Wat dat heeft geen nut nu mijn theepot klaarmaken en lekkere thee zetten .WANT ik drink geen koffie maar wel thee dus Wat staat er vandaag op menu gewoon simpel groentesoep ,gewone puree met appelmoes en een zwarte pens .Als vieruurtje een brusselse wafel met een beetje slagroom erop .De viervoeters krijgen vandaag kippenfilet dat ik voor hen zelf klaar maak groetje iedereen
-
Goeiemorgen allemaal, 
Hier schijnt een zonnetje en ik
hoop dat ze wat blijft want het
is een aangenaam opstaan zo
Sterkte aan allen, en beterschap aan de zieken
Allen een aangename dag vandaag.....
zon en schoondochter kwamen gisteren hun
zomervakantie "tonen", ze doen weer een fietsvakantie
in Karinthië met de vele meren (seeën)
het bracht weer veel herinneringen terug van
toen ik nog meekon.... mooi en aangenaam
Hier schijnt een zonnetje en ik
hoop dat ze wat blijft want het
is een aangenaam opstaan zo
Sterkte aan allen, en beterschap aan de zieken
Allen een aangename dag vandaag.....
zon en schoondochter kwamen gisteren hun
zomervakantie "tonen", ze doen weer een fietsvakantie
in Karinthië met de vele meren (seeën)
het bracht weer veel herinneringen terug van
toen ik nog meekon.... mooi en aangenaam
-

Hallo iedereen,
Zonnetje is hier ook van de partij, ze mag blijven.
In de namiddag gaan we toch even de benen strekken, er is een wandeling niet zo ver van hier. Spaanse woef zit ook al ongeduldig, die weet precies wanneer het weekend is.
MM: Gimly eet zo veel, maar ik denk dat dat normaal is bij oude katten. Zoon zijn oude kat eet ook zoveel. Elke dag 3 pakjes natvoer en dan staat er nog een kom met droogvoer, waar ze ook regelmatig uit eet. Volgens nichtje komt dat omdat oude katten te weinig voedingsstoffen opnemen, en daardoor meer eten. Ze had dat ooit eens gehoord van een DA. Nu zou je denken die eten veel , die zijn dik, maar de kat van zoon is heel mager. Vroeger was die veel dikker.
Zal vlug eten hebben, enkel patatjes koken en de witloofrolletjes opwarmen.
Tot morgen iedereen,
-
Hallo,
Hier geeft de zon er de brui aan.
Na een lastige nacht pas om half negen wakker geworden.
Een heel stuk zon verslapen.
Vandaag heel rustig aan.
Boodschappenlijstje voor de hulp.
Vers&Gezond groentjes en fruit bestellen voor maandag.
Gehakt opmaken en balletjes invriezen.
Verder breien.
Misschien als het droog blijft een klein wandelingetje.
Afwachten of de opstand in de ingewanden over is.
Ik geef die medicatie nog één week.
Als het dan niet over is stop ik er definitief mee.
MM ik mag me niet moeien, maar medicatie met alcohol is nooit een goede combinatie!
Ik leef op hoop op de zeven zonnetjes die ik voor begin februari zag staan.
Een rustige zondag aan allen.
Hier geeft de zon er de brui aan.
Na een lastige nacht pas om half negen wakker geworden.
Een heel stuk zon verslapen.
Vandaag heel rustig aan.
Boodschappenlijstje voor de hulp.
Vers&Gezond groentjes en fruit bestellen voor maandag.
Gehakt opmaken en balletjes invriezen.
Verder breien.
Misschien als het droog blijft een klein wandelingetje.
Afwachten of de opstand in de ingewanden over is.
Ik geef die medicatie nog één week.
Als het dan niet over is stop ik er definitief mee.
MM ik mag me niet moeien, maar medicatie met alcohol is nooit een goede combinatie!
Ik leef op hoop op de zeven zonnetjes die ik voor begin februari zag staan.
Een rustige zondag aan allen.