Foutmelding "stuurprogrammafout"
-
karo - Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:53
Dag iedereen,
Een kennis van mij vroeg me om raad waar ik geen antwoord op kan geven...
Hij wou iets printen en lukte niet eneals foto's downloaden van fototoestel.
Bij het zoeken wat er fout kon zijn, kreeg hij volgende te zien.
Ik veronderstel dat er een probleem is met de laptop maar weet niet hoe dit op te lossen.
Kan iemand me hierbij eventueel verder op de goede weg zetten?
Alvast bedankt en fijne avond nog,
Karo

Een kennis van mij vroeg me om raad waar ik geen antwoord op kan geven...
Hij wou iets printen en lukte niet eneals foto's downloaden van fototoestel.
Bij het zoeken wat er fout kon zijn, kreeg hij volgende te zien.
Ik veronderstel dat er een probleem is met de laptop maar weet niet hoe dit op te lossen.
Kan iemand me hierbij eventueel verder op de goede weg zetten?
Alvast bedankt en fijne avond nog,
Karo

-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
Karo,
Als ik het goed zie, heb je geen printer als standaardprinter ingesteld.
Moet je wél doen: rechtsklik op het toestel dat je als standaardprinter wil gebruiken en duid aan: "Als standaardprinter instellen". Er komt dan een vinkje bij dat toestel te staan.
Als ik het goed zie, heb je geen printer als standaardprinter ingesteld.
Moet je wél doen: rechtsklik op het toestel dat je als standaardprinter wil gebruiken en duid aan: "Als standaardprinter instellen". Er komt dan een vinkje bij dat toestel te staan.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je kan Windows zelf laten beslissen of het automatisch een standaard printer wil instellen via Instellingen --> printers en scanners , en daar onderdaan een vinkje aanzetten ...
Maar dat lijkt me niet het probleem. Het probleem is dat "Onbekend USB apparaat" onderaan links. Bij veel camera's moet je de instellingen wijzigen zodat het door de PC via USB herkend wordt als een USb stick. Misschien is daar het probleem te zoeken.
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Het fotoapparaat staat links boven, een Canon IXUS 105. Als je die insteekt moet je die wel aanzetten om foto's over te brengen. Maar er is meer aan de hand. Uitroepteken bij de computer, idem bij het onbekende USB apparaat onderaan links.
De printers zijn ook niet juist geïnstalleerd.
De printer in het zwart is alleen "scan only" gemarkeerd.
Die in het grijs Generic / Test Only Dan staat er nog een HP Photosmart 5520 die er niet zo uitziet als het zou moeten zijn.
Het gaat hier over een speld in een hooiberg als je die computer zelf niet in handen hebt.
Karo moet maar eerst eens antwoorden
De printers zijn ook niet juist geïnstalleerd.
De printer in het zwart is alleen "scan only" gemarkeerd.
Die in het grijs Generic / Test Only Dan staat er nog een HP Photosmart 5520 die er niet zo uitziet als het zou moeten zijn.
Het gaat hier over een speld in een hooiberg als je die computer zelf niet in handen hebt.
Karo moet maar eerst eens antwoorden
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Waarschijnlijk heeft hij een gratis opkuis programma gebruikt en maar opkuisen zonder te weten wat gedaan,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als de camera "kapot" is en niet meer door Windows als dusdanig wordt herkend , werkt alleen nog de USB detectie en wordt het als "onbekend apparaat" weergegeven.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Misschien kan systeem herstel helpen?Waarschijnlijk heeft hij een gratis opkuis programma gebruikt en maar opkuisen zonder te weten wat gedaan,
Google uw vriend.
et Systeemherstel kunt u de status van uw pc terugzetten naar een eerder tijdstip. Dit kan met name handig zijn bij het oplossen van problemen die zijn veroorzaakt door recente wijzigingen, zoals software-installaties, stuurprogramma-updates of wijzigingen in systeeminstellingen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
karo - Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:53
De problemen zijn ondertussen van de baan!
Het probleem met het fototoestel kwam door de hub met 4 USB poorten.
Losgekoppeld en opnieuw geprobeerd waarna alles weer normaal werkt.
De printer bleef weigeren maar doet het ondertussen ook weer via de HP Smart-app.
Een systeemherstel dus niet nodig gehad want daarvoor rijkt onze kennis niet ver genoeg...
Namens mijn kennis en mezelf nogmaals een welgemeende dank.
Het probleem met het fototoestel kwam door de hub met 4 USB poorten.
Losgekoppeld en opnieuw geprobeerd waarna alles weer normaal werkt.
De printer bleef weigeren maar doet het ondertussen ook weer via de HP Smart-app.
Een systeemherstel dus niet nodig gehad want daarvoor rijkt onze kennis niet ver genoeg...
Namens mijn kennis en mezelf nogmaals een welgemeende dank.