In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Deze voormiddag gewassen en boodschappen gedaan.
Nu ben ik aan het bedisselen hoe ik mijn fout in mijn breiwerk ga verbeteren.
Zoon expert in ingewikkelde oplossingen stelde voor de twaalf steken te laten vallen tot waar ik de fout maakte...Dan terug breien zonder fouten. Dat durf ik toch niet goed.
Het alternatief is minstens acht naalden afsteken met twee ingewikkelde kabels..
Vandaar mijn voorlopige radiostilte.
Daarstraks was er veel wind, maar nu zie ik het niet meer wapperen.
De was vermetel buiten gehangen om te drogen.
Aan de zieken beterschap, aan de lijdenden soelaas en aan de rest een fijne namiddag!
Nu ben ik aan het bedisselen hoe ik mijn fout in mijn breiwerk ga verbeteren.
Zoon expert in ingewikkelde oplossingen stelde voor de twaalf steken te laten vallen tot waar ik de fout maakte...Dan terug breien zonder fouten. Dat durf ik toch niet goed.
Het alternatief is minstens acht naalden afsteken met twee ingewikkelde kabels..
Vandaar mijn voorlopige radiostilte.
Daarstraks was er veel wind, maar nu zie ik het niet meer wapperen.
De was vermetel buiten gehangen om te drogen.
Aan de zieken beterschap, aan de lijdenden soelaas en aan de rest een fijne namiddag!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede middag seizoentjes,
Ventje heeft net Rika aangezet. Het voelt koud. Lilly was verbaasd deze morgen dat er zoveel meeuwen zaten. Net als Gimly was ze aan het "mekkeren".
Ventje heeft nieuwe schoenen gekocht en ze zitten zalig zegt hij. Maar voor alle zekerheid toch extra blaren pleisters zorgen.
Vanavond tong scharretjes. Ze hadden er over na het vistijn. Ga online moeten zoeken hoe ik ze moet klaarmaken.
En tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik nog steeds de krant van verleden weekend moet lezen.
Maandag kan ventje eindelijk naar de oogarts. We gaan dan weten waar we staan.
Hopelijk met sterkere glazen het een beetje uitstellen.
Het huis gaat Zaterdag op de Markt. Ventje vreest dat ze het hele bedrag dat ze willen nooit gaan kunnen krijgen. We zullen zien.
Morgen naar moeder bellen.
Verder gebeurt hier niet veel.
Fijne dag verder seizoentjes
Ventje heeft net Rika aangezet. Het voelt koud. Lilly was verbaasd deze morgen dat er zoveel meeuwen zaten. Net als Gimly was ze aan het "mekkeren".
Ventje heeft nieuwe schoenen gekocht en ze zitten zalig zegt hij. Maar voor alle zekerheid toch extra blaren pleisters zorgen.
Vanavond tong scharretjes. Ze hadden er over na het vistijn. Ga online moeten zoeken hoe ik ze moet klaarmaken.
En tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik nog steeds de krant van verleden weekend moet lezen.
Maandag kan ventje eindelijk naar de oogarts. We gaan dan weten waar we staan.
Hopelijk met sterkere glazen het een beetje uitstellen.
Het huis gaat Zaterdag op de Markt. Ventje vreest dat ze het hele bedrag dat ze willen nooit gaan kunnen krijgen. We zullen zien.
Morgen naar moeder bellen.
