verkiezingen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

27 jan 2025, 09:14

De kennis van de betekenis van spreekwoorden is ook niet echt je dat he Boeffer :D

boeffer

27 jan 2025, 14:42

Leg jij het dan maar uit, ieder wil maar de fijne, de platste zijn?
Die mannen en madammen bekvechten en vinden zich telkens opnieuw uit, zoals een krokodil die een dodenrol doet. Het lijkt of het koffieleuteraars zijn waardoor er niet gewerkt wordt en je failliet gaat.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

27 jan 2025, 17:35

't Is om krokodillentranen te schreien. :cry: :

frits1955

27 jan 2025, 18:37

Leg jij het dan maar uit, ieder wil maar de fijne, de platste zijn?
Geen idee waar deze doorwrochte opmerking weer over gaat. Ik weet wel dat:

a. Er een formateur voor een federale regering aan het werk is die voorzitter is van een partij die dat federale niveau kapot wil - wat zei U? een Belgenmop? Inderdaad. Maar misschien is het wel de bedoeling om te mislukken en dan de armen in de lucht te steken en te zeggen: dit land werkt niet. En de zwarte piet van het mislukken toe te schuiven naar "de sossen" - as usual.
b. Ik weet ook dat de allicht volgende Minister van Oorlog - Theo Francken - miljarden wil besparen in de sociale zekerheid om BUITENLANDSE oorlogsspeeltjes te kopen. Het zijn gouden tijden voor militaire lobbygroepen en gepensioneerde kolonels die zowat elke dag mogen komen verkondigen op TV dat "De Rus" aan de grenzen staat te loeren. Tegelijkertijd zit de Grote Goeroe op dit forum de nakende economische ondergang van datzelfde Rusland aan te kondigen. Wat is het nu he?
c.De "supernota" van De Wever is zo lek als een zeef want elke dag verschijnen er elementen uit die nota in de media allerhande. Er moet 2,2 miljard bespaard worden in de pensioenen, er wordt een malus uitgetekend waardoor vooral vrouwen veel pensioen zullen verliezen. Men gaat morrelen aan de index - een "afgevlakte" index dus - wat vele werknemers stevig zal raken. Etc etc etc...
d.Volledig buiten schot blijven de 10% rijksten onder ons. Geloof dus die blaters niet - ook op dit forum - dat ze rijk geworden zijn door "talent en hard werken". Achter die fabel schuilt een realiteit die zegt dat bijna 80% van hun rijkdom gebaseerd is op erfenissen en het laten werken van die vermogens uit erfenissen. In 2024 groeide het fortuin van miljardairs drie keer sneller dan in 2023.
En dan komt De Wever af met een effectentaks - die 10% rijksten houden zich daar niet mee bezig. Zij bezitten 80% van de aandelen in dit land.
Maar goed: de Vlaming krijgt de politici die hij verdient.

Wil.

27 jan 2025, 19:18

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

27 jan 2025, 20:00

Volgens de gegevens van de Europese Commissie staan we op de 3e plaats qua belasting op vermogen.
Maar linkse lieden loeien luidop dat we méér belasting moeten heffen op vermogen om het begrotingsprobleem op te lossen. Dat kan, maar dan moet het zwarte balkje bij bovenop de bestaande belasting geplaatst worden. :roll:

Afbeelding

Wil.

27 jan 2025, 20:13

De nog te vormen regering moet over 7 jaar minstens 25 miljard besparen.
Waar haal je het meeste geld als je 1% besparing oplegt? Hier zijn de mogelijke stukken van de taart waar iets moet/kan weggesneden worden:

Afbeelding

twistenopdemaan

27 jan 2025, 20:43

Alle uitkeringen worden aangepast (minder dus)door deze ‘heren’ maar hun wedden , extra’s( bv burgemeesters kunnen raadsmannen zijn van ministers en krijgen zonder iets te doen een dikke extra)
Pensioenen, uittredevergoeding,
Onkosten, verplaatsingskosten en ga zo maar verder worden enkel aangepast naar boven.
Als deze heren nog geloofwaardig willen zijn dan weten ze wat ze moeten doen
Spinnst du oder was

Fred1950

27 jan 2025, 21:59

Wil. schreef:
27 jan 2025, 20:13
De nog te vormen regering moet over 7 jaar minstens 25 miljard besparen.
Waar haal je het meeste geld als je 1% besparing oplegt? Hier zijn de mogelijke stukken van de taart waar iets moet/kan weggesneden worden:
.....
Er mankeren een paar stukken in die taart :

- overheidssubsidies aan de Antwerpse "vriendjes"
- de federale en gewestelijke "overheidskosten" ( lees weddes en gunsten van al wie in de regeringen zetelen + hun "raadsheren" )

werewoef

27 jan 2025, 22:16

Waar niemand aan denkt; zijn de dossiers van schatrijke wanbetalers die liggen te rotten in de kelders van de gerechtshoven vanwege procedure uitstellen . Dat de staat daar eens gaat wroeten . Het zou best kunnen dat de overheidsschuld met miljarden daalt . :idea:

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

28 jan 2025, 00:04

Fred1950 schreef:
27 jan 2025, 21:59
Er mankeren een paar stukken in die taart :

- overheidssubsidies aan de Antwerpse "vriendjes"
- de federale en gewestelijke "overheidskosten" ( lees weddes en gunsten van al wie in de regeringen zetelen + hun "raadsheren" )
Fredje, wat zou er in het deeltje 'economie en werkgelegenheid' zitten, denk je?

De gewestelijke overheidskosten zitten er vanzelfsprekend ook in. Zie de rode portie Lokale Overheden.

Denk je dat je de grote pot gaat kunnen vullen met die kleine stukken van de taart? De logica zegt dat de sociale zekerheid en gezondheid de grootste nominale bijdrage zullen leveren.

benq

28 jan 2025, 08:34

Heeft er iemand al ééns afgevraagd hoeveel dat heeft gekost aan de belasting betaler, een schande is het.
berekening Fred1950 :wink:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn

28 jan 2025, 08:42

De grootste putten buiten het federaal niveau zijn geslagen in de gewestregeringen van Brussell en Walloniê
En als Rousau nu eens een nota schrijft voor de put te vullen; waar gaat hij geld vinden
En over de index éénmaal per jaar; toch raar dat de vakbonden vergeten zijn dat in bepaalde sectoren dit al jaren bestaat
https://www.sdworx.be/nl-be/over-sd-wor ... MdGAS5CRaD

Wil.

28 jan 2025, 09:03

voorn schreef:
28 jan 2025, 08:42
De grootste putten buiten het federaal niveau zijn geslagen in de gewestregeringen van Brussel en Wallonië
Daar zijn BDW en co nu niet mee bezig.

Brussel/Wallonië moeten hun eigen rekening maken, en op orde krijgen.

voorn

28 jan 2025, 10:10

Dus die gaan 2 maal betalen?
Simpele geest die dat gelooft