Verder gebeurt hier niet veel.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

gisteren was het een dag met slecht nieuws zowel voor de boodschappenhulp als huisarts .Dus even kopzorgen en daarna zien hoe het opgelost kan worden afijn dat van de huisarts kan niet opgelost worden .Dat is hoe er mee omgaan en hopen dat het niet te snel verergert .Maar ja dat zijn mijn zorgen ik hoop dat jullie alle een rustig fijn weekend en zaterdag hebben .Ja het is koud maar daar bestaan kleren voor en je heb een dak boven je hoofd en warm zit toch .Maar vooral het is droog beter toch dan die regen van de laatste dagen vind ik .Ik persoonlijk geniet van dit weer ondanks ik het voor moment enorm lastig heb .Maar dat is mijn probleem en moet er leren mee om gaan .Het ergste is dat er aan de pijnen weinig kan gedaan worden hij wilde pillen voorschrijven maar dan liggen men darmen stil en dat is zeker geen oplossing dat ik nog meer pillen neem om de darmen aan het werk te krijgen .Ook is er geen zekerheid over die medicijnen of het echt helpt .Dus tanden bijten en zelf uitzoeken hoe ik dit weer moet aan pakken .Dus geniet jullie van het weekend ik ga nog het een en ander opzoeken .groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goeie morgen seizoentjes
Oei, Bekske.Dat klinkt niet bepaald als goed nieuws. Sterkte.
Hier gaat het z'n gangentje. Het nieuws is als ventje het online leest, alle dagen slecht. Gimly heeft een serenade komen brengen maar toen ik daarstraks beneden kwam lag er een haarbal. Dan ineens wilde hij het eten niet meer toen ik ze opkuiste.
Raar beest.
Het zou vandaag zonnig zijn maar koud. Dat het koud is vertelde ventje gisteren toen hij de meterstanden moest door geven. Meer electriciteit verbruikt door dat extra verwarmertje in de badkamer. Alsook meer gas dan verleden jaar.
Wij hebben dus gisteren schartong gegeten. 't waren de restjes van het vistijn en dus graatloos zodat je dat met de handen kan eten. Wel een beetje flauw van smaak ondanks de cayennepeper. Ik ben dan nog een snede kaas gaan halen voor Lilly. Die zat op tafel te kijken met ogen die zeiden: Is dat al dat jullie eten? gebakken vis? Waar is de kaas? verwend? Neen hoor.
Ik heb hier naast me liggen: stukken krant en de reclame dat moeder had meegegeven.Dat moet ik al nog lezen. Misschien een deel in de wc leggen voor als het weer niet lukt....
Ik neem normaal de tablet mee omdat dat zo lang duurt. En vroeger gingen ze de gazet gaan lezen op 't wc maar dat was dan om te ontsnappen aan de afwas. Ik ben toch blij dat we nu een vaatwasser hebben. Gisteren hebben we haar laten spoelen omdat we vis gegeten hadden. Muchie is ook een goede aankoop en ze verwerkte gisteren het vel van de vis.
Ik ben aan hoofdstuk 13. Met 3000 woorden per pagina. En pas op, ge zit er eerder aan dan ge denkt. 't is wel een beetje moeilijk omdat ik bepaalde dingen herleef.
Och, Ik zou beter een kopje thee halen en Gimly toch eten geven want die staat hier weer zijn truckje te doen.
Fijne dag seizoentjes
Oei, Bekske.Dat klinkt niet bepaald als goed nieuws. Sterkte.
Hier gaat het z'n gangentje. Het nieuws is als ventje het online leest, alle dagen slecht. Gimly heeft een serenade komen brengen maar toen ik daarstraks beneden kwam lag er een haarbal. Dan ineens wilde hij het eten niet meer toen ik ze opkuiste.
Raar beest.
Het zou vandaag zonnig zijn maar koud. Dat het koud is vertelde ventje gisteren toen hij de meterstanden moest door geven. Meer electriciteit verbruikt door dat extra verwarmertje in de badkamer. Alsook meer gas dan verleden jaar.
Wij hebben dus gisteren schartong gegeten. 't waren de restjes van het vistijn en dus graatloos zodat je dat met de handen kan eten. Wel een beetje flauw van smaak ondanks de cayennepeper. Ik ben dan nog een snede kaas gaan halen voor Lilly. Die zat op tafel te kijken met ogen die zeiden: Is dat al dat jullie eten? gebakken vis? Waar is de kaas? verwend? Neen hoor.
Ik heb hier naast me liggen: stukken krant en de reclame dat moeder had meegegeven.Dat moet ik al nog lezen. Misschien een deel in de wc leggen voor als het weer niet lukt....
Ik ben aan hoofdstuk 13. Met 3000 woorden per pagina. En pas op, ge zit er eerder aan dan ge denkt. 't is wel een beetje moeilijk omdat ik bepaalde dingen herleef.
Och, Ik zou beter een kopje thee halen en Gimly toch eten geven want die staat hier weer zijn truckje te doen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zonnige morgen allemaal,
Het zou een zonnig weekend worden
laat ons er van genieten....
Het heeft wel gevroren, dus een warme jas aan....
Beterschap aan wie het kan gebruiken.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Warme jas aan en zeker en vast muts op.
Handschoenen niet te vergeten.
Toch maar een zaterdagse was in gestoken.
Mij verder bezig houden met het herstellen van de fout in mijn breiwerk.
Nog wat strijken als er zin in is.
Geniet van het mooie weertje van binnen of van buiten.
Handschoenen niet te vergeten.
Toch maar een zaterdagse was in gestoken.
Mij verder bezig houden met het herstellen van de fout in mijn breiwerk.
Nog wat strijken als er zin in is.
Geniet van het mooie weertje van binnen of van buiten.
-

Voor allen een gezellige avond
en een rustige nacht met mooie dromen....
Het was een mooie maar koude dag met veel zon
en dat is fijn, morgen zou het ook zo zonnig zijn...
Mooi om een wandelingetje te doen....
Vandaag was er de was, broodbakken, de
vaatwasser en de zaterdagse huistaken...
Beterschap aan de zieken, en tot morgen...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Heb de meeste van mijn reva oefeningen voor mijn longen al achter de rug. Vanavond nog steppen en een oefening met de bal van 2KG en kan dan meteen badje of de douche in, mij verzorgen voor de nacht en dan doe ik al een pyjama aan. Avondeten is dan al een poosje achter de rug en alles is dan natuurlijk al opgeruimd.
Deze middag gaan we profiteren van het mooie weer en gaan we ergens anders een mooie wandeling doen met Matice . Hij moet nog geborsteld worden en een nieuwe sjaal dragen. We weten nog niet of hij zijn hoody aan moet. Waar we gaan wandelen, zijn er veel zitgelegenheden, dus dan kunnen we af en toe rusten.
Ben nog aan het nadenken wat ik ga aandoen, misschien mijn rood fluwelen kleedje met een dikke , warme panty en laarzen. En daarover een warme jas. We zullen straks zien. Want zit hier nog in sportuitrusting, lees een calçon en een danig versleten hoody. Moet dus nog douchen. Dan neem ik vanavond een badje.
Vorige zondag had ik mosselen gemaakt, vind dat veel te duur om te gaan eten. Het waren Jumbo's en ze waren groot en echt wel lekker. We nemen voor ons beiden 3KG( eten daar wel geen frietjes bij ). Ik eet ongeveer 700 GR à 750 GR en de rest eet manlief dan op. Die kan echt veel mosselen eten. Ik had voor 18€ + de mosselgroentjes. Ga voor die prijs maar eens mosselen in een bistro eten.
Ik heb een vraagje. Wij hebben haast altijd verse snijbloemen in huis en ik ververs die 2 à 3 / week. Een stukje inkorten en terug vers water. Maar mijn vraag is, bestaat er vloeistof ,bv. van Sub*tral voor snijbloemen ?
Ik vind dat precies nergens. Als iemand dat weet, zou ik, het dolgraag horen.
Zo, aan de zieken heel veel beter beterschap. En liefs en een knuffel voor jullie allemaal.
-
clive vroeg...:
Ik heb een vraagje. Wij hebben haast altijd verse snijbloemen in huis en ik ververs die 2 à 3 / week.
Een stukje inkorten en terug vers water.
Maar mijn vraag is, bestaat er vloeistof ,bv. van Sub*tral voor snijbloemen ?
Ik heb je een mail gestuurd.... je kan via Google vanalles kopen
om verse bloemen fris te houden.....of zelf maken....
Grts Oma-C
Ik heb een vraagje. Wij hebben haast altijd verse snijbloemen in huis en ik ververs die 2 à 3 / week.
Een stukje inkorten en terug vers water.
Maar mijn vraag is, bestaat er vloeistof ,bv. van Sub*tral voor snijbloemen ?
Ik heb je een mail gestuurd.... je kan via Google vanalles kopen
om verse bloemen fris te houden.....of zelf maken....
Grts Oma-C
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Clive: ik heb die vraag van je even aan de Co Pilot gevraagd en die schrijft dat er geen vloeibare voeding bestaat voor snijbloemen van Substral. Er zijn er wel van andere merken. Ik was nu zelf een beetje nieuwgierig naar het antwoord , vandaar dat ik het heb opgezocht.
Bekske: beterschap.
Gisteren de ukjes over de vloer gehad , en toen dacht ik , moesten we eens wafels bakken in de namiddag. Dat vonden ze direct een goed idee, ah ja, dan mogen ze meehelpen. Dat meehelpen ging heel goed, alhoewel Spaanse woef op een gegeven ogenblik met bloem op zijn kop rondliep, ( ja, die steekt ook overal zijn neus in). Tot grote hilariteit van de ukjes. De wafels waren lekker, ik heb zo'n speciaal wafelijzer voor Brusselse wafels. Dan heb je van die grote wafels, het duurt wel even voor er 1 gebakken is, maar dat geeft niet, ondertussen kun je bijbabbelen. Zoon en dochter waren hier ook in de namiddag.
Vandaag Lichtmis, daarom dat ik het gisteren een goed idee vond van de wafels. Vroeger thuis bakten we dan altijd wafels .
Zouden de jonge mensen ook nog aan die traditie meedoen, ik weet het niet. Zoon en dochter wisten het niet dat het Lichtmis was vandaag. Ja, tijden veranderen.
Buiten zie ik een mooi winters landschap. Wit met een zonnetje.
Straks wandelen, Spaanse woef loopt hier al ongeduldig rond. Dan heeft hij precies geen rust.
Tot morgen, iedereen.
-
Dacht ik het niet dat oma-C de oplossing had voor de vraag van Clive.
Oma-C jij bent een levende huishoudencyclopedie.
Dat is hier geen tante Kaat, maar oma-C!
Nog iets bijgeleerd van Anjelier over die Brusselse wafels.
Oudste bakt die meestal rond Allerheiligen als ik een wafel en pannenkoeken bak doe.
Dat is dus normaal dat dat zolang duurt eer die klaar zijn.
Hij heeft ook zo een speciale plaat aan het wafelijzer.
Het mijne is stokoud maar veruit het beste van de drie...
Alleen kan ik geen plaat meer bijkopen denk ik voor Brusselse wafels.
Ik zal eens vragen aan de jongste.
Dat is de man van de wisselstukken on line.
We gaan even bevriezen om de was op te hangen buiten.
Geniet van de mooie dag!
Oma-C jij bent een levende huishoudencyclopedie.
Dat is hier geen tante Kaat, maar oma-C!
Nog iets bijgeleerd van Anjelier over die Brusselse wafels.
Oudste bakt die meestal rond Allerheiligen als ik een wafel en pannenkoeken bak doe.
Dat is dus normaal dat dat zolang duurt eer die klaar zijn.
Hij heeft ook zo een speciale plaat aan het wafelijzer.
Het mijne is stokoud maar veruit het beste van de drie...
Alleen kan ik geen plaat meer bijkopen denk ik voor Brusselse wafels.
Ik zal eens vragen aan de jongste.
Dat is de man van de wisselstukken on line.
We gaan even bevriezen om de was op te hangen buiten.
Geniet van de mooie dag!